Nu is vijf jaar misschien niet zo veel voor een band als Portishead, maar helaas heb ik hier niks meer van vernomen de laatste... jaren...quote:Op donderdag 10 juli 2008 00:00 schreef timbob het volgende:
Portishead plan fourth album
Fans shouldn't have to wait too long for the band's next effort
zie:
http://www.nme.com/news/portishead/37920
Hahaha, is dat de bedoeling? Ik dacht altijd dat ik een slechte versie had gedownloadquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:00 schreef DO2 het volgende:
Ook ballen, trouwens.. Om bij het naderen van de absolute climax opeens de stekker eruit te trekken:
quote:Op maandag 24 juni 2013 13:32 schreef Norrage het volgende:
Wat was dat goed zeg![]()
Setlistje:
Silence
Mysterons
The Rip
Sour Times
Machine Gun
Glory Box
Chase the Tear
Cowboys
Threads
Roads
We Carry On
Tsja zover ik weet ook alleen filmpjes van hoofdpodia toch?quote:Op maandag 24 juni 2013 13:45 schreef Stofje het volgende:
Chase the Tear is volgens mij idd een soort bside, maar ken 'm wel. Was er gisteren niet, verdorie. Had Atze de Vrieze via Twitter al gevraagd of het concert op 3voor12 kwam, maar hij moest me teleurstellen.
Schijnt ook belachelijk té druk geweest te zijn. Ben je ver van te voren de tent ingegaan? Moet haast wel, hoorde van iemand dat ie 20 minuten voor aanvang bij de tent was en er met geen mogelijkheid meer in kwam.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja zover ik weet ook alleen filmpjes van hoofdpodia toch?
Maar wat een ongekend fantastisch concert zeg. Stond ook helemaal vooraan, wel fijn hoor. (hoorde nog wel wat geklaag dat het aan de randen toch veel minder was, door pratende mensen en zo, voorPortishead is intimiteit echt vereist. Deed ook af en toe mijn ogen dicht en zo
Ik ben blijven staan na Suuns, en dat was een uur van tevoren. Stond toen al tot aan de rand helemaal vast. Bizar. Dacht nog wel ff een biertje te kunnen halenquote:Op maandag 24 juni 2013 13:50 schreef Stofje het volgende:
[..]
Schijnt ook belachelijk té druk geweest te zijn. Ben je ver van te voren de tent ingegaan? Moet haast wel, hoorde van iemand dat ie 20 minuten voor aanvang bij de tent was en er met geen mogelijkheid meer in kwam.
Dit was ook mijn tactiek, en met succes, stond bijna vooraanquote:Op maandag 24 juni 2013 13:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben blijven staan na Suuns, en dat was een uur van tevoren. Stond toen al tot aan de rand helemaal vast. Bizar. Dacht nog wel ff een biertje te kunnen halenEn tsja..dat te drukke, dat kan je weten...Je moet hiervoor gewoon wat dingen opofferen. Bijvoorbeeld je voeten
Ze begonnen op tijd, maar toen ze afgelopen waren hoorde ik al Sigur Rós 'Brennisteinn' spelen, wat hun 2e nummer op de setlist was. Dus waarschijnlijk gingen ze wel iets langer door iddquote:Op maandag 24 juni 2013 15:14 schreef Norrage het volgende:
Zeker. En had net als ranja het idee dat ze 10 minuten langer speelden? Eerder waren begonnen?
Toen ze klaar waren keek ik op m'n telefoon en die gaf 21:56 aanquote:Op maandag 24 juni 2013 15:14 schreef Norrage het volgende:
Zeker. En had net als ranja het idee dat ze 10 minuten langer speelden? Eerder waren begonnen?
Zo, wat een setlist. Niet lang, maar erg toffe nummers allemaal.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:32 schreef Norrage het volgende:
Wat was dat goed zeg![]()
Setlistje:
Silence
Mysterons
The Rip
Sour Times
Machine Gun
Glory Box
Chase the Tear
Cowboys
Threads
Roads
We Carry On
Tja, festival... ze kregen 60 minuten maar hebben denk ik 70 gebruiktquote:Op maandag 24 juni 2013 18:00 schreef Gillingham het volgende:
Zo, wat een setlist. Niet lang, maar erg toffe nummers allemaal.
So, mooie kwaliteit in beeld en geluid! Heel goed.quote:
nope, van mij mochten ze alledrie de albums ook wel integraal spelenquote:
Nou zeg, we zijn net halverwege de periode die het duurde tussen album 2 en 3quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:23 schreef Atmosphere72 het volgende:
Zullen ze ooit nog eens met nieuw album komen? Duurt eeuwen man...
Third vind ik eigenlijk wel hun beste, meest complete. Dummy is wat te loungy en de self-titled ijzingwekkend, maar toch over de breedte wat minder goeie plaatjes. Bij Third weet elk nummer me te pakken en steeds opnieuw te verbazen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:33 schreef Norrage het volgende:
Third is helemaal tot me doorgedrongen zeg dankzij dit optreden...jezus wat een album, onvoorstelbaar goed.
Ja. Kan nu ook zeggen dat ik Third het beste vind. Is wat veelzijdiger, een fantastisch geheel. Ook dat Deep Water na We Carry On...Hoe vet kan je nummers elkaar laten opvolgen, fantastisch. Gewoon fenomenaal. Om er dan weer Machine Gun overheen te gooien. Maar wat ik vooral heb is dat de 3 albums zo ontzettend verschillend zijn en ze elkaar gewoon nagenoeg perfect aanvullen. Fantastisch gewoon, waardoor dat concert, dat uiteraard een mix is van de 3, extra hard aankomt. Nummers als We Carry On afgewisseld met een Glory Box en Roads, beter kan toch niet? Zo wat een goede band. Ik wist eigenlijk niet dat ze zó goed waren, maar ben blij dat het concert mij dat heeft geleerd. Wow.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Third vind ik eigenlijk wel hun beste, meest complete. Dummy is wat te loungy en de self-titled ijzingwekkend, maar toch over de breedte wat minder goeie plaatjes. Bij Third weet elk nummer me te pakken en steeds opnieuw te verbazen.
Mee eens. Ik had al het gevoel dat Portishead wel eens de beste live-ervaring ooit kon zijn (en zonder die figuren waarover ik het in het BKS-topic had was het dat ongetwijfeld geweestquote:Op woensdag 26 juni 2013 00:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. Kan nu ook zeggen dat ik Third het beste vind. Is wat veelzijdiger, een fantastisch geheel. Ook dat Deep Water na We Carry On...Hoe vet kan je nummers elkaar laten opvolgen, fantastisch. Gewoon fenomenaal. Om er dan weer Machine Gun overheen te gooien. Maar wat ik vooral heb is dat de 3 albums zo ontzettend verschillend zijn en ze elkaar gewoon nagenoeg perfect aanvullen. Fantastisch gewoon, waardoor dat concert, dat uiteraard een mix is van de 3, extra hard aankomt. Nummers als We Carry On afgewisseld met een Glory Box en Roads, beter kan toch niet? Zo wat een goede band. Ik wist eigenlijk niet dat ze zó goed waren, maar ben blij dat het concert mij dat heeft geleerd. Wow.
Ditquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:36 schreef Stofje het volgende:
Ik vind Beth Gibbons gewoon een koningin. Het is een vrouw die helemaal niet van die spotlights houdt, maar zó fucking geniaal goed is. Die hele band blijft mysterieus: Ze treden nauwelijks op, ze geven nauwelijks muziek uit, maar toch broeit het altijd. Die hele mystiek en perfectie maken die band gewoon geweldig.
Beth is liefquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:05 schreef Norrage het volgende:
We Carry On @ Glastonbury
http://www.bbc.co.uk/events/ej58q9/acts/aqnv4f#p01c2dhs
Onze versie was wel veel beter zeg. Maar hier ging ze inderdaad heel lief langs het publiek en zoquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |