quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je bent in iedergeval een rasoptimist
![]()
Hij weet de eindafrekeningen tot nu toe positief te houden. Vorig jaar om deze tijd was er ook heel veel gezeik op Bos en toen hield hij aan het eind van het jaar een positief saldo over. daar lijkt het nu ook weer op uit te draaien. En 2 uit 2 jaar is in elk geval een betere score dan z'n voorgangersquote:Een hand op de knip betekend in mijn ogen niet nog een extra uitgave van 325 miljoen voor een falende collega.
Buiten dat doet Bos het zeker niet goed, ondanks een beter draaiende economie, hogere belastinginkomsten, hogere belastingen is het nogal droevig gesteld met de begroting zeker als je daar het onrealistiche ramen meerekent.
komkom een beetje realisme mag ook wel hoor. Geen enkel kabinet is in staat zo sterk te regeren dat alles echt erg wordtquote:Op dinsdag 29 april 2008 14:33 schreef Steeven het volgende:
[..]
Alles beter dan wat er nu zit. Laat ze stoppen, alsjeblieft. Ze maken alles dusdanig erg, dat er straks helemaal niks meer terug te draaien valt.
Waarom zouden ze daar bang voor moeten zijn? Die kiezers kijken momenteel toch alleen maar naar Verdonk en Wilders, het kabinet kan uitvreten wat ze willen, niemand die er echt op let of er iets van merkt.quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze veel verder gaan komen want ze zijn veel te bang dat ze over een onderwerp vallen en dat ze dan door de kiezers afgerekekend worden.
Naar mijn beleving, wat ik belangrijk vind, vind ik dit een rampzalig kabinet en dat frustreert me enorm. Dat is mijn realisme. Vandaar dat ik ze liever nu dan straks zie oprotten.quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
komkom een beetje realisme mag ook wel hoor. Geen enkel kabinet is in staat zo sterk te regeren dat alles echt erg wordt.
Het voornaamste commentaar op het kabinet is ook dat ze juist niets doen hoe kunnen ze het dan zo erg maken?
Vandaar dat ik het onderzoek hier nog een keer doequote:
vinger op de knip, hij is alles aan het terugdraaien en btw aan het verhogen, wat nergens voor nodig isquote:Op maandag 28 april 2008 22:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ondanks alle kritiek doet Bos het zeker niet slecht. Hij weet de vinger flink op de knip te houden. En daardoor doet hij het al beter dan de ministers van financiën in de vorige kabinetten B.
En vergeleken bij het krampachtige gedoe en gedraai van Verdonk is het pardon inderdaad een verbetering.
Het is zeker niet veel maar meer dan de vorige B kabinetten.
Oh de beleving van dit kabinet is niet best. Maar dat wil niet zeggen dat ze echt zo slecht zijn als veel geroepen wordt.quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:48 schreef Steeven het volgende:
[..]
Naar mijn beleving, wat ik belangrijk vind, vind ik dit een rampzalig kabinet en dat frustreert me enorm. Dat is mijn realisme. Vandaar dat ik ze liever nu dan straks zie oprotten.
Nogmaals, dat vind ik wel. Dat mensen het er niet mee eens zijn snap ik, tenslotte zie ik hier een paar voldoendes voorbij komen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh de beleving van dit kabinet is niet best. Maar dat wil niet zeggen dat ze echt zo slecht zijn als veel geroepen wordt.
Dat kan je vinden maar heb je daar dan ook goede voorbeelden van? Van die verschrikkelijke dingen die dit kabinet gedaan heeft die een ander kabinet niet zou doen?quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:54 schreef Steeven het volgende:
[..]
Nogmaals, dat vind ik wel. Dat mensen het er niet mee eens zijn snap ik, tenslotte zie ik hier een paar voldoendes voorbij komen.
De punten zijn algemeen bekend dacht ik zo.quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kan je vinden maar heb je daar dan ook goede voorbeelden van? Van die verschrikkelijke dingen die dit kabinet gedaan heeft die een ander kabinet niet zou doen?
Minstens 3/4 van wat de Nederlandse politiek doet is namelijk niet zo heel erg afhankelijk van het kabinet dat op dat moment dienst heeft. Alleen hoe het gebracht wordt wil wel eens verschillen.
De grootste prestatie van dit kabinet is dat ze niets klaarspelen. Echt helemaal niets. En dat is met de FNV in het kabinet al een hele prestatie van het CDA. Maar daar houdt het positieve ook ongeveer op.quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
komkom een beetje realisme mag ook wel hoor. Geen enkel kabinet is in staat zo sterk te regeren dat alles echt erg wordt.
Het voornaamste commentaar op het kabinet is ook dat ze juist niets doen hoe kunnen ze het dan zo erg maken?
Echt gelul du_ke. De hele hervormingsagenda, een ware zegening voor dit land, van Wijffels (een van de architecten van het beleid van Balk 1,2,3 en de lijm voor Balk 4) zou er met de PvdA nooit gekomen zijn. Kijk maar eens naar de laatste stappen van dat plan: openbreken van de arbeidsmarkt door het ontslagrecht aan te pakken komt er never nooit niet onder dit knoeiersclubje. Daar waar WAO, WW, ziektekostenstelsel, etc etc etc eerder wel werden aangepakt.quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kan je vinden maar heb je daar dan ook goede voorbeelden van? Van die verschrikkelijke dingen die dit kabinet gedaan heeft die een ander kabinet niet zou doen?
Minstens 3/4 van wat de Nederlandse politiek doet is namelijk niet zo heel erg afhankelijk van het kabinet dat op dat moment dienst heeft. Alleen hoe het gebracht wordt wil wel eens verschillen.
Dat heet 'van de regen in de drup'..quote:Op woensdag 30 april 2008 11:34 schreef Jurgen21 het volgende:
Waardeloos kabinet. Balkenende vertrekt straks naar Brussel, waarop het CDA het kabinet snel zal laten vallen. Er worden vervroegde verkiezingen uitgeschreven, die door het CDA met Eurlings als lijsttrekker en een harde rechtse verkiezingscampagne worden gewonnen. Coalitie CDA/VVD/Verdonk.
Toch grappig te weten dat de beweringen van Jurgen vrijwel nooit uitkomen.quote:Op woensdag 30 april 2008 11:34 schreef Jurgen21 het volgende:
Waardeloos kabinet. Balkenende vertrekt straks naar Brussel, waarop het CDA het kabinet snel zal laten vallen. Er worden vervroegde verkiezingen uitgeschreven, die door het CDA met Eurlings als lijsttrekker en een harde rechtse verkiezingscampagne worden gewonnen. Coalitie CDA/VVD/Verdonk.
En welke verbetering zal er dan optreden?quote:Op woensdag 30 april 2008 11:34 schreef Jurgen21 het volgende:
De werkeloosheid is in Nederland al vrij lang laag, daarom heeft niemand veel belang bij het doorbreken van de status quo rondom het ontslagrecht. En die aanpassingen waar jij het over hebt waren echt niet zo wereldschokkend hoor. Je krijgt hier in Nederland gewoon niet zoveel voor elkaar als de bonden en de werkgevers zwaar tegen zijn. De hervormingen van de WAO, WW en ziekenfonds had je veel beter en radicaler aan kunnen pakken als ze eerst wat meer maatschappelijk draagvlak verwoven hadden. Om het met veel conflict die boel er half doorheen gooien nou een prestatie te noemen gaat mij echt te ver.quote:Op woensdag 30 april 2008 01:29 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Echt gelul du_ke. De hele hervormingsagenda, een ware zegening voor dit land, van Wijffels (een van de architecten van het beleid van Balk 1,2,3 en de lijm voor Balk 4) zou er met de PvdA nooit gekomen zijn. Kijk maar eens naar de laatste stappen van dat plan: openbreken van de arbeidsmarkt door het ontslagrecht aan te pakken komt er never nooit niet onder dit knoeiersclubje. Daar waar WAO, WW, ziektekostenstelsel, etc etc etc eerder wel werden aangepakt.
quote:Op woensdag 30 april 2008 11:34 schreef Jurgen21 het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |