Erg jammer.quote:Ajax zonder Vermaelen in play-offs
AMSTERDAM - Thomas Vermaelen zal zeer waarschijnlijk niet meer voor Ajax in actie komen tijdens de play-offs. De Belg is al twee weken geblesseerd aan zijn lies en die kwetsuur blijft hem parten spelen.
,,Het gaat niet zo goed,’’ zei Vermaelen gisteren. ,,Ik kan alleen maar fietsen en wat krachttraining doen. Rust is het enige wat helpt.’’
Het is niet de eerste keer dat Vermaelen dit seizoen vanwege fysiek ongemak aan de kant moet blijven. De verdediger kwam na de winterstop terug van drie maanden blessureleed. Hij was toen hersteld van een enkelblessure.
,,Het lukte me altijd snel op niveau te komen als ik geblesseerd was geweest,’’ aldus Vermaelen. ,,Daar heb ik geen twijfels over. Ik hoop alleen dat het herstel wat sneller gaat. Maar ik denk dat de play-offs een moeilijk verhaal worden.’’
Reken er maar op.quote:Op dinsdag 29 april 2008 01:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dit betekent dat Urby weer linksback gaat spelen
quote:'Mondige Colin uit Ajax-selectie gezet'
Geschreven op dinsdag, 29 april om 08:22
Jürgen Colin is teruggezet naar Jong Ajax en krijgt een geldboete. Dat meldt De Telegraaf dinsdag. De verdediger wordt gestraft voor het interview dat hij afgelopen zaterdag gaf in de ochtendkrant. Trainer Adrie Koster kreeg in het gesprek de laag van voren.
"Bij Koster heb ik het gevoel dat hij mij niet aanvoelt", vertelde de verdediger afgelopen weekeinde. "En ik ben niet de enige. Zelfs van jeugdspelers die met ons meetrainen hoor ik soortgelijke verhalen. In januari speelde ik drie wedstrijden achter elkaar. Iedereen was tevreden. Daarna zat ik opeens op de tribune. Waarom? Welke trainer doet zoiets?
"Ik moest bij Koster komen. Hij zei: ’Je bent de laatste tijd goed bezig, maar je zit er niet bij. Met deze achttien spelers die meegaan, denken we de wedstrijd te kunnen winnen.’ Met andere woorden: met mij konden ze die wedstrijd niet winnen. En dat zeg je uitgerekend tegen een speler die het al moeilijk heeft…”
Colin was bijzonder verrast over zijn contractverlenging, maar ook over het feit dat de coach van de Amsterdammers hem niet feliciteerde. "Hij vroeg of ik er goed over had nagedacht… Mijn relatie met hem is strikt zakelijk. Als Edgar Davids of Kenneth Perez iets zegt, zal ik erover nadenken. Als de trainer iets zegt, denk ik: het zal wel."
"Ajax lijkt een fantastische club, maar alleen als het goed gaat", besloot de verdediger. "Intern is er een hoop rotzooi. Diverse spelers kwamen naar me toe. Ze vinden het pijnlijk dat ik op de tribune moet zitten. De komst van Samuel Kuffour was ook een motie van wantrouwen. Sindsdien laat ik alles maar op me afkomen. Ik train om mezelf fit te houden en wacht op Marco van Basten.”
Het is nog onduidelijk wanneer Colin weer met de A-selectie zal meetrainen en of hij überhaupt nog in de naderende play-offs bij de selectie zal zitten. De 27-jarige Utrechter kwam dit seizoen twaalf wedstrijden binnen de lijnen, waarvan zes als invaller.
QFT.quote:Op maandag 28 april 2008 20:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Lekker boeiend man. Hij heeft toch ook gelijk? Zij zijn al vier jaar op rij kampioen, dus mag hij dat best roepen van mij. Als Johnny of Klaas-Jan zo iets had geroepen, hadden wij het allemaal geweldig gevonden.
Ik hoop vooral dat de komst van Van Basten niet beketent dat Furby weer linksback gaat spelen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 01:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dit betekent dat Urby weer linksback gaat spelen
Geld zat hier.quote:
Wat een onzin zeg. Zo'n speler is voor elke club een versterking. Maar dat het niet zal gebeuren lijkt me wel...quote:Op maandag 28 april 2008 20:47 schreef Noshiba het volgende:
[..]
NOOIT, IK WIL HEM ER NIET BIJ HEBBEN!
quote:'Instelling een van de grote problemen van huidig Ajax'
Edgar Davids beslist na de play-offs over zijn nabije toekomst. Stoppen of toch nog doorgaan. En daarna trainer worden? 'Dat zou best kunnen.'
Vraaggesprekken met Edgar Davids zijn een zeldzaamheid. De nieuwe Voetbal International bevat een zeer uitgebreid interview met de Ajacied. Acht pagina's lang komt de 74-voudig international aan het woord over onder meer zijn clubs, loopbaan en het verschil tussen goed voetballen en topvoetbal spelen.
Davids vindt dat Italië het land is dat het vaakst komt bovendrijven in de golfbewegingen die de krachtsverhoudingen bepalen: 'Mensen kunnen zeuren wat ze willen over catenaccio, het blijkt de meest effectieve manier van voetballen. Kijk maar hoe PSV in de strijd om de UEFA Cup door Fiorentina werd uitgeschakeld. Die duels vond ik niet enerverend om te zien, maar zeker in de return was het krachtsverschil gigantisch.'
Hij blijkt grote waarde te hechten aan teamgeest: 'Inter heeft een veel betere en bredere selectie, maar ik geloof niet dat het ze veel geholpen heeft tegen Liverpool. Die hebben een écht team. Dat aspect wordt nog steeds onderbelicht in het topvoetbal. Of dacht je dat FC Porto een paar jaar geleden de beste voetballers van Europa had toen ze de Champions League wonnen?'
Davids zegt zijn stimulans van nature te bezitten: 'Het maakt mij niet uit of ik tegen Real Madrid of FC Zwolle speel. Ik ga met dezelfde instelling de wedstrijd in. Ik denk dat dat ook een van de grote problemen is bij de selectie van Ajax. Sommige spelers hebben wat moeite om ook tegen kleinere clubs het allerbeste te geven.'
In de nieuwe VI het volledige mega-interview met Edgar Davids. Klik hier voor de inhoud van nummer 18, met daarin ook ruimschoots aandacht voor de chaos bij PSV.
Hij heeft wel gelijk wat dat aangaat. Ajax komt nooit over als een team van vrienden die voor elkaar door het vuur gaan. Je moet gewoon een team hebben waar je 5-6 gasten met een Heitinga-instelling hebt. Want bijvoorbeeld KJH maakt op mij niet altijd een even gemotiveerde indruk. Dat kan in zijn spel zitten of ik kan het verkeerd zien maar in wedstrijden waar het niet meteen lukt vind ik hem altijd wat tegenvallend.quote:
In mijn optiek zou Ajax ook veel meer gebruik moeten maken met de samenwerkingsverbanden, waarom worden jongens als Javier Martina, Mitchell Donald, Vurnon Anita, John Goossens en Jeffrey Sarpong niet ondergebracht bij FC Omniworld? Wekelijks spelen in de onderste regionen van de eerste divisie is veel beter voor hun ontwikkeling dan spelen in Ajax II, Jong Ajax of Ajax A1.quote:Op dinsdag 29 april 2008 10:22 schreef HeatWave het volgende:
Ajax heeft veels te vaak spelers die eigenlijk tot hun 18e geen enkele weerstand krijgen in hun competities, ze winnen toch wel. Dus gaan ze lekker frivool spelen. De echte killer mentaliteit hebben ze niet nodig. En opeens staan ze tegen een Excelsior dat wil knokken met alles wat het heeft...
volgens mij is het meer zo dat Davids zelf niet onder van Basten wil spelen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 10:24 schreef M0NTANA het volgende:
Waarom zou je Edgar Davids geen contract geven eigenlijk? Natuurlijk is hij niet meer zo goed als hij ooit was, maar voor de jonge spelers is hij juist belangrijker dan ooit tevoren. Gewoon een nieuw contract aanbieden en eerlijk aangeven dat hij geen basisspeler meer is, dan komt het allemaal best wel goed.
Precies, je laat ze nu lekker met de Ajax jeugd meespelen. Ik weet wel dat die niet alles winnen hoor, maar veel lagere elftallen hebben het toch relatief makkelijk en het gaat niet "echt" ergens om.quote:Op dinsdag 29 april 2008 10:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In mijn optiek zou Ajax ook veel meer gebruik moeten maken met de samenwerkingsverbanden, waarom worden jongens als Javier Martina, Mitchell Donald, Vurnon Anita, John Goossens en Jeffrey Sarpong niet ondergebracht bij FC Omniworld? Wekelijks spelen in de onderste regionen van de eerste divisie is veel beter voor hun ontwikkeling dan spelen in Ajax II, Jong Ajax of Ajax A1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |