abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 april 2008 @ 14:16:25 #1
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_58359019
A is 2 maanden al ziek, hij heeft overigens een contract tot volgend jaar maart, en is op gesprek geroepen bij het afdelingshoofd en iemand van p&o.

A heeft aangegeven welek klachten hij eheft en ook dat zijn dokter aangegeven heeft dat dit klachten zijn van depressie en overspannen zijn. Hij is ook doorverwezen naar psycholoog.

P&O zei dat ze het idee heeft dat hij gewoon niet wil werken, ze nam de klachten du sniet serieus. Ze zei dat hij maandag weer moet komen werken, dus zonder arboarts in te schakelen. Ook zei ze dat ze anders zijn loon in zouden houden.

1 Kan ze zonder tussenkomst van arboarts bepalen dat hij meot werken?
2 Mag ze loon inhouden?

Voor d egeode orde: A heeft zich nooti beter gemeld en si dus nog steeds ziek.
bb_koning.hyves.nl
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 april 2008 @ 14:20:00 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58359081
Hij is nog steeds niet opgeroepen door de arbo-arts? Dat is erg vreemd. Of is hij wel bij de arbo geweest maar trekt P&O zich daar niets van aan?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_58359165
1. Nee
2. Ze kunnen beslissen 70% uit te keren ipv 100%
wat een drama toch....
  maandag 28 april 2008 @ 14:26:56 #4
106955 BB_Koning
pi_58359210
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:20 schreef Rewimo het volgende:
Hij is nog steeds niet opgeroepen door de arbo-arts? Dat is erg vreemd. Of is hij wel bij de arbo geweest maar trekt P&O zich daar niets van aan?
Nee, niet bij arboarts geweest.
bb_koning.hyves.nl
pi_58359220
1) nee
2) nee, dat gaat via UWV ofzo dacht ik. wederom: via de arbo arts
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58359235
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:16 schreef BB_Koning het volgende:
A is 2 maanden al ziek, hij heeft overigens een contract tot volgend jaar maart, en is op gesprek geroepen bij het afdelingshoofd en iemand van p&o.

A heeft aangegeven welek klachten hij eheft en ook dat zijn dokter aangegeven heeft dat dit klachten zijn van depressie en overspannen zijn. Hij is ook doorverwezen naar psycholoog.

P&O zei dat ze het idee heeft dat hij gewoon niet wil werken, ze nam de klachten du sniet serieus. Ze zei dat hij maandag weer moet komen werken, dus zonder arboarts in te schakelen. Ook zei ze dat ze anders zijn loon in zouden houden.

2 Mag ze loon inhouden?

De afdeling P&O is helemaal niet medisch onderlegd dus zij kunnen niet oordelen of een klacht gegrond is of niet. Zou mooie boel zijn, Dokter zegt: voet is gebroken moet in het gips, P&O zegt: voet is niet gebroken, gewoon doorwerken

Een ARBOarts moet de situatie beoordelen en dit communiceren met de P&O. De P&O mag helemaal niet eisen om te werken.

En dreigen met loon in houden?

Ondertussen sowieso maar even zoeken naar een normaal bedrijf dacht ik zo
  maandag 28 april 2008 @ 14:29:14 #7
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_58359259

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 28-04-2008 14:31:01 (Doe normaal...) ]
  maandag 28 april 2008 @ 14:29:51 #8
106955 BB_Koning
pi_58359269
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:24 schreef Kumusta het volgende:

Hij krijgt nu al een maand gewoon 100 procent. Het is dan toch vremd als ze zonder opgaaf van reden 70 procent gaan betalen? En nog vremder als de reden is dat ze het 'niet leuk' vinden dat hij ziek i s.
bb_koning.hyves.nl
  Licht Ontvlambaar maandag 28 april 2008 @ 14:30:23 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58359277
Loon opschorten gaat zeker, echter zonder tussenkomst van een arboarts niet.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 28 april 2008 @ 14:30:53 #10
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_58359294
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:24 schreef Kumusta het volgende:

Nee
  Licht Ontvlambaar maandag 28 april 2008 @ 14:31:54 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58359314
Overigens... hij is al twee maanden ziek en zijn contract loopt volgend jaar maart af. Wat voor contract had hij dan?
pi_58359489
Loon bij ziekte
Laatst gewijzigd: 17-12-2007 16:25

Stel, u kunt door ziekte niet werken. Dan betaalt uw werkgever 2 jaar lang uw loon door. Het kan zijn dat u minder loon krijgt dan normaal.

De hoogte van uw loon bij ziekte
Als u ziek bent, moet uw werkgever uw loon 2 jaar lang (104 weken) doorbetalen. Dat hoeft niet uw hele loon te zijn. De werkgever moet minstens 70% van uw loon betalen en:

In het eerste jaar mag dit niet minder zijn dan het minimumloon.
In het tweede jaar mag dit wel minder zijn dan het minimumloon.
In uw contract of in de afspraken binnen de bedrijfstak (CAO) staat meestal dat uw werkgever u meer betaalt dan de verplichte 70%. Vaak krijgt u in het eerste jaar meer dan in het tweede jaar. Bijvoorbeeld het eerste jaar 100% van uw loon en in het tweede jaar 70%.

Tip: Krijgt u in het tweede jaar van ziekte minder dan het minimumloon? En hebt u een partner zonder inkomen of bent u alleenstaande ouder? Dan is uw inkomen mogelijk lager dan het sociaal minimum. Dat is het bedrag dat u volgens de overheid minimaal nodig hebt om te leven. U komt dan in aanmerking voor een toeslag van het UWV. Uw inkomen wordt dan aangevuld tot het bedrag van het sociaal minimum. Meer informatie over het aanvragen van een toeslag, leest u in de UWV-brochure: Daarvan kan ik niet rondkomen

Geen loon tijdens de eerste dagen dat u ziek bent?

Sommige werkgevers betalen de eerste of eerste 2 dagen dat u ziek bent geen loon. Er gelden dan ‘wachtdagen’ bij ziekte. Dit moet dan wel zijn afgesproken in uw contract of in de afspraken binnen de bedrijfstak (CAO). Wachtdagen gelden niet als u binnen vier weken opnieuw ziek wordt.

Soms betaalt het UWV uw loon bij ziekte
Meestal betaalt de werkgever uw loon bij ziekte, maar soms neemt het UWV de loondoorbetaling over. U krijgt dan een Ziektewet-uitkering.

U krijgt een Ziektewet-uitkering als u:

uitzendkracht of oproepkracht bent,
een WW-uitkering hebt,
nog ziek bent als uw tijdelijke contract afloopt,
voor of na het zwangerschaps- en bevallingsverlof ziek wordt door de zwangerschap,
een Wajong-uitkering hebt (gehad),
een WAO-, WGA-, of WAZ-uitkering hebt gehad en binnen 5 jaar ziek wordt,
niet kunt werken door orgaandonatie.

Uw werkgever kan uw loon stopzetten als u niet meewerkt
Uw werkgever kan uw loon als u ziek bent stopzetten, als u:

niet meewerkt aan controle en begeleiding door de arbodienst of bedrijfsarts,
volgens de bedrijfsarts kunt werken, maar u weigert dat,
zonder reden passend werk niet aanneemt.

Ons advies: Stopt uw werkgever uw loondoorbetaling? Probeer daar dan altijd eerst met de werkgever over te praten. Geef aan waarom u niet kon meewerken. Heeft uw gesprek geen resultaat, vraag dan een deskundigenoordeel aan bij het UWV of schakel juridische hulp in. Bijvoorbeeld via uw vakbond, een juridisch loket of MEE.
wat een drama toch....
  maandag 28 april 2008 @ 14:42:04 #13
106955 BB_Koning
pi_58359520
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:31 schreef Sjeen het volgende:
Overigens... hij is al twee maanden ziek en zijn contract loopt volgend jaar maart af. Wat voor contract had hij dan?
Eerst had hij een contract tot dit jaar maart en in maart is zn contract verlengd. Oveirgens is hij pas ene maand ziek, in maart was hij alleen ene paar dagen ziek gemeld.
bb_koning.hyves.nl
pi_58359706
CAO doornemen en naar de arboarts met doktersverwijzing en de hele reut.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Licht Ontvlambaar maandag 28 april 2008 @ 15:00:47 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58359906
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:42 schreef BB_Koning het volgende:

[..]

Eerst had hij een contract tot dit jaar maart en in maart is zn contract verlengd. Oveirgens is hij pas ene maand ziek, in maart was hij alleen ene paar dagen ziek gemeld.
Ok... ik kan me wel voorstellen trouwens dat een werkgever daar niet blij mee is. Maar goed, dat wil niet zeggen dat ze zich dan niet aan de regels dienen te houden...
  maandag 28 april 2008 @ 15:02:41 #16
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_58359939
Vreemd dat X nog niet bij een arboarts is geweest. Vreemd bedrijf zeg, doorgaans krijg je na enkele weken al een oproep om naar de Arbo te gaan zeker nowadays met die wet van Poortwachter.
Op loon korten gebeurt alleen als je via een uitzendbureau werkt als ik het goed heb, niet als je een (jaar??) contract hebt rechtstreeks met het bedrijf.
Ik denk wel dat ze X na het uitzitten van het contract er z.s.m. uittrappen zeker als je geestesproblemen hebt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 28 april 2008 @ 15:27:42 #17
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58360387
A moet maar een briefje schrijven dat hij het gesprek met P&O heel vreemd heeft ervaren en dat hij nog steeds ziek is en niet in staat is om te werken.
Mocht het bedrijf een arbo-arts willen laten kijken naar zijn klachten dan wil hij daar natuurlijk graag aan meewerken.

(Zo'n brief schrijf je aan het bedrijf maar ook om een dossier aan te leggen voor als het bedrijf de arbeidsovereenkomst vroegtijdig wil ontbinden).

A moet niet zeiken, een keer diep adem halen en weer aan het werk
pi_58401024
quote:
Op maandag 28 april 2008 15:27 schreef HarryP het volgende:
A moet niet zeiken, een keer diep adem halen en weer aan het werk

A heeft zich direct na het verlengen van het contract ziek gemeld en is sindsdien niet meer komen werken omdat hij/zij "overspannen" is...

Bullshit.
Don't be aroused by my confession, unless you don't give a good goddamn about redemption...
pi_58402547
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:16 schreef BB_Koning het volgende:

2 Mag ze loon inhouden?

Schrijf een brief, of email met CC aan diverse betreffende managers:
Als de P&O persoon een medische opleiding heeft en bevoegd is om een diagnose te stellen wil TS graag even een kopie van de medische papieren zien.
Zo niet, dan is P&O bevoegd om een arts in te schakelen; maar bij het ontbreken van een medische opleiding mag P&O niet zelf een diagnose stellen.
  woensdag 30 april 2008 @ 20:20:52 #20
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_58403161
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:16 schreef psychofishy het volgende:

[..]

A heeft zich direct na het verlengen van het contract ziek gemeld en is sindsdien niet meer komen werken omdat hij/zij "overspannen" is...

Bullshit.

Inderdaad. Iedereen die net een contract in de pocket heeft en last van een burn-out krijgt doet dit doelbewust om werkgevertje te pesten.

Bijzonder knap van jou dat jij dat uit het verhaal kunt aflezen.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  donderdag 1 mei 2008 @ 01:46:25 #21
106955 BB_Koning
pi_58409784
quote:

[..]

Bullshit.

Rot een kankereind op joh, wat the fuck weet jij van de situatie af
bb_koning.hyves.nl
pi_58409871
dat kun je ook op een normale manier zeggen
  donderdag 1 mei 2008 @ 02:02:36 #23
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58409922
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 01:46 schreef BB_Koning het volgende:
Rot een kankereind op joh, wat the fuck weet jij van de situatie af
Koning Gilles de la Tourette zeker?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_58411312
quote:

[..]
Bullshit.
2007 ECDL (European Computer Driving License)
Toch nog gefeliciteerd met het behalen!!
  donderdag 1 mei 2008 @ 11:11:49 #25
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_58412332
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:27 schreef simmu het volgende:
2) nee, dat gaat via UWV ofzo dacht ik. wederom: via de arbo arts
En zelfs die kunnen moeilijk doen Na een ongeluk in Duitsland te hebben gehad (mijn collega's waren ooggetuigen) waarbij ik een behoorlijke klap tegen mijn hoofd had gekregen en mijn gezicht had opengehaald. En waarbij ik 2 dagen op de IC heb gelegen en daarna nog een paar dagen op een gewone afdeling waarbij ik door een rietje moest eten vonden ze ook maar dat ik weer 40 uur moest gaan werken terwijl ik na 3 uur op een dag al instortte (ik werkte wel elke dag; behalve als die doos zei dat ik meer moest werken en ik dat ook deed.. toen ging het helemaal mis). En probeer ze dan maar aan het verstand te brengen dat het veel beter is om het rustig op te bouwen (want dat ging heel erg goed; keek er ook enorm naar uit als ik weer kon werken) Het deed me echt oprecht pijn dat ze bij het UWV dachten dat ik gewoon niet wilde werken en dat doet nu nog pijn alsik eraan terugdenk. Ik ga echt een klachtenbrief naar haar baas sturen want hier mag ze niet mee wegkomen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')