abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58367530
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:34 schreef EchtGaaf het volgende:

Stelling: Politiek correct Nederland gooit middels het gedrocht dat EU heet, het land naar de AFGROND
Dan ga jij toch lekker naar Polen?

Groot voordeel voor jou: daar zijn dames in overvloed die het prima vinden om met een ketting aan het fornuis vast te zitten.

Opgelost.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58368050
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan ga jij toch lekker naar Polen?
Nee ik hoor daar niet. Net zo goed dat zij niet hier horen.
quote:
Groot voordeel voor jou: daar zijn dames in overvloed die het prima vinden om met een ketting aan het fornuis vast te zitten.

Opgelost.
Je hoeft niet zo denigrerend te doen over vrouwen die nog zo nobel zijn om thuis voor de kinderen te zorgen.

De maatschappij zou er stukken gezonder voor staan als het kostwinnersmodel weer gemeengoed zou worden.
pi_58368917
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee ik hoor daar niet. Net zo goed dat zij niet hier horen.
Dan hoor ik ook niet hier in Nederland. Maar het is natuurlijk onzin. Wie weet bevalt het je wel daar... Je deelt veel opvattingen met de mensen daar en de onderdrukking van de vrouw gebeurt daar niet op een voor jou onacceptabele wijze (met Koran), maar juist op een door jou gewenste wijze (met de Bijbel).

Daarnaast weinig files, betaalbare woningen... weinig moslims. Ik denk echt dat het past bij wat jij denkt dat het ideaal is. En ik denk ook dat je na een jaar Nederland weer volop waardeert. Zoals b.v. StefkeP, die zijn verdriet over zijn verkeerde keuze af en toe weg meent te moeten schreeuwen...
quote:
Je hoeft niet zo denigrerend te doen over vrouwen die nog zo nobel zijn om thuis voor de kinderen te zorgen.
Jij bent toch echt degene die vrouwen achter het fornuis wil trappen. Van mij mogen ze hun eigen keuze maken. Niets mis met een vrouw die achter het aanrecht staat, mits ze daar zelf voor kiest. Daar gaat het om: vrije keuze.
quote:
De maatschappij zou er stukken gezonder voor staan als het kostwinnersmodel weer gemeengoed zou worden.
Ik geloof er geen donder van. Weinig landen waar mensen gelukkiger zijn dan in Nederland. En de landen waar mensen gelukkiger zijn kennen nog minder het kostwinnersmodel dan NL.

De feiten helpen je weer eens niet.
pi_58369433
Let's face it: er zijn geen mensen voor het kutwerk omdat de lonen (en de belastingen die het opstuwen) te hoog zijn. Er moeten dus mensen werken voor wat minder dan normaal is in ons land. Dat kan alleen met kansarme buitenlandertjes. Wat je krijgt is dat deze mannen een aantal jaartjes buffelen voor een kutloon, waarna zij hier toch maar blijven, waarna hun kroost in relatieve armoede opgroeit.
Huppa daar is de volgende generatie probleemjongeren. En daarna gaan afvragen hoe het zo ver kon komen?

Ik snap dat immigratie niet 100% gestopt kan worden, maar het is zeer onverstandig om het toe te juichen dat hier mensen uit een vreemd land komen wonen om te werken in omstandigheden die eigenlijk al on-Nederlands verklaard zijn. Een groot verschil tussen de allochtoon en autochtoon MOET dan wel het gevolg zijn toch?

Ik voorzie nog grote ellende met de golf poolse migranten. Ik heb niets tegen deze mensen, die zeker nu nog keihard werken waar menig Nederlander het klusje laat liggen. Maar over zo'n 20 jaar piepen we denk ik wel anders en blijkt het duurkoop.
  maandag 28 april 2008 @ 23:50:32 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58371067
Het is inderdaad belachelijk om Polen of andere buitenlanders hier het werk te laten doen omdat we te slap zijn onze eigen arbeidslozen aan het werk te zetten. Niet alleen is het buitengewoon onrechtvaardig ten opzichte van de laaggeschoolde Nederlanders die wél willen werken, maar we creeeren een GIGANTISCH probleem op de langere termijn.

Want nu doen Polen het werk waar we oorspronkelijk ooit Turken en Marokkanen voor hebben aangetrokken. Dezen zijn inmiddels genaturaliseerd en hebben recht op een uitkering gekregen waardoor ze voor een paar centen meer niet meer aan de lopende band willen staan. Maar op het moment dat die Poolse groepen dezelfde keuze hebben zullen ze ook voor thuisblijven kiezen. Waarop we weer een nieuwe lichting migranten nodig hebben van nog verder weg, etc. etc.

Dit kan niet eeuwig doorgaan natuurlijk. Op een gegeven moment is heel Nederland een met verstopte wegen, gigantische hoogbouw en enorme industriegebieden volgeplempt ghetto geworden, waar een kleine elite van hoogopgeleiden samen met een pool van verse migranten een hoop rommel produceert voor een ENORME hoeveelheid kansarme uitkeringstrekkers, die de facto de macht hebben want de grootste groep zijn.

Wat hebben we ons ooit prachtige land dan naar de verdommenis geholpen zeg. En voor wie? Voor een kleine groep van industrielen die hier enorm rijk van geworden is.
The End Times are wild
  maandag 28 april 2008 @ 23:55:51 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58371222
De stad waar ik woon (in de UK) is >10% van de bevolking Pools.
Maar die beginnen nu weg te gaan omdat de £ zoveel is gezakt
Niet meer rendabel om in de UK te werken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 29 april 2008 @ 01:10:33 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58372688
quote:
Op maandag 28 april 2008 08:42 schreef Klopkoek het volgende:
Let op: over 30 jaar krijgt links weer de schuld.
Het is inderdaad de schuld van de linksen.
De uitkeringen zijn dermate hoog dat Nederlanders liever thuis zitten voor bijna hetzelfde geld.
Die mensen hadden prima de Polen banen kunnen doen.

Polen zijn prima. Laat maar komen hoor.
Ik zou die NL uitkeringstrekkers graag omruilen voor hardwerkende Polen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_58373026
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:31 schreef DS4 het volgende:
Zoals b.v. StefkeP, die zijn verdriet over zijn verkeerde keuze af en toe weg meent te moeten schreeuwen...
Wat heb jij toch met je obsessie voor StefanP?

Of heb je nog steeds niet verwerkt dat je peperdure porsche's iedere keer gepwned worden door cheap ass rijstbakken zoals Supra's en Skylines?
pi_58373056
krijgen we dit gekanker weer rot zelf dan op naar een ander land hoeven we jou gejank tenminste niet meer aan te horen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_58375405
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 01:36 schreef Fillemon het volgende:

Wat heb jij toch met je obsessie voor StefanP?

Doe ik gemeen tegen je vriendje...?

Het gaat mij om de parallel: klagen over NL, maar wel hier blijven wonen, of steeds maar terugkomen op een NL forum. Lachwekkend.
  dinsdag 29 april 2008 @ 13:07:03 #61
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_58378803
quote:
Op maandag 28 april 2008 01:08 schreef Vampier het volgende:
Liever een pool als buur dan een maroc.
Liever een Maroc dan hoor, buiten het feit dat deze mensen gewoon snacht`s gaan slapen kun je er in de zomer ook altijd heerlijk mee bbq`n.
pi_58379085
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 01:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is inderdaad de schuld van de linksen.
De uitkeringen zijn dermate hoog dat Nederlanders liever thuis zitten voor bijna hetzelfde geld.
Die mensen hadden prima de Polen banen kunnen doen.

Polen zijn prima. Laat maar komen hoor.
Nederlanders typeren als luie steuntrekkers is wel erg makkelijk gesteld.
Je ziet vaak dat polen hier gaan werken volgens voorwaarden die wettelijk gezien gewoon niet oké zijn. Dan kun je bijv wel stellen dat die wetten anders moeten zodat een Nederlander ook goed te betalen is voor een werkgever, maar het is te simpel om te stellen dat 'wij' lui zijn en 'zij' niet. Bovendien, na een paar jaartjes worden die Polen dan ook 'lui' en anders arbeidsongeschikt door het veel te zware werk.

Bovendien is rechts minstens zo schuldig, want wie staan er zo te juichen om laagbetaalde loonslaafjes? Niet de SP hoor, dat feestje wordt vooral bij het CDA en de VVD gevierd. Nu is betaalbare arbeid ook nodig voor de economie, maar op deze manier gaat het meer kosten dan opleveren.
  dinsdag 29 april 2008 @ 13:56:42 #63
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58379881
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 01:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
pi_58380047
Lekker triest. Alsof die mensen niet veel liever in Polen zouden blijven. Ze komen omdat 't prijsniveau hoog is en de lonen laag zijn daar. Zodra de economische situatie in Polen beter wordt zullen er veel weer teruggaan.
pi_58380168
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar nee hoor, blatende politiek correct Den Haag hield het Nederlandse volk voor dat ze hier slechts zouden komen werken om daarna weer naar hun thuisland terug te keren.

Nou, van dat "tijdelijke" heb ik al eerder een nare ervaring, namelijk "de tijdelijkheid" van het kwartje van kok, die de tijdelijkheid van de eeuwigheid blijkt te hebben.

Iedereen kon beter weten, dat een groot deel van de Polen hier gewoon komt om blijvend te vestigen. Niet minder dan een kwart lijkt hier zich permanent te vestigen. :: http://www.ad.nl/rotterdam/oost/2254818/Polen_beter_spreiden.html

Dan zou je als politieke correcteling misschien kunnen denken : nou en?

Die hebben dan geen lessen uit het verleden getrokken mbt de vestiging van gastarbeiders uit de jaren vijftig en zestig. De integratie ellende van toen hebben we nog steeds niet onder controle.

De problemen met de nieuwe nieuwkomers zijn niet van de lucht: ze zorgen geregeld voor klachten over overbewoning, geluidsoverlast en buitensporig alcoholgebruik. Dit vooral in oude stadswijken, waarvoor Ella Vogelaar weer vele miljoenen extra voor nodig heeft. Het is dus gewoon dweilen met de kraan open

Heb ik het nog niet gehad over de verdringing op de arbeidsmarkt, wat ons geheid te wachten staat.

Straks nog de Roemenen en de Bulgaren, de ellende kan niet groot genoeg worden.

Stom he? Dat het electoraat haar toevlucht neemt naar het rechtse populisme.

Stelling: Politiek correct Nederland gooit middels het gedrocht dat EU heet, het land naar de AFGROND
Voor de welvaart is het altijd noodzakelijk is, wat de statistieken ook uitwijzen, dat immigratie noodzakelijk is als stimulator voor economische groei. In mijn oude woonomgeving zitten nu ook veel Polen; de rotte appels verdwijnen, de normale, hardwerkende blijven. Ik vind het wel prima volk. Je kunt beter zeiken op die paupers die onterecht uitkeringen zitten te trekken thuis en niets uitvoeren, want als zij eens een poot uitstaken, dan zat jij je nu niet te ergeren.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_58380261
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:28 schreef DS4 het volgende:
Ik moest lachen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_58380697
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:06 schreef Houstoned het volgende:
Zodra de economische situatie in Polen beter wordt zullen er veel weer teruggaan.
Ze gaan nu al zachtjesaan terug.
  dinsdag 29 april 2008 @ 14:44:38 #68
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58380809
ik kan me er niks bij voorstellen. Polen is een prachtig land met een groeiende economie en nog niet zo druk en duur als Nederland.
Eigenlijk zouden we allemaal daar heen moeten gaan
pi_58381063
hebben we het hier nou over de noord, of de zuid polen ?
Ik vind dat volk namenlijk zo koud en kil overkomen.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_58381215
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:44 schreef Vandaag... het volgende:

Eigenlijk zouden we allemaal daar heen moeten gaan
Tsja, dat zei ik ook al tegen EG... Maar die wil niet.

Ik ben zelf wel tevreden hier eigenlijk. Maar als ik echt ontevreden was, dan vertrok ik.
  dinsdag 29 april 2008 @ 15:22:36 #71
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58381470
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 15:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tsja, dat zei ik ook al tegen EG... Maar die wil niet.

Tis ook de bedoeling dat hij achterblijft. Anders ga ik niet
pi_58381592
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 15:22 schreef Vandaag... het volgende:

Tis ook de bedoeling dat hij achterblijft. Anders ga ik niet
Polen is groot hoor... Als jij EG niet tegen wil komen moet dat te regelen zijn.
pi_58384906
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan hoor ik ook niet hier in Nederland. Maar het is natuurlijk onzin. Wie weet bevalt het je wel daar... Je deelt veel opvattingen met de mensen daar en de onderdrukking van de vrouw gebeurt daar niet op een voor jou onacceptabele wijze (met Koran), maar juist op een door jou gewenste wijze (met de Bijbel).
Nee, je vertroebelt de discussie nu door allerlei drogargumenten er op na te houden.

1 Ik heb NIETS tegen Polen. Ik zie ze liever dan Marokkanen. Dat maakt voor standpunt helemaal niets uit: Nederlanders horen in Nederland, Polen in Polen en Marokkanen horen in Marokko. Een enkele gast is natuurlijk nooit erg, maar het tempo waarmee immigranten hier binnenstromen is veel en veel te hoog. Immigratie ellende kon derhalve niet uitblijven. Het is gewoon onbeheersbaar geworden.
quote:
Daarnaast weinig files, betaalbare woningen... weinig moslims. Ik denk echt dat het past bij wat jij denkt dat het ideaal is. En ik denk ook dat je na een jaar Nederland weer volop waardeert. Zoals b.v. StefkeP, die zijn verdriet over zijn verkeerde keuze af en toe weg meent te moeten schreeuwen...
StefanP is een grote deernis op zich, maar dat terzijde. Ik ga Nederland niet uit. En daarbij: het is natuurlijk overal wel wat. Maar ik vind wel dat de politiek het land behoorlijk aan het vergooien is. Dat begon al met de aansluiting bij de EU, een groot gedrocht. We zijn tot op het bot belazerd met ...de grote big bang van een paar jaar terug. De voormalige oostblok landen. En dan ooit nog eens Turkije bij de EU, het moet gewoon niet gekker worden.
quote:
Jij bent toch echt degene die vrouwen achter het fornuis wil trappen. Van mij mogen ze hun eigen keuze maken. Niets mis met een vrouw die achter het aanrecht staat, mits ze daar zelf voor kiest. Daar gaat het om: vrije keuze.
Jij wilt niet inzien dat er veel mis gegaan. Een tweeverdieners samenleving is voornamelijk ontstaan uit zucht naar materialisme. De kinderen betalen de rekening. Heb ik het nog niet over de bomvolle wegen, de teruglopende leefbaarheid, verzakelijking van de maatschappij etc etc
quote:
Ik geloof er geen donder van. Weinig landen waar mensen gelukkiger zijn dan in Nederland. En de landen waar mensen gelukkiger zijn kennen nog minder het kostwinnersmodel dan NL.

De feiten helpen je weer eens niet.
Een grote stress maatschappij is het geworden. Ja, iedereen is erg gelukkig met dat gestress en gejakker.
pi_58385018
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ze gaan nu al zachtjesaan terug.

Wensdenkend mens. Je lijkt Groen Links wel
pi_58385146
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 18:15 schreef EchtGaaf het volgende:

1 Ik heb NIETS tegen Polen. Ik zie ze liever dan Marokkanen. Dat maakt voor standpunt helemaal niets uit: Nederlanders horen in Nederland, Polen in Polen en Marokkanen horen in Marokko.
Wat een onzin. Ik wil mijzelf vrij kunnen vestigen. En ik gun een ander dat ook. Niet onbeperkt voor iedereen en ik begrijp dat vrije vestiging binnen de EU zijn probleempunten heeft, zeker in NL, maar verder. Wees welkom.
quote:
Maar ik vind wel dat de politiek het land behoorlijk aan het vergooien is. Dat begon al met de aansluiting bij de EU, een groot gedrocht. We zijn tot op het bot belazerd met ...de grote big bang van een paar jaar terug. De voormalige oostblok landen. En dan ooit nog eens Turkije bij de EU, het moet gewoon niet gekker worden.
Het heeft ons welvaart gebracht. Niets mis met de EU. Ook al denk ik dat de big bang erg onverstandig was. Teveel verandering in te korte tijd. En misschien had het beginsel van vrije vestiging voor inwoners nog eens tegen het licht gehouden moeten worden. Maar in zijn algemeenheid ben ik een groot voorstander van de EU.
quote:
Jij wilt niet inzien dat er veel mis gegaan. Een tweeverdieners samenleving is voornamelijk ontstaan uit zucht naar materialisme. De kinderen betalen de rekening. Heb ik het nog niet over de bomvolle wegen, de teruglopende leefbaarheid, verzakelijking van de maatschappij etc etc
Jij koppelt vanalles en nogwat aan het tweeverdienerschap, terwijl dat feitelijk onzin is. Het heeft ons niet alleen welvaart gebracht. Het heeft ook keuzevrijheid gebracht. Vrouwen werken niet (alleen) omdat het financieel niet anders kan (dat is nl. in de meeste gevallen echt onzin), maar omdat ze graag ook willen werken. Wie zijn wij om dat tegen te gaan?

Vrije keuze. Jij hebt daar moeite mee. Waarom noem jij jezelf eigenlijk latent liberaal?
quote:
Een grote stress maatschappij is het geworden.
Onzin. Vroeger hadden mensen ook wel eens stress, alleen geen tijd om er over te ZEIKEN.

Want dat is natuurlijk het echte probleem. Het gezeik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')