abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58350309
Via een kennis in Zuid-Afrika kreeg ik deze brief van Edward Everett Hale, een blanke boer die in Zimbabwe woonachtig is. Hij is een van de laatsten, duizenden blanke boeren zijn door het regime van Zimbambe verdreven waardoor wat het land wat ooit de graanschuur van Afrika was tegenwoordig een enorme economische crisis kent.
quote:
Ek reken dit is die laaste dae van TKM en Zanu-PF. Die donkerste uur is altyd net voor dagbreek. Ons is almal angsbevange oor wat hulle volgende gaan verwoes. Ek bedoel, hulle slaan baksteenhuise plat, en een blanke gesin met tweeling seuntjies kon niks red toe 100 lede van die onlustepolisie met AK47's en stootskrapers hul pragtige huis verwoes het nie, omdat hulle 'net naby aan die lughawe' is. Talle blanke vroue en dogters word daagliks verkrag, en ons voel uiters onseker. Ek weet, en is bewus daarvan dat dit nie ydra tot 'n rustige nagrus nie, maar indien jy nie weet nie, hoe kan jy help? Selfs al sou jy jou in ons posisie kon indink, voel ek so afgesny van alles en weet ek kan jou nie vertel wat hier aangaan nie omdat dit jou ongemaklik sal laat voel. Daar is geen moontlikheid dat ons hier kan weggaan nie, en dit is dus nie 'n opsie nie.
Ik ga er vanuit dat dit de laatste dagen van TKM en Zanu-PF zijn (regeringspartijen). Het donkerste uur is altijd vlak voor het licht doorbreekt. Wij zal allemaal bang voor wat het volgende zal zijn dat verwoest zal worden. Ik bedoel, zij slaan huizen plat en een gezin met twee zoontjes kon niets redden toen honderd leden van de oproerpolitie met AK47's en bulldozers hun prachtige huis verwoestte, omzat zij 'net te dicht bij de luchthaven' woonden. Vele blanke vrouwen en dochters worden dagelijks verkracht en wij voelen ons erg onzeker. Ik weet dat jullie hier niet rustiger van zullen slapen, maar als jullie er niet van weten, hoe kunnen jullie dan helpen? Zelfs als jij je in onze positie kon indenken, dan voel ik me nog zo afgesneden van alles. Ik zal je niet alles vertellen van wat hier gebeurt, omdat je je er alleen maar ongemakkelijker van zou voelen. Er is geen kans voor ons om weg te gaan. Dat is nu geen optie.
quote:
Ek vra julle almal om vir ons te bid. Jy kan nie alles ontken en voorgee of meen dat alles eintlik nie plaasvind nie. Om baie reguit te wees, volksmoord is aan die gang, en indien jy dit nie glo nie, lees die volksmoordverslag van Amnestie Internasionaal wat sê Zimbabwe is in fase 7. Fase 8 is nadat dit plaasgevind het en almal aan ontkenning ly. Indien jy nie wil hê dat ek hierdie dinge aan jou vertel nie, hoe erg dit is nie, dan het jy nog nie jou eie vrese in die oë gekyk nie. Maar dit help my nie om te dink dat jy jou rug op ons situasie keer nie. Ons het jou nodig, asseblief, om die nuus oor te dra dat ons almal hier in ’n uiters gevaarlike situasie verkeer.
Ik vraag jullie allemaal om voor ons te bidden. Je alles wat hier plaatsvind niet ontkennen. Om eerlijk te zijn, dit is hier volkerenmoord. Als je dit niet gelooft, lees dan het volkerenmoordverslag van Amnesty International. Zimbawe zit nu in fase 7. Fase 8 zal zijn als dit allemaal voorbij is en als we het allemaal ontkennen. Als je niet wilt dat ik aan je vertel hoe vreselijk het hier allemaal is, dan heb je hier nog niet met je eigen ogen gekeken. Het helpt niet om te denken dat je je rug naar onze positie keert. Wij hebben je nodig, alsjeblieft, om het nieuws van onze gevaarlijke situatie te verspreiden.
quote:
Te veel mense keer ons hulle rûe toe, en sê: “Ag, dit is maar wat in Afrika gebeur.” Hierdie regering het heeltemal mal geword en ons het jou nodig om ons uiters benarde situasie wêreldkundig te maak, of hoe
anders kan ons gered word? Hierdie is ‘n werklikheid! Die rye vir petrol is ‘n werklikheid, die rookkolom bokant ons stad is ’n werklikheid en die derduisende dakloses wat sonder kos, water, skuiling en beddegoed buite slaap in koue weer is ‘n werklikheid. Elektrisiteit en water gaan aanstaande maand met 250% styg. Ek vra jou nie vir geld of ‘n manier om hier uit te kom nie. Ek pleit by jou om dit onder oë te sien dat ons in ernstige gevaar is, en vra jou om asseblief ons nuus oor te dra. Sien onder oë wat hier aan die gang is en help ons om die boodskap uit te dra. Hoe meer mense daarvan weet, hoe groter kans het ons dat die VN sal help
Te veel mensen keren ons de rug toe, en zeggen 'Ach, het is maar in Afrika'. Deze regering is helemaal gek geworden. Hier is het een werkelijkheid. De rij voor benzine is een werkelijkheid. De rook boven onze stad is een werkelijkheid. De dertigduizend daklozen zonder eten, water of beschutting in het koude weer is een werkelijkheid. De kosten voor electriciteit en water zullen deze maand met 250% stijgen. Ik vraag je niet voor geld of om een manier om hier uit te komen. Ik vraag je om in te zien dat wij hier in ernstig gevaar verkeren. Ik vraag je om mijn verhaal door te vertellen. Zie onder ogen wat hier aan de hand is, en help ons de boodschap uit te dragen. Hoe meer mensen er van weten, hoe groter de kans dat er iets gebeurt en dat de VN zal helpen.
quote:
Asseblief moenie alles wat aan die gang is ignoreer of ontken nie. Sommige sal verkies om hulself teen die waarheid te beskerm, maar indien ons geëlimineer word, hoe sal jy voel? “Indien ons geweet het hoe erg dit regtig is, kon ons op ‘n manier gehelp het”. (Ek weet ons het gekies om hier te bly en dat sommige meen ons verdien wat tans met ons gebeur).
Alsjeblieft, negeer of ontken niet wat hier gebeurt. Sommigen zullen zichzelf tegen de waarheid willen beschermen. Maar als ik zal sterven, hoe zul je je dan voelen? Als wij geweten hadden hoe erg het hier zou worden, zouden we proberen er iets aan te doen. (Ik weet dat wij ervoor gekozen hebben om hier te blijven, en dat sommige mensen geloven dat wij verdienen wat er nu met ons gebeurt.
quote:
Op die oomblik het onsself kos, skuiling, ’n bietjie brandstof en geld om kos vir die volgende maaltyd te koop, maar wat gaan volgende gebeur? Gaan hulle toeslaan op ons huise? Al ons eiendom gaan nou aan die staat behoort. Ek sal my titelaktes aanstuur, want indien dit in hulle hande val, sal ek nie vir my regte kan veg nie.
Op het moment hebben wij onderdak, een beetje brandstof en geld om een volgende maaltijd te kopen. Maar wat zal er daarna gebeuren? Gaan ze toeslaag op ons huis? Al onze eigendommen zullen naar de staat gaan. Ik zal mijn eigendomspapieren opsturen, want als dit in hun handen valt zal ik niet in staat zijn voor mijn rechten te vechten.
quote:
Sensorskap! Ons het nie meer SW-radio om na te luister nie, wat ons alles vertel het wat gebeur nie, want dit regering het dit van die lug geneem. Ons het geen verslaggewers, en niemand word toegelaat om foto’s te neem nie. Selfs die pro-regeringskoerant het geskryf dat mense geskok, verslae, verwilderd en dwalend is weens die verwoesting van mense se huise.
Censuur! Wij hebben geen radio meer om naar te luisteren. De regering heeft de radiozenders uit de lucht genomen. We hebben geen verslaggevers en er word niemand toegelaten om foto's te nemen. Zelfs de pro-regeringskrant heeft geschreven dat er mensen rondlopen geschokt, verslagen en verwilderd ronddwalen nadat hun huis verwoest is.
quote:
Asseblief, hê empatie en help om hierdie inligting oor te dra sodat iets gedoen kan word. “Ek is net een, Ek kan nie alles doen nie.., maar ek kan iets doen. En omdat ek nie alles kan doen nie, sal ek nie weier om die min te doen wat ek wel kan nie. Wat ek kan doen, behoort ek te doen. En wat ek behoort te doen, met die genade van die Here, sal ek.
Bid asseblief vir ons!”
Alsjeblieft, heb medelijden en help om deze informatie te verspreiden zodat er iets gedaan kan worden. Ik ben maar één. Ik kan niet alles alleen doen.., maar ik kan wel iets doen. En omdat ik niet alles alleen kan doen, zal ik niet weigeren om te doen wat ik wel kan. Wat ik wel kan doen, behoor ik te doen. Wat ik behoor te doen, met de genade van de Heer, zal ik.
Bid alsjeblieft voor ons.

Dank voor uw aandacht.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mof op 28-04-2008 00:27:24 ]
Ja, dat is een pseudoniem.
pi_58350354
vertaal eens, daarma lees ik het
pi_58350359
Ok
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  maandag 28 april 2008 @ 00:01:26 #4
92279 N.icka
Windforce 11
pi_58350401
Idd vertaal eens even zeg
  maandag 28 april 2008 @ 00:12:06 #5
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_58350604
Ik ga wel even naar dat kutland om die negers een lesje te leren...
is dit wat je wil?
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
  maandag 28 april 2008 @ 00:15:44 #6
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58350684
Mensen, behalve de typefouten (ydra -> bydra) is Afrikaans toch niet moeilijk om te lezen?

Maar, het is uiterst treurig wat er in Zimbabwe gebeurd. Ik had onlangs al gehoord dat er weer een nieuwe golf van geweld tegen blanke boeren plaatshad. Mugabe probeert uit alle macht nog even niet af te hoeven treden. Ook de beelden hoe zijn tegenstanders (blank of zwart) werden mishandeld waren schokkend. Ik hoop dat het snel voorbij is.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 28 april 2008 @ 00:24:41 #7
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58350880
Ik begin wel even onderaan:
quote:
Sensorskap! Ons het nie meer SW-radio om na te luister nie, wat ons alles vertel het wat gebeur nie, want dit regering het dit van die lug geneem. Ons het geen verslaggewers, en niemand word toegelaat om foto’s te neem nie. Selfs die pro-regeringskoerant het geskryf dat mense geskok, verslae, verwilderd en dwalend is weens die verwoesting van mense se huise.
Censuur! Wij hebben geen korte-golfradio meer om naar te luisteren, die ons alles heeft verteld wat er gebeurde, omdat de regering deze uit de lucht gehaald heeft. We hebben geen verslaggevers, en niemand wordt toelaten om foto's te nemen. Zelfs de pro-regeringskrant heeft geschreven dat mensen geschokt, verslagen, verwilderd en zwervende zijn vanwege de verwoesting van hun huizen.
quote:
Asseblief, hê empatie en help om hierdie inligting oor te dra sodat iets gedoen kan word. “Ek is net een, Ek kan nie alles doen nie.., maar ek kan iets doen. En omdat ek nie alles kan doen nie, sal ek nie weier om die min te doen wat ek wel kan nie. Wat ek kan doen, behoort ek te doen. En wat ek behoort te doen, met die genade van die Here, sal ek.
Bid asseblief vir ons!”
Alstublieft, heb medelijden en help ons om deze informatie te verspreiden opdat er iets gedaan kan worden. "Ik ben maar in m'n eentje, ik kan niet alles doen…, maar ik kan iets doen. En omdat ik niet alles kan doen, zal ik nooit weigeren om het weinige te doen wat ik wel kan. Wat ik kan doen, behoor ik te doen. En wat ik behoor te doen, met Gods genade, zal ik doen.
Bid alstublieft voor ons!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 28 april 2008 @ 00:26:48 #8
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_58350919
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:12 schreef supersayan het volgende:
Ik ga wel even naar dat kutland om die negers een lesje te leren...
is dit wat je wil?
Ik zou eerder de kopstukken van ZANU-PF behandelen.
  maandag 28 april 2008 @ 00:33:29 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58351027
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:15 schreef Iblis het volgende:
Mensen, behalve de typefouten (ydra -> bydra) is Afrikaans toch niet moeilijk om te lezen?
Afrikaens is gans nie moeilyk om te lees nie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 28 april 2008 @ 00:39:15 #10
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58351128
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Afrikaens is gans nie moeilyk om te lees nie.
Gans geeft het een mooi Vlaams-Afrikaans tintje.
  maandag 28 april 2008 @ 00:41:10 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58351161
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:39 schreef Iblis het volgende:

[..]

Gans geeft het een mooi Vlaams-Afrikaans tintje.
Als ze in Congo geen frans praatten, nou
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58351193
Ze plegen daar een genocide jegens blanken.

En sommigen in dit topic juichen het zelfs toe, omdat die 'blanke kolonialisten' eindelijk hun verdiende loon krijgen..
  maandag 28 april 2008 @ 00:43:33 #13
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_58351199
En de vrienden van Mugabe die land hebben gekregen, hebben daar nog steeds geen flikker mee gedaan.
  Donald Duck held maandag 28 april 2008 @ 00:44:36 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_58351218
zimbabwe is een prachtig voorbeeldje van hoe je je land ontzettend verneukt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_58351509
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:42 schreef Fillemon het volgende:

En sommigen in dit topic juichen het zelfs toe, omdat die 'blanke kolonialisten' eindelijk hun verdiende loon krijgen..
Ik zie dat nergens in dit topic hoor

En ja, ik geloof ook wel dat ze daar aan het doordraaien zijn nu
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_58351546
Zim wat? Zim waar?
Nee, doen we niet aan hoor
Sims 2 wel
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 28 april 2008 @ 01:06:23 #17
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_58351556
-edit- Troll

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 28-04-2008 01:29:47 ]
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
pi_58352030
Ik voel me altijd zo machteloos wanneer ik dit soort ellendige verhalen lees. Het gevoel dat je niets voor die mensen kunt betekenen; dat het gewoon aankomt op politici wereldwijd, die in dit soort kwesties te vaak wegkijken. Ik hoop in elk geval maar dat de uitslagen van de verkiezingen zuiver zijn en dat het tijdperk Mugabe snel ten einde komt. Daarmee is Zimbabwe nog lang uit van alle ellende verlost die deze man heeft veroorzaakt, maar het zal een broodnodige eerste stap zijn. Hopelijk wordt er van buitenaf ingegrepen wanneer Mugabe toch de verkiezingswinst krijgt toegewezen, want in dat geval is er overduidelijk gefraudeerd.
  Donald Duck held maandag 28 april 2008 @ 11:26:54 #19
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_58355850
de vraag is maar of het onder een opvolger van mugabe wel beter wordt. vaak is het daar de ene dictator na de andere, ze zijn allemaal zo machtsgeil.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_58356006
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:42 schreef Fillemon het volgende:

Ten eerste verjagen ze de blanke boeren, ipv dat ze het boeren gezin uitmoorden, ten tweede heb ik nog niemand hier in dit topic het toe zien juigen."
pi_58356086
Denk niet dat na het aftreden van Mugabe het land uberhaupt erop vooruit zal gaan.
pi_58356306
Ik vind het jammer dat het lijkt alsof vrijwel heel Afrika z'n ogen sluit. Goed, een schip wordt tegengehouden, een handvol leiders zegt wat, maar dat is het. Tsja, Robert Mugabe is de verzetsheld, daar moet je respect voor hebben...
pi_58356753
Wat doen die Blanke boeren daar nog steeds? Je kan toch het beste de puinzooi die Zimbabwe heet verlaten. Laat die idioten het maar zelf uitzoeken. Voedsel- en brandstofprijzen zullen het 'probleem' wel oplossen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_58357722
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:43 schreef Ofyles2 het volgende:
En de vrienden van Mugabe die land hebben gekregen, hebben daar nog steeds geen flikker mee gedaan.
Dan ben je toch niet helemaal goed ingelicht.

Ze hebben de irrigatie systemen uit de grond gesloopt want hiervoor kreeg men meteen geld bij de oud ijzer boer. Nu is het heel wat moeilijker geworden om met het land nog wat te doen omdat de irrigatie niet meer werkt.
pi_58358918
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:01 schreef N.icka het volgende:
Idd vertaal eens even zeg
Zo moeilijk is het niet om te lezen toch
Lawamena hitihala Lawamena haulala
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')