OK, bedankt voor de mededeling.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 01:26 schreef Kamermans het volgende:
Op de thumbnail lijkt die scherper, in het groot zijn volgens mij alleen de stenen helemaal vooraan scherp. en verder op de horizon niet.
nee geintje, ze hebben in het Drentse museum in Assen een expositie in donkere omstandigheden en "mysterieus" belicht. Niks aan te doen helaas. Maar wel imposant en de lange reis erheen meer dan waard...lang is relatief natuurlijk, China is een stuk verderquote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:59 schreef tonja het volgende:
Xi'an daar ben ik ook geweest 11 jaar geleden. Heel indrukwekkend vond ik het. Wij mochten toen binnen geen foto's maken. Is dat inmiddels veranderd?
+ apart sfeertjequote:
+ rust in de foto, redelijk minimalistischquote:Op zondag 11 mei 2008 19:07 schreef Roi het volgende:
+ mooi perspectief, die lichtstraal
- door die lichtstraal is het niet symmetrisch, sowieso al niet omdat er links meer daken lijken te zijn dan rechts ?.
Mijn foto van vandaag:
[ afbeelding ]
Dacht even dat het de binnenkant van je oven wasquote:Op zondag 11 mei 2008 01:31 schreef ElizabethR het volgende:
Mijne, stalagtietenjes in Aillwee Cave, County Clare
[ afbeelding ]
+ zomers, het geeft je een goed gevoelquote:Op zondag 11 mei 2008 19:54 schreef tonja het volgende:
@ Roi
+ creatieve blik, leuke compositie dat maakt het leuk om naar te kijken. De belichting is ook mooi....
- ...behalve dan dat het links ietsjes te licht is naar mijn smaak.
Er zat al iemand tussen.. Even goed kijken. Een moment ..
@Pr0-n00b
+ Mooie grimmige sfeer.
- Compositie, de voorgrond is te veel en te donker vind ik. Een kleinere uitsnede waarbij je de horizon wat naar beneden zet is denk ik een hele verbetering.
Een hollandsch beeld
[ afbeelding ]
Nee, 't is niet de eerste, maar wel een hele fraaiequote:Op zondag 11 mei 2008 21:36 schreef klappernoot2000 het volgende:
Is dit de eerste vlinder van het jaar?
[ afbeelding ]
Ja baasquote:Op zondag 11 mei 2008 23:32 schreef Ouwesok het volgende:
@ElizabethR
+ Fraai rustgevend landschapje
- Haal die horizon nou toch eens uit het middenJe opname wint er zo ontzettend veel bij
toch nog een beetje volgens de wetten en de regels
Ik durfde er niet dichter op te gaan staan, ten eerste beten er allerlei insekten in mijn bleke ongebruinde benen, ten tweede was ik bang dat die vlinder wegfladderde..quote:Op zondag 11 mei 2008 23:08 schreef ElizabethR het volgende:
klappernoot
+ Mooi groen is niet lelijk!! Fraiie compositie, fraaie kleuren, mooie DOF
- Het vlindertje valt wat weg in het geheel, maar het is een mooie foto!!!![]()
Mijjne, vanmiddag gemaakt op Lough Corrib, en die zwaan was niet weg te slaan uit mijn buurt. Heb er een hele batterij foto's van
[ link | afbeelding ]
Let nou voor de grap eens op wat de uitwerking is op de dieptebeleving in je opname, die zwaan dobbert nu nóg eenzamer rond als ie op de rechttoerechtaanversie al deed.quote:
Alleen de foto is van mij hoor, die vlinder is van niemand mwa, Staatsbosbeheer zou hem kunnen claimenquote:Ik vind jouw vlindert mooi!!!!!
quote:Op maandag 12 mei 2008 00:03 schreef Ouwesok het volgende:
Alleen de foto is van mij hoor, die vlinder is van niemand mwa, Staatsbosbeheer zou hem kunnen claimen
+ Leuk lijnenspel van de vijver.quote:Op zondag 11 mei 2008 23:43 schreef problematiQue het volgende:
+ Goed gezien, scherp
- Andere hoek had - denk ik - mooier geweest. Meer vlinder en minder achtergrond ook.
[ afbeelding ]
door geen symmetrie te hebben issie dynamisch en niet statischquote:Op zondag 11 mei 2008 19:07 schreef Roi het volgende:
+ mooi perspectief, die lichtstraal
- door die lichtstraal is het niet symmetrisch, sowieso al niet omdat er links meer daken lijken te zijn dan rechts ?.
Mijn foto van vandaag:
[ afbeelding ]
Die had ik er juist expres op gezet, vond het wel een leuk detail.quote:Op maandag 12 mei 2008 13:00 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
- Jammer van de hond rechtsonderaan. Iets krapper ingesneden en hij was weg, de lijnen van de vijver vormen dan ook een mooi onderkader.
Als hij ook goed belicht was, stond ie daar niet slecht. Nu is het een zwarte vorm van een hond die je aandacht een beetje van je onderwerp weghaalt.quote:Op maandag 12 mei 2008 16:32 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Die had ik er juist expres op gezet, vond het wel een leuk detail.![]()
Ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie maar ik zal mijn mening gevenquote:Op maandag 12 mei 2008 18:34 schreef McLaura het volgende:
+ originele en leuke compositie!
- de spin lijkt niet helemaal scherp
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens, ik had alleen helaas niet genoeg ruimte op het perron. Er stond het gebouwtje met zo'n afdak vlak achter me, en het was vrij smal op het perron. Ik kon de bovenleidingen wel mooi helemaal rechtsboven zetten, maar dan viel de zon uit beeld.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:51 schreef kvdv het volgende:
tonja:
+ kleuren, wolken icm de zon.
- foto doet me niet zoveel, maar had hem misschien mooier gevonden als hem wat meer naar links had geschoten, dus dat je links nog wat meer van de masten zag... met wat ruimte over, en dan zo dat de kabels rechtsboven in de hoek eindigen ipv. halverwege de plaat.
Kan me niet herinneren of ik deze al 's had gepost, maar wilde hem toch graag 'ns laten zien:
[ afbeelding ]
Wel wat aan ge/ver-shopped btw.
+ goeie toonschaalquote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:51 schreef kvdv het volgende:
Kan me niet herinneren of ik deze al 's had gepost, maar wilde hem toch graag 'ns laten zien:
[ afbeelding ]
Lekkere plaat *kwijl*quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:51 schreef kvdv het volgende:
[ afbeelding ]
-beetje vage foto, de takken links en bloemen rechts zien er nogal onsamenhangend uit.quote:Op woensdag 14 mei 2008 06:07 schreef LordNemephis het volgende:
oei mooie foto's in dit topic!![]()
[ afbeelding ]
Hier een lentefoto: is niet helemaal geworden wat ik wou - zat met een teveel aan tegenlicht te klooien.
En dat was nou precies de bedoelingquote:Op woensdag 14 mei 2008 05:41 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Jammer dat ie niet helemaal centraal staat
Wat een mega-vette en briljante fotoquote:Op woensdag 14 mei 2008 13:01 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
-beetje vage foto, de takken links en bloemen rechts zien er nogal onsamenhangend uit.
+wel apart in ieder geval, de bloemen zien er goed uit.
Tijdens de Roparun afgelopen pinksterweekend ben ik meegeweest als fietser en heb daarnaast ook een heleboel foto's geschoten waarvan deze de enorme afstand (meer dan 530km) en de soms helse hoogteverschillen naar mijn idee het beste weergeeft.
[ link | afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/24977395@N04/2492170752/
Leuk dat je je ook aan de topicregels houdtquote:Op woensdag 14 mei 2008 06:07 schreef LordNemephis het volgende:
oei mooie foto's in dit topic!![]()
[ afbeelding ]
Hier een lentefoto: is niet helemaal geworden wat ik wou - zat met een teveel aan tegenlicht te klooien.
Prima macro, scherptepunt ligt mooi op de spin 9welke ik op zichzelf niet bijzonder aantrekkelijk vindquote:Op woensdag 14 mei 2008 05:41 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Mooi contrast met die blauwe lucht en leuke lijnen met het gras/stenen en de schaduw. Jammer dat ie niet helemaal centraal staat
Ik heb nog een spinnetje
[ afbeelding ]
Ja sorryquote:Op woensdag 14 mei 2008 17:20 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Leuk dat je je ook aan de topicregels houdt
+ De waterdruppels zijn wel leuk om naar te kijkenquote:Op woensdag 14 mei 2008 19:20 schreef Maaiks het volgende:
+Mooie lichtinval op het gras
- het is jammer dat z'n snoetje zo donekr is vergeleken de rest(ikw ete ook wel dat dat door de schauw komt hoor:.. maar toch
[ afbeelding ]
Madame Tussaudsquote:Op woensdag 14 mei 2008 22:33 schreef mrSPLIFFY het volgende:
+ is de belichting en het zwart is mooi gedaan...
_ is je onderwerp.. spreekt me niet aan en snap t niet...
Ik zelf heb weinig echt mooie platen geschoten, maar deze was wel aardig vond ik zelf..
[ afbeelding ]
+ Apart licht, typisch sfeertjequote:Op woensdag 14 mei 2008 22:33 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ik zelf heb weinig echt mooie platen geschoten, maar deze was wel aardig vond ik zelf..
[ afbeelding ]
Okee. Ging om deze:quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Je mag het natuurlijk nog goedmaken door alsnog je commentaar te geven.
Mooiquote:Op donderdag 15 mei 2008 01:51 schreef zquing het volgende:
Lekkere kleurtjes
mooie expressie
- kan nu niet echt iets bedenken
[ link | afbeelding ]
Behalve dat het gewoon een nette plaat is, vind ik m ook erg grappig!quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:00 schreef Evil_Boterbloem het volgende:
@ maaiks
+ leuk, spontaan, vrolijke kleuren
- Bewegingsonscherpte van haar rechtervoetje
[ afbeelding ]
Mijn nichtje! (En nee, ze wilde m echt niet op!)
De aller leukste van een shoot bij de ouders thuis.
leuke foto! lekker scherpquote:Op donderdag 15 mei 2008 22:00 schreef Evil_Boterbloem het volgende:
@ maaiks
+ leuk, spontaan, vrolijke kleuren
- Bewegingsonscherpte van haar rechtervoetje
[ afbeelding ]
Mijn nichtje! (En nee, ze wilde m echt niet op!)
De aller leukste van een shoot bij de ouders thuis.
Ik doorbreek even de topicreeks hier, maar ergens in je workflow zitten een paar stofjes hardnekkig te doenquote:Op donderdag 15 mei 2008 01:51 schreef zquing het volgende:
Lekkere kleurtjes
mooie expressie
- kan nu niet echt iets bedenken
[ link | afbeelding ]
hehe, ik weet 't. Had geen zin om me scanner schoon te maken. Waren ff snelle scans om te zien hoe me foto's geworden warenquote:Op zondag 18 mei 2008 17:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik doorbreek even de topicreeks hier, maar ergens in je workflow zitten een paar stofjes hardnekkig te doen
wat is dit...??quote:Op zondag 18 mei 2008 17:15 schreef kvdv het volgende:
Ik begin dit keer met de minpunten:
- Weinig boeiend, scheve achtergrond, onscherpe duikster, tekst op bad leidt enorm af.
+ Tsja... blijft voor mij niet veel over dan "spontaan kiekje". Sorry.
Mijn mooiste tot nu toe... ga vanavond ook nog even op pad...
[ afbeelding ]
Bokeh mede mogelijk gemaakt door de Helios 44-2 @ f/2.0
In een keer goedquote:Op zondag 18 mei 2008 17:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een foto![]()
Volgens mij is het betonwapening
Binnenkort ook maar eens die van mij eraan hangen, hij heeft wel een prettige bokeh zo te zienquote:
Tijdje geleden ergens op Flickr een foto tegengekomen van een man die op gras stond en boven zich in de camera keek. Ook geschoten met dezelfde Helios. Dat gras gaf bij die korte DoF echt een geweldig effectquote:Op zondag 18 mei 2008 17:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Binnenkort ook maar eens die van mij eraan hangen, hij heeft wel een prettige bokeh zo te zien
En dat voor een lens van ¤5quote:Op zondag 18 mei 2008 17:41 schreef kvdv het volgende:
[..]
Tijdje geleden ergens op Flickr een foto tegengekomen van een man die op gras stond en boven zich in de camera keek. Ook geschoten met dezelfde Helios. Dat gras gaf bij die korte DoF echt een geweldig effect
Vooruit, een jongedame:quote:Op zondag 18 mei 2008 17:44 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En dat voor een lens van ¤5Zou je die nog terug kunnen vinden? Die foto lijkt me wel leuk om eens te zien
Ik zie wat je bedoelt jaquote:Op zondag 18 mei 2008 17:49 schreef kvdv het volgende:
[..]
Vooruit, een jongedame:
http://www.flickr.com/photos/amorph/151838264/
Maf toch? Het lijkt wel alsof de grond onder haar ronddraait oid?
Ik had de mijne overigens voor 4 euro, met een Zenit EM eraan vast
zijn wel meer lensen die zo'n soort bokkeh geven als 't goed isquote:Op zondag 18 mei 2008 17:49 schreef kvdv het volgende:
[..]
Vooruit, een jongedame:
http://www.flickr.com/photos/amorph/151838264/
Maf toch? Het lijkt wel alsof de grond onder haar ronddraait oid?
Ik had de mijne overigens voor 4 euro, met een Zenit EM eraan vast
het is niet de bedoeling dat je commentaar geeft over je eigen foto, maar over de vorigequote:Op zondag 18 mei 2008 22:26 schreef donleo het volgende:
[ afbeelding ]
(mijn eerst foto met behulp van een lichtbak)
+ licht wat door het zoutbrokje heen gaat
- blauwe gloed aan de zijkant.
Dat heb je getest?quote:Op zondag 18 mei 2008 23:43 schreef ElizabethR het volgende:
(het gras stond twee kontjes hoog)
quote:
+ Koddig gezicht met dat nekrekhondjequote:Op zondag 18 mei 2008 23:43 schreef ElizabethR het volgende:
Mijne, zoekplaatje (het gras stond twee kontjes hoog)
[ afbeelding ]
Dat hondje is toch gewoon 57 cm hoog hoorquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |