abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58340605
Ik vraag me af of ik de enige ben die dit 'doet', of eigenlijk: niet doet.

Mensen vragen wel eens aan je 'hoe het nu met je is...' en 'wat je nu doet tegenwoordig' of 'heb je nog wat leuks gedaan?' en ja.. dat zijn vaak mensen die dat vragen uit 'beleefdheid'. Het interesseert mij dan ook soms (er zijn ook mensen met wie ik het wel kan vinden/die ik nog niet ken) geen ene moer wat de vrager in kwestie dit weekend heeft gedaan, hoeveel kanten kleedjes er zijn geklost of dat er nu elke dag van 9 tot 5 gewerkt wordt 'en dat dat best nog wel heel zwaar is'.

Als mensen dat aan mij vragen geef ik braaf antwoord, want dat lukt dan nog wel, maar ik stel geen wedervraag. Want nou ja, van mij mag iemand weten wat ik heden ten dage doe, als je iets vraagt, wil je iets weten, en als je het uit beleefdheid doet, dan had je dat maar niet moeten doen, en geef ik een extra gedetailleerd antwoord
Maar als het me geen ene moer kan boeien wat de ander gedaan heeft, loopt het gesprek dood...

Vind mezelf hierin niet 'asociaal' of arrogant en noem het ook geen 'desinteresse', want als ik je mag en ik in je geinteresseerd ben vraag ik het wel.

Wat doe jij, als je net hebt verteld hoe het met je is. Kets je de vraag terug als je denkt 'whatever ' ?

Het gaat hierbij dus om mensen die je wél kent, maar waar je gewoon niets mee hebt / die je niet mag / etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door motorbloempje op 27-04-2008 16:48:56 ]
Ja doei.
pi_58340727
Bij een braaf antwoord hoort een brave wedervraag, anders is 't niet braaf .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 27 april 2008 @ 16:21:58 #3
184306 NelisH2007
Owh Noesss!!!
pi_58340744
dan lul ik uit beleefdheid terug ^^
wat je zegt klopt verder wel, nutteloze gesprekken
^^
Stupid Inflateble Sheep No Work :(
  zondag 27 april 2008 @ 16:23:28 #4
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_58340783
Ik sluit altijd af met een goede 'maarja...'
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
pi_58340821
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bij een braaf antwoord hoort een brave wedervraag, anders is 't niet braaf .
'want nou ja, van mij mag iedereen weten wat ik gedaan heb'

als hun dat boeit, tuurlijk, mag je weten hoor, maar jouw gedoe kan me natuurlijk ook wel eens geen moer schelen
Ja doei.
pi_58340830
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:23 schreef supersayan het volgende:
Ik sluit altijd af met een goede 'maarja...'
da's ook een standaard 'einde' ja
Ja doei.
pi_58340840
Eens met TS, tvp voor evt. gespreksstof want het kan bij mij daarna ontzettend stil worden. Begin gewoon met praten, maakt niet uit waarover.
  zondag 27 april 2008 @ 16:26:39 #8
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_58340869
Volgens mij valt er verder dan niet echt een gesprek te voeren met TS. Waar moeten mensen tegen jou dan wel een gesprek over beginnen dan? Je zegt zelf dat je het niet arrogant van jezelf vindt. Na sorry hoor, maar als je helemaal geen woord wil wisselen met de in jouw ogen ''niet boeiende'' mensen, vind ik dat je dat wel bent.
  zondag 27 april 2008 @ 16:29:14 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58340910
Ik kets de vraag gewoon terug. Geen problemen met hersenloze social talk.
Dat zorgt voor binding tussen mensen .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 27 april 2008 @ 16:32:49 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58340975
't Is een ingang voor een gesprek. Ik hoef geen schoolkrantverslag, maar ik ben wel geïnteresseerd in mensen hun liefhebberijen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_58341156
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:26 schreef Tuinboon het volgende:
Volgens mij valt er verder dan niet echt een gesprek te voeren met TS. Waar moeten mensen tegen jou dan wel een gesprek over beginnen dan? Je zegt zelf dat je het niet arrogant van jezelf vindt. Na sorry hoor, maar als je helemaal geen woord wil wisselen met de in jouw ogen ''niet boeiende'' mensen, vind ik dat je dat wel bent.
waarom zou ik een heel gesprek hebben met iemand die ik niet leuk (maw. niet boeiend) vind? Omdat het 'maatschappelijk wenselijk" is? Dan heb jij zeker nooit je waffel dicht

Ik heb ontzettend leuke en gezellige gesprekken met toffe en gezellige mensen, maar als er iemand op me afkomt waar ik totaal NIETS mee heb en die 'dan maar vraagt' hoe het met me is, dan kan het me ook daarna niet boeien wat die persoon gedaan heeft ben geen maatschappelijk werker zeg!
Ja doei.
  zondag 27 april 2008 @ 16:43:41 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58341228
Toch knap van TS dat ze zonder ook maar een woord met iemand gewisseld te hebben al weet of ze 'iets met iemand heeft.'
Niet meer actief op Fok!
  zondag 27 april 2008 @ 16:44:53 #13
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_58341264
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 11:11:45 ]
pi_58341270
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:43 schreef Viking84 het volgende:
Toch knap van TS dat ze zonder ook maar een woord met iemand gewisseld te hebben al weet of ze 'iets met iemand heeft.'
ah, had net mijn OP aangepast, hij was niet volledig.

Zie de zin: (er zijn ook mensen die ik wel mag/die ik nog niet ken)

want inderdaad, als ik je niet ken, kan ik ook geen oordeel vellen
Ja doei.
  zondag 27 april 2008 @ 16:46:07 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58341299
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ah, had net mijn OP aangepast, hij was niet volledig.

Zie de zin: (er zijn ook mensen die ik wel mag/die ik nog niet ken)

want inderdaad, als ik je niet ken, kan ik ook geen oordeel vellen
Ok, dus als ik jou tegen kom mag ik je wel vragen wat je dit weekend hebt gedaan?
Niet meer actief op Fok!
pi_58341326
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ok, dus als ik jou tegen kom mag ik je wel vragen wat je dit weekend hebt gedaan?
vragen mag altijd, dat heb je net gelezen

maar in jouw geval zal ik je ook antwoord geven, geef mensen die ik niet/net ken het voordeel van de twijfel
Ja doei.
pi_58341330
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:29 schreef Viking84 het volgende:
Ik kets de vraag gewoon terug. Geen problemen met hersenloze social talk.
Dat zorgt voor binding tussen mensen .
Ja, dat dus. Net als praten over het weer. Kan me niet voorstellen dat mensen zo erg in het weer zijn geïnteresseerd dat ze erover blijven praten.

Ik vergeet overigens vaak de vraag terug te stellen hoe het met de ander gaat Ik weet ook nooit goed wat ik moet antwoorden op de vraag hoe het met mij gaat. Wat wil diegene weten? Hoe het met mijn psyche gaat, lichamelijk, financieel, in de liefde, op mijn werk, qua studie? Wat?! Dus alle ups en downs meegenomen eindig ik meestal wel op "ja wel goed" Mensen zijn niet echt gecharmeerd van mijn langere tijd gebruikte "ja, ach, kut"
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_58341406
Ik kets hem ook gewoon terug inderdaad. Gesprekken die nergens over gaan zijn af en toe ook zeer welkom.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_58341433
OP verduidelijkt:
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:13 schreef motorbloempje het volgende:
Wat doe jij, als je net hebt verteld hoe het met je is. Kets je de vraag terug als je denkt 'whatever ' ?

Het gaat hierbij dus om mensen die je wél kent, maar waar je gewoon niets mee hebt / die je niet mag / etc.
small talk is ook niet erg, maar mensen waar je niets mee hebt, ga je dan 'maatschappelijk wenselijk' small-talken?
Ja doei.
  zondag 27 april 2008 @ 16:53:08 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58341457
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik vergeet overigens vaak de vraag terug te stellen hoe het met de ander gaat "
Ik ook . En dat vind ik zó irritant hè .

En ja, de meeste mensen antwoorden automatisch 'goed' als iemand vraagt hoe het met hem gaat. Meestal is het juiste antwoord in mijn geval 'gaat wel' of 'redelijk' (nou, that works for me ), maar dan vragen mensen toch meteen wat er loos is, terwijl er helemaal niks loos is. Dus zeg ik toch gewoon maar 'goed', behalve tegen mensen die ik goed ken, maar dan blijft het ook niet alleen bij 'kut', maar leg ik ook uit waarom het kut gaat.
Niet meer actief op Fok!
pi_58341582
Ik noem altijd gewoon een aantal hoogte en dieptepunten van de afgelopen week, in het kort. Dan heeft de ander een onderwerp om op te reageren.

Het is wel vervelend dat mensen die vraag stellen terwijl ze het eigenlijk niet in het antwoord geïnteresseerd zijn, daarom geef ik dus gewoon een realistisch antwoord.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_58341675
het gaat niet om het antwoord geven, maar om het terugketsen van de vraag
Ja doei.
  zondag 27 april 2008 @ 17:05:21 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58341736
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:58 schreef crossover het volgende:
Het is wel vervelend dat mensen die vraag stellen terwijl ze het eigenlijk niet in het antwoord geïnteresseerd zijn, daarom geef ik dus gewoon een realistisch antwoord.
Ja, mensen die vragen hoe het gaat en die voordat je je mond open hebt kunnen trekken om een antwoord te kunnen geven alweer de andere kant op kijken .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 27 april 2008 @ 17:06:52 #24
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58341769
Ik zie het als een verplicht nummer waar je soms doorheen moet om tot interessante onderwerpen te komen. Met niet iedereen kun je nou direct in de derde versnelling. Maar ik lijk in ieder geval wel op TS in de zin dat het me geen kont interesseert, dat ik over standaardshit praktisch niet doorvraag, en dat ik het ook binnen 30 seconden weer ben vergeten. Alleen soms is het nodig als 'glijmiddel', dus ik doe wel gewoon sociaal acceptabel. Behalve dat als het kut gaat, dat ik dat mensen ook uitgebreid ga vertellen. Dan moeten jullie er maar niet naar vragen bitches.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_58341826
Ja, maar hoe doe je dat dan op je werk? Als je even niks te doen hebt ofzo, ga je dan gewoon de hele tijd zitten zwijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')