Tja. En zo is er ook een andere theorie: Randi werkt voor de CIA en benaderd achteraf de mensen die zogenaamd hebben gefaald.quote:Op maandag 2 juni 2008 10:03 schreef L.Denninger het volgende:
Klopt, maar waarom zou het je niet lukken ?
Randi doet niet zelf de tests, je kunt samen een test afspreken en die wordt door onafhankelijke onderzoekers gedaan (en je hebt er zelf ook inspraak).
Dit om juist te voorkomen dat mensen gaan roepen dat "Randi er wel voor zal zorgen dat het toch nooit iemand lukt". De enige reden waarom het dus niet zou lukken is als je gave het laat afweten.
Vergeet het maar. Het zal niet plausibel genoeg zijn en alsnog geen bewijs zijn.quote:Op maandag 2 juni 2008 10:11 schreef Xith het volgende:
En hoe dan Randhi jou oplichten? Gewoon een dubbel blinde test doen met 5 paarden die allemaal op een verschillende ongeziende plek iets hebben (kan een wondje zijn maar ook gewoon een stukje touw ofzo). En dan mag jij zeggen welk paark op welke plek iets heeft. Laat dit filmen en je hebt je bewijs als Randhi iets claimt dat je niet deed.
Ik negeer dit "makkelijk" omdat hier een ander topic voor is. Laat ze dan dat maar naar boven halen.quote:Verder staat hierboven ook een hele goede uitleg over waarom telepathie niet iets is wat dieren hebben of gebruiken, maar dit negeer je lekker makkelijk, nog zoiets wat in dit topic genoemd wordt: als er te goede argumenten komen worden ze genegeerd.
Kun je uitleggen hoe dit verbonden zijn onder QM valt?quote:Op maandag 2 juni 2008 11:09 schreef Darkwolf het volgende:
Als je al niet kan aannemen dat ze een ziel hebben en alles en iedereen met elkaar verbonden is (dat laatste valt dan wel weer onder QM IMO) dan maakt het uberhaupt geen FOK! uit met wat voor argumenten ik aan kom zetten.
Denk het wel.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:12 schreef Iblis het volgende:
Kun je uitleggen hoe dit verbonden zijn onder QM valt?
Dat hoor je mij niet zeggen, zeker niet bij voorbaat. In zekere zin is alles met iedereen verbonden op een manier die een gemeenplaats is: namelijk ik zit op een stoel die op een vloer staat die in een gebouw is dat op de aarde staat waarop een gebouw staat waarin jij je weer bevindt. Ik neem aan dat je dat níét bedoelt, maar dat je meer praat over een min of meer directe verbinding.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:14 schreef Darkwolf het volgende:
Denk het wel.
Maar het zal er dan wel weer op neer komen dat ik het onterecht met QM verbind!
dat is simpel te voorkomen hoor, je gewoon aan de huisregels houden .quote:Op maandag 2 juni 2008 10:42 schreef Xith het volgende:
[..]
Argument op wat?
Feit is gewoon dat de meeste topics in TRU waar jij, summers en Denninger posten gesloten worden!
Precies, en zinnig op basis van argumenten discussierenquote:Op maandag 2 juni 2008 12:06 schreef Summers het volgende:
[..]
dat is simpel te voorkomen hoor, je gewoon aan de huisregels houden .
Ik zou al lang blij zijn als er uberhaupt argumenten gebruikt werdenquote:Op maandag 2 juni 2008 12:18 schreef Summers het volgende:
iedereen maakt zelf uit wat voor argumenten die gebruikt en of dat zinnig is of niet , accepteer dat maar een keer .
The Amazing Rasing, klinkt goed!quote:
Deze wil ik toch even quoten voor het nageslachtquote:Op maandag 2 juni 2008 11:09 schreef Darkwolf het volgende:
Tja. En zo is er ook een andere theorie: Randi werkt voor de CIA en benaderd achteraf de mensen die zogenaamd hebben gefaald.
Tja, waar halen die rare skeptici die QM vandaan, het lijkt wel of ze van alles verzinnen om het paranormale onderuit te halen.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:09 schreef Darkwolf het volgende:
>Wat heeft dit alles eigenlijk met QM te maken?
Geen idee. Blijkbaar snappen een paar hier nog steeds niet dat ik er niet meer op in ga (sowieso niet in dit topic). Verspilde moeite dus!
Dat hoor je inderdaad vaak als argument. Het enige bewijs wat daarvan is, is dat Randi niet de positieve resultaten haalt die de aanhangers van het paranormale graag willen zien. Maar dat is natuurlijk geen bewijs, maar gewoon net zolang alle omstandigheden aanpassen totdat ze wel de gewenste uitkomst hebben, namelijk: mensen die beweren paranormaal te zijn of het gemeten te hebben zijn 100% betrouwbaar iedereen die het tegendeel beweert staat op de loonlijst van de Bilderberggroep.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:09 schreef Darkwolf het volgende:
Tja. En zo is er ook een andere theorie: Randi werkt voor de CIA en benaderd achteraf de mensen die zogenaamd hebben gefaald.
De CIA is onbetrouwbaar en controleert de hele wereld, maar als de KGB iets onderzoekt, dan is het opeens allemaal koek en ei? Waarom kan alles rond die huisvrouw nou niet juist een conspiracy zijn en helemaal in scene gezet? Waarom werkt jouw paranoide invalshoek maar één kant op? Natuurlijk zijn KGB en CIA geinteresseerd geweest en nog steeds in iets paranormaals, als ze het idee hebben dat het bestaat, omdat ze het dan kunnen misbruiken. Maar dat betekent niet dat daarmee bewezen is DAT het bestaat. Van die kulagina kunnen wij onmogelijk weten HOE goed ze getest werd op magneten etc. Het zijn vooral metalen voorwerpen die vrijwel altijd NAAR haar toe bewegen, dingen die ze anders liet bewegen zijn lichter en kan geblazen worden of een nylondraadje. De experimenten met hartslagen werden niet dubbelgeblindeerd gedaan en iemand kan door suggestie van een ander prima z'n eigen hartslag onbewust omlaag krijgen, vraag aan een willekeurige hypnotiseur/goochelaar.quote:Vergeet het maar. Het zal niet plausibel genoeg zijn en alsnog geen bewijs zijn.
Kijk maar hoe overtuigend die Russische huisvrouw was met haar telekinse ability.
Helemaal onderzocht en gefilmt tot en met interesse van de KGB toe.
Je sleept als eerste telepathie met de haren erbij terwijl het topic ging over telekinese in combinatie met QM, maar als anderen daar dan geinteresseerd specifieke vragen over stellen, of over Randi hebben, dan is er opeens "een ander topic voor" en mogen ze gewoon genegeerd worden? Ik kan je logica qua normaal discussieren werkelijk niet volgen.quote:Ik negeer dit "makkelijk" omdat hier een ander topic voor is. Laat ze dan dat maar naar boven halen.
Dit topic gaat hier gewoon niet over en ik blijf niet alles 10x herhalen.
Als iemand het niet met jouw theorie eens is, dan betekent dat niet automatisch dat hij er geen verstand heeft. Zou je het ook niet een beetje onbeleefd vinden als ik zou zeggen dat jij er geen verstand van heb, omdat JOUW mening erover dus ook van de mijne afwijkt? Veel constructiever is toch om gewoon argumenten uit te wisselen en voorbeelden te noemen en te discussieren erover? Gewoon blijven roepen dat je er meer van afweet en er meer ervaring mee hebt maar verder niet wil discussieren draagt niet zoveel bij, dan kan je net zo goed niets posten.quote:De argumenten die hier worden aangehaald zijn kansloos omdat de mensen hier schijnbaar totaal geen enkel verstand hebben van de spirituele kant betreft dieren.
Waarom zouden we wel iets zomaar moeten aannemen? Is het niet veel verstandiger om dat kritisch te onderzoeken en onderbouwen? Je doet nu net alsof iets gewoon aannemen een pluspunt is.quote:Als je al niet kan aannemen dat ze een ziel hebben en alles en iedereen met elkaar verbonden is
QM gaat over onzekere staat (en mogelijke entanglement) van de microwereld, de macrowereld heeft daar niets direct mee te maken of je tafel zou geen seconde blijven bestaan.quote:(dat laatste valt dan wel weer onder QM IMO)
Als er tegengestelde meningen gepost worden, ben je te wijs bent om te reageren en die simpele zielen missen de verlichtte mindset. Een dappere doch licht arrogante instelling. Het is een forum, als je daar je menign post krijg te tegenmeningen en daar kan je op reageren, of niet, maar consequent reageren met "ik reageer niet" is een beetje absurd. Er worden beschaafde vragen gesteld, niemand wordt belachelijk gemaakt, dus waarom niet gewoon lekker meediscussieren? Je besteed nu toch al vele posts aan uitleg waarom je het teveel moeite vindt om te reageren?quote:Dieren zijn in staat te communiceren via telepathie met elkaar, andere rassen en mensen. Tot aan / vanuit het hiernamaals toe. Klaar!
Dit soort onderwerpen lijden uiteindelijk maar tot frustratie, wat ik nu ook weer merk.
Ik "negeer" uit wijsheid, niet makkelijkheid.
De mindset van de meeste hier zijn niet in staat om dit soort onderwerpen te kunnen behappen.
Ik volg je niet helemaal, hierboven zei je toch dat je het verband niet zag en daar sowieso niet meer op inging?quote:Kunnen we nu weer naar QM gaan alsjeblieft? Dank je wel!
Omdat ik uiteindelijk toch meer de spirituele kant op zal gaan betreffende de antwoorden op andermans vragen.quote:Op zondag 8 juni 2008 01:57 schreef mike_another het volgende:
Je sleept als eerste telepathie met de haren erbij terwijl het topic ging over telekinese in combinatie met QM, maar als anderen daar dan geinteresseerd specifieke vragen over stellen, of over Randi hebben, dan is er opeens "een ander topic voor" en mogen ze gewoon genegeerd worden? Ik kan je logica qua normaal discussieren werkelijk niet volgen.
QM en spiritualiteit zijn volgens vele hier een "verkrachting" van samensmelting. De haren gaan letterlijk overeind staan bij sommige hier.quote:Als iemand het niet met jouw theorie eens is, dan betekent dat niet automatisch dat hij er geen verstand heeft. Zou je het ook niet een beetje onbeleefd vinden als ik zou zeggen dat jij er geen verstand van heb, omdat JOUW mening erover dus ook van de mijne afwijkt? Veel constructiever is toch om gewoon argumenten uit te wisselen en voorbeelden te noemen en te discussieren erover?
You and I both know that isn't true.quote:Als er tegengestelde meningen gepost worden, ben je te wijs bent om te reageren en die simpele zielen missen de verlichtte mindset. Een dappere doch licht arrogante instelling. Het is een forum, als je daar je menign post krijg te tegenmeningen en daar kan je op reageren, of niet, maar consequent reageren met "ik reageer niet" is een beetje absurd. Er worden beschaafde vragen gesteld, niemand wordt belachelijk gemaakt, dus waarom niet gewoon lekker meediscussieren?
Precies: hence let's go QM and forget (animal) telepathy. Dat schijnt niks maar dan ook niks met QM te maken.quote:Ik volg je niet helemaal, hierboven zei je toch dat je het verband niet zag en daar sowieso niet meer op inging?
Mijn term, maar ik zei het anders : ik zei (in een ander topic) dat ik een hekel heb aan mensen die bestaande wetenschappelijke theorieën verkrachten om hun eigen filosofie wetenschappelijker te laten klinken.quote:Op zondag 8 juni 2008 15:42 schreef Darkwolf het volgende:
Maar schijnbaar is het idee ook niet welkom, want dan "verkracht" (niet mijn term) je het hele gebeuren.
Maak jezelf geen illusies. Op sommige belangrijke (imo) dingen ga je niet in (zoals bijvoorbeeld mijn gedachtegang over waarom dieren niet telepathisch zijn).quote:Op zondag 8 juni 2008 15:42 schreef Darkwolf het volgende:
You and I both know that isn't true.
Al moet ik zeggen dat posts zoals die van jou een stuk respectvoller over komen. En dan bedoel ik voornamelijk deze post van jou waar ik nu op reageer.
En misschien ben ik ook wel een sukkel dat ik overal op in ga, maar dat is dan mijn imperfectie.
Zie deze:quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:08 schreef L.Denninger het volgende:
Zeg Darkwolf, ik stuitte op dit filmpje :
en ik moest aan jou denken.
Als jij binnenkort eens een bij spreekt, kun je dan vragen hoe het zit ?
En ik ben benieuwd of die bij hetzelfde zal vertellen als dit meisje, of dat blijkt dat dit meisje onzin verkoopt omdat die bij volgens jou heel wat anders vertelt !
Ik vind dat altijd zo smerig hè, dat mensen hun neus ophalen in plaats van te snuiten.quote:
Holy shit wat krijg ik de creeps van haar zeg.quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:08 schreef L.Denninger het volgende:
Zeg Darkwolf, ik stuitte op dit filmpje :
en ik moest aan jou denken.
Als jij binnenkort eens een bij spreekt, kun je dan vragen hoe het zit ?
En ik ben benieuwd of die bij hetzelfde zal vertellen als dit meisje, of dat blijkt dat dit meisje onzin verkoopt omdat die bij volgens jou heel wat anders vertelt !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |