Je zou eens 10 willekeurige Australische paarden moeten nemen, at random er eentje behandelen, en kijken of iemand anders dan jij (dubbelblind, uiteraard) erachter kan komen welk paard dat is geweest. Ik wed dat dat niet lukt.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:37 schreef Darkwolf het volgende:
Dat weet de eigenaar achteraf niet nee.
De eigenaar kan dat (meestal) achteraf weinig boeien hoe ik te werk ga.
Uiteindelijk gaat het om het resultaat van het hele gebeuren en of de eigenaar daar wat aan heeft.
"Mens en machine worden een".quote:Op maandag 12 mei 2008 15:50 schreef koffiegast het volgende:
leg mij eens uit hoe jij weet dat je 1 bent met een paard. Heb al hele discussies laatst gehad bij me studie over wanneer een object deel uitmaakt van jou, een robotarm bv. maar ook gewoon je lichaam zelf. Komt er gewoon op neer dat het een grote onzingedoe is, waar men vele wensen en interpretaties aan kunnen vastzetten, maar men nooit echt kan vaststellen of iets daadwerkelijk van jou is en of jouw zijn daar is. Als ik een hijskraan bestuurt met me handen, ben ik dan 1 met die hijskraan? Etcetera.
Gewoon "praten". Niets meer, niets minder.quote:Leg mij maar eens uit wat jij onder communiceren met dieren verstaat, behalve dan zit en in je mand bij honden en dergelijke activiteiten.
Nou goed, als jij dat gelooft en dat jouw conclussie is zijn wij klaar. Toch?quote:Op maandag 12 mei 2008 16:10 schreef Rasing het volgende:
Het is wishful thinking van jouw kant, net als Phoebe (van Friends) die meende dat ze door te knipperen met haar ogen de tv aan en uit kon zetten.
Nee, Fok is een discussieforum.quote:Op maandag 12 mei 2008 16:31 schreef Darkwolf het volgende:
Nou goed, als jij dat gelooft en dat jouw conclussie is zijn wij klaar. Toch?
Er is geen marketing. In mijn ogen doe jij exact hetzelfde met een dier. Voor mijn idee is er geen ziel en bewustzijn ligt maar net aan wat je eraan definieerd. Ik denk dat er heel veel mensen zwaar biased zijn over dat de mensen zo superieur zijn over andere wezens/apparaten, dat ziel bestaat etc. omdat dat gezeik nou eenmaal erin gepeperd zit.quote:Op maandag 12 mei 2008 16:31 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
"Mens en machine worden een".
Prachtige marketing vind ik dit altijd.
Al voelen sommige mensen zich wel zo met hun auto of wat dan ook.
Maar dat is toch niet helemaal wat ik bedoel en hoe het werkt.
Een machine leeft immers niet en heeft geen ziel / bewustzijn, een levend organisme wel.
Hoe ben je dan een met het dier? Je doet precies hetzelfde met een apparaat, met andere mensen. Er is geen een woording. Alleen je eigen opvatting die denkt dat hij contact met het ding heeft en bepaalde gedrag/verschijnselen relaterend zijn met causale verbanden die enkel jij in je vermogen kunt bedenken/kent of kan verzinnen. Telepathie is nooit bewezen en zal nooit bewezen, en al helemaal niet dat je verbinding met een dier anders is dan met andere mensen/apparaten of zelfs je eigen lichaam.quote:Gewoon "praten". Niets meer, niets minder.
Dit kan een praatje zijn over de dag van het dier.
Maar het kan ook een heftig en emotioneel gesprek zijn over een naar verleden dat in het hier en nu vertaald word door naar / afwijkend gedrag.
En dit "praten" gaat via gevoel, dus niet menselijke taal natuurlijk.
Soms krijg ik beelden van het dier door, soms word het aan mijn kant omgezet in woorden en vaak zijn het emoties.
De discussie hierover is nu afgelopen omdat dit je reinste onzin is in het perspectief van Quantum mechanica en we nu al tever afgedwaald zijn. Precies ook de reden om dit topic in TRU te stoppen (wat ik nu pas merkquote:Nou goed, als jij dat gelooft en dat jouw conclussie is zijn wij klaar. Toch?
Nou vraag ik me af.. Is het opkomen van een gedachte of gevoel een keertje gemeten?quote:Op zondag 11 mei 2008 01:17 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ik heb het nooit gemeten, maar het ging om het idee.
Dus maak er inderdaad maar milliseconde van.
Er zit geen tijd tussen en is dus volledig 100 procent real time.
Als jij een fysieke feitelijke door de mens uitgevonden techniek weet die dit ook kan realiseren ben ik daar zeer geinteresseerd in!
De bronloze TS zit een beetje uit zijn nek te praten, persoon A verandert de illusie, Persoon B zit in zijn eigen illusie en ziet dus niet de illusie van Persoon A (Tenzij het leven via een soort neuraal netwerk is gekoppeld).quote:Het geheim hierachter is zich u te realiseren dat de wereld om u heen slechts een illusie is, gecreëerd door uw bewustzijn dat in een brij van holografische lijnen, trillingen zweeft.
Als zo'n persoon zelf begint over quantum mechanica, dan wel ja. Daar ging dit topic over, geloof ik.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:47 schreef Chrrris het volgende:
Sowieso heb ik zo'n hekel aan de manier van praten van sommige..
Als je er niet mee eens bent of het niet natuurkundig klinkt dan moet je wel nonsense uit je nek kramen, zoiets zag ik voorbij komen.
Het is heel simpel. Die natuurkunde gepraat en dergelijk is er om te voor te zorgen dat we over hetzelfde onderwerp praten, dat we elkaars ideeen begrijpen (wat zijn gevolgen, wat is de inhoud, etc) in plaats van dat we niet anders dan veredelde ja/nee argumenten tegen elkaar lopen te smijten die niet eens over hetzelfde domein gaan. Dat is ook precies de reden waarom je naar school moet gaan, moet leren om bij dergelijke onderwerpen uberhaupt enig mogelijk nuttig input te geven. Iedereen heeft wel zowat zijn mening klaar over alles, maar het zijn er vaak maar weinig die er iets echt van af weten en nog minder mensen snappen er alles van.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:47 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Nou vraag ik me af.. Is het opkomen van een gedachte of gevoel een keertje gemeten?
Want een gedachte of gevoel kan supersnel komen, maar who de fuck weet of dat nou een nano seconde is of miliseconde en waarom is dat nou weer zo belangrijk ? Dan weet je alleen hoe snel gedachtes en gevoelens kunnen reizen.
Telepathie werkt met gevoel en gedachtes. Als je wil kan je aan je familielid denken die in Zweden zit, je denkt er alleen aan en je denkt het.
Sowieso heb ik zo'n hekel aan de manier van praten van sommige..
Als je er niet mee eens bent of het niet natuurkundig klinkt dan moet je wel nonsense uit je nek kramen, zoiets zag ik voorbij komen. Dat je uberhaubt nog zin hebt om die mensen te replyen.
Laten we het dan meteen correct zeggen, het topic gaat over 'QM en objecten laten zweven en vervormen'.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:52 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als zo'n persoon zelf begint over quantum mechanica, dan wel ja. Daar ging dit topic over, geloof ik.
Hij begint er zelf over. Zie je ook hoe? QM versus niet tastbare dingen, zoals telepathie.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:09 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Dat is niet mijn insteek.
Zelf vind ik ook heel veel terug in QM versus niet tastbare dingen.
Vooral telepathie, daar dit medium buiten de limitieten tijd en ruimte gaat.
Volgens mij heb ik het volgende voorbeeld ook al eens eerder gebruikt: als ik met een paard in Australie zou spreken, zit er geen nano seconde "lag" tussen de communicatie.
Waarom is QM geen interessante uitgang om dat met elkaar in vergelijking te brengen?
Ik zeg niet dat het zo werkt, maar ik zeg ook niet dat het per definitie onzin is of dat het belachelijk is om -in mijn voorbeeld- deze twee fenomenen in verband met elkaar te brengen.
En jij zit jezelf natuurlijk als de natuurkunde expert. Juist dat laatste he, jij bent dus degene die de mensen kan aanwijzen die er maar niks van snappen. Ze hebben maar een mening klaar ook al weten ze er weinig van af. Zoals jij met telepathie bedoel je?quote:Op maandag 12 mei 2008 22:15 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Die natuurkunde gepraat en dergelijk is er om te voor te zorgen dat we over hetzelfde onderwerp praten, dat we elkaars ideeen begrijpen (wat zijn gevolgen, wat is de inhoud, etc) in plaats van dat we niet anders dan veredelde ja/nee argumenten tegen elkaar lopen te smijten die niet eens over hetzelfde domein gaan. Dat is ook precies de reden waarom je naar school moet gaan, moet leren om bij dergelijke onderwerpen uberhaupt enig mogelijk nuttig input te geven. Iedereen heeft wel zowat zijn mening klaar over alles, maar het zijn er vaak maar weinig die er iets echt van af weten en nog minder mensen snappen er alles van.
Het is iig wel duidelijk vanuit welk denken je beredeneerd.quote:Er is geen marketing. In mijn ogen doe jij exact hetzelfde met een dier. Voor mijn idee is er geen ziel en bewustzijn ligt maar net aan wat je eraan definieerd. Ik denk dat er heel veel mensen zwaar biased zijn over dat de mensen zo superieur zijn over andere wezens/apparaten, dat ziel bestaat etc. omdat dat gezeik nou eenmaal erin gepeperd zit.
Hier doe je gewaagde uitsprakenquote:Hoe ben je dan een met het dier? Je doet precies hetzelfde met een apparaat, met andere mensen. Er is geen een woording. Alleen je eigen opvatting die denkt dat hij contact met het ding heeft en bepaalde gedrag/verschijnselen relaterend zijn met causale verbanden die enkel jij in je vermogen kunt bedenken/kent of kan verzinnen. Telepathie is nooit bewezen en zal nooit bewezen, en al helemaal niet dat je verbinding met een dier anders is dan met andere mensen/apparaten of zelfs je eigen lichaam.
Waar zie je mij dat beweren? Daar ga ik toch niet op in ? Dat zeg je zelf in de zin ervoor. Hoe kun je dan die conclusie trekken?quote:Op maandag 12 mei 2008 22:27 schreef Chrrris het volgende:
Hij begint er zelf over. Zie je ook hoe? QM versus niet tastbare dingen, zoals telepathie.
En jij verwacht dat de persoon al jouw gewenste natuurkundige bewijzen komt aandragen voor je? Terwijl je niet eens in gaat op wat hij zegt over telepathie. Je zegt namelijk dat het noemen van QM als psuedowetenschap getuigt van niet weten waarover hij het heeft, dus is alles wat hij zegt niet waar.
Maar als je iemand niet serieus neemt, hoe wil je dan een discussie voeren? Zeker als je niet eens ingaat op zn punt. Dat sla je dan al vantevoren af.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waar zie je mij dat beweren? Daar ga ik toch niet op in ? Dat zeg je zelf in de zin ervoor. Hoe kun je dan die conclusie trekken?
Als iemand QM een pseudowetenschap noemt, dan neem ik zo'n persoon niet meer heel serieus nee, en al helemaal niet op wetenschappelijk gebied. Als iemand jou zegt dat een auto 29 wielen heeft en daarna aanbiedt je motorblok es na te kijken, dan sta je ook niet te springen.
Telepathie zou prima kunnen hoor, hoewel ik er sceptisch tegenover sta. Het heeft alleen net zoveel te maken met QM als met een preischotel met hamblokjes. Ik zie hier niemand prei erbij slepen. Of hamblokjes.
Ik sluit m'n ogen er niet voor, ik heb er simpelweg niks op te zeggenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 01:06 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Maar als je iemand niet serieus neemt, hoe wil je dan een discussie voeren? Zeker als je niet eens ingaat op zn punt. Dat sla je dan al vantevoren af.
Kijk, ik noem QM geen pseudowetenschap en ik vind goed dat je dat aanstipt dat dit geen feit is. Maar om daarom maar de ogen te sluiten voor wat hij verder te zeggen heeft, vind ik kort door de bocht.
QM staat helemaal niet in zijn kinderschoenen; het is al decennia lang een bijzonder robuuste en uitgewerkte theorie. Dat er nog jaarlijks nieuwe aspecten aan worden ontdekt is een ander ding, maar de theorie staat allang niet meer in "kinderschoenen". Waar haal je dat vandaan?quote:Maar tot nu toe heb ik nog alleen het niet-fysieke aspect tussen QM en telepathie gelezen. Nu staat QM nog in zijn kinderschoenen dus wie weet kunnen meer niet fysieke verschijnsels worden verklaard.
Natuurlijk, een gelovige, schizofreen of paragnost zal je hetzelfde vertellen. Een ander keihard feit is dat het menselijk brein en het bewustzijn bijzonder complex zijn, en dat mensen zichzelf heel makkelijk voor de gek kunnen houden. Dat is iets om rekening mee te houden. Ik heb zelf ook een sterke ervaring meegemaakt die je met telepathie zou kunnen verbinden, maar ik blijf daar heel terughoudend in. Laat staan dat ik het probeer te verklaren met theorieën die er weinig mee te maken heb.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 07:50 schreef Darkwolf het volgende:
Het keiharde feit is dat ik weet wat ik ervaar en ervaren heb op het gebied van telepathie met dieren en alles daar omheen, en er is geen wetenschap of persoon op deze hele aardbol die mij gaat vertellen dat het anders zit. Laat staan een forum dat FOK! heet. Daar ben ik nu ondertussen wel overheen.
Daarintegen heb jij mij heel wat tikwerk bespaard, want ik ben het met heel veel punten wel met jou eens!
zou jij even raar opkijken als al die gasten écht gereïncarneerde jezussen blijken te zijnquote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Natuurlijk, een gelovige, schizofreen of paragnost zal je hetzelfde vertellen. Een ander keihard feit is dat het menselijk brein en het bewustzijn bijzonder complex zijn, en dat mensen zichzelf heel makkelijk voor de gek kunnen houden. Dat is iets om rekening mee te houden. Ik heb zelf ook een sterke ervaring meegemaakt die je met telepathie zou kunnen verbinden, maar ik blijf daar heel terughoudend in. Laat staan dat ik het probeer te verklaren met theorieën die er weinig mee te maken heb.
Ik ga donderdag naar Jeruzalem. Het schijnt dat er jaarlijks tientallen mensen zijn die daar komen, en zichzelf als de nieuwe Messias gaan wanen of als profeet. Onder andere door de sfeer. Hebben die mensen ongelijk? Probeer ze dat es wijs te maken, want hun overtuiging is bijzonder sterk. Dat er dan 15 mensen in 1 ruimte zitten die allemaal claimen Jezus te zijn, haalt ze niet van hun overtuiging. Gevoel gaat boven ratio bij veel mensen. Niks mis mee, maar in veel gevallen wel verdacht.
En daarom ben ik meerdere double blind tests ondergaan en heb ik tevens de nodige cursussen gevolgd.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:46 schreef Haushofer het volgende:
Natuurlijk, een gelovige, schizofreen of paragnost zal je hetzelfde vertellen. Een ander keihard feit is dat het menselijk brein en het bewustzijn bijzonder complex zijn, en dat mensen zichzelf heel makkelijk voor de gek kunnen houden. Dat is iets om rekening mee te houden.
Ik zeg niet dat ik natuurkunde expert ben, althans dat is niet mijn bedoeling. Waar ik naar probeerde verwijzen is dat woorden heel veel uiteenlopende betekenissen kunnen hebben voor (verschillende) mensen. Daarmee dus ook wat zo'n woord naar een gebeurtenis verwijst, waarmee de persoon er anders over nadenkt/mee beredeneert/van belang vindt. (Heb ik zoal op me studie nu/gehad en doe ik buitenom me studie ook veel mee (overigens))quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:07 schreef Chrrris het volgende:
[..]
En jij zit jezelf natuurlijk als de natuurkunde expert. Juist dat laatste he, jij bent dus degene die de mensen kan aanwijzen die er maar niks van snappen. Ze hebben maar een mening klaar ook al weten ze er weinig van af. Zoals jij met telepathie bedoel je?
Maar wat bedoel je met andere domeinen. Filosofie, natuurkunde, paranormaal etc?
If so, dan ben ik met je eens dat het lastiger is als je niet in hetzelfde domein praat. Maar dit kan ook verruimend zijn, je krijgt immers van verschillende domeinen/insteken info over dit onderwerp. Hoewel je wel impliceert dat natuurkunde hèt domein is wat zorgt dat we over hetzelfde onderwerp hebben.
Hij zei dat 'het gevoel hebben met je auto' marketing is, dus reclame enzo. Maar toen had ik op zo'n wijze de indruk/interpretatie dat het samenhangend was met het perspectief dat dieren wel een ziel hebben en objecten zoals auto's niet. Terwijl ik niet de indruk heb dat een ziel bestaat zoals we dat in bijbels/verhaaltjes/etc. lezen. De reden dat men nederlands leert is precies juist de reden om met elkaar te communiceren, ideeen te uitwisselen. Het probleem is dat iedereen zijn eigen draai aan de woorden (kan geven) geeft. Weliswaar natuurlijk zijn de woorden in meeste gevallen enigszins vergelijkbaar (anders was er geen communicatie) maar kunnen ze toch net iets anders van toepassing komen. Ik had niet de intentie om de nadruk op natuurkunde te leggen. Maar wat wel van belang is, is dat bij deze studies zoals natuurkunde, scheikunde, wiskunde kortom de Beta geval een zo precies exact onambigu ideeen met elkaar wilt uitwisselen.quote:Het is iig wel duidelijk vanuit welk denken je beredeneerd.
En ''er is geen marketing ''omdat jij dat zegt. Terwijl je ons niet de mogelijkheid geeft om jouw visie waarom dat niet zo is te begrijpen. Niet dat ik daarover discussie wil voeren, maar ik noem dat nou geen argument. Of moet ik nou gaan zeuren hoe belangrijk het is dat iedereen naast natuurkunde gelukkig ook nederlands krijgt, zodat mensen hun standpunt beargumenteren om nuttige input te geven. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat we het op school mee krijgen, maar waarom zo de nadruk op natuurkunde en niet scheikunde, biologie, wiskunde, filosofie geschiedenis of nederlands?
Ik heb er onlangs over moeten lezen, presentatie houden en moeten filosiferen. Ik ben voor me zelf aardig overtuigt dat er eigenlijk geen precieze doel is, hogere macht die iets aanstuurt, daarmee dat in principe alles gewoon apparaten zijn die samen dingen bewerkstelligen. Ik vermoed dat nu sommige mensen die dit lezen dan enorme gedachtens krijgen over radicale gedachtens, geen waarde hechten aan levens, etc. maar zo ben ik ook weer niet. Wat ik in iedergeval duidelijk probeer te maken dat er voor mijn idee teveel vanuit het aloude ingepeperde wereldje de dingen worden bekeken en dat deze uiterst verschillend zijn van elkaar (besturen met hand / een zijn met iets zoals telepathie), terwijl enkel de manier waarop verschilt, er is nog steeds altijd input output, etc. Bewijzen kan ik niet direct geven, maar ik probeer met de zin' is nooit bewezen, zal nooit bewezen' een directe 'quote' van mijn visie op dit soort gedachtens/uitspraken/onderwerpen.quote:Hier doe je gewaagde uitspraken. 'Telepathie is nooit bewezen en zal nooit bewezen, en al helemaal niet dat je verbinding met een dier anders is dan met andere mensen/apparaten of zelfs je eigen lichaam.'.
En hoe kom je bij deze weet, heb je uberhaubt gezocht naar bewijzen?
Dat valt dan weer mee. Ik was even bang dat ik een geirriteerde reactie zou terugkrijgen, maar dat is helemaal niet het geval.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:39 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik natuurkunde expert ben, althans dat is niet mijn bedoeling. Waar ik naar probeerde verwijzen is dat woorden heel veel uiteenlopende betekenissen kunnen hebben voor (verschillende) mensen. Daarmee dus ook wat zo'n woord naar een gebeurtenis verwijst, waarmee de persoon er anders over nadenkt/mee beredeneert/van belang vindt. (Heb ik zoal op me studie nu/gehad en doe ik buitenom me studie ook veel mee (overigens))
Verruimend ligt maar net aan de manier waarop de woorden een andere indruk kunnen afgeven, het probleem met het langs elkaar heen praten, dat je dan moet realiseren dat je in bepaalde situaties toch over hetzelfde praat (of juist niet). De vraag is nu of je deze zin hebt begrepen(want ik raak er zelf ook door van in de war
)
[..]
De natuur onderzoekt immers zichzelf, als we ervan uitgaan dat wij net zo goed een onderdeel zijn van de natuur waar we in leven.quote:Zou het universum op een een of andere manier 'tot bestaan worden gebracht' door participatie van diegenen die er deel aan hebbne?... De essentiële leven brengende daad is de participant. 'Participant' is het onbetwistbaar nieuwe begrip van de QM. Het maakt een eind aan de 'observator' van de klassieke theorie, de man die veilig achter de dikke glazen wand staat te kijken naar wat er gebeurt, zonder deel te nemen. Dat kan onmogelijk, zegt de QM.
Hieruit lijk je 'gevoel met je auto' wel als marketing te zien, omdat je lijkt uit te leggen hoe ze inspelen op het idee dat dieren/mensen een ziel hebben ==> bezield zijn ==> leven. En de indruk wekken dat dit ook kan met een auto (onbezield).quote:Hij zei dat 'het gevoel hebben met je auto' marketing is, dus reclame enzo. Maar toen had ik op zo'n wijze de indruk/interpretatie dat het samenhangend was met het perspectief dat dieren wel een ziel hebben en objecten zoals auto's niet. Terwijl ik niet de indruk heb dat een ziel bestaat zoals we dat in bijbels/verhaaltjes/etc. lezen. De reden dat men nederlands leert is precies juist de reden om met elkaar te communiceren, ideeen te uitwisselen. Het probleem is dat iedereen zijn eigen draai aan de woorden (kan geven) geeft. Weliswaar natuurlijk zijn de woorden in meeste gevallen enigszins vergelijkbaar (anders was er geen communicatie) maar kunnen ze toch net iets anders van toepassing komen. Ik had niet de intentie om de nadruk op natuurkunde te leggen. Maar wat wel van belang is, is dat bij deze studies zoals natuurkunde, scheikunde, wiskunde kortom de Beta geval een zo precies exact onambigu ideeen met elkaar wilt uitwisselen.
[..]
Maar die zin was dus niet bedoelt als een feit. Ik denk dat er wel degelijk bewijzen zijn van telepathie en dergelijke in Rusland, (Amerika) en China. Iig voordat iemand gaat beweren dat er geen bewijzen zijn zal dat eerst moeten uitgepluisd worden.quote:Ik heb er onlangs over moeten lezen, presentatie houden en moeten filosiferen. Ik ben voor me zelf aardig overtuigt dat er eigenlijk geen precieze doel is, hogere macht die iets aanstuurt, daarmee dat in principe alles gewoon apparaten zijn die samen dingen bewerkstelligen. Ik vermoed dat nu sommige mensen die dit lezen dan enorme gedachtens krijgen over radicale gedachtens, geen waarde hechten aan levens, etc. maar zo ben ik ook weer niet. Wat ik in iedergeval duidelijk probeer te maken dat er voor mijn idee teveel vanuit het aloude ingepeperde wereldje de dingen worden bekeken en dat deze uiterst verschillend zijn van elkaar (besturen met hand / een zijn met iets zoals telepathie), terwijl enkel de manier waarop verschilt, er is nog steeds altijd input output, etc. Bewijzen kan ik niet direct geven, maar ik probeer met de zin' is nooit bewezen, zal nooit bewezen' een directe 'quote' van mijn visie op dit soort gedachtens/uitspraken/onderwerpen.
Wat voor "double blind tests" dan? Als een dier ziek is met onbekende reden, dan kun jij de oorzaak vinden oid ?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:26 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
En daarom ben ik meerdere double blind tests ondergaan en heb ik tevens de nodige cursussen gevolgd.
Ook in groepsverband kunnen mensen mekaar makkelijk voor de gek houden; kijk maar naar sektesquote:Dat versta ik ook onder persoonlijke ervaring.
Uiteindelijk heb ik zelf een workshop ooit gegeven om mensen te leren om zich open te stellen voor telepathie met dieren.
Oefeningen bestonden o.a uit een eigenaar met een foto van het dier waar vervolgens de hele club op gaat zitten communiceren.
De resultaten worden dan naast elkaar gelegd om te kijken wat de resultaten zijn aan de hand van de vragen.
Ik baseer mijn eigen ervaringen dus niet alleen op de gesprekken die ik met dieren heb op eigen houtje zonder verdere externe validatie.
Als dat is wat "double blind tests" inhouden, is het antwoord "ja".quote:Op woensdag 14 mei 2008 09:34 schreef Haushofer het volgende:
Wat voor "double blind tests" dan? Als een dier ziek is met onbekende reden, dan kun jij de oorzaak vinden oid ?
Tja, ik snap opzich wel wat je bedoeld, maar ik ben geen sekte leider. Ik was gewoon een workshop leraar die dag met normale huis tuin en keuken mensen.quote:Ook in groepsverband kunnen mensen mekaar makkelijk voor de gek houden; kijk maar naar sektesKijk, ik wil je ervaringen niet de grond in boren hoor; 'k was er niet bij. Ik hoop alleen dat je begrijpt dat het voor een buitenstaander als ik nogal speculatief klinkt.
Dat is idd een sterk staaltje.quote:Op woensdag 14 mei 2008 09:47 schreef Darkwolf het volgende:
Ik wist precies in detail te vertellen wat het dier heeft gehad en waar deze behandeld voor is.
Hoe kun je dat controleren? Zegt t konijn dan 'ja, inderdaad, ik had vreselijke rugpijn 2 maanden geleden'?quote:Hieruit wist ik zelfs andere pijnen de noemen waarvan de eigenaar niet eens wist dat deze ze heeft gehad door het primaire probleem.
Je hoeft er ook niet in te geloven om ergens op in te gaan.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:42 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik sluit m'n ogen er niet voor, ik heb er simpelweg niks op te zeggenZoals de user zelf aangeeft; hij/zij gaat uit van eigen ervaring, daar kan ik niks tegen in brengen. Ik geef alleen commentaar op datgene waar ik wel wat over te zeggen heb: de fysische link.
Als iemand stelt dat-ie can communiceren met dieren via telepathie, da's prima. Voor mij persoonlijk is zo'n persoon net zo geloofwaardig als iemand die personen ziet die onzichtbaar zijn voor anderen, of stemmen hoort. Da's allemaal ervaring van één kant. Ik heb zelf ook wel aparte dingen meegemaakt die ik niet kan verklaren, daar niet van. Maar ik blijf er wel sceptisch over. Da's het enige wat ik er van kan zeggen.Als de persoon dat ervaart, dan is daar weinig tegenin te brengen. Hoe het verklaard kan worden, da's een andere discussie. Quantummechanica heeft daar in elk geval niks mee te maken; da's gewoon een paradepaardje voor alles wat vaag is en nog niet begrepen, omdat veel mensen menen dat de quantummechanica diezelfde eigenschappen heeft. Niks is minder waar.
[..]
QM staat helemaal niet in zijn kinderschoenen; het is al decennia lang een bijzonder robuuste en uitgewerkte theorie. Dat er nog jaarlijks nieuwe aspecten aan worden ontdekt is een ander ding, maar de theorie staat allang niet meer in "kinderschoenen". Waar haal je dat vandaan?
Bij mij gaat het meestal zo: ik visualiseer zijn lichaam en het konijn geeft aan waar het zit. Gevoelsmatig gaat dan mijn focus naar de plek / organen toe.quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:18 schreef Rasing het volgende:
Hoe kun je dat controleren? Zegt t konijn dan 'ja, inderdaad, ik had vreselijke rugpijn 2 maanden geleden'?
Hoe controleer je of wat jij voelt, echt zo is? Als je voelt dat het pootje gebroken is, en op een röntgenfoto blijkt dat idd zo te zijn, heb je dus gelijk. Maar wat jij zegt, is volstrekt oncontroleerbaar. De enige die het ziet, ben jij.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:55 schreef Darkwolf het volgende:
Bij mij gaat het meestal zo: ik visualiseer zijn lichaam en het konijn geeft aan waar het zit. Gevoelsmatig gaat dan mijn focus naar de plek / organen toe.
Soms voel ik ook letterlijk de pijn waar het heeft gezeten vanuit het lichaam(pje) in kwestie, al ben ik daar niet altijd even weg van.
We gaan nu in een onnodig cirkeltje lopen, of ik zie ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:24 schreef Rasing het volgende:
Hoe controleer je of wat jij voelt, echt zo is? Als je voelt dat het pootje gebroken is, en op een röntgenfoto blijkt dat idd zo te zijn, heb je dus gelijk. Maar wat jij zegt, is volstrekt oncontroleerbaar. De enige die het ziet, ben jij.
Hangt er vanaf, krijg ik hierbij ook de luxe om te zeggen dat ie er is maar ie niet te bewijzen is ?quote:Op zondag 11 mei 2008 01:17 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ik heb het nooit gemeten, maar het ging om het idee.
Dus maak er inderdaad maar milliseconde van.
Er zit geen tijd tussen en is dus volledig 100 procent real time.
Als jij een fysieke feitelijke door de mens uitgevonden techniek weet die dit ook kan realiseren ben ik daar zeer geinteresseerd in!
We hoeven het niet te verklaren, er moet eerst aangetoond worden dat het bestaat - dat is een stuk eenvoudiger, en zelfs dat lukt "droeftoeters" als Ogilvie, Jomanda en Char al nietquote:Op maandag 12 mei 2008 22:22 schreef JohnDope het volgende:
Je moet dit soort paranormale activiteiten niet proberen te verklaren dmv de hedendaagse wetenschap, want dat werkt niet.
Dan hebben ze toch al gauw 15% voorsprong op jou, toch ?quote:Ik geloof dat die wetenschappelijke droeftoeters maar 15% van de hersenen begrijpen.
Ik heb al eens eerder gevraagd waar de lijn ligtquote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:01 schreef P8 het volgende:
darkwolf, kan je dit allemaal ook met insecten?
bier zegt wel eens tegen mij dat het graag in mijn buikje wil zittenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:05 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik heb al eens eerder gevraagd waar de lijn ligt
Muggen ? Huismijt ? Bacterien ? Eencelligen ? Planten ? Een blikje cola ?
Telepathie werkt? Daar is geen enkel bewijs van. Wat vreemd is als het echt bestaat, het zou namelijk kinderlijk makkelijk aan te tonen moeten zijn zonder dat nodig is om te weten HOE het werkt.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:47 schreef Chrrris het volgende:
Telepathie werkt met gevoel en gedachtes. Als je wil kan je aan je familielid denken die in Zweden zit, je denkt er alleen aan en je denkt het.
De TS sleept er zelf de natuurkunde bij, maar rukt het uit z'n verband, dus dat mag best recht gezet worden. Het gaat er niet om wie het met wie oneens is, maar welke argumenten en bewijzen door iemand aangedragen worden.quote:Sowieso heb ik zo'n hekel aan de manier van praten van sommige..
Als je er niet mee eens bent of het niet natuurkundig klinkt dan moet je wel nonsense uit je nek kramen, zoiets zag ik voorbij komen. Dat je uberhaubt nog zin hebt om die mensen te replyen.
Je hoeft hier geen natuurlunde expert voor te zijn, 10 minuten googelen en je ziet dat de QM hier verkeerd geciteerd wordt.quote:En jij zit jezelf natuurlijk als de natuurkunde expert.
De natuurkundige principes waar we het hier over hebben zijn theoretisch en experimenteel bewezen en onderbouwd. Dat kun je niet zomaar vergelijken met het paranormale, alsof dat gewoon een ander bewezen domein is. Het paranormale heeft nog nooit iets kunnen demonstreren op dat het uberhaupt bestaat. Het paranormale is een theorie die gebaseerd is op enkel de theorie zelf en ondanks dat er genoeg dingen zijn die experimenteel goed te testen zijn heeft dat altijd aangetoond dat de theorie niet klopt.quote:Maar wat bedoel je met andere domeinen. Filosofie, natuurkunde, paranormaal etc?
If so, dan ben ik met je eens dat het lastiger is als je niet in hetzelfde domein praat. Maar dit kan ook verruimend zijn, je krijgt immers van verschillende domeinen/insteken info over dit onderwerp. Hoewel je wel impliceert dat natuurkunde hèt domein is wat zorgt dat we over hetzelfde onderwerp hebben.
Zeggen dat telepathie nooiit bewezen is noem jij een gewaagde uitspraak? Als het al bewezen was dan hadden wij deze discussie uberhaupt niet en had de wetenschap het al als bestaand geaccepteerd.quote:Hier doe je gewaagde uitspraken. 'Telepathie is nooit bewezen en zal nooit bewezen, en al helemaal niet dat je verbinding met een dier anders is dan met andere mensen/apparaten of zelfs je eigen lichaam.'.
Welke bewijzen zijn er volgens jou dan? Die zijn er niet.quote:En hoe kom je bij deze weet, heb je uberhaubt gezocht naar bewijzen?
Het gaat er niet om hoeveel de wetenschap van de wereld om ons heen begrijpt, maar dat alles WAT de wetenschap beweert, onderbouwd wordt door testbare theorieen en experimenten. Terwijl het paranormale in exact 0% van de gevallen dergelijke bewijzen aandraagt.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:22 schreef JohnDope het volgende:
Je moet dit soort paranormale activiteiten niet proberen te verklaren dmv de hedendaagse wetenschap, want dat werkt niet.
Ik geloof dat die wetenschappelijke droeftoeters maar 15% van de hersenen begrijpen.
Waarom kan jij en wie dan ook in de wereld dat dan niet demonstreren? En dan hebben we het niet over "je paard zegt dat hij ergens pijn heeft" maar een gedegen onderzoek met verschillende dieren om zo de kansbrekening uit te sluiten over veel voorkomende dingen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:31 schreef Darkwolf het volgende:
In feite is met alles te communiceren.
Alles wat leeft het tot op zekere hoogte een "bewustzijn".
Mijn ervaring met insecten, bomen en planten is zeer beperkt en leverd niet dezelfde (complexe) gesprekken op zoals met bijvoorbeeld een paard.
Dus als de wetenschap bewezen heeft dat veel dieren geen bewustzijn hebben of zelfbewustzijn kan dat best kloppen ja.
Het zou toch wat zijn als je eigen cellen een dusdanig zelf bewustzijn gaan krijgen dat ze eissen gaan stellen en op een gegeven moment gaan staken.
"Hey Jim! Wist je dat morgen de hartspier gaat staken voor een paar minuten? Tja het schijnt dat deze het er niet helemaal mee eens is betreft de lichaamsbeweging die we krijgen met z'n allen!"![]()
Mijn ervaring ligt meer bij zoogdieren in onze naaste omgeving. Dus alle algemene huisdieren van groot tot klein!
Joh hou jij eens even op met dat negatieve gezwam. Ongeloofelijk zeg!quote:Op zaterdag 17 mei 2008 02:30 schreef mike_another het volgende:
Zeg 'ns eerlijk, als een keer niks doorkomt van een dier of niks blijkt te kloppen, zie je dat dan als mogelijke aanwijzig dat het misschien allemaal helemaal niet werkt, of dat het dan gewoon even niet lukt omdat je niet geconcentreerd genoeg bent?
wat ik bedoelde te zeggen is dat bijvoorbeeld konijnen en paarden geen zelfbewustzijn hebben en daardoor jou niet kunnen vertellen waar ze pijn hebben. Om te vertellen waar je pijn hebt, moet je je bewust zijn van je eigen lichaam.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:31 schreef Darkwolf het volgende:
Dus als de wetenschap bewezen heeft dat veel dieren geen bewustzijn hebben of zelfbewustzijn kan dat best kloppen ja.
Quatsch.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 22:43 schreef P8 het volgende:
[..]
wat ik bedoelde te zeggen is dat bijvoorbeeld konijnen en paarden geen zelfbewustzijn hebben en daardoor jou niet kunnen vertellen waar ze pijn hebben. Om te vertellen waar je pijn hebt, moet je je bewust zijn van je eigen lichaam.
Bij deze dan even een correctie: dieren als konijnen en zeker paarden zijn juist super zelf bewust van hun eigen lichaam.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 22:43 schreef P8 het volgende:
wat ik bedoelde te zeggen is dat bijvoorbeeld konijnen en paarden geen zelfbewustzijn hebben en daardoor jou niet kunnen vertellen waar ze pijn hebben. Om te vertellen waar je pijn hebt, moet je je bewust zijn van je eigen lichaam.
Mijn vriendin heeft vaak niet eens door dat haar telefoon afgaat en neemt vervolgens ook niet op.quote:Op zondag 18 mei 2008 02:24 schreef L.Denninger het volgende:
Toch benieuwd waarom mensen die beweren telepathisch begaafd te zijn toch vaak een mobiele telefoon hebben
Hoezo ?quote:Op zondag 18 mei 2008 11:20 schreef Darkwolf het volgende:
Mijn vriendin heeft vaak niet eens door dat haar telefoon afgaat en neemt vervolgens ook niet op.
Als dat al niet gaat, denk ik niet dat zoiets als telepathie dan gaat werken!
Ging dat maar zo makkelijk. De ontvanger moet er wel open voor staan.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:37 schreef L.Denninger het volgende:
Hoezo ?
Met de telefoon kan het zijn dat je 'm niet hoort, als iemand direct in je hersenpan loopt te schreeuwen lijkt me dat iets moeilijker, toch ?
Indedaad! Gat in de markt! Die ringtone van "laat je telefoon harder trillen dan ooit!" is dan de eerste ringtone die ik ga "porten" voor mijn vriendin!quote:Op zondag 18 mei 2008 18:06 schreef Prst_ het volgende:
Misschien heb je ook ringtones bij telepathie?
Mijn mening over het "je moet er voor open staan" is inmiddels wel bekend, daar zal ik maar niet op in gaanquote:Op maandag 19 mei 2008 07:41 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ging dat maar zo makkelijk. De ontvanger moet er wel open voor staan.
Dieren staan hier al natuurlijk voor open, maar de mens niet.
Dolfijnen, apen, vogels, walvissen, olifanten - ze communiceren allemaal net als wij, met een meer of minder gecompliceerde taalstructuur, dat is bekend.quote:Deze heeft uiteindelijk leren praten en daardoor is zijn natuurlijke gave (niks geen super powers zoals je in het vorige topic zei) verzwakt geraakt.
Dieren zijn over het algemeen vrij "spiritueel" en telepathie is daar een onderdeel van.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:59 schreef L.Denninger het volgende:
Mijn mening over het "je moet er voor open staan" is inmiddels wel bekend, daar zal ik maar niet op in gaan
Maar ik snap die "natuurlijk" niet zo goed eerlijk gezegd.
Waarom is dat natuurlijk ?
Wij krijgen van kinds af aan bombardementen aan informatie en leren alleen maar communiceren via de spreektaal en vergeten onze intuitieve manier van communiceren zoals dieren dit van nature doen.quote:Dolfijnen, apen, vogels, walvissen, olifanten - ze communiceren allemaal net als wij, met een meer of minder gecompliceerde taalstructuur, dat is bekend.
Waarom zijn die het dan niet verleerd en wij wel ?
(Of - wat is het nut voor hen om met geluid te communiceren als ze 't ook telepathisch kunnen ?)
Dat vind ik alweer zo'n rare aanname.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:58 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Dieren zijn over het algemeen vrij "spiritueel" en telepathie is daar een onderdeel van.
Zij staan een stuk dichter bij hun eigen natuur dan wij, zelfs de gedomestificeerde dieren.
"zoals dieren doen" zoals dolfijnen, walvissen, apen, vogels, leeuwen en de rest - namelijk via geluid, net als wij ?quote:Wij krijgen van kinds af aan bombardementen aan informatie en leren alleen maar communiceren via de spreektaal en vergeten onze intuitieve manier van communiceren zoals dieren dit van nature doen.
Nog wat opmerkingen over de film:quote:I was edited in such a way as to completely suppress my actual views about the matters the movie discusses. I am, indeed, profoundly unsympathetic to attempts at linking quantum mechanics with consciousness. Moreover, I explained all that, at great length, on camera, to the producers of the film ... Had I known that I would have been so radically misrepresented in the movie, I would certainly not have agreed to be filmed.
Neem WTBDWK alsjeblieft met een paar kilo zout.quote:Raj Persaud, Gresham Professor for Public Understanding of Pyschiatry and Consultant Psychiatrist at the Maudsley Hospital:
“I thought that the film made a lot of statements about quantum physics, but also on neurobiology, the brain and the mind. Most of these statements are gross distortions of recent scientific findings. For example, there was a claim that the latest brain scanning research suggests the brain could not distinguish between reality, memory or imagination and this is simply not true.
“There is also a scene at the end where the heroine of the film throws away her medication as a solution to medical problems. This seems a dangerous suggestion by the filmmakers given that the only alternatives they offered appeared to be the idea if you want something badly enough you can make it happen.”
Dr Simon Singh, Science Author, Journalist and Broadcaster:
"It is the third highest grossing documentary ever and it claims to be about quantum physics, but in fact it makes gross distortions that would make any self-respecting scientist squirm. For example, the film states that experiments imply that labelling a bottle of water with words like 'love' or 'hate' can change its molecular structure. Indeed, the film suggests that quantum physics can explain why this is the case. Apparently quantum physics can also be exploited to bring about world peace through meditation. Having spent the last fifteen years making documentaries and writing about science, I care hugely about the accurate and honest portrayal of science."
Dr Paul Stephenson, Department of Physics, University of Surrey:
“The film is quite a lot of fun, but it is a mix of believable and unbelievable science and it would be easy for someone to pick up the wrong ideas. One of the central ideas of the film is that consciousness can control matter, but if this were true then we could all make our lottery numbers come up.
“Quantum physics is the weirdest part of physics, if not the whole of science. In fact there is enough weirdness in quantum physics to make a whole film. However, it is a minor victory that quantum science has been portrayed in a film at all.”
Dr Tim Evans, Theoretical Physics, Imperial College:
“I think this film is dangerous because it exploits people’s genuine desire to understand the big questions – like why we are here – then gives the answers the veneer of science. My worry is that my friends – who are all very intelligent people but not scientifically trained – will not know where the good science ends and the speculation begins – that’s the insidious side.”
Dr Jim Al-Khalili, Department of Physics, University of Surrey:
“Some of the science is good but some is new-age clap trap. But I welcome it and I don’t think that getting the science wrong on quantum physics has the same kind of societal implications that films on climate change or GM may have. In fact, I think any film which opens up debates about quantum physics and encourages people to ask more questions is good news.”
Reverend Professor Tony Bell, Department of Plasma Physics, Imperial College:
“I’m not worried about it discrediting science but was worried about it undermining religion – it smacked of the Creationist debate. It takes a credible nugget and turns it into something incredible.”
En daarbij ook de suggestie doet dat het bewustzijn sturing geeft. Dat is al helemaal niet zo. Zelfs als het bewustzijn tot ineenstorting van de golffunctie zou leiden; of in het WTBDWK voorbeeld, zou bepalen dat een electron niet door beide spleten gaat, dan nog is niet te bepalen middels het bewust zijn door wélke spleet het electron gaat.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:37 schreef L.Denninger het volgende:
Het uitgangspunt is weer dat kwantum-mechanica zou impliceren dat er een aanschouwend bewustzijn nodig zou zijn om de realiteit te maken, en dat is niet zo - dat is slechts 1 interpretatie van de velen.
Ik dacht serieus te lezen "korreltje".quote:Neem WTBDWK alsjeblieft met een paar kilo zout.
Misschien, maar de nadenkertjes zijn vaak gestoeld op verkeerde premissen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:32 schreef Darkwolf het volgende:
Ik dacht serieus te lezen "korreltje".
Want dat is dan nog wel realistisch te noemen.
Was Loos zegt: er zitten zat goede nadenkertjes in.
Waar baseer je dat op? Er is ontzettend in gemanipuleerd. De interpretatie van kwantummechanica is zeer eenzijdig en speculatief, en soms spreekt het zichzelf tegen (ze lenen soms van de meerdere wereld interpretatie, en soms van de consciousness causes collapse, dat zijn twee interpretaties die niet beide gaan, daar het twee verklaringen voor hetzelfde fenomeen zijn. Dat is kiezen of delen.)quote:What The Bleep is een goede documantaire.
Maar ze verkopen voor een groot gedeelte gewoon onzin. Dat is m.i. wel een beetje kwalijk.quote:Iedereen schijnt ook de bescheidenheid van de film niet te zien.
Zeggen ze alles op feiten is berust? Precies!
De documantaire heet "What the Bleep do we know!?" en ze sluiten de film letterlijk af met iets in de trant van "Maar je hoeft ons niet persee te geloven, probeer en zoek het gewoon zelf uit en doe er mee wat je wilt!"
What the bleep is imho een slechte documentaire.quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:32 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ik dacht serieus te lezen "korreltje".
Want dat is dan nog wel realistisch te noemen.
Was Loos zegt: er zitten zat goede nadenkertjes in.
What The Bleep is een goede documantaire.
Veel van de geinterviewde mensen zeggen dat er op ze is ingepraat tot ze bepaalde gewenste antwoorden gaven, waar ze zelf meestal helemaal niet achter stonden.quote:En zoveel zal er niet in geknipt zijn bij de meesten, want vele speeches zijn ononderbroken in een shot opgenomen.
Voor mij ook niet, er zitten ook best leuke stukken in maar ik ben het niet eens met een documentaire waarvan de premisse is gebaseerd op halve waarheden en onzin.quote:Dat die ene meneer op Sonar spijt heeft met het meewerken is jammer om te horen, maar dat maakt voor mij niet de hele film in een keer ongeloofwaardig.
Da's toch niet zo vreemd, dat de wetenschap een broertje dood heeft aan films die zich presenteren als "documentaire" maar het niet zo nauw nemen met de waarheid ?quote:Dat de wetenschappelijke wereld er tegen aan schopt met allemaal negativiteit, tja... dat heb je met alles.
Zeker met dingen die niet echt een grond legging hebben
Het is een interessante film om te kijken, en misschien hou je er inderdaad iets positiefs aan over.quote:Feit blijft dat er genoeg stof in zit om over na te denken en er in veel dingen een kern van waarheid zit, ook al is niet alles direct te relateren aan quantum physics wat in de documantaire behandeld word.
Wat ??? Het is een documentaire !!!!quote:Iedereen schijnt ook de bescheidenheid van de film niet te zien.
Dat kan best wezen, maar als je in de film zelf dingen met stelligheid verkondigt ("de wetenschap heeft recent ontdekt dat..." etc.) vind ik dat een heel mager excuus.quote:De documantaire heet "What the Bleep do we know!?" en ze sluiten de film letterlijk af met iets in de trant van "Maar je hoeft ons niet persee te geloven, probeer en zoek het gewoon zelf uit en doe er mee wat je wilt!"
Dat doen ze dus wel door allerlei zaken uit de wetenschap losjes te koppelen aan paranormaal geneuzel. Het is geen 'documentaire' voor kritische denkers, maar voor goedgelovigen. Als je geïnteresseerd bent in 'what de bleep' wij allemaal weten over dit soort zaken dan kun je beter serieuze natuurkundige en filosofische literatuur lezen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:32 schreef Darkwolf het volgende:
Iedereen schijnt ook de bescheidenheid van de film niet te zien.
De documantaire heet "What the Bleep do we know!?" en ze sluiten de film letterlijk af met iets in de trant van "Maar je hoeft ons niet persee te geloven, probeer en zoek het gewoon zelf uit en doe er mee wat je wilt!"
Wat is er precies "negatief" aan wat ik zeg? Iedereen die een andere mening heeft dan jij is "negatief"? Vragen wat iemands bewijzen zijn dat hij kan praten met een paard is "negatief gezwam", maar stellen dat je telepathisch kan praten met een paard aan de andere kant van de wereld is geen "gezwam"? Je doet net alsof het algemeen geaccepteerd is dat het mogelijk is, en dat ik een beetje tegen beter weten en alle keiharde bewijzen in, het gewoon maar niet wil geloven.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:29 schreef Darkwolf het volgende:
Joh hou jij eens even op met dat negatieve gezwam. Ongeloofelijk zeg!
Zoals jij het brengt lijkt het alsof je gewoon per se wil dat het kan en werkt, zonder geinteresseerd te zijn in kritisch onderzoek en uitsluiting van kansberekening.quote:Zoals jij brengt lijkt het net alsof je gewoon niet wilt dat het kan en werkt.
Het gaat om de kansberekening, wat heb je in die 80% van die gevallen dan precies goed? Vraag je je daarbij kritisch af of het niet gewoon toeval kan zijn? Dat is alles wat ik je vraag, dat is een eerlijke kritische vraag, geen negatief gezwam. Wat noem jij dan "goed" in die 80%? Dat je raadt dat een paard last heeft van een been? Heb je je kritisch verdiept in de kans dat een willekeurig paard ergens last van heeft? Als bv 50% van de paarden ergens last van heeft, dan kun je je 80% al halveren. Ik zeg niet dat dat zo is, ik vraag alleen of je cijfers hebt van hoeveel dieren van de dingen last hebben die je voorspelt in 80% van die gevallen.quote:Ik heb al eerder aangegeven in een andere post betreft dat ik er wel eens naast kan zitten of dat ik inderdaad geen contact kan leggen met met een dier.
Maar als het dus 80 procent goed gaat van alle gevallen en 20 procent niet (bijvoorbeeld) moet ik maar aannemen dat het helemaal niet werkt en dat ik 80 procent zit te fantaseren?
Waarop baseer jij dat jij "feitelijk"meer weet dan ik? De discussie begon over QM, misschien ben ik daar wel in afgestudeerd? Niet dat ik het dan allemaal per se beter zou weten, maar dan zou ik toch minstens meer weten over het onderwerp? Zeggen "ik weet meer dan jij, dus ik leg het lekker niet uit" is overigens niet discussieren, argumenten aandragen en andere weerleggen is dat wel. Domweg vermelden dat je vindt dat je ergens meer over weet, heeft als argument uiteraard geen enkele waarde.quote:Bewezen of niet, feiteljk weet ik meer over dit onderwerp dan jij en heb ik tevens 10x meer ervaring in zowel studie als "in the field".
Op welke manier niet? Als iemand enkel vraagt hoe je zo zeker ervan kunt zijn dat je niet met toeval te maken hebt, dan "ga je er niet over in discussie"? Ik vraag toch enkel beschaafd hoe je tot deze conclusies komt? Op welke manier ga jij dan wel in discussie, enkel als iemand het bij voorbaat met je eens is? Dan kan je dus feitelijk nooit een discussie hebben.quote:Dus als jouw antwoord "ja" is, dan zijn wij 2 bij deze dan sowieso uitgesproken over dit onderwerp. Op deze manier ga ik er niet over in discussie meneertje Mike!
Volgens de 'experts' hebben mensen die zeggen dat ze kwantum-mechanica 'snappen' het niet begrepen,quote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:47 schreef koffiegast het volgende:
Ik vind altijd zo geweldig hoe mensen altijd van de daken schreeuwen dat ze wel 10 x meer ervaring hebben in zus en zo. Maar het moment dat je daadwerkelijk quantum mechanica snapt
Ik wil je toch oprecht de volgende vraag voorleggen: waarom is telepathie nog nooit aangetoond? Als we even voor ieders gemak uitgaan van telepathie tussen twee mensen, dan moet dat toch heel makkelijk in een experiment aan te tonen moeten zijn? De een denkt aan een getal, voorwerp of gevoel, de ander zegt wat hij doorkrijgt.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:58 schreef Darkwolf het volgende:
Telepathie is dus sowieso niet altijd communicatie als in informatie, het kan van alles zijn.
<knip>
Hier komt o.a telepathie goed van pas daar je 1 op 1 het gevoel kan overzenden als het ware.
<knip>
Deze laatste vorm van telepathie werkt ook heel goed bij mensen, daar ik kan voelen wat zij voelen.
Waar baseer je dit op? Als je stellingen en correcties poneert, dan moet je wel argumenten en bewijzen aandragen, je kunt niet simpelweg zeggen dat je een "correctie" hebt zonder onderbouwing. Dan moet je zeggen "mijn mening/gevoel is dat, maar ik heb er geen enkel bewijs voor".quote:Op zondag 18 mei 2008 11:20 schreef Darkwolf het volgende:
Bij deze dan even een correctie: dieren als konijnen en zeker paarden zijn juist super zelf bewust van hun eigen lichaam.
<knip>
Dieren zijn over het algemeen vrij "spiritueel" en telepathie is daar een onderdeel van.
Zij staan een stuk dichter bij hun eigen natuur dan wij, zelfs de gedomestificeerde dieren.
Wat dat betreft kunnen ze ons veel leren, als we er voor open zouden staan er eens naar luiseren!
Dat wij niet meer luisteren naar ons lichaam is niet een bewijs van je stelling, maar juist je stelling zelf. Je moet eerst aannemelijk maken dat we uberhaupt meer naar ons lichaam zouden KUNNEN luisteren waardoor bv telepathie mogelijk zou zijn.quote:Sterker nog, het is verbazend hoe deze claim gemaakt kan worden als je ziet hoe onbewust mensen vaak van hun eigen lichaam zijn.
Als een ras vergeten is -over het algemeen- om naar z'n eigen lichaam te "luisteren" dan zijn wij mensen het wel.
Als de wetenschap zegt dat de QM verkeerd gebruikt wordt en uit z'n verband gerukt wordt, is niet schoppen en negativiteit, dat is dingen die verkracht worden weer recht zetten. Als een documentaire leentjebuur speelt bij de QM maar het volkomen verdraait dan mag de wetenschap dat recht zetten, wat zij ontdekt heeft wordt immers misbruikt.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:58 schreef Darkwolf het volgende:
Dat de wetenschappelijke wereld er tegen aan schopt met allemaal negativiteit, tja... dat heb je met alles.
Zo makkelijk komt The Bleep er niet vanaf. Het probleem is dat ze QM citeren en niet eerlijk aangeven waar de bewezen QM ophoudt en hun eigen theorie er zomaar aan vastgeplakt wordt. Ze brengen het wel degelijk alsof alles wat ze zeggen door de wetenschap als bewezen geacht wordt.quote:De documantaire heet "What the Bleep do we know!?" en ze sluiten de film letterlijk af met iets in de trant van "Maar je hoeft ons niet persee te geloven, probeer en zoek het gewoon zelf uit en doe er mee wat je wilt!"
Jouw mening. Net als dat ik van mening ben dat dieren wel degelijk meer kunnen dan enkel de fysieke voordelen die jij hier noemt qua zintuigen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 03:14 schreef mike_another het volgende:
Het is niet zo dat dieren een stuk dichter bij de natuur staan en daardoor "meer" zouden kunnen, maar functioneren vrijwel uitsluitend op instincten. De mensen zijn juist verder dan dieren en kunnen meer dan alleen instincten volgen. Dieren hebben wel vaak domweg beter zintuigen, maar daar is niks paranormaals aan, maar gewoon beter ruiken of bv een sonar bij vleermuizen en dolfijnen. Gewoon chemische en natuurkundige verklaarde en meetbare processen.
Je was een stukje vergetenquote:Op zondag 25 mei 2008 15:17 schreef Darkwolf het volgende:
We zitten allebei op een compleet ander spoor en zullen nooit op een lijn komen betreft het onderwerp de diepgaande spiritueele wijsheid en kennis van dieren, hun bewustzijn en hun natuurlijke vermogen om met elkaar (en andere rassen) telepatisch te kunnen communiceren - of het gebrek daaraan.
Heel mooi verwoord.quote:Op maandag 26 mei 2008 01:56 schreef P8 het volgende:
Als dieren echt telepathisch zouden zijn, zou de mens naar alle waarschijnlijkheid nooit "spraak" hebben ontwikkeld. Als mensen onderling immers al met elkaar konden communiceren is het vrij nutteloos om stembanden te krijgen.
Nog iets waaruit blijkt dat dieren (die in groepen leven) niet telepatisch zijn, is het feit dat praktisch elk diersoort een manier heeft om zijn soortgenoten te waarschuwen voor gevaar (geluid en/of beweging). Lijkt me vrij pointless als je ook telepatisch elkaar kan waarschuwen. Telepathie heeft als voordeel dat je geen interverentie hebt (zoals wind, obstakels etc. ), plus dat je jezelf niet prijsgeeft aan de jager.
Hierdoor zouden de fysieke alarmeringsmethoden allang uit de evolutie gefilterd zijn.
conclusie: Als er telepathie plaatsvindt bij dieren onderling, dan is dat direct of indirect waarneembaar.
Je kunt niet zomaar stellen dat we een tegengestelde mening hebben en dat voor beide meningen objectief gezien evenveel bewijs en tegenbewijs is. Er zijn nou eenmaal enkel bewijzen die pleiten TEGEN telepathie. Ik zeg niet dat mijn mening daarmee beter is dan de jouwe, maar enkel dat mijn mening een objectief bewezen basis heeft. Je kunt niet zomaar iets beweren dat tegen alle logica en bewijzen ingaat en dan verbaasd of verontwaardigd zijn dat anderen dan om bewijzen vragen.quote:Op zondag 25 mei 2008 15:17 schreef Darkwolf het volgende:
Jouw mening. Net als dat ik van mening ben dat dieren wel degelijk meer kunnen dan enkel de fysieke voordelen die jij hier noemt qua zintuigen.
Ervaring hebben met iets dat niet bewezen is en tegen alles in gaat wat wel bewezen is, is niet zomaar een vrijbrief dat je er meer vanaf weet of dat het uberhaupt bestaat. Als je roept dat je met iets nogal ongebruikelijks ervaring hebt, dan is het logisch dat mensen om beschrijvingen en bewijzen vragen, als je dat niet prettig vindt, dan heeft het geen zin dat je die opmerking plaatst, dat weet je van te voren.quote:Verder ga ik ook niet op de rest van het hele gebeuren wat jij hier beschrijft en aan mij vraagt.
Zoals ik al eerder zei: van QM weet ik inderdaad bar weinig.
Maar los van QM en alles erom heen heb ik meer ervaring op het gebied van (telepathie met) dieren dan met de meesten in dit topic.
Als telepathie bestaat en jij kan het dan is het nogal raar dat je enkel een paar dieren en believers wilt helpen, maar niet geinteresseerd bent om de wereld te verrijken met de meest fundametenle ontdekking uit de geschiedenis van de mensheid, omdat je daar simpwelweg even "geen zin in hebt".quote:Dan kan er wel terug gebokst worden met "bewijs het maar" en "waarom is het niet eerder aangetoond?" maar daar heb ik absoluut geen zin in.
We zitten allebei op een compleet ander spoor en zullen nooit op een lijn komen betreft het onderwerp de diepgaande spiritueele wijsheid en kennis van dieren, hun bewustzijn en hun natuurlijke vermogen om met elkaar (en andere rassen) telepatisch te kunnen communiceren.
De categorie is "the truth is in here" dat is dus de waarheid, en dat is niet hetzelfde als "elke wilde mening zonder dat iemand daar een skeptische vraag over mag stellen". Hoe denk je dan dat we tot waarheid kunnen komen? Door je nooit krtitisch op te stellen? Al bestaat telepathie, dan nog is het niet raar dat mensen daar kritische vargen over stellen en het willen onderzoeken toch?quote:Ik stel nogmaals voor dat we naar het onderwerp QM verplaatsen en dat je maar je verzoeken om keihard bewijs ect. omtrent dit specifieke onderwerp naar de skeptic corner gaat verhuizen!
Je hebt het niet goed begrepen, dieren zijn alleen telepathisch naar mensen toe die ook die gave hebben, naar elkaar toe werkt het niet meer, of zo, of niet, ik begrijp het zelf ook niet meer...quote:Op maandag 26 mei 2008 01:56 schreef P8 het volgende:
Nog iets waaruit blijkt dat dieren (die in groepen leven) niet telepatisch zijn, is het feit dat praktisch elk diersoort een manier heeft om zijn soortgenoten te waarschuwen voor gevaar (geluid en/of beweging). Lijkt me vrij pointless als je ook telepatisch elkaar kan waarschuwen. Telepathie heeft als voordeel dat je geen interverentie hebt (zoals wind, obstakels etc. ), plus dat je jezelf niet prijsgeeft aan de jager.
Hierdoor zouden de fysieke alarmeringsmethoden allang uit de evolutie gefilterd zijn.
Waar slaat dat opquote:Op zaterdag 31 mei 2008 02:49 schreef StrayDog het volgende:
Darkwolf, wanneer ga je de 1 miljoen dollar bij James Randi ophalen?
Oei, het R-woord...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |