Klik hierquote:Op maandag 5 mei 2008 11:53 schreef ryangozer het volgende:
[..]
Toch kan ik niks vinden op alleen scala - I fail, iets meer info? Wat is de officiele titel dan?
Debonair Samir - Samir's Theme (Tomcio's Rumble Edit)quote:Op maandag 5 mei 2008 12:53 schreef satecl het volgende:
Ik hoorde gister in een club een remix van Samirs Theme... Opeens kwam de Theme Song van Rocky er tusssen door... ik heb hem al vaker gehoord, maar kan hem niet vinden... iemand wel??
Even een geluidsopname van m'n telefoon omgezet/online gezet.quote:Op maandag 5 mei 2008 12:35 schreef Impry het volgende:
Gisterenavond gehoord op 100% NL (weet niet of het ook NL's nummer is, draaien ook wel eens wat buitenlands)
Het is een voornamelijk muzikaal nummer, het begint met wat Italiaans (ofzo) gepraat, dan komt er een muzikaal stuk met piano, viool, dwarsfluit, cello, accordeon en na een tijdje een zachte drum.
Iemand een idee waar het over gaat?
Iron Butterfly - In a gadda da vida?quote:Op maandag 5 mei 2008 13:40 schreef starla het volgende:
-Heel verhaal-
Thx voor de reply...maar het is hem niet. Het nummer heeft een lager tempo en 'dragged' een beetje voort. Dit nummer is ook iets progressiever dan het nummer dat ik zoek.quote:Op maandag 5 mei 2008 14:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Iron Butterfly - In a gadda da vida?
Kun je je wat tekstflarden herinneren misschien?
Snowy White - Bird of Paradise?quote:Op maandag 5 mei 2008 14:46 schreef starla het volgende:
[..]
Thx voor de reply...maar het is hem niet. Het nummer heeft een lager tempo en 'dragged' een beetje voort. Dit nummer is ook iets progressiever dan het nummer dat ik zoek.
Neen, ik kan me geen tekst meer herinneren, is het echt veel te lang geleden voor.
quote:Op maandag 5 mei 2008 15:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dit zal wel bij het rijtje horen waar ik niet mee aan zou mogen komen
Ben ook bang dat het nooit gaat lukken.quote:Op maandag 5 mei 2008 15:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Kun je misschien het liedje neurien en dan ergens uploaden?
[ afbeelding ]
Noem nog eens wat bands/artiesten/nummers die qua stijl in de buurt van het nummer komen. En nogmaals; fluit of neurie het nummer als dat mogelijk is?quote:Op maandag 5 mei 2008 15:31 schreef starla het volgende:
Ben ook bang dat het nooit gaat lukken.
Ja heel aardig echt waar maar nu weet ik nogsteeds niet hoe dat nummer heet.quote:
Waarschijnlijk is het alleen voor dit nummer gebruikt, omdat het ook een samenwerkingsverband is met Regi. Het enige wat je nu nog kunt doen is Regi Penxten een mailtje te sturen van hoe het zitquote:Op maandag 5 mei 2008 15:58 schreef ryangozer het volgende:
[..]
Ja heel aardig echt waar maar nu weet ik nogsteeds niet hoe dat nummer heet.
Heel gek, maar ik heb ookquote:Op maandag 5 mei 2008 15:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Noem nog eens wat bands/artiesten/nummers die qua stijl in de buurt van het nummer komen. En nogmaals; fluit of neurie het nummer als dat mogelijk is?
Ik denk dat ik dit nummer wel ken, maar geen idee welk nummer je bedoelt.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:40 schreef starla het volgende:
Ok, ik ga nu iets doen waar ik persoonlijk een hekel aan heb: hulp vragen bij een nummer waar ik veel te weinig van af weet. Voor nu ben ik dus even de pot, straks weer de ketel.
Ik hoorde héééééél lang geleden (jaar of 8 a 10 terug) een keer een nummer op de radio dat ik wel mooi vond. Niets meer aan gedaan, punt. Maar wat gebeurde er 3 a 4 jaar terug? Inderdaad, ik hoorde het nummer weer op de radio. Ik raadpleegde meteen mijn vader die nogal een muziekkenner is. We kwamen er samen niet uit en besloten zelfs de radio, (2 was het volgens mij en nog specifieker: het steenen tijdperk. Ik zie op de site dat ze nu wél een playlist online hebben, maar goed...) een mailtje te sturen met het verzoek of zij ons de playlist van de hele dag konden mailen. Je raadt het al....no reply.
Wat ik nog over het nummer weet:
- Het is een rauw, gitaarrock nummer, maar niet uptempo.
- Ik denk afkomstig uit eind jaren '60 t/m mid jaren '70.
- Het is geen hele bekende band want dan had ik het wel geweten, kom dus niet aan met Led Zeppelin, the Who, CCR, Lovin Spoonful, T-Rex, 10CC, Deep Purple....you get the picture.
- Heel specifiek deed het nummer mij denken aan Python Lee Jackson & Rod Stewart - In A Broken Dream. (wel frappant, want dat was het eerste wat ik tegen m'n vader zei: het lijkt een beetje op dat nummer qua zangpartij, ritme etc.)
- Het nummer heeft dus normale zang, bas, gitaar, drums etc. wat erop lijkt te wijzen dat het een band is.
Ik zit dus al 10 jaar met dit nummer in m'n hoofd, maar ik heb nog hoop!
Duurde ook 5 jaar voordat ik Peter Gabriel's Solsbury Hill wist te plaatsen.
HILFE!!!!
Helaas....quote:Op maandag 5 mei 2008 16:25 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dit nummer wel ken, maar geen idee welk nummer je bedoelt.
Heel wilde gok:
Kun je iets zeggen over de stem? dan kan ik wat gerichter gaan denken.....quote:Op maandag 5 mei 2008 16:27 schreef starla het volgende:
[..]
Helaas....![]()
Maar ik denk inderdaad dat aardig wat mensen het nummer kennen, het klinkt heel bekend in de oren.
Een betrekkelijk lage rauwe mannenstem, maar niet zo erg als la Tom Waitsquote:Op maandag 5 mei 2008 16:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Kun je iets zeggen over de stem? dan kan ik wat gerichter gaan denken.....
Beetje zoals Leon Russel?quote:Op maandag 5 mei 2008 16:35 schreef starla het volgende:
[..]
Een betrekkelijk lage rauwe mannenstem, maar niet zo erg als la Tom Waits
Er wordt volgens mij ook niet hoog gezongen in het nummer.
ja, of Rod Stewartquote:
Maar je weet zeker dat het niet Rod Stewart was? (of the Faces). Ik ga hier nog even over nadenken.......quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |