Hier een voorbeeld van een bericht dat het juist niet zo makkelijk is schoon te maken: http://www.rijnlandkozijnen.nl/?vraag#10quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:01 schreef Curri het volgende:
Gewoon een stofdoekje erover halen, dan blijft ie gewoon schoon hoor!
Maar dat gladde profiel spiegelt wel veel meer...quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:43 schreef klaaskootstra het volgende:
mijn advies is glad nemen. Houdt zichzelf langer schoon en maakt makkelijker schoon.
Het feit dat 't geen houtnerf heeft zie je na een week niet meer.
Wat is je ervaring met schoonmaken? Is het snel vuil? Of is een jaarlijkse schoonmaakbeurt voldoende? Maak je het alleen met spons en water schoon? Of kan je hiervoor beter een bepaald schoonmaakmiddel gebruiken? Hoor graag tips etc.?quote:Op zaterdag 26 april 2008 23:21 schreef suuske343 het volgende:
na 8 jaar met houtnerf zeg ik: houtnerf nemen..is wel mooier, en het schoonmaken is echt geen probleem.
en dat je het na een week niet meer ziet is onzin, het verschil is echt duidelijk kijk naar alleen de "glans" al
Kan ik hieruit opmaken dat je een houtnerfprint niet aanraadt? Heb dat nog niet eerder gehoord dat zo'n print kan vervagen. Geldt dat ook als je de kozijnen in de kleur crème-wit neemt?quote:Op maandag 28 april 2008 17:46 schreef z80 het volgende:
Het schoonmaken van een kozijn met houtnerfprint is geen probleem.
alleen na een aantal jaren vervaagd de print,
en dit geeft een minder mooi uitzicht.
maar verder is er geen verschil met of zonder print.
indien het kozijn in de volle zon staat krijg je verkleuring.quote:Op maandag 28 april 2008 21:33 schreef Tyfuszooi het volgende:
[..]
Kan ik hieruit opmaken dat je een houtnerfprint niet aanraadt? Heb dat nog niet eerder gehoord dat zo'n print kan vervagen. Geldt dat ook als je de kozijnen in de kleur crème-wit neemt?
Ik dacht al...ben ik nou de enigste met fatsoenlijke kozijnenquote:Op dinsdag 29 april 2008 08:52 schreef joeltje het volgende:
Ik sluit me geheel bij Suus aan. Het is geen opdruk, het is echt een structuur. Hoe die zou moeten vervagen, zonder te schuren zou ik niet weten....
jaaaaah met de techniek van 20 jaar geledenquote:Op dinsdag 29 april 2008 12:14 schreef z80 het volgende:
de structuur wordt er op geperst en geverfd.
de structuur zelf blijft aanwezig (tenzij het kozijn wordt gereinigd met een schuurend middel(uit ervaring na het behandelen met een bumper reiniger voor auto's)).
maar de verf/print krijgt na verloop van tijd de zelfde kleur als de rest van het kozijn.
ik moet wel zeggen dat de kozijnen bij mij al meer dan 20 jaar vol in de zon staan.
Exact, domweg veel mooier. Kunstofkozijnen zijn al vreselijk maar die met een nerf zijn helemaal om te kotsen.quote:Op maandag 28 april 2008 19:29 schreef dnn- het volgende:
Mijn advies is houten kozijnen nemen...
Heb intussen begrepen dat tegenwoordig de kozijnen met houtnerfstructuur bekleed zijn met zg. Renolit-folie, wat tegen extreme weersomstandigeheden bestand zou zijn...quote:Op dinsdag 29 april 2008 05:16 schreef suuske343 het volgende:
Jullie hebben het hier allemaal over print..bij ons is het echt structuur, je voelt het ook met je nagel.
Ik heb nog niks van verkleuren gemerkt hoor. de voordeur is glad en het kozijn daaromheen met nerf. ral 9010? creme
Staat vol in de zon (ja nu even niet)
Kortom ik vind het geweldig...zou eigenlijk geld moeten krijgen voor mjn reclame
Juist!quote:Op maandag 28 april 2008 19:29 schreef dnn- het volgende:
Mijn advies is houten kozijnen nemen...
Als je nu opnieuw kunststof kozijnen zou moeten nemen, nam je dan weer met houtnerfprint of dan glad profiel? En waarom?quote:Op woensdag 30 april 2008 08:13 schreef joeltje het volgende:
Ik had geen keuze, nieuwbouw. Maar ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Gewoon de hoge druk erop, en alles is weer schoon, nooit rot, nooit schilderen. Houtnerf wordt eerder vies, vanwege de nerf, daar in gaat vuil zitten, en daar doe je nix aan.
Het is geen keuze, het is een manier van leven
Loop eens bij een kozijnenboer binnen, die kunnen je heel goed de verschillen laten zien, en de voor- en nadelen uitleggen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |