abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58322577
I.v.m. aanschaf van kunststof kozijnen zit ik nog af te wegen of ik kozijnen met houtnerfprint of zonder (dus glad) neem.
Met houtnerfprint vind ik opzich een stuk mooier; glimt veel minder en ziet er dus "natuurlijker" uit.
Echter, ik lees en hoor van diverse bedrijven dat kunststof kozijnen met houtnerfprint veel eerder en meer vuil worden, en zelfs dat dit op den duur niet is schoon te maken.
Graag zou ik wat ervaringen vernemen van eigenaren die dergelijke kozijnen hebben...
  zaterdag 26 april 2008 @ 17:01:45 #2
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_58322826
Gewoon een stofdoekje erover halen, dan blijft ie gewoon schoon hoor!
pi_58322951
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 17:01 schreef Curri het volgende:
Gewoon een stofdoekje erover halen, dan blijft ie gewoon schoon hoor!
Hier een voorbeeld van een bericht dat het juist niet zo makkelijk is schoon te maken: http://www.rijnlandkozijnen.nl/?vraag#10
pi_58323425
mijn advies is glad nemen. Houdt zichzelf langer schoon en maakt makkelijker schoon.
Het feit dat 't geen houtnerf heeft zie je na een week niet meer.
pi_58328045
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 17:43 schreef klaaskootstra het volgende:
mijn advies is glad nemen. Houdt zichzelf langer schoon en maakt makkelijker schoon.
Het feit dat 't geen houtnerf heeft zie je na een week niet meer.
Maar dat gladde profiel spiegelt wel veel meer...
Ben vooral ook benieuwd of dat houtnerfprofiel wel goed schoon is te krijgen.
pi_58329857
na 8 jaar met houtnerf zeg ik: houtnerf nemen..is wel mooier, en het schoonmaken is echt geen probleem.
en dat je het na een week niet meer ziet is onzin, het verschil is echt duidelijk kijk naar alleen de "glans" al
pi_58336680
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 23:21 schreef suuske343 het volgende:
na 8 jaar met houtnerf zeg ik: houtnerf nemen..is wel mooier, en het schoonmaken is echt geen probleem.
en dat je het na een week niet meer ziet is onzin, het verschil is echt duidelijk kijk naar alleen de "glans" al
Wat is je ervaring met schoonmaken? Is het snel vuil? Of is een jaarlijkse schoonmaakbeurt voldoende? Maak je het alleen met spons en water schoon? Of kan je hiervoor beter een bepaald schoonmaakmiddel gebruiken? Hoor graag tips etc.?
pi_58358403
Ik heb ook een houtnerfprint, en neem de kozijnen ff mee als de raman gedaan worden (door de glazenwasser). Geen punt, na twee jaar nog als nieuw...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  maandag 28 april 2008 @ 17:46:10 #9
63722 z80
I fink you freaky
pi_58362849
Het schoonmaken van een kozijn met houtnerfprint is geen probleem.
alleen na een aantal jaren vervaagd de print,
en dit geeft een minder mooi uitzicht.
maar verder is er geen verschil met of zonder print.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 28 april 2008 @ 19:29:46 #10
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_58364929
Mijn advies is houten kozijnen nemen...
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
pi_58367625
quote:
Op maandag 28 april 2008 17:46 schreef z80 het volgende:
Het schoonmaken van een kozijn met houtnerfprint is geen probleem.
alleen na een aantal jaren vervaagd de print,
en dit geeft een minder mooi uitzicht.
maar verder is er geen verschil met of zonder print.
Kan ik hieruit opmaken dat je een houtnerfprint niet aanraadt? Heb dat nog niet eerder gehoord dat zo'n print kan vervagen. Geldt dat ook als je de kozijnen in de kleur crème-wit neemt?
  maandag 28 april 2008 @ 21:45:06 #12
63722 z80
I fink you freaky
pi_58367903
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:33 schreef Tyfuszooi het volgende:

[..]

Kan ik hieruit opmaken dat je een houtnerfprint niet aanraadt? Heb dat nog niet eerder gehoord dat zo'n print kan vervagen. Geldt dat ook als je de kozijnen in de kleur crème-wit neemt?
indien het kozijn in de volle zon staat krijg je verkleuring.
alleen bij een kozijn met motief (houtnerf bv) valt dit eerder op,
en zal het motief vervagen.
voor de kwaliteit van het kozijn maakt het niets uit.
en aan de binnenkant blijft het wel netjes (en dit zie je zelf het meeste).
het wel of niet nemen van een kozijn met houtnerfprint is eigen keuze.
persoonlijk maakt het me niet uit of er wel/geen motief op zit (de kozijnen zaten al in het huis)
pi_58373701
Jullie hebben het hier allemaal over print..bij ons is het echt structuur, je voelt het ook met je nagel.
Ik heb nog niks van verkleuren gemerkt hoor. de voordeur is glad en het kozijn daaromheen met nerf. ral 9010? creme
Staat vol in de zon (ja nu even niet)
Kortom ik vind het geweldig...zou eigenlijk geld moeten krijgen voor mjn reclame
  dinsdag 29 april 2008 @ 08:52:03 #14
154451 joeltje
Oldskooler
pi_58374530
Ik sluit me gheheel bij Suus aan. Het is geen opdruk, het is echt een structuur. Hoe die zou moeten vervagen, zonder te schuren zou ik niet weten....
pi_58376902
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 08:52 schreef joeltje het volgende:
Ik sluit me geheel bij Suus aan. Het is geen opdruk, het is echt een structuur. Hoe die zou moeten vervagen, zonder te schuren zou ik niet weten....
Ik dacht al...ben ik nou de enigste met fatsoenlijke kozijnen
  dinsdag 29 april 2008 @ 12:14:12 #16
63722 z80
I fink you freaky
pi_58377844
de structuur wordt er op geperst en geverfd.
de structuur zelf blijft aanwezig (tenzij het kozijn wordt gereinigd met een schuurend middel(uit ervaring na het behandelen met een bumper reiniger voor auto's)).
maar de verf/print krijgt na verloop van tijd de zelfde kleur als de rest van het kozijn.
ik moet wel zeggen dat de kozijnen bij mij al meer dan 20 jaar vol in de zon staan.
pi_58380231
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:14 schreef z80 het volgende:
de structuur wordt er op geperst en geverfd.
de structuur zelf blijft aanwezig (tenzij het kozijn wordt gereinigd met een schuurend middel(uit ervaring na het behandelen met een bumper reiniger voor auto's)).
maar de verf/print krijgt na verloop van tijd de zelfde kleur als de rest van het kozijn.
ik moet wel zeggen dat de kozijnen bij mij al meer dan 20 jaar vol in de zon staan.
jaaaaah met de techniek van 20 jaar geleden
volgens mij heb ik gewoon kunststof in de kleur (geen verf of laagje)
Niet dat ik het zeker weet hoor.
Ik heb ze nu 8/9 jaar en als ik ze heb gewassen ziet het er echt weer als nieuw uit. Er zullen vast wel ergens beschadigingen zitten, maar ik zie ze niet.

hey hey ik heb een plaatje gevonden

pi_58380384
Kunststof kozijnen zijn toch waardeloos. Kunsstofkozijn met houtnerf, wat is dat voor nepperij. Iedereen ziet toch dat het kunststof is, en als een leek het nu niet ziet dan wel na een paar jaar als het grauw begint te worden.
pi_58380622
quote:
Op maandag 28 april 2008 19:29 schreef dnn- het volgende:
Exact, domweg veel mooier. Kunstofkozijnen zijn al vreselijk maar die met een nerf zijn helemaal om te kotsen.

Onderhoud is ook al geen argument meer om voor kunststof te kiezen, of zijn er nog werkelijk mensen die geloven dat kunststofkozijnen geen onderhoud vergen?
pi_58382401
smaken verschillen

enne GEEN onderhoud bestaat niet..nergens niet, dus ook niet met kunststof kozijnen

[ Bericht 28% gewijzigd door suuske343 op 29-04-2008 16:11:57 ]
pi_58385900
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 05:16 schreef suuske343 het volgende:
Jullie hebben het hier allemaal over print..bij ons is het echt structuur, je voelt het ook met je nagel.
Ik heb nog niks van verkleuren gemerkt hoor. de voordeur is glad en het kozijn daaromheen met nerf. ral 9010? creme
Staat vol in de zon (ja nu even niet)
Kortom ik vind het geweldig...zou eigenlijk geld moeten krijgen voor mjn reclame
Heb intussen begrepen dat tegenwoordig de kozijnen met houtnerfstructuur bekleed zijn met zg. Renolit-folie, wat tegen extreme weersomstandigeheden bestand zou zijn...
pi_58390661
quote:
Op maandag 28 april 2008 19:29 schreef dnn- het volgende:
Juist!
pi_58394467
Ik had geen keuze, nieuwbouw. Maar ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Gewoon de hoge druk erop, en alles is weer schoon, nooit rot, nooit schilderen. Houtnerf wordt eerder vies, vanwege de nerf, daar in gaat vuil zitten, en daar doe je nix aan.

Het is geen keuze, het is een manier van leven

Loop eens bij een kozijnenboer binnen, die kunnen je heel goed de verschillen laten zien, en de voor- en nadelen uitleggen...
pi_58398048
quote:
Op woensdag 30 april 2008 08:13 schreef joeltje het volgende:
Ik had geen keuze, nieuwbouw. Maar ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Gewoon de hoge druk erop, en alles is weer schoon, nooit rot, nooit schilderen. Houtnerf wordt eerder vies, vanwege de nerf, daar in gaat vuil zitten, en daar doe je nix aan.

Het is geen keuze, het is een manier van leven

Loop eens bij een kozijnenboer binnen, die kunnen je heel goed de verschillen laten zien, en de voor- en nadelen uitleggen...
Als je nu opnieuw kunststof kozijnen zou moeten nemen, nam je dan weer met houtnerfprint of dan glad profiel? En waarom?
pi_58404867
Hier ook met houtnerf ziet er echt wel beter uit hoor

sterker nog de meeste mensen zien van buitenaf niet eens dat er kunstof in zit
pi_58407770
Hier ook kunststof kozijnen met voelbare houtnerf, ídeaal, nooit spijt van gehad. De glanzende, platte kunststof kozijnen vind ik persoonlijk alleen mooi bij een moderne bouwstijl en met houten kozijnen blijf je regelmatig verven én gedeeltes die uiteindelijk rot worden waarna je de hele boel moet vervangen. En zoals hierboven ook gezegd: niet van echt te onderscheiden.
Onze kunststof kozijnen zitten er nu zo'n 4/5 jaar in en ik heb niet het idee dat de houtnerf vervaagd of iets. Ook verkleuren of grauw worden hebben die van ons niet of nauwelijks last van en dan hebben wij zelfs (room)witte kozijnen. Daar was ik vooraf wel een beetje bang voor omdat veel mensen ons daarvoor waarschuwden. Het was de voornaamste reden dat we de inzetramen toch van een kleurtje hebben laten voorzien.
Als ik vantevoren had geweten dat ze zo goed zouden blijven had ik alles wit genomen, want ik kan eigenlijk maar 1 nadeel noemen van kunststof kozijnen en dat is dat je de kleur niet zomaar even kunt veranderen. En nu we ons huis binnen niet al te lange tijd willen verkopen moet de kleur van de inzetramen de nieuwe kopers maar net aanstaan natuurlijk. In ons nieuwe huis komen dus liefst ook weer kunststof kozijnen mét houtnerf.
I'm counting my sheep and each one that passes is another dream to ashes
And they all fall down..
pi_58415335
Bedankt voor de reactie's!
Hebben jullie nog tips/advies voor het schoonmaken/onderhoud?
  maandag 5 mei 2008 @ 16:47:00 #28
154451 joeltje
Oldskooler
pi_58493471
quote:
Op woensdag 30 april 2008 14:01 schreef Tyfuszooi het volgende:

[..]

Als je nu opnieuw kunststof kozijnen zou moeten nemen, nam je dan weer met houtnerfprint of dan glad profiel? En waarom?
Ik zou weer kunststof nemen vanwege het onderhoud, en weer met houtnerf voor het aangezicht. Dat is smaak, dus dat zul je zlef moeten uitvinden natuurlijk.

Qua reiniging, je wast je ramen toch ook aan de buitenkant? Neem meteen de kozijnen mee, gewoon met een sopje en een spons, komt het goed.
pi_58674219
Ben ook van plan om zonnescreens voor een aantal ramen te laten monteren. De geleiders voor die screens zullen dan op de kozijnen worden gemonteerd.
Hierdoor lijkt het mij zonde van het geld om dan voor die kozijnen houtnerfprint te nemen, en denk er nu aan om alleen de kozijnen op de begane grond, waar geen screens komen, met houtnerfprint te nemen. De rest van de kozijnen op de eerste en tweede etage dan maar met glad profiel.
Van een afstandje kan je die houtnerf namelijk toch niet zien...
pi_58678121
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 22:28 schreef Tyfuszooi het volgende:
Ben ook van plan om zonnescreens voor een aantal ramen te laten monteren. De geleiders voor die screens zullen dan op de kozijnen worden gemonteerd.
Hierdoor lijkt het mij zonde van het geld om dan voor die kozijnen houtnerfprint te nemen, en denk er nu aan om alleen de kozijnen op de begane grond, waar geen screens komen, met houtnerfprint te nemen. De rest van de kozijnen op de eerste en tweede etage dan maar met glad profiel.
Van een afstandje kan je die houtnerf namelijk toch niet zien...
neem dan rolluiken

hebben we hier ook, ook PRIMA tegen de zon en warmte

alleen tja je kan niet meer naar buiten kijken op dat moment

en dan nog, screens kan je als je wilt ook gewoon op de gevel laten zetten!!
pi_58683292
Kunstofkozijnen met houtnerf, hmm tja, wie ooit op dat idee gekomen is. Oiit wel eens een houtenkozijn gezien? Juist GEEN zicht- nog voelbare nerf, glad en vlak zijn ze.

Wat betreft onderhoud dat is minder maar hoevell maakt dit uit? Een goed houtenkozijn met een goede afwerking vereist eens in de zoveel tijd een sopje net als een kunstofkozijn. Om de 5 a 7 jaar gemiddeld de verf nalopen en bijwerken. Door de juiste verf te nemen kan het bijwerken van het schilderwerk zelfs pas na 10 a 15 jaar nodig zijn.

Kunstofkozijnen en lastig tot niet te reparen als er een gaatje dicht moet of na een inbraak posing schade is.

Kunstofkozijnen zijn door hun geringe strekte altijd lomp en grof om zodoende genoeg ruimte te hebben voor de stalen wapeningen. Houten ren stalen kozijnenis veel meer in mogelijk en kunnen veel dunner en eleganter zijn.

Kunstofkozijnen zijn een aardolie product.
pi_58683756
Of om TNIMBLE samen te vatten: kunstofkozijzen zijn bagger. Ik denk dat zijn schilderintervallen een beetje overdreven zijn. Ik zou zeggen: bijwerken na 2 jaar en overdoen max 8 jaar. Bij transparante lakverf ("beits") is het nog veel sneller, en daarom zien bijna alle kozijnen ed. die in de transparante lak staan er ook niet uit omdat de bewoners er geen zin in hebben.

Kunststoffen zijn doorgaans niet UV-resistent, dus als de zon maar al te veel schijnt ontstaan er vanzelf problemen.

Verder zijn houten kozijnen e.d. ook veel goedkoper dan de kunststof evenknie. Om dat probleem op te lossen komen leveranciers aanzetten met het verhaal van 75 jaar levensduur of levenslange garantie o.i.d.

Kan iemand mij vertellen waarom een dak met overstek in sommige segmenten weer op zijn retour is? Ik zie een hoop nieuwe huizen met geveldakpannen (bij rand dak grijpt de pan over de muur heen). Dit is zo jaren 60-70. Maar ja: wel lekker goedkoop voor de ontwikkelaar en je zij kunnen deze huizen verkopen aan kunstofkozijn fanaten met het onderhoudsargument, want tja, overstek moet je schilderen he.

What's next? Muren van grauw beton, want ja, bij stenen moet om de zoveel jaar het voegwerk herstelt worden? Als je zorgt dat er geen voegen zijn heb je daar ook geen kosten aan.

How low can we go?

[ Bericht 8% gewijzigd door josvr op 15-05-2008 13:45:31 ]
pi_58684654
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:37 schreef josvr het volgende:
Of om TNIMBLE samen te vatten: kunstofkozijzen zijn bagger.
Zo ver wil ik nog net niet gaan.
quote:
Ik denk dat zijn schilderintervallen een beetje overdreven zijn. Ik zou zeggen: bijwerken na 2 jaar en overdoen max 8 jaar.[/uote]
Hangt er van de type afwerking af. Bij de meeste gebruikte type verf (Sikkens Rubbol, Sigma S2U enz) Zit je op mijn eerste tijden. Mits goed aangebracht over de winter heen. Dat is inde zomer of herfst de grondverf eind van de winter begin lentte pas aflakken. Verven op natuurlijke olie / hars basis zonder vulmiddelen hallen veel langer.

[quote]Bij transparante lakverf ("beits") is het nog veel sneller, en daarom zien bijna alle kozijnen ed. die in de transparante lak staan er ook niet uit omdat de bewoners er geen zin in hebben.
Dat is vragen om problemen vooral vernissen en polyurthaan gebaseerde vermijden. Al binnen het jaar zullen de eerste zich problemen al voordoen. En buh polyurethaan is bijwerken niet mogelijk alles moet dan overgedaan worden. Als je iets transparant wil bijwerken gebruik je olie of een combinatie van vernis en olie. Verdiep je ook de kleur van het hout mee en het bijwerken is slechts opfrissen met een doekje (na schoonmaken) en voorkom je blauwe glans die optreed bij sommige soorten.
quote:
Kunststoffen zijn doorgaans niet UV-resistent, dus als de zon maar al te veel schijnt ontstaan er vanzelf problemen.
Dat is tegenwoordig al een stukminder en hangt ook erg van de kleur af waarvoor gekozen is. Maar verkleuren en broos wordt het op den duur. Verf wordt iets doffer en witter, onafgewerkt hout (kan ook prima bij eiken, mahonie, merbau enz) wordt iets grijs.
pi_58695670
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:09 schreef tnimble het volgende:
Kunstofkozijnen met houtnerf, hmm tja, wie ooit op dat idee gekomen is. Oiit wel eens een houtenkozijn gezien? Juist GEEN zicht- nog voelbare nerf, glad en vlak zijn ze.

Wat betreft onderhoud dat is minder maar hoevell maakt dit uit? Een goed houtenkozijn met een goede afwerking vereist eens in de zoveel tijd een sopje net als een kunstofkozijn. Om de 5 a 7 jaar gemiddeld de verf nalopen en bijwerken. Door de juiste verf te nemen kan het bijwerken van het schilderwerk zelfs pas na 10 a 15 jaar nodig zijn.

Kunstofkozijnen en lastig tot niet te reparen als er een gaatje dicht moet of na een inbraak posing schade is.

Kunstofkozijnen zijn door hun geringe strekte altijd lomp en grof om zodoende genoeg ruimte te hebben voor de stalen wapeningen. Houten ren stalen kozijnenis veel meer in mogelijk en kunnen veel dunner en eleganter zijn.

Kunstofkozijnen zijn een aardolie product.
Topic gaat hier niet over keuze tussen hout of kunststof...
pi_58702022
quote:
[b]Op donderdag 15 mei 2008 14:34 En buh polyurethaan is bijwerken niet mogelijk alles moet dan overgedaan worden. Als je iets transparant wil bijwerken
Moet bij Polyurethaan (=meeste afdichtende aflak tegenwoordig) die oude laag verwijderd worden bij opnieuw schilderen? Oftewel: kun je Polyurethaan lak over polyurethaan lak zetten na bijschuren?

En als dat eigenlijk niet mag weet ik heel zeker dat dit toch heel vaak gebeurd Dit kost erg veel tijd (afbijt, stomen, etc), en als je het laat doen dus erg veel geld.
pi_58739625
quote:
Exact, domweg veel mooier. Kunstofkozijnen zijn al vreselijk maar die met een nerf zijn helemaal om te kotsen.
nou, dat is ook wel weer wat overdreven. Mijn makelaar heeft twee jaar geleden de houten kozijnen vervangen door kunststoffen en ik heb er geen enkel probleem mee hoor. Ze zien er netter uitdan die oude donkerbruine dingen. Mooiere kleur, met houtnerfprint, ik vind ze best mooi. Mijn buren heben nog de oude houten en als ik hun raam zie openstaan heb ik toch echt liever die kunststoffen van mij hoor.

oke, je voelt bijna niets maar als het er goed utziet geeft dat toch niet? En wat schoonmaken betreft eens per week een vochtig doekje werkt hier al zeker 2 jaar.

[ Bericht 9% gewijzigd door sieske op 18-05-2008 11:23:48 ]
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  FOK!fotograaf zondag 18 mei 2008 @ 12:01:29 #37
17893 Forno
pi_58740277
Waarom is een houten kozijn dat openstaat, lelijker dan een kunststof kozijn? Dat ontgaat me even.

Dat je strakke kunststof kozijnen in een nieuwbouwhuisje wilt, kan ik begrijpen. Daarin misstaan ze ook niet.
Maar dat je kunststof kozijnen met nep houtprint (of nerf) neemt, is gewoon fout. Lelijk, en weinig smaakvol.

Alsof je een chinese Landwind koopt, en er een Landroverstickertje overheen plakt. Tadaa! Daar trapt dus niemand in. Bijna niemand...
pi_58779404
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 11:14 schreef josvr het volgende:

[..]

Moet bij Polyurethaan (=meeste afdichtende aflak tegenwoordig) die oude laag verwijderd worden bij opnieuw schilderen? Oftewel: kun je Polyurethaan lak over polyurethaan lak zetten na bijschuren?

En als dat eigenlijk niet mag weet ik heel zeker dat dit toch heel vaak gebeurd Dit kost erg veel tijd (afbijt, stomen, etc), en als je het laat doen dus erg veel geld.
Ja moet geheel verwijderd worden. PU verf houd niet goed op PU schuren van PU verf na volledige uitharding werkt ook niet bepaald. Dan werkt polyepoxide (PE) gebaseerde verven beter. Maar na 1 of 2 keer overschideren ziet dat er ook niet meer al te mooi uit door de dikke laag die je krijgt.
pi_58809221
Grootste gein laatst gehad over kunstofkozijnen.
Hebben ze 2 jaar geleden laten plaatsen, belt er vorige week een mannetje aan. Of wij ook belangstelling hadden voor Jawel.... KUNSTSTOF KOZIJNEN! Ze waren bij ons in de wijk aan het klanten werven, want deze zomer flinke korting te krijgen als we ze bij hun zouden kopen.
Hem hem dus maar even gevraagt naar onze kozijnen te kijken en te zeggen wat hij ervan vond...... We hebben namelijk gebroken wit met donkerblauwe kozijnen en het was hem niet opgevallen dat ze toch echt van kunstof waren.
pi_58896762
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:01 schreef Forno het volgende:
Waarom is een houten kozijn dat openstaat, lelijker dan een kunststof kozijn? Dat ontgaat me even.

Dat je strakke kunststof kozijnen in een nieuwbouwhuisje wilt, kan ik begrijpen. Daarin misstaan ze ook niet.
Maar dat je kunststof kozijnen met nep houtprint (of nerf) neemt, is gewoon fout. Lelijk, en weinig smaakvol.

Alsof je een chinese Landwind koopt, en er een Landroverstickertje overheen plakt. Tadaa! Daar trapt dus niemand in. Bijna niemand...
nou, het gaat niet om het feit dat de ramen openstonden, maar om het feit dat die houten kozijnen van donker hout zijn (lelijk), splinteren (het zijn huurwoningen dus die houten kozijnen zijn nooit onderhouden) en er gewoon niet zo mooi uitzien als de mijne (kunststof met nerf) imo dan.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_100355424
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2008 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
Hier ook met houtnerf ziet er echt wel beter uit hoor :D

sterker nog :) de meeste mensen zien van buitenaf niet eens dat er kunstof in zit :D
Ben helemaal geen tegenstander van kunststofkozijnen, maar waarom kozijnen met houtnerf?
Bij een goed geschilderd en onderhouden kozijn van hout zie je ook nerf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')