Voor mensen uit Groningen is het niet prettig hoorquote:Op zaterdag 26 april 2008 15:45 schreef DeTolk het volgende:
Amsterdam-Venlo is 2 uur, Amsterdam-Antwerpen 1,5. Dus dat maakt ook niet veel uit.
Dan moet je maar verhuizen naar Breda of zo.quote:Op zaterdag 26 april 2008 15:48 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Voor mensen uit Groningen is het niet prettig hoor
Waarom niet, als je een competitie krijgt dan zullen waarschijnlijk de huidige degradatie kandidaten plaatsmaken voor Belgische top en subtoppers. Waarom gaat die vergelijking dan nergens over?quote:Op zaterdag 26 april 2008 13:30 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Klopt![]()
Maar dat argument van een Nederladnse topclub tegen een Belgische topclub vergelijken met een Nederlandse topclub tegen een Nederlandse degradatiekandidaat gaat altijd nergens over
Zonder Gomes (en Alex) wist men uberhaupt het land van Cruijff en Van Basten niet meer te liggen. De prijzen worden betaald, vroeg of laat.quote:Op zaterdag 26 april 2008 15:37 schreef RayMania het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een halve finale Champions League een prijs?
We zijn zowel met Oranje als Nederlands voetbal aan het zakken, ik zie geen verbetering. Ook in het stadion om de hoek wordt het voetbal en de basis slechter. Meer publiek doet er weinig aan. Ik denk ook niet dat er nog meer mensen zullen komen kijken om een Belgische middenmotor aan het werk te zien.quote:Ik vind de Europese prestatie van Nederland wel prima, afgezien van de laatste twee seizoenen. Ik bekijk het niet per club, zoals jij doet, ik bekijk Nederland als geheel. Want dat is relevant voor een BeNe-Liga, het gaat niet om de clubs, maar om het Nederlands voetbal wat men wilt verbeteren.
Ja de grote clubs blijven dezelfden, maar ze spelen tegen elkaar. Deze wedstrijden zijn interessanter, dan wedstrijden van beide clubs tegen nikszeggende teams.quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:25 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ook internationale rechten zullen weinig opleveren. In het buitenland zijn ze zelden geïnteresseerd in de Nederlandse of Belgische competitie en ik heb zeer mijn twijfels of dat gaat veranderen als we de competities samenvoegen. De grote clubs blijven immers dezelfden.
Het valt ook wel mee, maar je gaat wel iets veranderen waar men al jarenlang aan gewend is. Ik weet zeker dat supporters gaan klagen als er naar België gereisd moet worden. Dat is gewoon zo.quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
Dat reisargument is onzin. In elk land, zelfs in Portugal bijvoorbeeld, zijn de reistijden langer. Wat dacht je van Maritimo dat elke keer met het vliegtuig moet? Stel je niet aan man, 4 uur bussen is niks.
Nou nou. Wat een onzin zeg. Gomes heeft geen prijs gewonnen, klaar.quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:24 schreef okee6 het volgende:
Zonder Gomes (en Alex) wist men uberhaupt het land van Cruijff en Van Basten niet meer te liggen. De prijzen worden betaald, vroeg of laat.
Ja, met Oranje zak je omdat er amper gestegen kan worden. Oranje stond op een gegeven moment derde op de wereldranglijst, dan is stijging lastig. Verder was de opzet van die ranglijst veranderd, wat nadelig voor Oranje uitpakte.quote:We zijn zowel met Oranje als Nederlands voetbal aan het zakken, ik zie geen verbetering. Ook in het stadion om de hoek wordt het voetbal en de basis slechter. Meer publiek doet er weinig aan. Ik denk ook niet dat er nog meer mensen zullen komen kijken om een Belgische middenmotor aan het werk te zien.
In Nederland zijn dat leuke wedstrijden ja. Voor België helemaal. Maar in het buitenland (dus buiten BeNe) boeit Feyenoord - Standard echt helemaal niemand hoor.quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:32 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja de grote clubs blijven dezelfden, maar ze spelen tegen elkaar. Deze wedstrijden zijn interessanter, dan wedstrijden van beide clubs tegen nikszeggende teams.
Als Rangers en Celtic tegen ManU en Arsenal zouden spelen, zouden de Schotse clubs ook interessanter zijn. Als ze tegen Hearts aantreden interesseert me dat niks.
Kulargument .... alsof ze in Engeland wakker liggen van Bayern München-Schalke.quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:47 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Maar in het buitenland (dus buiten BeNe) boeit Feyenoord - Standard echt helemaal niemand hoor.
Wat ik zei slaat eigenlijk ook nergens op neequote:Op zaterdag 26 april 2008 16:09 schreef Roflbroek het volgende:
[..]
Waarom niet, als je een competitie krijgt dan zullen waarschijnlijk de huidige degradatie kandidaten plaatsmaken voor Belgische top en subtoppers. Waarom gaat die vergelijking dan nergens over?
Kortom: BeNeLiga
Worden de subtoppers beter of worden de topclubs zwakker?quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:05 schreef ASroma het volgende:
4-5 jaar geleden had ik gezegd doen, maar nu met de opkomst van de subtoppers, az, groningen, twente, heerenveen met name kan de competitie er over 3 jaar wel eens heel anders en met name een hoger niveau krijgen. Daar kunnen die 3 "topclubs" uit belgie echt niet bij helpen, niet doen dus.
Allebei denk ik, je kunt niet zeggen dat de subtoppers niet sterker worden. Kijk naar de selecties, begroting en de stadions van de subtoppers en je kunt niet anders dan concluderen dat een aantal subtoppers enorme sprongen hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:02 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Worden de subtoppers beter of worden de topclubs zwakker?
Ook niet. Maar daar heb je meer mensen, grotere stadions en meer binnenlands tv geld. Dus zijn de buitenlandse rechten minder interessant. Desalniettemin worden deze verkocht aan meer landen dan de Nederlandse (en Belgische) rechten en leveren zeker weten meer op. Zo wordt bijvoorbeeld de Duitse competitie in samenvatting uitgezonden op RTL. Ik neem aan dat ze de Nederlandse competitie in Duitsland echt niet uitzenden op het open net.quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:17 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Kulargument .... alsof ze in Engeland wakker liggen van Bayern München-Schalke.
Wat de tv-gelden betreft, ben ik het niet helemaal met je eens. Volgens mij krijg je bij die tv-rechten een 1+1=3 effect. Je krijgt immers sowieso een aantrekkelijkere competitie, met meer topwedstrijden en meer spanning. Dat zou zich moeten vertalen in een hoger televisiebedrag dan de loutere som van de huidige tv-bedragen in België en Nederland.quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:25 schreef EnGCatjuh het volgende:
Het grootste probleem dat ik heb met de BeNe-Liga is dat het waarschijnlijk helemaal niet zo veel meer winst oplevert. Het grootste voordeel is de toenemende concurrentie. Minder clubs, alleen de toppers en subtoppers blijven over. Leuk voor neutrale toeschouwer en de fans van de goede clubs, minder voor de nieuwe 'jojo-verenigingen' en clubs die niet goed genoeg zijn.
Qua inkomsten zal er denk ik verder vrij weinig veranderen. De Nederlandse competitie boort op deze manier een nieuwe markt aan, die kleiner is dan de Nederlandse. Ik geloof dat de tvrechten voor de Belgische Jupiler League voor ongeveer 30 miljoen zijn verkocht. Stel dat de tvrechten voor de gehele competitie dan 100 miljoen opleveren (positieve schatting), dan krijgen de clubs ongeveer 6 miljoen per club. Is dat zo veel meer dan nu? Voor de topclubs in elk geval niet, want de verdeelsleutel voor het geld zal voor hen ongunstiger komen te liggen. Er zijn immers meer topclubs dan.
Ook internationale rechten zullen weinig opleveren. In het buitenland zijn ze zelden geïnteresseerd in de Nederlandse of Belgische competitie en ik heb zeer mijn twijfels of dat gaat veranderen als we de competities samenvoegen. De grote clubs blijven immers dezelfden.
Ja, dat zou kunnen. Maar ik heb mijn twijfels. Zo zijn bijvoorbeeld de NOS en de Belgische publieke omroep in beide landen te ontvangen. Wat gebeurt er als een van de twee, of allebei, de samenvattingsrechten krijgen? Dan moeten ze elkaar beconcurreren. Of heeft een commerciële zender concurrentie in een van de twee landen. Dat haalt de waarde wel omlaag.quote:Op zondag 27 april 2008 00:46 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Wat de tv-gelden betreft, ben ik het niet helemaal met je eens. Volgens mij krijg je bij die tv-rechten een 1+1=3 effect. Je krijgt immers sowieso een aantrekkelijkere competitie, met meer topwedstrijden en meer spanning. Dat zou zich moeten vertalen in een hoger televisiebedrag.
Ach, aan dat soort zaken valt wel een mauw te passen. Bijvoorbeeld door de VRT even op zwart in Nederland tijdens het voetbal.quote:Op zondag 27 april 2008 00:50 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen. Maar ik heb mijn twijfels. Zo zijn bijvoorbeeld de NOS en de Belgische publieke omroep in beide landen te ontvangen. Wat gebeurt er als een van de twee, of allebei, de samenvattingsrechten krijgen? Dan moeten ze elkaar beconcurreren. Of heeft een commerciële zender concurrentie in een van de twee landen. Dat haalt de waarde wel omlaag.
In België zit het live voetbal volledig achter de decoder inderdaad. Maar ook dat hoeft niet echt een probleem te zijn. Je verkoopt de rechten gewoon per regio, en de betaalzenders van België en Nederland kunnen dan nog een akkoord sluiten over de productiekosten (camerawerk, regie etcetera).quote:Ook weet ik niet hoe het geregeld is met de livewedstrijden in België, welke bedrijven die achter de decoder aanbieden. Als die dezelfde is als in Nederland, zou dat geen probleem zijn. Anders moet je ook nog een heel nieuw bedrijf opzetten in het andere land, als je de rechten krijgt. Dat kost ook klauwen vol met geld en tijd, wat het gebruiksgemak en dus de winst drukt. Zie het begin van Versatel hier in Nederland.
Ja, dat kan. Een beetje radicale oplossing, maar het is een oplossing.quote:Op zondag 27 april 2008 00:53 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ach, aan dat soort zaken valt wel een mauw te passen. Bijvoorbeeld door de VRT even op zwart in Nederland tijdens het voetbal.
[..]
In België zit het live voetbal volledig achter de decoder inderdaad. Maar ook dat hoeft niet echt een probleem te zijn. Je verkoopt de rechten gewoon per regio, en de betaalzenders van België en Nederland kunnen dan nog een akkoord sluiten over de productiekosten (camerawerk, regie etcetera).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |