abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58319457
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:23 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ajax - Feyenoord zal gewoon blijven bestaan hoor
Klopt

Maar dat argument van een Nederladnse topclub tegen een Belgische topclub vergelijken met een Nederlandse topclub tegen een Nederlandse degradatiekandidaat gaat altijd nergens over
pi_58319464
Dit schiet toch helemaal niet op?

Als portugal verder afglijd, gaan die dan bij Spanje? En gaan Oostenrijk en Zwitserland dan ook bij elkaar? En al die Oostbloklanden... die doen ook niet echt mee op t moment. Gaan die ook allemaal bij elkaar dan?

Ze kunnen beter eerst eens die 6+5 regel er door duwen bij de EU, heb je veel meer aan lijkt me.
pi_58319470
Opflikkeren ik hoef geen Belgen in de Arena
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  zaterdag 26 april 2008 @ 13:52:56 #29
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_58319819
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:30 schreef EnactedChaos het volgende:
Dit schiet toch helemaal niet op?

Als portugal verder afglijd, gaan die dan bij Spanje? En gaan Oostenrijk en Zwitserland dan ook bij elkaar? En al die Oostbloklanden... die doen ook niet echt mee op t moment. Gaan die ook allemaal bij elkaar dan?

Ze kunnen beter eerst eens die 6+5 regel er door duwen bij de EU, heb je veel meer aan lijkt me.
Dat zou inderdaad het beste zijn ja.
  zaterdag 26 april 2008 @ 13:59:19 #30
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_58319921
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:30 schreef _Mike_ het volgende:
vermealen verthongeren
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  zaterdag 26 april 2008 @ 14:05:40 #31
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58320015
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:21 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En ik kijk liever naar Ajax tegen Feyenoord/PSV dan tegen Anderlecht/Brugge
Ajax-Feyenoord blijft gewoon bestaan hoor. Of snap je dat niet?
  zaterdag 26 april 2008 @ 14:06:44 #32
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58320027
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:30 schreef _Mike_ het volgende:
Wat doen we dan met Vermaelen en Vertonghen?
  zaterdag 26 april 2008 @ 14:09:23 #33
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_58320067
Prima zaak.
Denk dat het voor Ajax beter is om tegen clubs als Anderlecht en Brugge te spelen dan VVV en Excelsior. Nu is VVV al bijna Belgie, dus ik zie het verschil niet. .
-
pi_58320114
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 14:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Prima zaak.
Denk dat het voor Ajax beter is om tegen clubs als Anderlecht en Brugge te spelen dan VVV en Excelsior. Nu is VVV al bijna Belgie, dus ik zie het verschil niet. .
Nou, van VVV en Excelsior werd uit niet gewonnen. Dus of ingemaakt worden door Anderlecht en Brugge nou zo'n verbetering is? .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zaterdag 26 april 2008 @ 14:14:10 #35
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_58320134
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 14:13 schreef RayMania het volgende:

[..]

Nou, van VVV en Excelsior werd uit niet gewonnen. Dus of ingemaakt worden door Anderlecht en Brugge nou zo'n verbetering is? .
Juist daarom noemde ik vvv en excelsior. ;Op een of andere manier missen ze de mentaliteit in dat soort werdstrijden.
-
pi_58320327
Ik ben in ieder geval tegen. Ik zie er geen voordelen in. Nederland presteert Europees (met uitzondering misschien van de laatste twee seizoenen) gewoon prima in Europa. We hebben vanaf de jaren 60' elk decennium Europese prijzen gepakt, ook dit decennium met Feyenoord. Verder was PSV in 2005 dicht bij de Champions League finale. Waarom zouden we tegen betere tegenstanders (Club Brugge, Anderlecht, Standard Luik) moeten spelen als Nederland het goed doet in Europa? Beter dan Spanje, Engeland, Duitsland en Italië gaan we op de lange termijn never nooit presteren, maar we kunnen en horen ons wel te meten met Portugal en Frankrijk.

Verder is het vervoertechnisch dramatisch. Zie je het al voor je; Heerenveen/Groningen tegen Standard Luik? Eén of twee keer per seizoen een verre reis maken (Roda JC, VVV) is te doen, maar meerdere keren per seizoen?

Je helpt alleen België ermee, want die kunnen geen vuist maken in Europa. Nederland wel, met ups and downs. Als Ajax geen CL haalt, dan presteert PSV goed. Als PSV keer op keer geen tweede ronde van de CL haalt, dan wint Feyenoord de UEFA Cup en komt Ajax weer ver. Structureel slecht is het niet.
  zaterdag 26 april 2008 @ 14:53:16 #37
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_58320814
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:19 schreef Ziggenmufter het volgende:
In een BeNe-liga van 16 clubs zullen er 10 Nederlandse en 6 Belgische spelen.
Uitgaande van de 4 Nederlandse topclubs (P, A, F en A) en de 3 Belgische (A, C en S) zijn er dus per seizoen 42 topaffiches. Dat is gemiddeld meer dan 1 per wedstrijdronde. Een enorme boost voor de voetbalbeleving in de lage landen.
Als je de top 10 van Nederland pakt, heb je nog maar 3 topclubs
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 26 april 2008 @ 15:15:06 #38
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58321132
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 14:24 schreef RayMania het volgende:

Verder is het vervoertechnisch dramatisch. Zie je het al voor je; Heerenveen/Groningen tegen Standard Luik? Eén of twee keer per seizoen een verre reis maken (Roda JC, VVV) is te doen, maar meerdere keren per seizoen?
Arme supporters in Duitsland, Frankrijk, Engeland, Spanje,Zweden, Noorwegen, Finland, Polen, Rusland (!), Roemenië .....
  zaterdag 26 april 2008 @ 15:16:38 #39
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58321170
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 14:53 schreef Mark het volgende:

[..]

Als je de top 10 van Nederland pakt, heb je nog maar 3 topclubs
Je begrijpt wat ik bedoel, neem ik aan? PSV moet volgend jaar oppassen dat ze niet degraderen met al die interne problemen maar het blijft nog steeds een topclub.
pi_58321251
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 14:24 schreef RayMania het volgende:
Je helpt alleen België ermee, want die kunnen geen vuist maken in Europa. Nederland wel, met ups and downs. Als Ajax geen CL haalt, dan presteert PSV goed. Als PSV keer op keer geen tweede ronde van de CL haalt, dan wint Feyenoord de UEFA Cup en komt Ajax weer ver. Structureel slecht is het niet.
Nederland won prijzen dankzij Van Hooijdonk en Gomes, dat ging niet met goed voetbal gepaard. Verder is de Europese prestatie niet prima, eerder dramatisch. Zie hoe Heerenveen en Twente punten wegsmeten, als dat ook nog goed gegaan zou zijn, dan was het zeker extreem prima geweest?

Nederland is enkel nog PSV, en dat doet aan presteren op de pof.
pi_58321283
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:14 schreef DarkShine het volgende:
De redding voor beide competities.

Eerste Klasse is al een, met alle respect, bedenkelijk niveau. De tijd dat de Nederlandse clubs Europees nog iets presteerden ligt ook ver achter ons!
Ik zie er weinig redding in: of je een middelmatige voetballer nou één of twee huizen per seizoen schenkt, hij zal er geen stap harder om lopen. En ook in Belgie zullen ze dan altijd nog over hun prestatie zeiken. Kortom, er zijn geen voordelen aan deze schaalvergroting.
pi_58321302
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:21 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Alleen zit inemand te wachten om wedstrijden tegen Belgen te zien. En het lijkt me dat dat in Belgie net zo is.
Praat voor jezelf.

Het lijkt me juist een goed idee. De rivaliteit tussen Belgen en Nederlanders is juist iets dat die nieuwe competitie meer kleur kan geven.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 26 april 2008 @ 15:27:50 #43
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58321320
Nederlandse "top" teams zouden er meer aan hebben mee te spelen in de Bundesliga.
Met Anderlecht en Standard heb je het wel gehad qua voetbal in België.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_58321379
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 15:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Praat voor jezelf.

Het lijkt me juist een goed idee. De rivaliteit tussen Belgen en Nederlanders is juist iets dat die nieuwe competitie meer kleur kan geven.
De derbies Vitesse - NEC, NAC - Willem II, Twente - Heracles en Sparta - Rotterdam komen allen te vervallen. Dat vind ik leukere wedstrijden om te zien dan een wedstrijd met een beetje rivaliteit tussen België en Nederland waarbij ik niet eens zou weten waarom er rivaliteit zou moeten zijn.
pi_58321382
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 14:06 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Wat doen we dan met Vermaelen en Vertonghen?
Hap hap

* _Mike_ mompelt iets over post icon
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  zaterdag 26 april 2008 @ 15:32:22 #46
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_58321403
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:30 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Klopt

Maar dat argument van een Nederladnse topclub tegen een Belgische topclub vergelijken met een Nederlandse topclub tegen een Nederlandse degradatiekandidaat gaat altijd nergens over
Dat argument gaat juist wél ergens over. Het zijn precies die topwedstrijden die in plaats komen van die prutspotjes.

Ik ben voor. Al jaren.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_58321443
Geweldig idee,

Ik ben er vast van overtuigd dat hoe groter het afzetgebied voor een competitie hoe beter het niveau van die competitie zal zijn.

De grootste landen hebben de beste competities, doordat het voor sponsors extra aantrekkelijk is om geld in die competitie te steken.

Het is natuurlijk niet geheel toevallig dat van de 6 grootste europese landen :

1. Duitsland 82370
2. Verenigd Koninkrijk (Engeland) 60944
3. Frankrijk 60876
4. Italië 58145
5. Oekraïne 45994
6. Spanje 40491

Er 5 zijn die een zeer aantrekkelijke competitie hebben. En dat Oekraïne geen aantrekkelijke competitie heeft komt logischerwijs door de armoede die daar nog altijd heerst, waardoor het ook niet bepaald aantrekkelijk is voor sponsors om daar iets te sponsoren.
pi_58321484
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 15:23 schreef okee6 het volgende:

[..]

Nederland won prijzen dankzij Van Hooijdonk en Gomes, dat ging niet met goed voetbal gepaard. Verder is de Europese prestatie niet prima, eerder dramatisch. Zie hoe Heerenveen en Twente punten wegsmeten, als dat ook nog goed gegaan zou zijn, dan was het zeker extreem prima geweest?

Nederland is enkel nog PSV, en dat doet aan presteren op de pof.
Sinds wanneer is een halve finale Champions League een prijs?

Ik vind de Europese prestatie van Nederland wel prima, afgezien van de laatste twee seizoenen. Ik bekijk het niet per club, zoals jij doet, ik bekijk Nederland als geheel. Want dat is relevant voor een BeNe-Liga, het gaat niet om de clubs, maar om het Nederlands voetbal wat men wilt verbeteren.

Verder is Nederland de laatste jaren enkel PSV (en een beetje AZ). Dat moet iedereen ook gelijk horen ook, overall gezien heeft PSV het vroeger (jaren '90) keer op keer verprutst in Europa.
  zaterdag 26 april 2008 @ 15:45:14 #49
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_58321613
Amsterdam-Venlo is 2 uur, Amsterdam-Antwerpen 1,5. Dus dat maakt ook niet veel uit.
pi_58321649
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 15:45 schreef DeTolk het volgende:
Amsterdam-Venlo is 2 uur, Amsterdam-Antwerpen 1,5. Dus dat maakt ook niet veel uit.
Nederland is inderdaad niet groter dan Amsterdam.

Als de BeneLiga er komt, komt er dan ook een BeneLiga 2? Ik hoop het niet, ik speel liever in een competitie met de top van de Jupiler league en de nr's 10 t/m 18 van NL dan in de hoogste BeneLiga.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')