abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 april 2008 @ 09:44:59 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58316606
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat het hele anti-immigratie circus een links complot is dat ervoor dient om de positie van het linkse arbeiders proletariaat in Nederland te beschermen.

Mogelijk staan Rita Verdonk en Geert Wilders in werkelijkheid gewoon op de payrol bij Jan Marijnnisen. Waar denk je dat dat geld naartoe gaat dat de SP kamerleden van hun salaris moeten afstaan aan de SP?

Het bedrijfsleven is natuurlijk voorstander van immigratie. Ten eerste is het de enige manier om aan goed opgeleide technici te komen. Ga eens kijken bij een technologie bedrijf en dan zie je dat het percentage immigranten dat daar werkt onevenredig hoog is. Nederland leidt alleen maar alfa's en gamma's op dus de hoog opgeleide mensen moeten worden geimporteerd.

Aan de 'laag opgeleide' kant van het spectrum zie je dat de instroom van immigranten ervoor zorgt dat de tekorten op de arbeidsmarkt worden weggewerkt en een opwaardse loonspiraal wordt tegengegaan. De inflatie blijft zo nog enigzins in bedwang.

Dat laatste is natuurlijk een doorn in het oog van de linksen, want zij willen steeds meer geld.

Al met al is de SP gewoon consequent haar anti-immigratie programma aan het uitvoeren dat ze al sinds begin jaren '80 had. Dit gaat in toenemende mate via PVV en TON, wat natuurlijk een heel slimme tactiek is omdat deze partijen met rechts worden geassocieerd en daardoor minder 'verdacht' zijn.

Ondertussen heeft het linkse anti-immigratie blok SP+PVV+TON dus gewoon 18+9+23=50 zetels!
Een ongekend succes voor Jan Marijnissen!
Je kunt over Marijnissen zeggen wat je wil, maar het is een politiek genie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_58316693
Het Nederlandsche lompenproletariaat? .
I´m back.
pi_58316739
Schopje BNW?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zaterdag 26 april 2008 @ 10:02:57 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_58316769
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:00 schreef DroogDok het volgende:
Schopje BNW?
Zelfs daar is het te dom voor. Schopje ONZ lijkt me beter. Of een slotje.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 26 april 2008 @ 10:13:03 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58316861
Ik heb de moeite genomen om een goed onderbouwde post te schrijven dus ik verwacht inhoudelijke reacties.
Dit topic blijft in POL
Mijn reisverslagen
pi_58316866
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zelfs daar is het te dom voor. Schopje ONZ lijkt me beter. Of een slotje.
Mwoah, op z'n minst is dit een grappige topic toch. Was eerst de multiculturele samenleving een samenzwering van links, nu is het streven naar monoculturisme blijkbaar een samenzwering van links. Is toch mooi hoe flexibel sommige mensen redeneren in hun toeschrijvingen aan het adres van links.
I´m back.
pi_58316880
Niet zo gek, de NSDAP was (itt de beeldvorming na WOII) ook een linkse partij.
pi_58316914
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
.
I´m back.
  zaterdag 26 april 2008 @ 10:22:34 #9
66444 Lord_Vetinari
pi_58316966
quote:
Zucht...
pi_58317011
  zaterdag 26 april 2008 @ 10:39:24 #11
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58317143
Ik vind het niet zo'n gek verhaal, op een paar alinea's na dan. Ik heb het in ieder geval ook altijd raar gevonden dat anti-immigratie consequent bij rechts terecht is gekomen, terwijl die kant van het spectrum ideaaltypisch ook de belangen van de werkgevers voor ogen zou moeten hebben.

Het is wellicht te verklaren uit onze gastarbeider-historie. Maar goed beschouwd zijn de werkgevers de eerste groep die om meer immigratie zouden moeten springen, en laag opgeleide werknemers de eerste die het tegen zouden moeten houden. Politiek is dat gedeeltelijk omgekeerd geraakt (zie PVDA).

De complottheorie laat ik maar even voorbijgaan, hoewel SP en Wilders waarschijnlijk wel grotendeels in dezelfde kiezers-vijver vissen...
pi_58317201
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:39 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind het niet zo'n gek verhaal, op een paar alinea's na dan. Ik heb het in ieder geval ook altijd raar gevonden dat anti-immigratie consequent bij rechts terecht is gekomen, terwijl die kant van het spectrum ideaaltypisch ook de belangen van de werkgevers voor ogen zou moeten hebben.

Het is wellicht te verklaren uit onze gastarbeider-historie. Maar goed beschouwd zijn de werkgevers de eerste groep die om meer immigratie zouden moeten springen, en laag opgeleide werknemers de eerste die het tegen zouden moeten houden. Politiek is dat gedeeltelijk omgekeerd geraakt (zie PVDA).

De complottheorie laat ik maar even voorbijgaan, hoewel SP en Wilders waarschijnlijk wel grotendeels in dezelfde kiezers-vijver vissen...
Maar uiteraard heeft die opstelling te maken met wat jij aanhaalt: onze specifieke geschiedenis op dit punt. Ik denk dat Wilders en Verdonk op zich nl. niet tegen arbeidsimmigratie zijn. Indien hoogopgeleid en leidend tot integratie in onze samenleving.
In Nederland heeft men op gegeven moment gezegd dat de laagopgeleide import hier met behoud van cultuur zich kon vestigen. Dus laagopgeleid en geen streven naar integratie. En daar zijn Wilders en Verdonk op tegen.
I´m back.
  zaterdag 26 april 2008 @ 10:50:22 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58317260
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 09:44 schreef SeLang het volgende:
Ondertussen heeft het linkse anti-immigratie blok SP+PVV+TON dus gewoon 18+9+23=50 zetels!
Een ongekend succes voor Jan Marijnissen!
Je kunt over Marijnissen zeggen wat je wil, maar het is een politiek genie.
Je gaat alleen even voorbij aan het feit dat ze op heelveel andere punten echt te veel verschillen om met elkaar samen te werken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_58317316
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:50 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Je gaat alleen even voorbij aan het feit dat ze op heelveel andere punten echt te veel verschillen om met elkaar samen te werken
Dat weet je niet van TON. De enige standpunten die Rita heeft zijn: files oplossen, geen achterkamertjes-politiek, integreren van allochtonen en voor de rest mogen wij het bepalen.
lollig
  zaterdag 26 april 2008 @ 11:21:41 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58317637
Geweldig hoe rechtse mensen keer op keer hun eigen falen zo weten te draaien dat het de schuld van links is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58318660
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 11:21 schreef ethiraseth het volgende:
Geweldig hoe rechtse mensen keer op keer hun eigen falen zo weten te draaien dat het de schuld van links is.
het is idd om te janken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_58321703
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 11:21 schreef ethiraseth het volgende:
Je hebt right en je hebt wrong. Dat laatste hebben ze left genoemd.
pi_58321746
Als ik kijk naar de totale incompetentie bij en de clowns in de rechtse bewegingen, dan ga ik haast geloven dat 'rechts' en conservatisme zelf linkse verzinsels zijn.
pi_58322190
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 15:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je hebt right en je hebt wrong. Dat laatste hebben ze left genoemd.
Damn da's cool.
  zondag 27 april 2008 @ 12:41:37 #20
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_58336781
quote:
Nou, het is in elk geval gelukt om vijf reacties lang "links Nederland" niet aan de NSDAP of WO2 te relateren.
lege ton
  zondag 27 april 2008 @ 12:50:15 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58336928
De mensen die het meest te lijden hebben onder de multikulturele samenleving komen beslist uit de onderklasse, de voormalige PVDA-stemmers. Met hen concurreren de allochtonen voor werk, woningen en uitkeringen. Niet met de hogere klassen. Wat dat betreft zou het niet onlogisch zijn als de PVDA tégen immigratie is (wat zij in eerste instantie ook was). De rooien hebben echter op vakkundig linkse wijze een dolk in de rug van hun eigen achterban gestoken.
The End Times are wild
pi_58338721
quote:
Op zondag 27 april 2008 12:50 schreef LXIV het volgende:
). De rooien hebben echter op vakkundig linkse wijze een dolk in de rug van hun eigen achterban gestoken.
Dus je verwerpt de complottheorie van de OP?
Daarnaast vergeet je even dat Nederland altijd een rechtse kamermeerderheid had en heeft en dat rechts dus "de schuldige" is.
pi_58340239
quote:
Op zondag 27 april 2008 14:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus je verwerpt de complottheorie van de OP?
Daarnaast vergeet je even dat Nederland altijd een rechtse kamermeerderheid had en heeft en dat rechts dus "de schuldige" is.
Rechts heeft nooit de macht gehad, het waren altijd de slinkse/liberale voormalige hippies die de dienst uit maakten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_58340350
quote:
Op zondag 27 april 2008 15:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Rechts heeft nooit de macht gehad, het waren altijd de slinkse/liberale voormalige hippies die de dienst uit maakten.

Je bedoelt dat hippies zich vermomden als rechtse vvd-cda-leden, zo in de kamer en in de regering kwamen?
Knap gedaan .. dus.. dat niemand dat door had sind 1967 (laten we dat het geboortejaar van de hippies noemen)
Schitterend dat jij een van die weinige mensen ben.. die dit complot ontmaskeren kan...
pi_58340379
quote:
Op zondag 27 april 2008 15:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bedoelt dat hippies zich vermomden als rechtse vvd-cda-leden, zo in de kamer en in de regering kwamen?
Knap gedaan .. dus.. dat niemand dat door had sind 1967 (laten we dat het geboortejaar van de hippies noemen)
Schitterend dat jij een van die weinige mensen ben.. die dit complot ontmaskeren kan...
CDA en VVD zijn nooit rechts geweest.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_58340426
quote:
Op zondag 27 april 2008 15:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

CDA en VVD zijn nooit rechts geweest.
???
oei...
vanwaar die behoefte om jouw soort rechts tot de enige ware leer te verklaren wat de naam rechts verdient... en daarmee zet je een meerderheid van rechtse mensen te kijk als fraudeachtig
sgp is wel echt rechts ?
cu?
pi_58340490
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

???
oei...
vanwaar die behoefte om jouw soort rechts tot de enige ware leer te verklaren wat de naam rechts verdient... en daarmee zet je een meerderheid van rechtse mensen te kijk als fraudeachtig
sgp is wel echt rechts ?
cu?
Kijk nou hoe het er aan toe gaat in dit land, het wordt gewoon bestuurd door hippies. Als rechts de dienst had uitgemaakt, dan waren er bijvoorbeeld nooit van die belachelijk lage gevangenis straffen geweest en zo zijn er nog legio zaken op te noemen die te achterlijk voor woorden zijn.
  zondag 27 april 2008 @ 16:11:57 #28
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58340584
Godzijdank ja. Je moet er toch niet aan denken dat je land bestuurd wordt door JohnDope en consorten...
pi_58340606
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:11 schreef Hephaistos. het volgende:
Godzijdank ja. Je moet er toch niet aan denken dat je land bestuurd wordt door JohnDope en consorten...
Ach, politiek is voor mij allang een gepasseerd stadium , ik heb eindelijk mijn Clubje gevonden.
pi_58340625
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kijk nou hoe het er aan toe gaat in dit land, het wordt gewoon bestuurd door hippies. Als rechts de dienst had uitgemaakt, dan waren er bijvoorbeeld nooit van die belachelijk lage gevangenis straffen geweest en zo zijn er nog legio zaken op te noemen die te achterlijk voor woorden zijn.
Is Balkenende een hippie dan ?
Verhagen en Hirsh Ballin ook ??
Als dat zo is .... dan spelen ze dat heel knap of... je kunt zeggen dat een volk dat zo dom is dat het daar intrapt die verdient eigenlijk niet beter...maar goed dat jij er bent en dat door hebt ...
Sinds 1917 zijn er meer rechtse regeerjaren geweest dan links..dwz met een grote meerderheid van meer dan tweederde regeerde rechtse ministers.... en altijd met een rechtse kamermeerderheid ... Dus rechts is een kloteclub die altijd zit te kloten
btw.. voor 1967 waren er geen hippies...
pi_58340643
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Verhagen en Hirsh Ballin ook ??
Als dat zo is .... dan spelen ze dat heel knap of... je kunt zeggen dat een volk dat zo dom is dat het daar intrapt die verdient eigenlijk niet beter...maar goed dat jij er bent en dat door hebt ...
Sinds 1917 zijn er meer rechtse regeerjaren geweest dan links..dwz met een grote meerderheid van meer dan tweederde regeerde rechtse ministers.... en altijd met een rechtse kamermeerderheid ... Dus rechts is een kloteclub die altijd zit te kloten
btw.. voor 1967 waren er geen hippies...
Zoals ik al zei; als rechts hier de dienst had uitgemaakt, dan waren er sowieso niet van die belachelijk lage gevangenisstraffen geweest.
pi_58340767
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zoals ik al zei; als rechts hier de dienst had uitgemaakt, dan waren er sowieso niet van die belachelijk lage gevangenisstraffen geweest.
Maar dat is onzin...want rechts heeft altijd al de dienst uitgemaakt...
Dus het is allemaal de schuld van rechts..
Trouwens.... die VVD.. zijn dat ook allemaal hippies.. en maak je een uitzondering voor die hiipe Wilders en hippie Verdonk ?
  † In Memoriam † zondag 27 april 2008 @ 16:25:51 #33
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58340849
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:14 schreef JohnDope het volgende:
Ach, politiek is voor mij allang een gepasseerd stadium , ik heb eindelijk mijn Clubje gevonden.
de Klu Klux Klub?
Carpe Libertatem
pi_58340971
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar dat is onzin...want rechts heeft altijd al de dienst uitgemaakt...
Dus het is allemaal de schuld van rechts..
Trouwens.... die VVD.. zijn dat ook allemaal hippies.. en maak je een uitzondering voor die hiipe Wilders en hippie Verdonk ?
Wilders en Verdonk hebben inderdaad geen hippie mentaliteit.
pi_58341468
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In vergelijking met welke landen zijn onze gevangenisstraffen zo belachelijk laag dan? Straffen zijn echt niet veel lager in landen als Duitsland, Frankrijk of Belgie, of zijn daar ook alleen maar hippies aan de macht ofzo?
  zondag 27 april 2008 @ 17:11:19 #36
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58341868
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Vertel!
  zondag 27 april 2008 @ 17:37:29 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58342346
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:15 schreef Bluesdude het volgende:
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zondag 27 april 2008 @ 17:40:49 #38
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58342392
quote:
Op zondag 27 april 2008 17:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Carpe Libertatem
  zondag 27 april 2008 @ 17:59:45 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58342717
Ik raad TS aan het boekje 'Binnen zonder kloppen' te lezen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_58342888
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:32 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wilders en Verdonk hebben inderdaad geen hippie mentaliteit.
Ze zijn natuurlijk ook voor geen cent te vertrouwen...
Jarenlang met die hippies meedoen en maar de schijn ophouden dat die collega's ook rechts zijn.
Bah..... volksverlakkers tot en met...
  zondag 27 april 2008 @ 18:10:41 #41
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58342928
quote:
Op zondag 27 april 2008 17:59 schreef Klopkoek het volgende:
Ik raad TS aan het boekje 'Binnen zonder kloppen' te lezen.
Het probleem is nogal genuanceerd maar grofweg kun je zeggen dat linksen tot inkeer kwamen toen de immigranten eenmaal bleven én er een massale gezinsmigratie op gang kwam (niet geinstigeerd door links). Toen pas kwam er het gevoel dat het lot van die mensen verbetert moest worden.

De vakbeweging bleef en blijft overigens sterk kritisch tegenover immigratie omdat het nu eenmaal illegale praktijken met zich mee brengt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_58347580
quote:
Op zondag 27 april 2008 18:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze zijn natuurlijk ook voor geen cent te vertrouwen...
Jarenlang met die hippies meedoen en maar de schijn ophouden dat die collega's ook rechts zijn.
Bah..... volksverlakkers tot en met...
Politici zijn allemaal voor geen cent te vertrouwen, maar Verdonk en Wilders moeten zeker een kans krijgen, want anders weet je tenminste zeker dat er nooit wat verandert in het lokale systeem.
pi_58347619
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:53 schreef Fides het volgende:

[..]

In vergelijking met welke landen zijn onze gevangenisstraffen zo belachelijk laag dan? Straffen zijn echt niet veel lager in landen als Duitsland, Frankrijk of Belgie, of zijn daar ook alleen maar hippies aan de macht ofzo?
Ik ken de straffen daar niet, maar als het daar hetzelfde laken en pak is, dan is dat natuurlijk ook een ongekend drama.
  † In Memoriam † zondag 27 april 2008 @ 22:00:58 #44
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58347654
quote:
Op zondag 27 april 2008 18:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het probleem is nogal genuanceerd maar grofweg kun je zeggen dat linksen tot inkeer kwamen toen de immigranten eenmaal bleven én er een massale gezinsmigratie op gang kwam (niet geinstigeerd door links). Toen pas kwam er het gevoel dat het lot van die mensen verbetert moest worden.

De vakbeweging bleef en blijft overigens sterk kritisch tegenover immigratie omdat het nu eenmaal illegale praktijken met zich mee brengt.
Lekker met jezelf aan het babbelen klopkoek?
Carpe Libertatem
  maandag 28 april 2008 @ 08:34:36 #45
66444 Lord_Vetinari
pi_58352932
quote:
Op zondag 27 april 2008 21:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Politici zijn allemaal voor geen cent te vertrouwen, maar Verdonk en Wilders moeten zeker een kans krijgen, want anders weet je tenminste zeker dat er nooit wat verandert in het lokale systeem.
Het feit dat beide bewegingen geen lokale afdelingen hebben is natuurlijk een 'minor detail'?
  maandag 28 april 2008 @ 09:22:14 #46
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58353469
quote:
Op zondag 27 april 2008 21:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ken de straffen daar niet, maar als het daar hetzelfde laken en pak is, dan is dat natuurlijk ook een ongekend drama.
En welk bewijs heb je dat hogere straffen ook beter misdaad helpen voorkomen? Amerika?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58353807
Ik word echt doodmoe van al die linksen-topics van TS. Er komt gewoon geen einde aan; nog even afgezien van de baggerberedenering om partijen als de SP en PVV/TON in één adem te noemen.

Schopje ONZ.
pi_58353904
wat een achterlijk figuur is ts
La to None
pi_58355379
quote:
Op maandag 28 april 2008 09:22 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En welk bewijs heb je dat hogere straffen ook beter misdaad helpen voorkomen? Amerika?
Een misdaad zal nooit voorkomen worden, hoe lang er ook gestraft wordt.
Maar feit is wel dat langere straffen (en of de doodstraf) opleggen, wat pijn wegneemt bij de nabestaanden. En hoe langer je iemand straft, hoe langer de maatschappij verlost is van die misdadiger.
pi_58412680
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:10 schreef JohnDope het volgende:
Een misdaad zal nooit voorkomen worden, hoe lang er ook gestraft wordt.
Maar feit is wel dat langere straffen (en of de doodstraf) opleggen, wat pijn wegneemt bij de nabestaanden.
Feit? Kom eens met een bron dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')