Serieus?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 17:58 schreef Neo-Mullen het volgende:
Er bestaan namelijk zelfs mensen die naar Tokyo Hotel luisteren!
Ik vond het zelfs moeilijk om te typen, laat staan dat ik het nu ga bevestigenquote:
Ik vind ze best tof klinkenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:48 schreef Qunix het volgende:
J-core moet je zien als hardcore maar dan met hoge stemmen van anime's (Japanse tekenfilms) en beetje happy melodie erin
Sommige zijn wel leuk
Check links zijn radio zenders (old school en main) http://www.sharpnel.com/index-j.html
In de huidige kicks zit vaak nog wat meer distortion in dan de early hardcore waardoor er een soort van gekraak bij komt. Daardoor klinken ze minder zuiver jaquote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:58 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Nee, klopt. Dat heb ik inderdaad verkeerd verwoord. Early is inderdaad wat betreft de kick niet harder maar het is....tja, wat is het goede woord daarvoor? Puurder?
Ik hou juist wel van die releases van Endymion en de laatste albums van Korsakoff en Angerfist zijn best goed imo.. Maar dat lekker raggen met een big smile is echt te heerlijkquote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:58 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Nee, klopt. Dat heb ik inderdaad verkeerd verwoord. Early is inderdaad wat betreft de kick niet harder maar het is....tja, wat is het goede woord daarvoor? Puurder?
In ieder geval kan ik echt niet tegen (de meeste) producties van bijvoorbeeld Catscan(/Korsakoff), Endymion en Angerfist.
Neophyte-producties willen ook wel eens een melodie hebben, maar daar heb ik toch veel meer het gevoel bij dat er meer moeite is gedaan om het allemaal goed en interessant te laten klinken op de één of andere manier. Ik kan niet echt aangeven waar dat aan ligt.
Ik heb overigens niets tegen softere house-stylen (alhoewel ik trance toch iets te soft en saai vind). Ik luister bijvoorbeeld ook mijn deel (minimal) techno en drum 'n bass.
Kortom: voor mij is het ultieme hardcore-party gevoel niet zo'n massaal aansteker-moment of "allemaal handen in de lucht", maar gewoon dat iedereen met een dikke smile gewoon lekker aan het raggen is.
Tofquote:Op zondag 25 mei 2008 09:48 schreef Afwazig het volgende:
Kom net terug van Thunderdome, het was weer ouderwets super. Supervet werd er gedraaid en het was in de HMH allemaal goed geregeld.
Nee joh! Ik heb het geluk gehad dat ik er vorig jaar niet bij was, maar wat ik van iedereen hoorde was het verschrikkelijk. Terwijl het in 2004, 2005 en 2006 zo vet was!quote:Op zondag 25 mei 2008 17:35 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Tof
Geen 1.5 uur meer wachten bij en in en uitgang?
Mooiquote:Op zondag 25 mei 2008 18:03 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Nee joh! Ik heb het geluk gehad dat ik er vorig jaar niet bij was, maar wat ik van iedereen hoorde was het verschrikkelijk. Terwijl het in 2004, 2005 en 2006 zo vet was!
Maar gister was het echt super, veel wc's, binnen een kwartier binnen, binnen 10 minuten munten. En een super sfeertje, hele aardige mensen en een relaxte atmosfeer. Ik heb ook geen vechtpartij gezien ofzo.
Ziet er vet uitquote:Op zondag 25 mei 2008 19:55 schreef Afwazig het volgende:
Endymion & Nosferatu, best netjes vond ik.
Klopt ja 2 uur lang zelfs, lekker.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:55 schreef Afwazig het volgende:
klinkt idd best geinig. Doet een beetje denken aan de Engelse Happy hardcore.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 21:15 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ik vind ze best tof klinkenThe Terror Of Death beukt nog best wel hard
Die japanners geven echt aan elke muzieksoort een hele apparte draaiLeuk altijd
[..]
Early hardcore heeft als geheel ook een andere 'drive'. Het ging sowieso toch allemaal een tandje sneller toen.quote:In de huidige kicks zit vaak nog wat meer distortion in dan de early hardcore waardoor er een soort van gekraak bij komt. Daardoor klinken ze minder zuiver ja![]()
Iets voor Peaky Pounderquote:Op maandag 26 mei 2008 14:15 schreef Sassie het volgende:
Op zich DJ Sharpnel - PRETTY GREEN ONIONS ook wel als melig beuk momentje in een niet-mainstream set.
Jezus wat een bagger hardcore nummer is dat dan weer. Dit kun je oprecht toch niet 'hardcore' meer noemen. Echt dikke schijt op die partycore van tegenwoordig.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:55 schreef Afwazig het volgende:
We kunnen niet allemaal Peaky Pounder en Sandy Warez fans zijn....quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:47 schreef DikkeNegerLul het volgende:
[..]
Jezus wat een bagger hardcore nummer is dat dan weer. Dit kun je oprecht toch niet 'hardcore' meer noemen. Echt dikke schijt op die partycore van tegenwoordig.
Dit is nog een stap erger dan die rietietieuw hardcore van een tijdje terug.
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:47 schreef DikkeNegerLul het volgende:
[..]
Jezus wat een bagger hardcore nummer is dat dan weer. Dit kun je oprecht toch niet 'hardcore' meer noemen. Echt dikke schijt op die partycore van tegenwoordig.
Blablabla vroeger was alles beter. Wanneer is de laatste keer dat jij op een party bent geweest? Of ben je stiekem nog nooit geweest omdat je net 15 bent..?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:47 schreef DikkeNegerLul het volgende:
[..]
Haha bij deze ie ie getipt.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Iets voor Peaky PounderDie heeft vaak nogal van dat soort geintjes in zijn setjes zitten
Ik zag hem precies een jaar geleden op r_AWquote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:17 schreef Sassie het volgende:
[..]
Haha bij deze ie ie getipt.Maar idd ik heb wel eens verhalen gehoord over polonaises bij Peaky ed.
Hmm al een tijdje geleden dat ik hem voor het laatst gezien/gehoord heb is alweer bijna 1,5 jaar geleden (thuiswedstrijdje met club r_AW die naar Unitas in Wageningen was gehaald). Was wel vet toen.Misschien over een maandje dan toch maar naar Club r_AW gaan?
Dat is het jaquote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:50 schreef Just_Shut_Up het volgende:
r_AW schijnt zwaar gezellig te zijn.
Hier ook.... Echt achterlijk dit.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:34 schreef fathank het volgende:
Niemand die de livesets van Thunderdome buiten rapidshare om gevonden heeft? Ik krijg 't namelijk niet voor elkaar met die kutkatten.
Intro minimix van Angerfist vs Outblast @ DefQon 1 2006.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:45 schreef Silaz het volgende:
Hmms heb een liedje van een vriend gekregen. ken hem al wel maar de titel weet ik niet.. dus..
de vocal is; Its run dmc and jam master jay run. en dan zon kk lekkere kick en shit![]()
dus let it know
Menace II Society - Chronic Disorderquote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:45 schreef Silaz het volgende:
Hmms heb een liedje van een vriend gekregen. ken hem al wel maar de titel weet ik niet.. dus..
de vocal is; Its run dmc and jam master jay run. en dan zon kk lekkere kick en shit![]()
dus let it know
Die is zeker wel lekker jaquote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:56 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Menace II Society - Chronic Disorder
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:09 schreef fathank het volgende:
Rapidshare livesets zijn toch niet downloadbaar
quote:Forward Observer van Rude Awakening
Jazekerquote:Gaan er nog mensen naar Dominator, mensen?
Nummer één stond in PUBquote:Op zondag 8 juni 2008 21:08 schreef Tarabass het volgende:
Is nummer één helemaal aan me voorbij gegaan
Gaan er nog mensen naar Dominator, mensen?
Die leeftijd ben ik ook al gepasseerd, maar in deel 1 voelde ik me verplicht de topicstarter wat proberen bij te brengen, want hij vond "Kale Vandalen" helemaal de shitquote:Op maandag 9 juni 2008 08:57 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Aha.. Tja, die tijd heb ik gehad
Misschien moeten we een dominator-meeting houden
Tokkiecorequote:Op maandag 9 juni 2008 09:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Die leeftijd ben ik ook al gepasseerd, maar in deel 1 voelde ik me verplicht de topicstarter wat proberen bij te brengen, want hij vond "Kale Vandalen" helemaal de shit.
in een video gewoon de muziek geimporteerd van een cd zetten... Kan standaard in elk montageprogrammaquote:Op maandag 9 juni 2008 13:35 schreef Tarabass het volgende:
Ik ben van plan mijn DE-collectie en mijn kotzack-collectie (0 tm 10) op youtube te zetten. Moet even een cameraatje lenen van mijn zus, om de draaiende plaat op te nemen..
Is wel leuk om via youtube ouwe nummertjes te zoeken, en voor wat hoort wat. Iemand nog een idee hoe ik dat trouwens gelijk kan krijgen, audio en beeld? Want om nou het geluid van de camera op youtube te zetten
Zolang ik leef welquote:Op zondag 8 juni 2008 21:08 schreef Tarabass het volgende:
Gaan er nog mensen naar Dominator, mensen?
Mwa, van vinyl wordt dat danquote:Op maandag 9 juni 2008 14:06 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
in een video gewoon de muziek geimporteerd van een cd zetten... Kan standaard in elk montageprogramma
Die van Void Settler is echt fucking vetquote:Op zondag 8 juni 2008 21:06 schreef Sassie het volgende:
Zo deze week ff 2 CD´s binnen, wel al ´oudjes´: Forward Observer van Rude Awakening en None Follows The Sunrise van Void Settler. Beiden geen mainstream hardcore, maar wmb wel het geld en de moeite waard.
Nu maar ff proberen om nog ergens de 2CD van Art of Fighters/Meccano Twins te scoren. Die is wel heel anders dan de bovenstaande, maar ook dik.
er luisteren ook alleen maar pubers naar hardcorequote:Op zaterdag 26 april 2008 22:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Net alsof er alleen maar pubers naar deze muziek luisteren.
Het ergste is dat die mongolen die met MoH petjes, bomberjacks enzo rondlopen meestal niet ouder zijn dan 15, en nog nooit een feestje hebben meegemaakt.quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:07 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Er zit in een verschil tussen hardcoreliefhebbers en die hangjeugd wannabee terreur-in-je-eur met Lonsdale en MOH-petjes. Die laatsten zijn eng en voldoen aan jouw beschrijving. Maar hardcoreliefhebbers die gewoon relaxed naar hardcore luisteren en naar feestjes gaan zijn weer een compleet andere groep die het niet nodig vinden om stoer te doen!
quote:Op donderdag 12 juni 2008 08:50 schreef nuuwnhuus het volgende:
[..]
er luisteren ook alleen maar pubers naar hardcore
iedereen boven de 20 die naar hardcore luistert heeft op de 1 of andere manier het karakter van een puber,, niks mis met gabbertjes maar hier in de buurt zijn sommige mensen gewoon (terecht) bang voor ze,, grow up mensen word sociaal
quote:Op donderdag 12 juni 2008 08:50 schreef nuuwnhuus het volgende:
[..]
er luisteren ook alleen maar pubers naar hardcore
iedereen boven de 20 die naar hardcore luistert heeft op de 1 of andere manier het karakter van een puber,, niks mis met gabbertjes maar hier in de buurt zijn sommige mensen gewoon (terecht) bang voor ze,, grow up mensen word sociaal
Idd hardcore en het naar feesten gaan kan gewoon als uitlaatklep fungeren. Gewoon ff lekker de zorgen van alle dag vergeten en het moment beleven en genieten van de muziek die je gewoon ontzettend vet vindt, de lasers/lichten en de sfeer om je heen. Wat dat betreft zie ik weinig verschil tussen mensen die bijv naar andere harde muziekvormen luisteren, zoals metal. Het is gewoon een kwestie van smaak welke muziek je et meest aanspreekt om te luisteren. En waarom zou je (of je nou 15 bent of 35) niet als je een bepaalde band of dj super vindt daarvan geen shirt oid aan mogen hebben?quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:07 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Er zit in een verschil tussen hardcoreliefhebbers en die hangjeugd wannabee terreur-in-je-eur met Lonsdale en MOH-petjes. Die laatsten zijn eng en voldoen aan jouw beschrijving. Maar hardcoreliefhebbers die gewoon relaxed naar hardcore luisteren en naar feestjes gaan zijn weer een compleet andere groep die het niet nodig vinden om stoer te doen!
Ik heb best vaak dat mensen me vragen of ik over 10 jaar of later nog steeds naar hardcore luister. Ze kunnen zich het gewoon niet voorstellen als ik zeg dat het er waarschijnlijk niet meer uit zal gaan. Ondertussen luister ik zo'n 5 jaar naar hardcorequote:Op donderdag 12 juni 2008 11:56 schreef Sassie het volgende:
En ach ja anders ben ik liever als 27 jarige gewoon nog een 'overjarige puber' en jong van geest.Zolang ik het nog leuk vind en fysiek 'trek' zal ik naar parties blijven gaan en de muziek luisteren (dat laatste zal er ook wel niet uitgaan, gezien het feit dat ik al dik 10 jaar naar hardcore luister).
Wat een achterlijke vraag. "luister je over 10 jaar nog steeds naar hardcorequote:Op donderdag 19 juni 2008 01:24 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ik heb best vaak dat mensen me vragen of ik over 10 jaar of later nog steeds naar hardcore luister. Ze kunnen zich het gewoon niet voorstellen als ik zeg dat het er waarschijnlijk niet meer uit zal gaan. Ondertussen luister ik zo'n 5 jaar naar hardcore
Ondertussen is hardcore voor mij gewoon de normaalste muziek van de wereld. En ik vergeet dan soms ook wel eens dat andere mensen dat vaak niet zo tof vinden als ik hardcore aanzet....![]()
Ja vind ik ookquote:Op donderdag 19 juni 2008 22:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat een achterlijke vraag. "luister je over 10 jaar nog steeds naar hardcore". Ik ga toch ook niet aan hun vragen "luister jij over 10 jaar nog naar Usher"
Ik ben het hiermee eens. Ja, ik luister 'pas' 4 jaar naar hardcore maar ben het ermee eens dat het meer dan muziek alleen is.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:01 schreef Tarabass het volgende:
Die mensen die dat zeggen zijn diezelfde mensen die nu naar sensation white of black gaan en dansen op nummers die ze eerst als belachlijk bestempelde toen het (al jaren geleden) onder de noemer hardcore stond. Die mensen luisteren er ook niet naar omdat ze er gevoelens bij hebben maar omdat het stoer zou zijn. Ik noem het altijd de identiteitscrisis waar ze in zitten..
Ik ben zelf 28, produceer hardcore en de meeste producers zijn boven de dertig. Ik krijg kippevel bij sommige ouwe klappers en sommige weet zelfs een gevoelige snaar te raken bij me. En ik weet zeker dat ze dat over twintig jaar nog doen. Maar wat heb ik een hekel aan die hippe mensen die meelopen en vier jaar later (lekker objectief ook) nummers als mooi beschouwen omdat het hip zou zijn. Flikker op, je verpest mijn scene
Lekker hoor. Ophidian 1 keer gezien, weet alleen niet meer welk feestquote:Op woensdag 25 juni 2008 20:30 schreef nattermann het volgende:
Vrijdag EA en Ophidian in't dorp hier naast(Mondial in Beek, voor de kenners
)
quote:Op woensdag 25 juni 2008 21:29 schreef horned_reaper het volgende:
Ik snap deze topictitel niet echt :S
Voor zover ik weet bestaad Hardcore nogsteeds uit raggende gitaren, snoeiharde drums, en agressieve teksten.
Sinds waneer wordt hardcore gemaakt met computers
2 Uninterested - I Don't Care (Lenny D rmx)quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:31 schreef Qunix het volgende:
Weet iemand een nummer met alleen de tekst "I don't care"?
http://media.putfile.com/i-dont-care-96 dit is hem
bvd
btw, fijne overgang hé?.... Charly Lownoise
Ja klopt. Heb onlangs de dvd bij z'n eerste album bekeken en z'n ideeen over hoe hij die muziek maakte en de beelden van de feesten (ML, Club r_aW) maken je dan weer erg nieuwsgierig naar z'n nieuwe werk.quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:21 schreef fathank het volgende:
Heb hem binnen, ff vlug geluisterd en klonk wel lekker. Je moet er van houden maar dat weet je natuurlijk van te voren.
Thanks!quote:2 Uninterested - I Don't Care (Lenny D rmx)
En 2 Uninterested is a.k.a. Tekno Mafia a.k.a. Flamman & Abraxas
Welke hardcore is dan de vraagquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:45 schreef Anna-Marie het volgende:
Als je van hardcore houd, gaat dat niet meer weg, en ik kan het weten, ik ben 47..
Vrijdag Tha Playah, Korsakoff, Paul Elstak, Scott Brown en nog een paar in de Peppermill in Heerlenquote:Op woensdag 25 juni 2008 20:30 schreef nattermann het volgende:
Vrijdag EA en Ophidian in't dorp hier naast(Mondial in Beek, voor de kenners
)
Peppermill is niet zo mijn ding. Iets teveel gouden kettingen, zulk volk enzoquote:Op donderdag 26 juni 2008 12:11 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Vrijdag Tha Playah, Korsakoff, Paul Elstak, Scott Brown en nog een paar in de Peppermill in Heerlen
Mondialik ken leukere tenten. EA
Gaat avnavond niet door voor mijquote:Op donderdag 26 juni 2008 12:30 schreef nattermann het volgende:
[..]
Peppermill is niet zo mijn ding. Iets teveel gouden kettingen, zulk volk enzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |