Ohja, da's waar ookquote:Op dinsdag 6 mei 2008 09:36 schreef L.Denninger het volgende:
Tenslotte werkt stroom ook alleen maar als je erin gelooft,
start je auto ook alleen maar als je erin gelooft,
en kun je ook alleen maar emailen als je erin gelooft, toch ?!
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 09:24 schreef Locusta het volgende:
Hier kan ik dus echt wel van op de pot. Dat vind ik zo'n onzin!![]()
Standaard antwoord van mensen die graag in iets willen geloven waarvan ze waarschijnlijk toch al wel weten dat het niet bestaat.
Begrijp me niet verkeerd: ik begrijp je punt wel (ook al ben ik het er niet mee eens) maar dit zijn echt pruts-argumenten.
Jij claimt dat het werkt.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:03 schreef Summers het volgende:
ow dus het paranormale moet werken zoals alles wat we al kennen en het bestaat niet dat dat totaal kan afwijken van wat we al kennen , goh weten we dat ook weer .
*zucht* Het hoeft idd. niet te werken op een manier die we al kennen. Als we maar kunnen aantonen dat het op een bepaalde manier werkt.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:03 schreef Summers het volgende:
ow dus het paranormale moet werken zoals alles wat we al kennen en het bestaat niet dat dat totaal kan afwijken van wat we al kennen , goh weten we dat ook weer .
waarom zou mij dat dwars zitten ? ik zie toch dat mensen die het niet willen weten dat zelf doen ? ik kan niemand dwingen zijn muur af te breken en iets anders te gaan bekijken .quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:15 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Jij claimt dat het werkt.
Ik claim dat niemand dat kan aantonen.
Conclusie: het werkt niet.
Totdat, uiteraard, iemand eindelijk een keer IETS aantoont.
Maar weet je? Dat gaat nooit gebeuren. Never. Dat moet je toch ontzettend dwars zitten als believer? Jij kan nooit aantonen dat paranormale dingen bestaan.
Ik vind toch dat je wel bijzondere argumenten aandraagt.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:32 schreef Manono het volgende:
Wat is dat toch voor vreemde zendigsdrang..
Als je weet dat het er is, waarom moeten jullie dingen dan zo nodig aantonen? Als er echt veel meer is komt er toch vanzelf wel een keer iemand die overtuigend genoeg is? Beter dan wat hier gebeurt, dat dwaze geleuter..
Niemand hier is blijkbaar zo ver. Dus ik zeg, als je toch niet zo ver bent, houd dan op met die langdradig domme discussies over dingen waarvan de klok hebt horen luiden maar eigenlijk niet weet waar Abraham de mosterd haalt
zelf ervaren is een bepaalde manier , je hebt wel door dat het op een bepaalde manier zou kunnen werken , je hebt ook door dat dat anders zou kunnen zijn dan alles wat je al kent maar daar zet je dus een muur en bepaald dat er maar 1 manier is om daarachter te komen en hoewel je niet weet dat het bestaat ben je er heilig van overtuigt dat je wel de ultieme manier weet om daarachter te komen , dat weet jij zelfs beter dan mensen die het keer op keer zelf hebben ervaren , je weet dat zelfs zo goed dat je zelfs in discussie gaat om aan te tonen dat jij gelijk hebt hoewel je het niet ervaart , jouw manier is dus zo heilig dat je al vantevoren kan zeggen dat het niet op een andere manier kan dan jij denkt dat dat zou moeten of gewend bent .quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:18 schreef Locusta het volgende:
[..]
*zucht* Het hoeft idd. niet te werken op een manier die we al kennen. Als we maar kunnen aantonen dat het op een bepaalde manier werkt.
Niks moet op 'onze' manier, we vragen enkel of mensen alsjeblieft hun bijzondere claims kunnen demonstreren op een manier die we niet al honderd keer door goochelaars gezien hebben.quote:jouw manier is dus zo heilig dat je al vantevoren kan zeggen dat het niet op een andere manier kan dan jij denkt dat dat zou moeten of gewend bent .
Hoe hebben die andere mensen het ervaren dan?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:39 schreef Summers het volgende:
Ik heb wel honderd ervaringen waar andere mensen ook bij waren , ik heb meer dan genoeg bewijs dat het bestaat.
Waar heb je het over met je wij,. jullie, niemand. Heb je eigenlijk wel gelezen wat ik gezegd heb of begin je meteen te hinneken met je stokpaard zodra je oog een trefwoord valt?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:55 schreef Locusta het volgende:
Ik vind toch dat je wel bijzondere argumenten aandraagt.
Ik mag dan misschien in jouw ogen "overdreven" () doen, maar kom dan ook niet met van die inhoudsloze argumenten aankloppen waar niemand iets mee kan.
Dingen als: jullie zijn nog niet zo ver, jullie staan er niet voor open, etc. hebben we allemaal wel eens eerder gehoord en bewijzen niets, behalve een slechte argumentatie.
Just checking, maareh, je zei toch "blijkbaar is niemand hier nog zo ver" ?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:54 schreef Manono het volgende:
[..]
Waar heb je het over met je wij,. jullie, niemand. Heb je eigenlijk wel gelezen wat ik gezegd heb
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:37 schreef L.Denninger het volgende:
ah, het "jullie zijn gewoon nog niet zo ver" argument. So we meet again
Jij hebt het over discussietechniek? Leer eerst maar eens verder dan 1 regel lezen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:02 schreef L.Denninger het volgende:
Just checking, maareh, je zei toch "blijkbaar is niemand hier nog zo ver" ?
Goeie discussietechniek !
Het zou een beetje krom en leeg worden als mensen in tru niet meer over hun eigen ervaringen mogen vertellen of hun mond moeten houden totdat de wetenschap het startsein heeft gegeven dat ze erover mogen praten en op welke manier ( de wetenschap is niet de schepper van het paranormale) .. of als de sceptici hun goedkeuring hebben gegeven over de argumenten , dat gaat hem niet worden natuurlijk , we zijn niet in wetenschap of sceptics corner ,quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:32 schreef Manono het volgende:
[..]
Ah ja, nog zo'n selectieve lezer. Ik heb hierboven (03:38) toch een vrij uitgebreide goed beargumenteerde post neergepleurd. Blijkbaar te veel tekst om te lezen en waarschijnlijk met onvoldoende wij-jullie gehalte dus die zal wel te ingewikkeld zijn geweest..
For once and for all: ik ben het eens met de kritische houding van de sceptici. Ik kan me daarnaast ook voorstellen 'dat er meer is' (al was het alleen maar vanwege mijn eigen ervaringen). Maar imo heeft die discussie weinig zin zolang er geen betrouwbare meetinstrumenten bestaan. Ik erken de argumenten van de sceptici gewoon.
Met 'jullie zijn nog niet zover, doel ik op de hokuspokuszieltjes hier, die erg graag willen (en misschien ook voor zichzelf ervaren) 'dat er meer is', maar die blijkbaar nog niet in staat zijn om andersdenkenden met afdoende bewijs te overtuigen, omdat ze zelf nog in de kinderschoenen staan. Maar die wel beledigd op kritische vragen reageren en ook nog de verschrikkelijke drang voelen meer zieltjes te winnen. Dus ik zeg: wacht met dat laatste liever totdat er meer bewijs is. Of totdat er iemand met zulke overduidelijke gaven opstaat, dat het iedereen in een klap de mond snoert. Jezus ofzo.![]()
Erg spiritueel allemaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |