quote:Chaos in Eindhoven; Stan Valckx ontkent op non-actief te zijn gesteld en in de wandelgangen wordt Martin van Geel als nieuwe technisch directeur genoemd. Dat meldt De Telegraaf in haar zaterdageditie. De zaak tussen zaakwaarnemer Vlado Lemic en directeur Jan Reker staat aan de basis.
De raad van commissarissen besloot donderdag om de spelersmakelaar op non-actief te zetten. Dit gebeurde op voorspreken van Reker. Hiermee zou echter een groot spelersnetwerk verloren gaan, iets wat tegen de wil van Valckx was. Lemic was onder meer betrokken bij de transfers van Mateja Kezman, Alex, Gomes, Danko Lazovic en Edison Mendez.
Als gevolg Rekers optreden tegen Lemic heeft Valckx het vertrouwen in de directeur opgezegd. Vervolgens zou hij uit zijn functie zijn ontheven. Dit spreekt hij echter tegen. "Ik ben nog hartstikke hard aan het werk." Volgens De Telegraaf staat zijn ontslag zo vast als een huis.
Valckx beraadt zich momenteel op zijn toekomst, zo weet het Brabants Dagblad. De breuk met Reker lijkt niet meer te lijmen. De grootste vraag is hoe het contract van Valckx, dat tot medio 2010 loopt, zal worden ontbonden. Vrijdagochtend ging het bewuste duo met elkaar om de tafel, daaruit kwamen echter meer problemen dan oplossingen.
Reker verwijt Valckx op zijn beurt te nauwe banden te hebben met Lemic, die volgens Reker achter het interview van Gomes in Voetbal International staat. Valckx en de algemeen directeur konden al niet goed door één deur. De komst van laatstgenoemde zorgde ervoor dat zijn machtsgebied beperkt werd. Reker zou te vaak afspraken niet zijn nagekomen en bovendien bemoeide hij zich overal mee.
Minpuntje voor Valckx was de verstoorde relatie met de scouting van PSV. De TD zou zich niets aantrekken van hun opinie en zou liever zijn heil zoeken bij Lemic. Het laatste voorbeeld daarvan is Francisco Rodrigues. De verdediger werd door Valckx aanbevolen, waarna de scouting hem bekeek en een positief rapport maakte. Toen Lemic met een Braziliaan aan kwam zetten veranderde Valckx direct van mening.
Het is slechts een klein deel van de breuken binnen PSV. Eerder verloren de Eindhovenaren al het netwerk van Lemic. Vervolgens waren er problemen met Valckx en nu lijkt ook Piet de Visser op te stappen. De superscout baalt ervan dat de 'PSV-warmte' met de dag verder verloren gaat onder Reker. Komende week gaat hij eerst met de voorzitter en de RvC in gesprek, zo weet De Telegraaf.
Jullie verliezen waarschijnlijk ook jullie meest belangrijke spelers, dus dat mag ook wel.quote:Op zaterdag 26 april 2008 00:01 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Precies, volgens mij zijn wij de enige club in de eredivisie die al aardig bezig is met transfers voor volgend jaar
quote:Colin: Bij Ajax intern een hoop rotzooi
door onze Telesportredactie
Amsterdam - Exclusief voor De Telegraaf doet Ajax-verdediger Jurgen Colin vandaag zijn verhaal. Over zijn gehandicapte zoontje en zijn bizare jaar bij de Amsterdammers: "Ajax lijkt een fantastische club, maar alleen als het goed gaat. Intern is er een hoop rotzooi."
Colin groeide op in Utrecht. "Ik ben iemand van de straat. Mijn school heb ik niet afgemaakt. Twee keer blijven zitten. Ik ken geen moeilijke woorden. Trainers moeten het vooral simpel houden en mij gewoon zeggen wat ik moet doen. Geen gekkigheid, geen ingewikkelde taal. Anders val ik in slaap. Ik hou ook niet van mensen die ergens omheen draaien. Je moet bij mij niet met zoete woordjes aankomen terwijl je het niet meent."
Groot was zijn verbazing toen de optie in zijn contract werd gelicht. Hij mag nog twee jaar bij Ajax blijven. Marco van Basten had zijn zegen gegeven. Colin hoorde het van zijn zaakwaarnemer, wist zelf nog van niks. " Technisch directeur Martin van Geel at bijna elke dag met de groep mee. Waarom dan niet rechtstreeks tegen mij praten? Koster heeft me niet eens gefeliciteerd. Hij vroeg of ik er goed over had nagedacht... Mijn relatie met hem is strikt zakelijk. Als Edgar Davids of Kenneth Perez iets zegt, zal ik erover nadenken. Als de trainer iets zegt, denk ik: het zal wel."
"Ajax lijkt een fantastische club, maar alleen als het goed gaat. Intern is er een hoop rotzooi. Diverse spelers kwamen naar me toe. Ze vinden het pijnlijk dat ik op de tribune moet zitten. De komst van Samuel Kuffour was ook een motie van wantrouwen. Sindsdien laat ik alles maar op me afkomen. Ik train om mezelf fit te houden en wacht op Van Basten." " Hij is een eerlijke trainer, dat hoor ik van de internationals. Als je dan op de bank wordt gezet, weet je dat je ergens aan moet werken. Maar wat hier gebeurt, klopt niet. In Doebai kreeg ik complimenten. Tegen NEC viel ik goed in en een week later tegen Utrecht speelde ik mijn beste wedstrijd. Ik dacht: nu gaat het gebeuren. Normaal word je beloond voor goede prestaties. Ik werd op een zijspoor gezet. Zo maak je iemand kapot. Een trainer die fair is, zou wachten tot ik een grote fout maak en het dan omgooien. Misschien dat het onder Van Basten anders gaat worden, dat de deur weer een beetje openstaat. Als een trainer mij vertrouwen geeft, komt het helemaal goed. Zeker weten."
Lees het hele interview in De Telegraaf
Telesport
Hiermee maakt Colin zich wel echt belachelijk. Hij heeft genoeg fouten gemaaktquote:
Ontevreden spelers roepen altijd dit soort dingen. Waarmee ik niet wil zeggen dat er niets aan de hand is, maar het echte plaatje ligt echt wel genuanceerder.quote:Op zaterdag 26 april 2008 11:43 schreef VC4 het volgende:
Wat een stomme opmerkingen van Colin. Al denk ik wel dat er waarheid in zit.
Dat denk ik ook ja.quote:Op zaterdag 26 april 2008 11:48 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ontevreden spelers roepen altijd dit soort dingen. Waarmee ik niet wil zeggen dat er niets aan de hand is, maar het echte plaatje ligt echt wel genuanceerder.
Als Colin dertig wedstrijden had gespeeld, was het allemaal fantastisch en glorie geweest. Dat bedoel ik te zeggen.
Een speler die 30 wedstrijden heeft gespeeld, heeft veel te verliezen en zal wijselijk z'n mond houden natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 april 2008 11:48 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ontevreden spelers roepen altijd dit soort dingen. Waarmee ik niet wil zeggen dat er niets aan de hand is, maar het echte plaatje ligt echt wel genuanceerder.
Als Colin dertig wedstrijden had gespeeld, was het allemaal fantastisch en glorie geweest. Dat bedoel ik te zeggen.
Colinquote:
die mocht oprotten toch?quote:Op zaterdag 26 april 2008 12:07 schreef MaxC het volgende:
Is er al wat bekend over Kuffour? Of hij langer blijft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |