Niet helemaal. Ik begon er al mee dat dit gold voor als je foto's voor redactioneel gebruik op een stockfotografiesite zet. Dan heb je je te houden aan een bepaalde set normen en waarden rond journalistieke foto's. Die zijn anders dan de normen en waarden voor een reclamefoto.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:27 schreef Isdatzo het volgende:
maar dat is een geheel andere discussie natuurlijk
Journalistieke foto's zijn toch wel van een andere lading dan stockfoto's.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:02 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Niet helemaal. Ik begon er al mee dat dit gold voor als je foto's voor redactioneel gebruik op een stockfotografiesite zet. Dan heb je je te houden aan een bepaalde set normen en waarden rond journalistieke foto's. Die zijn anders dan de normen en waarden voor een reclamefoto.
Ik gebruik camera control pro maar dat is uitsluitend voor nikon.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:39 schreef Mascleta het volgende:
Ik hoor wel eens mensen het hebben over foto's maken met je laptop, dus de camera via USB kabel aansluiten en dan foto's maken vanaf je laptop, dit lijkt me wel makkelijk met het oog op product fotografie.
Op internet kan ik heel weinig vinden over fotograferen via je laptop, weet iemand met welke programma's dit kan en heeft iemand er ervaring mee?
Dit gaat mij veel tijd schelen!!! Bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:05 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Ik gebruik camera control pro maar dat is uitsluitend voor nikon.
Zoek eens op "tethered" in combinatie met je camera merk/model
Heb nu op drie sites een beginnend portfolio staan en het begint nu een beetje te lopen.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:30 schreef Mascleta het volgende:
Hoe gaat het met iedereen zijn foto's, ik sta nog steeds op 0 foto's online, maar heb me voorgenomen om morgen mijn vrije middag te benutten om wat stockfototjes te maken.
eens kijken of ik wat leuke productfoto's kan schieten met een witte achtergrond.
Als je veel hetzelfde fotografeert, kan je standaard sets met keywords maken (bijvoorbeeld in Adobe Lightroom). Scheelt een hoop werk.quote:Op woensdag 19 november 2008 21:16 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb een account bij istock, maar ik heb er niet zoveel foto's staan...
Alles wat ik ermee verdiend geef ik weer uit aan foto's die ik daar koop, dus dat uitbetalen heb ik geen ervaring mee
Ik vind de selectiecriteria niet streng overigens, de foto's waar ik zelf over twijfel worden doorgaans afgewezen, de rest niet. Alleen dat taggen is een pokkewerk...
Hij is mooi! Lekker blauwe lucht.quote:Op donderdag 20 november 2008 08:57 schreef Mascleta het volgende:
Heb een vakantiefoto geupload, hoop dat ze het iets vinden? wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Na een slechte maand november en december ben ik tussen kerst en oud-en-nieuw maar eens wat nieuw materiaal gaan schieten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:49 schreef Mascleta het volgende:
En weer een tijd verder en ik sta nog steeds op 0 foto's online
Ik ben opzoek naar goede lichttent, iemand ervaringen?
Weinig, erg weinig.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:26 schreef Erasmo het volgende:
Hoeveel centjes krijg je nou eigenlijk per download?
Eigenlijk is dat ook de kern, hoe meer foto's je online hebt staan des te harder je verkopen lopen. Ik heb er bij Shutterstock 86 staan en over de 200 verkocht, bij dreanstine over de 200 online staan en begint nu pas een beetje te lopen, mede ook door de isolated foto's.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:07 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Hoe meer je online hebt, hoe meer er gedownload wordt (duh!).
Momenteel heb ik zo´n 60 foto´s op 3 verschillende stocksites staan en begint het een beetje te lopen.
Vele stockers hebben honderden foto´s online staan en maken zo een paar honderd dollar per maand.
Bij wie probeer je het dan?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:20 schreef bredaboy90 het volgende:
Ik zal morgen even een paar stockfoto's maken als het lukt. Tot nu toe 0 geaccepteerd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |