quote:RMP Nieuwsquiz maart-april 2008
Hier vind je de correcte antwoorden. Van de 20 vragen had je dit aantal goed: 20
quote:
Leuk! Hoe gaat dat met die talkshow? Net zoals bij ons alles professioneel, in een studio ed, en zelf presenteren?quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:07 schreef Toad het volgende:
We moesten voorbijgangers dingen vragen over een actueel politiek onderwerp. Het was onze eerste les met de camera, zodat we een beetje konden oefenen voor straks.
We moeten in mei drie reportages maken die we in juni gebruiken voor een talkshow over de politiek.
Leuk! De drie gasten, Robert Soeterik (midden-oostendeskundige), Guus Dubbelman (bekende fotograaf die embedded in Irak is geweest) en Frans Verhagen (VS-deskundige) hadden een leuke discussie met elkaar (en dat was precies de bedoelingquote:Op donderdag 29 mei 2008 00:12 schreef Toad het volgende:
@marleen5: tsja, niet echt boeiend, maar eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op een verplichte introductie die langer duurt.
Hoe was de uitzending lienelien?
Jaa, werd vanochtend gebeld, ik ben aangenomen!quote:Weet je al wat van je sollicitatie?
quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:19 schreef lienelien het volgende:
[..]
wat nouIk ben gewoon de beste kandidaat
hen. hen. heeeeeeeeeeeeen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:20 schreef Toad het volgende:
[..].
Dat heb ik ook tegen hun gezegd hoor.
Je was te snel met quoten! Of ik te snel met posten...
jaaaquote:
wát?quote:Weet je al wat je gaat doen met afstuderen? Kom nu steeds 2 meisjes tegen die een bedrijfsfilm aan het maken zijn voor een verzorgingshuis. Ik weet zelf nog totaal niet wat ik wil met afstuderen.
Nee, 11 juni de laatste. Dan moet niet een van ons het presenteren, maar doet Marien nogwat van AT5 dat. Dus da's extra lastig met de briefing van een gast en het tekstdraaiboek ed.quote:Was dit jullie laatste aflv?
Ik zat al - heel flauw - de naam van de eindredacteur op te zoeken, maar goed, je had zelf al door dat ik niemand heb gesproken daar.. denk ik...quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:35 schreef lienelien het volgende:
[..]
hen. hen. heeeeeeeeeeeeen.
Ahgoed, tegen wie?
Hehehe nee. Die zijn in het Applelokaal aan het monteren. Al een heule tijd.quote:wát?Hmm. Nee dat iig niet. Nee echt géén idee. Nog helemaal niet over nagedacht. Misschien ga ik wel aftuderen op een format, da's ook wel leuk.
Hoe kom jij die meisjes trouwens 'steeds' tegen? Jij komt vaak in bejaardentehuizen?
O, spannend. Die Marien ken ik volgens mij niet. Heb je wel kort de tijd om gasten te vinden enzo.quote:Nee, 11 juni de laatste. Dan moet niet een van ons het presenteren, maar doet Marien nogwat van AT5 dat. Dus da's extra lastig met de briefing van een gast en het tekstdraaiboek ed
Nee, die vind pas 14 juni plaats.quote:Wanneer is jullie opname eigenlijk? Of is die al geweest?
Net alsof daar je teksten niet correct moeten zijn. Om nog maar niet te spreken over ondertiteling en titels van gastenquote:Op donderdag 29 mei 2008 17:50 schreef Toad het volgende:
Trouwens.... taalpurist! En dat voor iemand die bij de tv gaat werken.
Arme kindersquote:[..]
Hehehe nee. Die zijn in het Applelokaal aan het monteren. Al een heule tijd.![]()
quote:Maar goed, ik zit daar straks ook wel een tijdje te monteren aan de instart van Bolkestein. Trouwens ben jou ook wel een paar keer tegen gekomen van de week. Maar toen zat jij druk te vergaderen of te computeren.
Ja, inderdaad, da's best lastig nog..quote:helemaal niet gezien! Je hebt me vast wel zien slapen tijdens de vergaderingen, of doelloos zien klikken achter de comp, jaHeb je helemaal niet gezien.
Ik ben zó blij dat ik over 2 weken m'n áller-áller-állerlaatste mim-tentamen ooit heb! Deze minor vergt echt belachelijk veel tijd, en ik heb er nu dan ondertussen ook al wel een beetje genoeg van..
[..]
O, spannend. Die Marien ken ik volgens mij niet. Heb je wel kort de tijd om gasten te vinden enzo.
[..]
oh, spannendquote:Nee, die vind pas 14 juni plaats.
Ans Jepkens is datquote:Op donderdag 29 mei 2008 17:45 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik zat al - heel flauw - de naam van de eindredacteur op te zoeken, maar goed, je had zelf al door dat ik niemand heb gesproken daar.. denk ik...Wel een vrouwenredactie zeg.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:18 schreef Toad het volgende:
Is het gelukt om zo snel gasten te regelen lienelien? Vandaag kwam er bij ons eindelijk een beetje schot in de zaak in het zoeken naar een derde gast.
NOSquote:De Anne Vondelingprijs voor politieke journalistiek gaat dit jaar naar NRC- columniste Elsbeth Etty. Het juryrapport stelt dat ze voor een waakzaam en goed geformuleerd geluid zorgt in het maatschappelijk debat.
Nou, dat mens in wel waakzaam, jaquote:
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:47 schreef Koewam het volgende:
Iemand nog die studiehulp van percent over?
Tofquote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:34 schreef Toad het volgende:
Hey Lienelien. Ging goed.De mensen van AT5 waren ook positief over onze uitzending. Ik was opnameleider, ging ook goed.
Ja goed hoorquote:En hoe ging de uitzending bij jou woensdag?
Gisteren ja? Had ik les van haar? Ohhh, wacht 'de vieuwing' zoals ze dat zelf zo mooi noemt, ja. Saaiheid was dat..quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:13 schreef Toad het volgende:
* Toad zag lienelien nog gister bij S. de B. en vandaag bij docente R.L.
Que? Wie had die bedacht?quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:13 schreef Toad het volgende:
Toetsvraag vandaag:
"Noem 6 Nederlandse journalist-fotograven en beschrijf een foto van hen."
quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:43 schreef Koewam het volgende:
als het goed is zit ik daar volgend jaar ook!
waar moet ik op letten en zo, waar is het leuk, is er een beetje sociale cohesie? ;')
Ja, is het ook.quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:24 schreef Toad het volgende:
Mooi dat het bij jullie ook goed ging.
Ja, dat EHBO gevalletje was bij een andere groep. Ze hebben het goed kunnen oplossen gelukkig.
Over de toestvraag, ik kon er anderhalf antwoorden, had de naam niet helemaal goed van de 2e.Paar klasgenoten hebben opgeschreven dat ze het een onzinvraag vonden.
Ach, spelling. Dat leer je in de eerste van de havo.quote:Aan het boek van Verhage heb ik wel wat gehad. Projectmanagement is idd. minder. Spelling moet je ook wel hebben. De rest weet ik niet meer zo.
En de bankjes lang het waterquote:Koewam, de krull om de hoek is ook wel oke voor een informele groepsvergadering.
Jaaaaaaaaaaaaaaquote:Lien, dit was zeker jouw laatste dagje op school?
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 01:04 schreef Toad het volgende:
Koewam, dit filmpje is echt een aanrader.
Verplichte kost.![]()
ach, ik vind bedrijfseconomie best wel meevallen. Zolang je naar alle hoor- en instructiecolleges gaat en af en toe wat opdrachten oefent dan moet het tentamen makkelijk lukken. Je moet gewoon wat begrippen en formules leren, zoals het break-even point ed. Dat is de formule uit je hoofd kennen, en genoeg oefenen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:29 schreef potverdory het volgende:
Hallo allemaal,
Ik begin in september met de opleiding mim. Ben zeer benieuwd wat me allemaal te wachten staat. Van wat ik hier lees stelt de introductie niets voor maar dat is niet erg aangezien de introductie van m'n vorige opleiding een echte afmatter was (H)
Kan iemand van jullie me vertellen wat ik moet verwachten van de economie die je in het eerste jaar krijgt? Ik ben er namelijk niet zo'n kei in en vroeg me af of ik misschien al iets van voorbereidend werk uit de bieb moet halen voordat ik begin of dat het wel meevalt...
Gr sanne
Eigenlijk 1,6666 (1 uur en 40 minuten).quote:Op zondag 3 augustus 2008 15:45 schreef lienelien het volgende:
1,7 uur?
Ah, je gaat aan de Cleijndertweg wonen?
quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:07 schreef Koewam het volgende:
[..]
Eingelijk 1,6666 (1 uur en 40 minuten).
Je zegt noord, eigen douche en toilet en korte inschrijftijd. Da's gewoon een optelsom. Heb er ook een tijdje gewoond, sterkte.quote:Hoe weet jij dat?
Kunstacademie, ze vonden me te jong.quote:Op zondag 3 augustus 2008 15:56 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Omdat ik deze opleiding hoogstwaarschijnlijk maar voor een jaartje ga volgen vind ik het de moeite niet. Ik zie het wel (:
Ja, denk dat ik het wel nodig heb.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:10 schreef lienelien het volgende:
[..]
[..]
Je zegt noord, eigen douche en toilet en korte inschrijftijd. Da's gewoon een optelsom. Heb er ook een tijdje gewoond, sterkte.
vooral niet doen, zo snel mogelijk verhuizenquote:Op zondag 3 augustus 2008 16:18 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ja, denk dat ik het wel nodig heb.
Was niet zo kapot van de ambiance en ligging.
Zit ook te twijfelen of ik uberhaupt wil investeren in verf.
Tip 1: je zit niet meer op de middelbare school. Maak je asjeblieft niet druk over welke tas/agenda ed.quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:36 schreef Missmissi het volgende:
Hey mensen,
ik start in september met de opleiding MIM, mare, hebben jullie nog tips ed om de eerste weken te overleven?
Tips & Tricks, hoe te kleden, wat voor tas, agenda?
XJS
wat wil je horen?quote:
lekker!quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:24 schreef lienelien het volgende:
Nee, je hebt sowieso één dag helemaal vrij (tenminste, dat was de afgelopen 3 jaar zo) en vaak heb je ook 2 korte dagen (4 uurtjes oid). Maar helaas heb je ook wel eens dagen van 9u20 t/m 18u10..
Omg...quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:36 schreef Missmissi het volgende:
Hey mensen,
ik start in september met de opleiding MIM, mare, hebben jullie nog tips ed om de eerste weken te overleven?
Tips & Tricks, hoe te kleden, wat voor tas, agenda?
XJS
Wil je nog ruilen?quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:37 schreef lienelien het volgende:
Per 11 augustus begin ik bij Man Bijt Hond, en ben op 19 december alweer klaar. Dus ga in februari afstuderen
quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:10 schreef Toad het volgende:
[..]
Wil je nog ruilen?
Dan doe jij mijn stage volgend jaar.![]()
7u15 - 16u00, of 9u/9u30 - 17u30/18u, dus ik mag zelf kiezen of ik om 9u of om 9u30 begin, en één keer per week zo'n ochtenddienstquote:
jep, het papieren 'bouwpakketje' is je collegekaart, die heb je nodig voor officiele dingen, zoals bij tentamens enzo, en het blauwe pasje is om de toegangspoortjes open te maken, en om mee te printen en eten en drinken te halen. Als je dat pasje vaker dan één keer vergeet, gaan de bewakers chgerijing doen, dus kijk maar uit..quote:
wat was dat dan?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:18 schreef Koewam het volgende:
Bij mijn vorige viel ruim 65 van de 80 af.
iehquote:
De nieuwe leader van Man Bijt Hond opnemen, bovenop de bieb. (schuin dak van gras)quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:30 schreef Koewam het volgende:
Nee, rijswijk, plaatsje naast delft.
Wat deed je daar dan?
Ik ben trouwens van plan mim cum laude te doen (>8), is dat een beetje haalbaar met 40uur?
communicatiekaart vna nederland Heel nuttig, ook nog in latere jarenquote:Op maandag 18 augustus 2008 20:52 schreef Koewam het volgende:
Bij natuurkunde bestond het wel en dan kreeg je een cadeaubon van 50 euri
communicatiekaart vna nederland
projectmanagement
vlekkeloos nederlands, spelling en stijl compleet
deskresearch: informatie selecteren beoordelen env erwerken
wat is onderzoek
basisboek bedrijfseconomie theorie
basisboek ebdrijfseconomie opgaven
uittreksel projectmanagement
uittreksel basisboek bedrijfsecononie
basisboek bedrijfseconomie uitwerkingen
welke ga je niet gebruiken?
quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:50 schreef Koewam het volgende:
Bij natuurkunde bestond het wel en dan kreeg je een cadeaubon van 50 euri
Krijg je bedrijfseconomie al in de eerste periode want het boek is best wel duur........quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:57 schreef lienelien het volgende:
[..]
communicatiekaart vna nederland Heel nuttig, ook nog in latere jaren
projectmanagementMisschien wat kopietjes maken als je het echt nodig vindt
vlekkeloos nederlands, spelling en stijl compleet Nuttig, ook als naslagwerk
deskresearch: informatie selecteren beoordelen env erwerken had ik niet, maar klinkt niet nuttig..
wat is onderzoek ik had genoeg aan de samenvatting van studentsonly.nl. Boek is kut.
basisboek bedrijfseconomie theorie als je het een moeilijk vak vindt, dan wel, anders samenvatting
basisboek ebdrijfseconomie opgaven niet nuttig. meekijken bij iemand anders/kopietjes maken.. Ik had het iig niet nodig. Wel kopen als economie je niet ligt
uittreksel projectmanagement totale bullish dus
uittreksel basisboek bedrijfsecononie handig voor tentamen
basisboek bedrijfseconomie uitwerkingen nehh, krijg je ook van de docent tijdens de les. Alleen zoals ik al eerder zei, als je het moeilijk vindt, dan is het handig om mee te oefenen voor het tentamen. Maar je hebt maar 10 weken Bedrijfseconomie, dus best wel zonde om alle boeken te kopen daarvoor
En anders staan alle boeken ook nog (in 2 á 3 voud) in de mediatheek
Dus daarvoor niks?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:52 schreef ValenciaHola het volgende:
Ja ik heb vandaag brief ontvangen maar nog geen pas. Introductiedag is op dinsdag 26 augustus.
Kan het gewoon met hetzelfde studentenpas?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:08 schreef lienelien het volgende:
ja volgens mij idd alleen in de eerste periode. Ik iig wel, maar dat is alweer 3 jaar geleden.
Maar ga anders in de eerste studieweek nog even naar de leeuwenburg (2 metrohaltes verderop), daar is de mediatheek, en kan je het boek lenen
De roosters staan al op het intranet!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:19 schreef Koewam het volgende:
[..]
Dus daarvoor niks?
Kan dus gewoon gaan werken?
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:28 schreef ValenciaHola het volgende:
[..]
Kan het gewoon met hetzelfde studentenpas?
klas 13 tm 39 zo te zien.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:33 schreef Koewam het volgende:
https://intra.mim.hva.nl/rooster/modulen/?weeknr=35&module=Introducti&kies=Kies
velen beginnen dus al maandag
nee, ik zou wel gewoon gaan, hoor.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:41 schreef Koewam het volgende:
Zal ik gewoon niet gaan.
Wat wordt er gedaan bij de intro???
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:40 schreef Koewam het volgende:
Ik heb alleen dinsdag en vrijdag een intro.
zonde van m'n tijd, voor niks m'n baan per vrijdag opgezegd
welke druk raden ze nu aan dan? Als er meer dan 1 druk tussen zit is het namelijk niet zo slim... Wel goedkoop, is normaal ¤40 oid!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:45 schreef ValenciaHola het volgende:
Ik heb vandaag al het boek basisboekbedrijfseconomie voor 15 euro 2e hands gekocht. Het is wel alleen 7e druk maar ik denk niet dat het zoveel verschilt.
Je hebt les van Loekiquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:52 schreef ValenciaHola het volgende:
rooster
bedoelen ze met reisuur hva leeuwenburg?
[ afbeelding ]
nu 8e druk, ik heb zelf 7e druk gekochtquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:54 schreef lienelien het volgende:
[..]
welke druk raden ze nu aan dan? Als er meer dan 1 druk tussen zit is het namelijk niet zo slim... Wel goedkoop, is normaal ¤40 oid!
Same here. Welke opleiding doe je?quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:11 schreef Toad het volgende:
Blegh, stom rooster. Vrijwel alle dagen in de week 4 uur les. Lekker handig. En die gemeenschappelijke modules zijn allemaal ingepland op de vrijdagmiddag.
Thnx ik heb nog een klein vraagjequote:Op maandag 25 augustus 2008 15:04 schreef lienelien het volgende:
Weesperplein, is maar 2 minuutjes lopen
Wat was het toch een onzin dagquote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:08 schreef Toad het volgende:
Hehehe, dat is altijd leuk he.
Nog wat leuks gedaan tijdens de intro?
LoL ja 2 hele puntenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:01 schreef lienelien het volgende:
achja.. je krijgt er studiepunten voor hè
Nee hoor, ik was gewoon weggegaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:31 schreef ValenciaHola het volgende:
zelfs de borrel aan het eind was verplicht![]()
Nou... Uren met ze in de stad gelopen. Nouja, gelopen, ze wilden zitten en trams pakken en zo. Is een tutorgroepje niet je klas dan?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:30 schreef lienelien het volgende:
Ja, dat weet je nu al..
Je hebt ze alleen even een handje geschud, op z'n hoogst
Heb je al kennis gemaakt met je hele klas dan?
Wij leerden alleen maar onze tutorgroepjes kennen in de introtijd
Als je na de kerst 2 van de 3 tentamens+herkansing (spelling,bedrijfseconomie en marketing) niet haalt dan mag je niet meer verder best wel streng maar ik vind het wel goed want dan weet je ook gelijk waar je aan toe bent.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:55 schreef lienelien het volgende:
Klas bestaat trouwens uit 4 á 5 tutorgroepjes.
Maarja, alles is nu een beetje kut en een beetje rommelig omdat er gewoon veel te veel aanmeldingen zijn.
Eén geluk daarbij: 40% stopt, waarvan een groot gedeelte voor de kerst, of zelfs nog eerder
Dan houd je tenminste mensen over die wél gemotiveerd zijn.
Ik was rond 19.00 thuisquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Borrel was inderdaad niet verplicht, ben zo snel mogelijk weggegaan
Ze kunnen je met kerst nog niet van de opleiding sturen, hoor. Ze geven je dan een voorlopig afwijzend studieadvies. Eerst moest je aan het eind van het jaar 3 van de 4 grote tentamens hebben gehaald, het jaar na mij werd dit versoepeld naar 2.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:36 schreef ValenciaHola het volgende:
[..]
Als je na de kerst 2 van de 3 tentamens+herkansing (spelling,bedrijfseconomie en marketing) niet haalt dan mag je niet meer verder best wel streng maar ik vind het wel goed want dan weet je ook gelijk waar je aan toe bent.
Ah, makkelijke vragen gelukkigquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:47 schreef ValenciaHola het volgende:
Ik had best wel een aardige klas maarja was pas de eerste dag nog... ik ben zelf 21 jaar oud en er zaten wel veel 17 jarigen in mijn klas. Mijn groepje vond ik nog niet echt zo leuk maar het was pas eerste indruk .
Dit waren de opdrachten:
een aantal vragen over het gebouw zelf en we mosten helaas de stad in van 13.00 tot ongeveen 16.00![]()
1.waar staat het gebouw van werelddraait dooor
2.wat draaitt er dit moment in Kriterion
3.Hoe heet de straat van at5
uit deze 2 vragen kon je kiezen:
1. zoek standbeeld van Andre Hazes (foto als bewijs)
2. of ga naar pc hooftstraat en spot een BNN"er![]()
![]()
We kregen ook een t-shirt van MIM en die moesten we onderweg ruilen voor een andere voorwerp.
Wij hadden het maar 1 keer geruild bij de broodjeszaak tegen 1 grote kaartquote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:45 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ah, makkelijke vragen gelukkig
Achja, klinkt niet héél kut allemaal...
En waarvoor heb je het shirt kunnen ruilen?
Zijn de poortjes altijd open?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:47 schreef Toad het volgende:
Tip van een oudejaars, jonkies: zorg dat wanneer de poortjes gesloten zijn je altijd je HVA-pas bij hebt. Bespaart je een hoop gezeur bij de beveiliging.
Dat komt dan ook omdat die mensen ontgroening lopen bij het corpsquote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:56 schreef Toad het volgende:
De opdrachten klinken in ieder geval fijner dan de eerstejaars die ik nu door het centrum zie lopen met allerlei maffe kleding.![]()
quote:Op zaterdag 6 september 2008 03:18 schreef Toad het volgende:
Media en Cultuur is leuk, zeker als je het van H.M. krijgt. Maar die is nu weg.Projectgenootjes die zich niet aan afspraken houden is overigens meer regel dan uitzondering, zeker in de eerste twee periodes. Maar probeer je er niet aan te irriteren en maak er wat van met de mensen die zich wel willen inzetten, zou ik zeggen.
oh, ik heb een PED (persoonlijk electronisch dossier) en een PEP (persoonlijk educatief profiel) moeten makenquote:Op dinsdag 9 september 2008 01:10 schreef Toad het volgende:
Weer iets nieuws: voor SLB moet ik een POP maken. Een persoonlijk ontwikkel plan. Wat een tijdverspilling zeg.
ehh, je haalt het van de T(?)-schijf, zorg even dat je het ook thuis hebt. Op het voorblad staat er wat je moet doen ('Klik hier 3x voor titel') en dan vul je de kopjes in naar onderwerp/naam ed.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:53 schreef ValenciaHola het volgende:
Kan iemand wat meer uitleg over de mim huistijl geven, ik had vandaag wel een les erover maar had het gemist...
nee nog nietquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:01 schreef lienelien het volgende:
Trouwens, jullie kregen les in het huisstijlsjabloon??
quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:45 schreef davidvant het volgende:
Iemand enig idee waar ik oude tentamens kan opvragen van het MIM, en dan metname voor marketing, bedrijfseconomie, en NL?
ehh, ja volgens mij wel. Alles wat 'gewoon' moet, moet je selecteren als 'broodtekst'. Helemaal onderaan in het rijtje met stijlen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:40 schreef ValenciaHola het volgende:
thnx voor de uitleg, Is de text Arial 10 standaard?
quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:53 schreef ValenciaHola het volgende:
Kan iemand wat meer uitleg over de mim huistijl geven, ik had vandaag wel een les erover maar had het gemist...
Ehh?quote:
Nee het is garamond.quote:Is de text Arial 10 standaard?
quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:12 schreef davidvant het volgende:
is er iemand hier die nog een paar oude tentamens heeft liggen van het propedeuse?
Nee, nog niet. Gisteren wel weer een opgenomenquote:Op donderdag 18 september 2008 00:32 schreef Toad het volgende:
@lienelien: en is er al een repo uitgezonden?
Die ja. Helaas dus.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:33 schreef Toad het volgende:
Volgens mij was dat http://wendy.leert.nl/.
Maar die site ligt eruit.
Haha, ja, toffe boer man. Hij had overigens een spreekverbod gekregen van de stichting tot het behoud van de Opperdoezer ronde, maar daar hield 'ie zich niet aanquote:Leuk item lien."Wie aan de opperdoeze ronde komt, komt aan mij!"
helaas, helaas, heláás is zelfs dát voor veel mensen nog te hoog. Echt hopelooooos.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:04 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik vind de opleiding leuk! behalve spelling&stijl, daar is het niveau nu nog erg laag voor wat ik gewend ben.
'Ik citeer en jullie schrijven op. De vergrote foto leek net een foto'.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:19 schreef lienelien het volgende:
[..]
helaas, helaas, heláás is zelfs dát voor veel mensen nog te hoog. Echt hopelooooos.
De vacature voor een stageplek bij de flair (op de rmp-pagina op intranet) staat ook vol met stomme (spatie-)foutjes. Zelfs die mensen kunnen het niet.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:24 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
'Ik citeer en jullie schrijven op. De vergrote foto leek net een foto'.
*dan is iedereen klaar.
'Wie had het goed?'(25 % van de klas)
'Ja, veel mensen maken de fout door vergrote met dubbel o te schrijven, is ook erg lastig.'
Ik dacht echt, wtf?
mevrouw M. Bijlquote:Op vrijdag 19 september 2008 14:25 schreef Toad het volgende:
Dat meen je niet!Wie heb je voor spelling en stijl?
Hm, ken ik niet.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:28 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
mevrouw M. Bijl
Ze viel vorige les ook uit tegen een leerling die met haar pen zat te tikken.![]()
Dus nu ben ik die les even zat en sla ik hem over.
Zal best, je naam wordt wel genoteerd.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:30 schreef Toad het volgende:
[..]
Hm, ken ik niet.
Is het niet meer zo dat je een punt erbij krijgt als je alles lessen aanwezig bent geweest?
De link werkt hier nietquote:Op donderdag 25 september 2008 16:57 schreef lienelien het volgende:
Check even de laatste 10 seconden van de uitzending van gisteren, leuk stagiaireklusje maar weer
Heb ik al gedaanquote:Op donderdag 25 september 2008 17:11 schreef lienelien het volgende:
Dan ga je naar uitzendinggemist.nl dude
Leuk!quote:Op donderdag 25 september 2008 16:57 schreef lienelien het volgende:
Check even de laatste 10 seconden van de uitzending van gisteren, leuk stagiaireklusje maar weer
haha, hoe verneem jij dat? Ik weet zelf eigenlijk niet eens waarvoor het is..quote:Op maandag 29 september 2008 20:12 schreef Toad het volgende:
Lien, ik heb vernomen dat jullie komende zaterdag in Vlissingen opnames gaan maken?
haha, nee ik heb de afgelopen 2 weekenden al gewerkt! Ben trouwens zaterdag wel nog in renesse geweest (niet voor stage), en ruim een week geleden is er een repo van mij opgenomen in briellequote:Op maandag 29 september 2008 23:28 schreef Toad het volgende:
Bronnen enzo he.
Je reist dus zelf niet af naar het mooie Zeeland?
Ik meen dat een recordaantal dieren gaan trouwen.![]()
ah, ik dacht al dat het aan mij lag.. Hij heeft het wel eventjes gedaan vanmiddag..quote:Op dinsdag 30 september 2008 00:09 schreef Koewam het volgende:
zo irritant, intranet is al de hele dag down
Ja, echt irritant.quote:Op dinsdag 30 september 2008 00:09 schreef Koewam het volgende:
zo irritant, intranet is al de hele dag down
Ja, net als ik.quote:Op dinsdag 30 september 2008 00:07 schreef lienelien het volgende:
[..]
haha, nee ik heb de afgelopen 2 weekenden al gewerkt! Ben trouwens zaterdag wel nog in renesse geweest (niet voor stage), en ruim een week geleden is er een repo van mij opgenomen in briellemaar nu ben ik wel benieuwd naar je contact? Of is dat een zeeuw?
ja ik weet dat jij van zo'n eilanddinges komtquote:Op dinsdag 30 september 2008 00:21 schreef Toad het volgende:
[..]
Ja, echt irritant.
[..]
Ja, net als ik.
Ik schrijf freelance voor een regionale krant hier, waarschijnlijk gaan we er ook over berichten.
Dimmen jij...!quote:Op dinsdag 30 september 2008 00:35 schreef lienelien het volgende:
[..]
ja ik weet dat jij van zo'n eilanddinges komten wat wordt de kop van dat bericht? 'komt dat zien, een cameraploeg in ons boerengat!'
![]()
ja nou dat is toch al een verloren zaakquote:Op dinsdag 30 september 2008 00:37 schreef Toad het volgende:
[..]
Dimmen jij...!![]()
![]()
Het wordt denk ik gewoon een berichtje over de recordpoging.
Maar ik weet nog niet of ik het ga schrijven..
Zit ik nou Zeeland te verdedigen...![]()
nee.. je moet echt red/prod voor tv doen! Hoog niveau, heel praktisch bezig zijn, en je leert echt superveel. Ik wil nu eigenlijk best nog die nieuwe radiominor doen.. Maar waar twijfel je tussen? En heeft n&m eigenlijk wel eigen minors?quote:Op dinsdag 30 september 2008 00:47 schreef Toad het volgende:
Ben je ook in -mijn 2e woonplaats- Middelburg geweest? Dat is wel een leuke stad hoor.
Ik weet nog niet welke minor ik wil gaan doen.![]()
Dan moet je spaans of filosofie gaan doenquote:Op dinsdag 30 september 2008 01:02 schreef Toad het volgende:
Eigenlijk weet ik het helemaal niet. Het liefste volg ik een wat inhoudelijke minor dan een praktische.
Nee, RMP dacht ik hoor..quote:Ik ben vorig jaar al bezig geweest met tv, radio en schrijven. Lijkt trouwens nu wel handiger dat de TV-studio in de kelder van onze school zit. Radio (volgens mij een N&M-minor) profiel trekt me wat minder. Verder is schrijven en redigeren en jeugd en media meen ik N&M-minoren
Mij ook niet, saaiheid..quote:, maar die trekken me beide niet.
Nee, is nieuw dacht ik.. Of misschien de nieuwe naam voor schrijven&redigerenquote:Ken jij mensen die creatief schrijven hebben gedaan? Niet dat dat me direct trekt, maar ja...
quote:Z804s2 Jeugd en Media 2
Z807s2 Schrijven en redigeren 2
Z808s2 Special Editions 2
Z809s2 Media Ondernemerschap 2
Z811s2 Contentmanagement en ePublishing 2
Z812s2 Media Event Management 2
Z813s2 Televisie 2
Z814s2 Internationalisering: werken in het spaanse taalgebied in Europa 2
Z816s2 Praktische filosofie 2
Z818s2 Beeld 2
Z819s2 Creatief Schrijven 2
Z820s2 Radio
denk het wel ja. Maar kan je het niet halen zonder aantekeningen in dat ding dan? :p wel handig om te weten, ik ga surveilleren bij de 1e jaars tentamensquote:Op dinsdag 30 september 2008 20:35 schreef davidvant het volgende:
iemand enig idee of er bij bedrijfseconomie tentamen gebruik mag worden gemaakt van een grafisch rekenmachine?
Hoe? Wat?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 02:58 schreef Toad het volgende:
Die minors zijn een beetje herhaling van zetten vind ik.
Ik heb ook vrije dagenquote:Morgen nog maar 'ns me verder in verdiepen.
Maar hoe kan je surveilleren als je stage loopt lienelien?
Ik moet maar niet meer 's nachts posten op FOK.quote:
Euh, dat is toch een uitspraak: een herhaling van zetten?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:51 schreef lienelien het volgende:
ja maar wat bedoelde je met 'zetten'?
Goed plan hoor. Ook ff lekker iets anders dan de HvA... SvJ utrecht heeft vast ook wel wat leuke dingenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 02:13 schreef Toad het volgende:
Stel dat het een MIM minor wordt dan kies ik voor:
Praktische filosofie of Creatief schrijven.
Maar ik ga komende dagen nog kijken of ik interessante minoren tegenkom op andere scholen.
Ja, kan het nog iets breder?quote:Lien: weet je al wat je met je scriptie wil? Misschien is dan iets met actualiteinenprogramma's interessant..?
Ja, de site van de HU zegt ook helemaal niets over minoren.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:16 schreef lienelien het volgende:
[..]
Goed plan hoor. Ook ff lekker iets anders dan de HvA... SvJ utrecht heeft vast ook wel wat leuke dingenZijn wel wat lastig met toelating van studenten van andere hbo's dacht ik..
I know.quote:Ja, kan het nog iets breder?![]()
Das wel leuk.quote:Ik heb vorige week bedacht (jaja) dat ik een docu wil gaan maken. Dus eerst op papier, en de verantwoording, en dan uiteindelijk ook het filmen ed
Dus een echt eindproduct maken.. Maar goed, géén idee waarover dus
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:10 schreef Toad het volgende:
Ah, ik hoor net dat ik ook verslag ga doen van de recordpoging trouwen voor dieren.
Jij bent er niet he lien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |