abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58299924
Vorig topic: HVA Media, Informatie en Communicatie

Hier verder.
quote:
RMP Nieuwsquiz maart-april 2008
Hier vind je de correcte antwoorden. Van de 20 vragen had je dit aantal goed: 20

@lienelien: daar geeft H.M. zeker nu les?

[ Bericht 14% gewijzigd door Toad op 25-04-2008 12:52:29 ]
pi_58301072
idd
pi_58301082
UvA that is
pi_58301114
Zag je trouwens gisteren of eergisteren nog buiten lopen met een camera toad. Wat gingen jullie toen filmen?
pi_58303866
We moesten voorbijgangers dingen vragen over een actueel politiek onderwerp. Het was onze eerste les met de camera, zodat we een beetje konden oefenen voor straks.

We moeten in mei drie reportages maken die we in juni gebruiken voor een talkshow over de politiek.
pi_58304162
Waren jullie centraal? Ja toch?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_58304278
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:22 schreef crossover het volgende:
Waren jullie centraal? Ja toch?

Nu wel
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:07 schreef Toad het volgende:
We moesten voorbijgangers dingen vragen over een actueel politiek onderwerp. Het was onze eerste les met de camera, zodat we een beetje konden oefenen voor straks.

We moeten in mei drie reportages maken die we in juni gebruiken voor een talkshow over de politiek.
Leuk! Hoe gaat dat met die talkshow? Net zoals bij ons alles professioneel, in een studio ed, en zelf presenteren?
pi_58304961
Ja, we gaan de talkshow in de studio van AT5 opnemen. Dat hebben jullie zeker ook gedaan?
Een groepsgenoot van me gaat de uitzending presenteren. Misschien dat ik nog te horen ben als interviewer in een reportage, maar dat weet ik nog niet.
pi_58305129
Nee, wij zitten bij Desmet. Moet je ook 'echte' gasten hebben, of hoe gaat dat?
Wij hebben trouwens op 14 mei, 28 mei en op 11 juni nog opnames.. En al 2 gehad dus
pi_58307038
Ja, we moeten ook echte gasten hebben en de reportages moeten ook allemaal 'echt' zijn en op het onderwerp aansluiten. En het moet natuurlijk aansluiten op de doelgroep (waar je mee wordt doodgegooid sinds dag 1 van het MIM ). We gaan een uitzending maken over de Europese verkiezingen van volgend jaar. Waar gaan jullie het over doen de volgende keren? En komt het nog op internet?

Jullie hadden de vorige keer goede gasten; lijkt me nog best lastig om dat te regelen. Jullie hebben zeker best eerst wat afwijzingen gehad?

[ Bericht 3% gewijzigd door Toad op 25-04-2008 18:08:41 ]
pi_58307351
http://mimblog.nl/?p=784
Er stond trouwens nog een onsympathiek bericht in de Havana over PvG.
pi_58458278
Oja? Niet gezien..
pi_58762704
Iemand ervaring met die 21+ toets voor M&O?
pi_58763236
@lienelien:
http://www.havanaweb.nl/archiefitem.php?id=1741&PHPSESSID=f19fc4637f350c9a72b866866983f4da

Woei, we hebben een hele leuke gast voor een instart van ons programma. *Rondje danst...
pi_58763258
wie dan?
pi_58763292
PM het wel even aangezien het nog moet gebeuren.
pi_58812182
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij een heel leuk ncrv programma
pi_58827466
En???
pi_58832979
Ging wel lekker
Ik moest dus 2 opdrachten maken, eentje daarvan vonden ze super en kon zo in het programma, en de andere (de kuikens toad) vonden ze leuk, maar had nog wat aandacht nodig. Al met al leuk gesprek! Onder andere de voice-over man zat erbij, ziet er heel anders uit dan je zou denken
Krijg uiterlijk volgende week vrijdag de uitslag, ze hebben 4 á 5 stagiaires nodig, en er waren zo'n 10 kandidaten.

Hoe ging je interview?
pi_58843836
Klinkt positief!

Het is volgens mij heel moeilijk om vanuit het niets direct een invalshoek te bedenken voor dat specifieke format. Daar moet je echt inkomen, lijkt me.
* Toad zal voor je duimen.

Het interview met Bolkestein ging erg goed! Was nog wel een misverstandje over waar we nou hadden afgesproken, maar dat vond hij niet zo heel erg. Ik heb 40 minuten materiaal, dus dat wordt nog knip-en-plak werk. Maar ik heb alles kunnen vragen en kreeg uitgebreid antwoord.
pi_58897083
Wat vonden jullie eigenlijk van de introductie van t mim?
pi_58897163
dodelijk saai en slechts geregeld.
pi_58897176
hopelijk verzinnen ze voor dit jaar iets beters
pi_58977788
@marleen5: tsja, niet echt boeiend, maar eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op een verplichte introductie die langer duurt.

Hoe was de uitzending lienelien? Weet je al wat van je sollicitatie?
pi_58991469
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 00:12 schreef Toad het volgende:
@marleen5: tsja, niet echt boeiend, maar eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op een verplichte introductie die langer duurt.

Hoe was de uitzending lienelien?
Leuk! De drie gasten, Robert Soeterik (midden-oostendeskundige), Guus Dubbelman (bekende fotograaf die embedded in Irak is geweest) en Frans Verhagen (VS-deskundige) hadden een leuke discussie met elkaar (en dat was precies de bedoeling ) en Frans en Robert gingen na afloop zelfs nog ergens iets drinken om verder te gaan met hun gesprek
quote:
Weet je al wat van je sollicitatie?
Jaa, werd vanochtend gebeld, ik ben aangenomen!
Per 11 augustus begin ik bij Man Bijt Hond, en ben op 19 december alweer klaar. Dus ga in februari afstuderen
pi_58992356
Mazzelaar! Echt tof MbH!

Weet je al wat je gaat doen met afstuderen? Kom nu steeds 2 meisjes tegen die een bedrijfsfilm aan het maken zijn voor een verzorgingshuis. Ik weet zelf nog totaal niet wat ik wil met afstuderen.

Was dit jullie laatste aflv?
pi_58992388
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:18 schreef Toad het volgende:
Mazzelaar!
wat nou Ik ben gewoon de beste kandidaat
pi_58992416
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:19 schreef lienelien het volgende:

[..]

wat nou Ik ben gewoon de beste kandidaat
.

Dat heb ik ook tegen hun gezegd hoor.

Je was te snel met quoten! Of ik te snel met posten...
pi_58992722
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:20 schreef Toad het volgende:

[..]

.

Dat heb ik ook tegen hun gezegd hoor.

Je was te snel met quoten! Of ik te snel met posten...
hen. hen. heeeeeeeeeeeeen.
Ahgoed, tegen wie?
pi_58992780
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:18 schreef Toad het volgende:
Mazzelaar! Echt tof MbH!
jaaa
quote:
Weet je al wat je gaat doen met afstuderen? Kom nu steeds 2 meisjes tegen die een bedrijfsfilm aan het maken zijn voor een verzorgingshuis. Ik weet zelf nog totaal niet wat ik wil met afstuderen.
wát? Hmm. Nee dat iig niet. Nee echt géén idee. Nog helemaal niet over nagedacht. Misschien ga ik wel aftuderen op een format, da's ook wel leuk.
Hoe kom jij die meisjes trouwens 'steeds' tegen? Jij komt vaak in bejaardentehuizen?
quote:
Was dit jullie laatste aflv?
Nee, 11 juni de laatste. Dan moet niet een van ons het presenteren, maar doet Marien nogwat van AT5 dat. Dus da's extra lastig met de briefing van een gast en het tekstdraaiboek ed.
Wanneer is jullie opname eigenlijk? Of is die al geweest?
pi_58992955
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:35 schreef lienelien het volgende:

[..]

hen. hen. heeeeeeeeeeeeen.
Ahgoed, tegen wie?
Ik zat al - heel flauw - de naam van de eindredacteur op te zoeken, maar goed, je had zelf al door dat ik niemand heb gesproken daar.. denk ik... Wel een vrouwenredactie zeg.
pi_58993089
Trouwens.... taalpurist! En dat voor iemand die bij de tv gaat werken.
quote:
wát? Hmm. Nee dat iig niet. Nee echt géén idee. Nog helemaal niet over nagedacht. Misschien ga ik wel aftuderen op een format, da's ook wel leuk.
Hoe kom jij die meisjes trouwens 'steeds' tegen? Jij komt vaak in bejaardentehuizen?
Hehehe nee. Die zijn in het Applelokaal aan het monteren. Al een heule tijd. Maar goed, ik zit daar straks ook wel een tijdje te monteren aan de instart van Bolkestein. Trouwens ben jou ook wel een paar keer tegen gekomen van de week. Maar toen zat jij druk te vergaderen of te computeren.
quote:
Nee, 11 juni de laatste. Dan moet niet een van ons het presenteren, maar doet Marien nogwat van AT5 dat. Dus da's extra lastig met de briefing van een gast en het tekstdraaiboek ed
O, spannend. Die Marien ken ik volgens mij niet. Heb je wel kort de tijd om gasten te vinden enzo.
quote:
Wanneer is jullie opname eigenlijk? Of is die al geweest?
Nee, die vind pas 14 juni plaats.
pi_58993176
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:50 schreef Toad het volgende:
Trouwens.... taalpurist! En dat voor iemand die bij de tv gaat werken.
Net alsof daar je teksten niet correct moeten zijn. Om nog maar niet te spreken over ondertiteling en titels van gasten
quote:
[..]

Hehehe nee. Die zijn in het Applelokaal aan het monteren. Al een heule tijd.
Arme kinders
quote:
Maar goed, ik zit daar straks ook wel een tijdje te monteren aan de instart van Bolkestein. Trouwens ben jou ook wel een paar keer tegen gekomen van de week. Maar toen zat jij druk te vergaderen of te computeren.
quote:
helemaal niet gezien! Je hebt me vast wel zien slapen tijdens de vergaderingen, of doelloos zien klikken achter de comp, ja Heb je helemaal niet gezien.
Ik ben zó blij dat ik over 2 weken m'n áller-áller-állerlaatste mim-tentamen ooit heb! Deze minor vergt echt belachelijk veel tijd, en ik heb er nu dan ondertussen ook al wel een beetje genoeg van..
[..]

O, spannend. Die Marien ken ik volgens mij niet. Heb je wel kort de tijd om gasten te vinden enzo.
[..]
Ja, inderdaad, da's best lastig nog..
quote:
Nee, die vind pas 14 juni plaats.
oh, spannend In welke studio?
pi_58993189
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:45 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik zat al - heel flauw - de naam van de eindredacteur op te zoeken, maar goed, je had zelf al door dat ik niemand heb gesproken daar.. denk ik... Wel een vrouwenredactie zeg.
Ans Jepkens is dat
Haha, ja veel vrouwen wel, maar had m'n sollicitatiegesprek met twee mannen
pi_58993281
Ooooooo die Frans Verhagen! Het kwartje valt, die ken ik wel.

We zitten in de studio van AT5.
pi_59118006
Is het gelukt om zo snel gasten te regelen lienelien? Vandaag kwam er bij ons eindelijk een beetje schot in de zaak in het zoeken naar een derde gast.
pi_59175329
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:18 schreef Toad het volgende:
Is het gelukt om zo snel gasten te regelen lienelien? Vandaag kwam er bij ons eindelijk een beetje schot in de zaak in het zoeken naar een derde gast.

Ja hoor! Maar wij hebben 5 talkshows, steeds met een kleine 2 weken ertussen hè. Dus we moeten wel
We hebben as woensdag zelfs een gast die helemaal uit Ee komt (bij Groningen oid, maar dan nóg noordelijker).
Wie hebben jullie nu? (/pm?)
pi_59222455
Kan ik eindelijk meewerken aan een open dag, vragen ze niemand. Normaal zit m'n mailbox vol met mailtjes van wil je meehelpen?
pi_59222706
O wacht, MIC voltijd doet niet aan open avond deze keer. Waarschijnlijk zijn er weer lekker veel inschrijvingen.
pi_59223157

Kan iemand mij vertellen of je automatisch verzekerd bent van een plekje op het MIM als je de toelatingstest gehaald hebt?

En kan iemand meer vertellen over de toets? Ik leer me suf
Hij is de 17 & 18e! Tips? En op welke dagen beginnen de introductiedagen/lesdagen?

(okee de laatste vraag kan ik opzoeken maar momenteel veelste lui voor, alvast bedankt )
pi_59223282
Ik neem aan van wel. Er is geen loting oid op het MIM. Maar ik heb niet te maken gehad met een toelatingstets.

De introductiedagen zijn meestal in de laatste week van augustus.
pi_59224916
Dankjewel! Ik dacht het ook alleen ging in eens twijvelen. Is het een leuke studie mensen, voor degene die het al volgen?
pi_59224952
Ik vind het heel erg leuk Ben al wel bijna klaar.
Zal wel weer een gigantische lichting komen dit jaar..
pi_59225221
Jeee! Ik kan niet wachten namelijk, het eerste jaar schijnt moeilijke basisstof te zijn maar daarna kun je je richting kiezen en heb je er meer plezier in, klopt dat?
pi_59227048
Ja, maar de basisstof is niet zo heel moeilijk hoor. Zorg gewoon dat je de lessen goed volgt, dan heb je het grootste werk al gedaan voor de tentamens.

Nieuws en media is trouwens het leukste afstudeerprofiel.
pi_59227184
nietus.
pi_59227397
wellus.

Het antwoord op je vraag paar posts terug heb ik trouwens naar je gepmed.
pi_59247090
quote:
De Anne Vondelingprijs voor politieke journalistiek gaat dit jaar naar NRC- columniste Elsbeth Etty. Het juryrapport stelt dat ze voor een waakzaam en goed geformuleerd geluid zorgt in het maatschappelijk debat.
NOS
pi_59248788
quote:
Op maandag 9 juni 2008 14:35 schreef Toad het volgende:

[..]

NOS
Nou, dat mens in wel waakzaam, ja
Prettig persoon ook om te interviewen.. (ratel-ratel-ratel)

Leuke gasten trouwens Toad! Die kunnen juíst veel leuker vertellen dan bekende mensen ed, die hebben zo'n fijne persvoorlichter als souffleur meestal
pi_59296120
Wie er ooit op het idee is gekomen om dossiers in te voeren in het onderwijs. Blegh.

Steeds maar weer zoeken naar opdrachten die je al lang gemaakt hebt, maar weken later niet meer kunt vinden.
pi_59387658
Iemand nog die studiehulp van percent over?
pi_59390816
Toad, hoe ging het??
pi_59390838
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:47 schreef Koewam het volgende:
Iemand nog die studiehulp van percent over?

tisdatdan?

De meeste boeken heb je trouwens helemaal niet nodig eigenlijk...
Samenvattingen downloaden voor tentamens
pi_59393644
Hey Lienelien. Ging goed. De mensen van AT5 waren ook positief over onze uitzending. Ik was opnameleider, ging ook goed.

En hoe ging de uitzending bij jou woensdag?
pi_59518109
Toetsvraag vandaag:

"Noem 6 Nederlandse journalist-fotograven en beschrijf een foto van hen."

pi_59518133
* Toad zag lienelien nog gister bij S. de B. en vandaag bij docente R.L.
pi_59526813
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 20:34 schreef Toad het volgende:
Hey Lienelien. Ging goed. De mensen van AT5 waren ook positief over onze uitzending. Ik was opnameleider, ging ook goed.
Tof

Ik hoorde van SdB dat er bij een groep iemand vlak voor de opname had afgezegd? ehbo iets oid..
quote:
En hoe ging de uitzending bij jou woensdag?
Ja goed hoor Alleen jammer dat de presentator (van AT5) zich totaal niet aan ons zorgvuldig geschreven tekstdraaiboek hield De bruggetjes en intro's vooral.
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:13 schreef Toad het volgende:
* Toad zag lienelien nog gister bij S. de B. en vandaag bij docente R.L.
Gisteren ja? Had ik les van haar? Ohhh, wacht 'de vieuwing' zoals ze dat zelf zo mooi noemt, ja. Saaiheid was dat..
Met R had en slb-gesprek. Bij gebrek aan een hokje ( ) zijn we maar op de gang gaan zitten. Meer over de niet-praktischheid van het SGG gehad dan over iets anders
'Goh ja met de minor ging alles goed dus, ja fijn!' "oh en je hebt al een stage? Super, veel succes' En dat was het nuttige gedeelte Alleen nog even over scriptie gehad, aangezien ik die in 2 maanden wil gaan schrijven. Maar goed, was weer gezellig. Die gesprekken waren in de eerste met M.A. wel anders
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:13 schreef Toad het volgende:
Toetsvraag vandaag:

"Noem 6 Nederlandse journalist-fotograven en beschrijf een foto van hen."

Que? Wie had die bedacht?
Hoeveel kon je er beantwoorden?

[ Bericht 21% gewijzigd door lienelien op 19-06-2008 19:41:48 ]
pi_59527081
als het goed is zit ik daar volgend jaar ook!
waar moet ik op letten en zo, waar is het leuk, is er een beetje sociale cohesie? ;')
pi_59527117
Oja, IAMdocenten gaan een stukje inkrimpen, ze gaan met meer mensen in 'n kantoor zitten, waardoor het kantoor op de 4e vrijkomt, en dan wordt dat een MIM-computerlokaal En de lokalen worden ook soort van van ons zeg maar, IAM heeft na de zomer voortaan 'n verdieping minder en wij eentje meer

Rose vroeg zich trouwens ook nogal af waarom al die verhuisboxen op de 1 t/m 3e staan.. blijkbaar gaan er ook mim mensen/dingen verhuizen.

Oja, die man die onze laatste opname presenteerde zei bij alle drie de groepen 'MIEM' ipv MIM
'Welkom bij Grand Café MIEM!'
pi_59527160
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:43 schreef Koewam het volgende:
als het goed is zit ik daar volgend jaar ook!
waar moet ik op letten en zo, waar is het leuk, is er een beetje sociale cohesie? ;')

waar je op moet letten is dat je niet al te veel boeken gaat kopen aangezien je die toch niet veel zal gebruiken, studentsonly voor de samenvattingen is wel een stukje goedkoper Eeeen, waar is het leuk? Euh, op het terras op de nieuwmarkt 2 metrohaltes vanaf school?
pi_59527201
oke, welke boeken raad je aan in het eerste jaar niet te kopen?
pi_59527370
Hmm, ik weet niet welke boeken je dit jaar moet kopen.
Heb jij Verhage veel gebruikt Toad? Ik toen wel regelmatig, maar dat was dan ook een van de weinige boeken die nuttig waren..
Heb je een boekenlijst Koewam?
pi_59527630
Nog niet.
"een van de weinige boeken die nuttig waren", wil dat zeggen dat je bijna niet uit boeken leert?
pi_59527740
Nee, ik leerde vooral de samenvattingen. Ik vind het vervelend om super dikke boeken steeds maar weer door te lezen. Maar zo gek veel boeken heb je niet nodig. In de 2e (RMP iig) heb je er al helemaal niet veel meer nodig, en die zijn zelfs leuk. De boeken van dit jaar lees ik zelfs voor het slapengaan

Maar een boek zoals Projectmanagement (1e jaars boek) vond ik totaal niet nuttig. Staat in hoe je 'n agenda maakt, en hoe je notulen schrijft en dat soort gedoe. Dat staat ook in het MIM-basisboek (een reader van school) dussum, nouja, dat was echt een niet al te handig boek. Verder weet ik eigenlijk niet meer precies welke boeken ik in de eerste had...
pi_59537114
Mooi dat het bij jullie ook goed ging.
Ja, dat EHBO gevalletje was bij een andere groep. Ze hebben het goed kunnen oplossen gelukkig.
Over de toestvraag, ik kon er anderhalf antwoorden, had de naam niet helemaal goed van de 2e. Paar klasgenoten hebben opgeschreven dat ze het een onzinvraag vonden.

Aan het boek van Verhage heb ik wel wat gehad. Projectmanagement is idd. minder. Spelling moet je ook wel hebben. De rest weet ik niet meer zo.

Koewam, de krull om de hoek is ook wel oke voor een informele groepsvergadering.

Lien, dit was zeker jouw laatste dagje op school?
pi_59537291
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 23:24 schreef Toad het volgende:
Mooi dat het bij jullie ook goed ging.
Ja, dat EHBO gevalletje was bij een andere groep. Ze hebben het goed kunnen oplossen gelukkig.
Over de toestvraag, ik kon er anderhalf antwoorden, had de naam niet helemaal goed van de 2e. Paar klasgenoten hebben opgeschreven dat ze het een onzinvraag vonden.
Ja, is het ook.
quote:
Aan het boek van Verhage heb ik wel wat gehad. Projectmanagement is idd. minder. Spelling moet je ook wel hebben. De rest weet ik niet meer zo.
Ach, spelling. Dat leer je in de eerste van de havo.
quote:
Koewam, de krull om de hoek is ook wel oke voor een informele groepsvergadering.
En de bankjes lang het water En het dakterras dat niet open is
quote:
Lien, dit was zeker jouw laatste dagje op school?
Jaaaaaaaaaaaaaa
Nouja, woensdag groepsrapport van studioprogramma printen en inleveren, en dan volgend jaar nog één herkansing van jaar 2
pi_59539219
Koewam, dit filmpje is echt een aanrader.

Verplichte kost.

[ Bericht 35% gewijzigd door Toad op 20-06-2008 01:19:22 ]
pi_59870131
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 01:04 schreef Toad het volgende:
Koewam, dit filmpje is echt een aanrader.

Verplichte kost.

Leuke opdracht trouwens, die van dat filmpje. 2e jaars oid?

Ik heb de cijfers van de 2e helft van m'n minor binnen; 3 keer 'n 8 en één 6je
Ik had daarvoor wel minimaal een 7 verwacht, maar goed.
Nu nog het cijfer van 'n herkansing afwachten, en dan stage
pi_59870677
Ben trouwens toegelaten na de 21+-toets
pi_59870832
Feli.

Lien, als ik me niet vergis zijn het P-studenten. Nette cijfers hoor.
pi_59871228
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:38 schreef Koewam het volgende:
Ben trouwens toegelaten na de 21+-toets

Was het moeilijk?
pi_59883829
Mwa, moeilijk, moeilijk. Vergeleken met m'n huidige studie technische natuurkunde een geheel andere tak van sport.

Het betrof een M&O-examen op havo niveau.
De nadruk lag op het maken van economische berekeningen, maar als je de begrippen niet kent dan ben je de klos. Met veel oefenen in het werkboek (dat ik overigens 1 dag voor de toets had aangeschaft ) is het wel goed gelukt, want de vragen waren bijna letterlijk uit het boek. Ik had wel heel erg goed de theorie bestudeerd maar daar haal je geen voldoende mee.

Al met al is het erg meegevallen. Ik heb wel erg lang geleerd voor mijn doen, 4 dagen full-time of zo, en heb een 6 gescoord. Het is geen walk in de park!

(zo bij gebrek aan betere recensies van deze toets op internet doe ik dit voor de lichting van volgend jaar )
pi_60147480
Hallo allemaal,

Ik begin in september met de opleiding mim. Ben zeer benieuwd wat me allemaal te wachten staat. Van wat ik hier lees stelt de introductie niets voor maar dat is niet erg aangezien de introductie van m'n vorige opleiding een echte afmatter was (H)

Kan iemand van jullie me vertellen wat ik moet verwachten van de economie die je in het eerste jaar krijgt? Ik ben er namelijk niet zo'n kei in en vroeg me af of ik misschien al iets van voorbereidend werk uit de bieb moet halen voordat ik begin of dat het wel meevalt...

Gr sanne
hamandeggs
pi_60163045
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:29 schreef potverdory het volgende:
Hallo allemaal,

Ik begin in september met de opleiding mim. Ben zeer benieuwd wat me allemaal te wachten staat. Van wat ik hier lees stelt de introductie niets voor maar dat is niet erg aangezien de introductie van m'n vorige opleiding een echte afmatter was (H)

Kan iemand van jullie me vertellen wat ik moet verwachten van de economie die je in het eerste jaar krijgt? Ik ben er namelijk niet zo'n kei in en vroeg me af of ik misschien al iets van voorbereidend werk uit de bieb moet halen voordat ik begin of dat het wel meevalt...

Gr sanne
ach, ik vind bedrijfseconomie best wel meevallen. Zolang je naar alle hoor- en instructiecolleges gaat en af en toe wat opdrachten oefent dan moet het tentamen makkelijk lukken. Je moet gewoon wat begrippen en formules leren, zoals het break-even point ed. Dat is de formule uit je hoofd kennen, en genoeg oefenen.
Maar dat doet men gewoon niet, gezien het feit dat 950 eerstejaars het moesten herkansen afgelopen jaar
pi_60526607
Niet al een weekje eerder?
pi_60526908
Al sla je me dood,nog geen brief gehad met de precieze data.:)
pi_60527071
Heb er zin in. Heb een kamer in noord, toelatingsexamen gehaald en naar een laptop aan het kijken!
pi_60527213
Laptop is wel slim Computerlokaal zit rond tentamen/inleverweken altijd behoorlijk vol
pi_60527282
2 uur reizen gaat me wel tegenvallen ben ik bang,maar ik wacht het even af.
pi_60527672
Waarom zoek je geen kamer dan? Duurt toch wel even voor je iets hebt. En 2 uur reizen, dat heb ik 2 maanden volgehouden. Moest om 5u30 opstaan, en kwam om 19/20u thuis. Veel plezier
pi_60527788
Ik moest 1,7 uur reizen enkele reis en daar begin ik niet an, daarom heb ik een kamer gezocht. Ik heb na 4 maanden inschrijftijd al een kamer met eigen douche en toilet gehad hoor
pi_60527879
1,7 uur?

Ah, je gaat aan de Cleijndertweg wonen?
pi_60528084
Omdat ik deze opleiding hoogstwaarschijnlijk maar voor een jaartje ga volgen vind ik het de moeite niet. Ik zie het wel (:

[ Bericht 4% gewijzigd door Tonio-mcdo op 03-08-2008 16:11:56 (kutzaterdagnachten) ]
pi_60528184
Mooie zin.
Maar goed, waarom maar een jaar? En wat wil je dan gaan doen?
pi_60528349
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 15:45 schreef lienelien het volgende:
1,7 uur?

Ah, je gaat aan de Cleijndertweg wonen?
Eigenlijk 1,6666 (1 uur en 40 minuten).

Hoe weet jij dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Koewam op 03-08-2008 16:17:42 ]
pi_60528439
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 16:07 schreef Koewam het volgende:

[..]

Eingelijk 1,6666 (1 uur en 40 minuten).
quote:
Hoe weet jij dat?
Je zegt noord, eigen douche en toilet en korte inschrijftijd. Da's gewoon een optelsom. Heb er ook een tijdje gewoond, sterkte.
pi_60528490
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 15:56 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Omdat ik deze opleiding hoogstwaarschijnlijk maar voor een jaartje ga volgen vind ik het de moeite niet. Ik zie het wel (:
Kunstacademie, ze vonden me te jong.
pi_60528625
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 16:10 schreef lienelien het volgende:

[..]

[..]

Je zegt noord, eigen douche en toilet en korte inschrijftijd. Da's gewoon een optelsom. Heb er ook een tijdje gewoond, sterkte.
Ja, denk dat ik het wel nodig heb.
Was niet zo kapot van de ambiance en ligging.

Zit ook te twijfelen of ik uberhaupt wil investeren in verf.
pi_60528849
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 16:18 schreef Koewam het volgende:

[..]

Ja, denk dat ik het wel nodig heb.
Was niet zo kapot van de ambiance en ligging.

Zit ook te twijfelen of ik uberhaupt wil investeren in verf.
vooral niet doen, zo snel mogelijk verhuizen
Op mijn gang (6e verd.) was ik het enige meisje, en de enige Nederlandsspekend persoon. De keuken was volledig leeg, op af en toe een schimmelende pan na. Ieder weekend lag er wel weer een plas kots in de lift
Het winkelcentrum dichtbij is wel handig. Maar met een paar inschijfmaandjes meer kan je ook bij kattenburgerstraat/bijltjespad komen te wonen, erg leuk, en goede locatie! (bij waterlooplein)
pi_60529094
Lege keuken is juist goed, alles voor mezelf!
Maar heb een beetje het idee dat ik daar ga vereenzamen, lijkt wel de Sovjet-unie daar.
pi_60529142
Dat bedoel ik
Maar je bent wel zo op school.
Kleine 10 minuten in lijn 33, 5 minuutjes in de metro, 2 minuten lopen
pi_60551222
Hey mensen,
ik start in september met de opleiding MIM, mare, hebben jullie nog tips ed om de eerste weken te overleven?

Tips & Tricks, hoe te kleden, wat voor tas, agenda?

XJS
Wacht niet tot morgen, wat vandaag al gedaan kan worden.
pi_60553522
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 15:36 schreef Missmissi het volgende:
Hey mensen,
ik start in september met de opleiding MIM, mare, hebben jullie nog tips ed om de eerste weken te overleven?

Tips & Tricks, hoe te kleden, wat voor tas, agenda?

XJS
Tip 1: je zit niet meer op de middelbare school. Maak je asjeblieft niet druk over welke tas/agenda ed.
pi_60553776
tip 2?
pi_60553788
een echte tip?
pi_60554161
Genieten, en je voorstellen aan misschien wel je nieuwe klasgenoot (:
pi_60554428
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 17:31 schreef Missmissi het volgende:
een echte tip?
wat wil je horen?

Doe een skinny jeans aan met afgestrapte all stars en een h&m shirtje, koop een hello kitty agenda, en een björn borg tas?
pi_60554444
Maar goed, sla vooral niet de marketing en bedrijfseconomie (hoor-) colleges over, want dan wordt het tentamen behoorlijk moeilijk, word goede vrienden met je projectgroepje, dat maakt je leven een stuk makkelijker, en vergeet je toegangspasje niet, want de beveiligingsmannetjes zijn nogal vervelend.
pi_60555882
Een vraag dan ; heb je (meestal) gewoon vijf dagen per week school?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')