Wat mij irriteerd is inderdaad de manier van discussieren en het over een kam scheren van alle "critici" die TRU bezoeken. Een forum bestaat slechts door de discussie, boards leven door mensen die van mening verschillen en daarom leeft TRU ook.
De mening van Summers en Sjoep , om maar 2 prominente voorbeelden te noemen, dat is hun mening, daar komt niemand aan en hun mening word door mij, Denninger of michielos ten alle tijden met respect behandelt. Het kan natuurlijk voorkomen (veelvoudig) dat ik het er niet mee eens ben maar ik zal nooit een discussie aangaan door slechts 1 regel te posten, de arme Summers woorden in de mond te leggen (ook al doet zij dat zo vaak) of hele lappen tekst te quoten om dan vervolgens met een totaal andere gevolgtrekking en afwijkend antwoord aan te komen. Dat vind ik nergens op slaan en is ook helemaal nergens voor nodig mijns inziens.
wederom een voorbeeld uit de praktijk; - Ik zie nu dat Summers haar post gewijzigd heeft -
Ik post dat het een leugenachtig geheel word wanneer iedereen maar hun hun tekst omschrijft op basis van hoe 2 personen dat willen (maw NIET je eigen mening) omdat ze aan de voeten moeten liggen van deze 2 posters die brullen wanneer hun -wel of niet beargumenteerde- mening niet strookt met de mening van deze 2 huilende personen. Maw; uitkomen voor je eerlijke mening is niet mogelijk omdat er 2 posters woedend worden en gaan brullen wanneer je een suggestie geeft dat niet samengaat met het paranormale. Met als gevolg: Closed threads, Moderators die met de handen in het haar zitten, wat ik me ook wel kan voorstellen aangezien zowel Denninger en Summers van de oude garde zijn, en noem het maar op. Deze lap tekst word vervolgens door de beste Summers gequote waarna ze deze stelling even met een ongezout antwoord zal voorzien; tot mijn grote verbazing is haar antwoord
quote:
Ah dus als het niet logisch genoeg onderbouwd is , DAN word het een oneerlijk leugenachtig geheel
Ik vraag me dan af wat het nut is van
quote:
en of ze uberhaubt de tekst gelezen heeft want dit bedoel of zeg ik toch helemaal nergens? Dit gebeurd helaas KEER op KEER en ik kan me niet voorstellen dat iemand die
www.fok.nl weet te vinden, 1001 boeken leest over het paranormale en voor mijn gevoel vrij intelligent overkomt zulk groot probleem heeft met het begrijpen van wat in mijn ogen een simpele tekst is.
Ik denk dat het trollen is of in ieder geval proberen iemand kwaad te krijgen die wel argumenten kan leveren en dit keer op keer doet. Ik vraag me af waar dit voor nodig is en ik kan me dan ook geen enkele reden voor de geest halen dan dat het hogere doel "trollen" is. Het heeft geen zin om keer op keer woorden in de mond te leggen, invullingen te geven aan ALLES en ik vind dit een bijzonder irriterende manier van omgang.
Zoals Denninger al aangaf; natuurlijk zijn er mensen die even lezen en dan posten; OK HAHA JE ZIT AAN DE DRUGS maar deze personen verdwijnen na 1 post al snel weer in de vergetelheid. Ik ben niet zo een persoon, Michielos ook niet en Denninger ook niet. Bastard gaf het al aan; wij gaan toch met goede moed discussies in en proberen onze mening zo uitgebreid en helder mogelijk te beargumenteren. Het enige wat ik naar vind is de manier van discussieren, het doen alsof je tekst gelezen hebt en dan met een totaal afwijkend antwoord komt en dus woorden in de mond legt en dat er niet respectvol gepraat word.
Als mij iets gebeurd ben ik ook zo eerlijk om dat toe te geven. Zoals met die waarzegster. Maar ik zal nimmer mijn ogen sluiten en als ze t niet meer kan zal ik dat ook zeggen. Het kan twee kanten op maar ik ben wel zo eerlijk om open te staan voor beide kanten, niet slechts voor 1 kant. Als er mensen komen die zeggen; JE ZAT AAN DE DRUGS. JE KNALDE JE GEZICHT EXPRES TEGEN HET ASFALT en dergerlijke dan zal me dat letterlijk aan mijn reet roesten. Ik kan zelf beslissen waar ik op reageer en waarop ik niet reageer. Ik vind echter dat Denninger elke keer opnieuw veel sterker in de discussie staat daar waar Summers &co telkens teksten quoten om vervolgens woorden in de mond te moeten leggen, valse beschuldigingen gebruiken voor hun punt dat op dat moment nog niet bestaat en meer van dat moois.
Verder ben ik heus niet anti paranormaal of anti summers, ook al klinkt het even zo maar ik vind dat daar ook eens over gepraat mag worden. Verder hoop ik gewoon nog vele jaren hier te posten, zij het kritisch of juist niet, het ligt eraan waar ik me in kan vinden maar ik zal me nooit verlagen tot het vals beschuldigen van mensen, het woorden in de mond praten of het disrespecteren van andermans mening. Mijn posts zullen altijd een lap tekst zijn met onderbouwing.
out
[ Bericht 6% gewijzigd door Flammie op 26-11-2008 06:34:05 ]