Euh, volgens mij denkt een mens met z'n verstand/hersenen, en kan iemand handelen vanuit z'n gevoel.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:24 schreef Michielos het volgende:
Het is ook niet echt een kwestie: believers tegen debunkers maar een van verschillende soorten mensen:
Het mens dat denkt vanuit zijn gevoel vs. het mens dat denkt vanuit zijn verstand?
wie heeft gelijk? Wie is er "meer"? We zijn allebei evenveel waard, ongeacht waar je mee denkt!
De een is niet minder goed dan de ander enz.
Hoezo "wie heeft er gelijk"?quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:06 schreef Michielos het volgende:
Yup, en wie heeft r gelijk? Natuurlijk denk je niet PUUR met alleen dit of dat maar er zijn mensen die meer met verstanddenken DAN met hun gevoel en vice versa.
Ok, kan gebeuren, maar het is dus wel een cruciaal verschil.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:06 schreef Michielos het volgende:
Ik lees nu Handelen vanuit gevoel. DIt was een fout van mijn kant uit. Dit bedoel ik dus eigenlijk ook.
En dat in het feedbacktopicquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat een fantastische demonstratie discussiëren in TRU is dit topic geworden.
Het staat je aan of niet, zo simpel is het.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:09 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Toch jammer dat er niet één wetenschappelijk verifiërbaar feit uit gekomen is dan, dat had het hele verhaal geloofwaardig (en daarmee wereldschokkend) gemaakt. Nu zal het beperkt blijven tot een zeer beperkt publiek.
Onzin. Het staat je helemaal vrij om hier in TRU een topic te maken waar je dus helemaal jouw visie kan laten vloeien tot je een ons weegt. Die nieuwe regel in TRU is er niet om meningen buiten TRU te houden maar buiten bepaalde topics waar er een andere kant op gegaan wordt, namelijk de 'laten we aannemen dat het waar is' zodat er meer uit kan komen zonder het welbekende hameren op puntjes waaroor het nergens heen gaat. Als jij je niet geroepen voelt om zo'n topic zelf te maken zal het wel niet zo belangrijk zijn denk ik dan. Je hebt de optie, gebruik die ook. Doe je dat niet moet je ook niet jammeren. Ik zal niet mijn digitale SS'ers op je af sturen hoor.quote:Maar goed, een beperkt publiek zal iets zijn wat je aan zal spreken gezien het nieuwe, op oud Duitse leest gestoelde, forumbeleid hier in Tru.
Dit is ook niet op de waarheid gebaseerd, enkel en alleen als de topicstarter duidelijk aangeeft een bepaalde richting in te willen met een topic kunnen en zullen we erop sturen. Het leeuwendeel van de topics in TRU zijn niet zo ingericht of met de open vraag 'wat is dit?' dan ben jij vrij om jouw mening te geven omdat ie gevraagd wordt. Als er duidelijk aangegeven wordt dat er in een topic aangenomen wordt dat het wel zo is ( en de TS is serieus/komt serieus genoeg over) dan zullen we dat ook handhaven. Uiteindelijk komt het de topics ten goede en de diepte van de materie ook.quote:Doodzonde dat jullie in een besloten overleg hebben besloten dat kritische geluiden niet meer welkom zijn in het leeuwendeel van de Tru topics. De hele charme van Tru was juist dat mensen met verschillende opvattingen elkaar konden vinden op dit stukje van het web, daar kwamen zo nu en dan erg leuke discussies uit voort.
Er zijn niet zo veel users over in TRU die niet onder de skeptici vallen horquote:Op dinsdag 16 december 2008 22:23 schreef Michielos het volgende:
het is wel zo dat zonder de skeptici/critici het forum bijzonder leeg en eenzijdig is. Ik heb overigens een paar boeken besteld om te lezen
Wat niet zo heel raar is toch? Ik word ook moe van het maar moeten verdedigen van je eigen ideeen, keer op keer hetzelfde. Je zou kunnen denken dat de drang om hun gelijk te blijven halen sterker is onder de critici dan onder de 'andersgelovige' .quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:23 schreef Michielos het volgende:
het is wel zo dat zonder de skeptici/critici het forum bijzonder leeg en eenzijdig is. Ik heb overigens een paar boeken besteld om te lezen
Ik denk dat die laatsten wat "bewuster" in hun energie staan, en zich realiseren dat het negatieve energie oproept. Plus, een herhaling van zetten voor de 80e keerquote:Op woensdag 17 december 2008 08:04 schreef Bastard het volgende:
Je zou kunnen denken dat de drang om hun gelijk te blijven halen sterker is onder de critici dan onder de 'andersgelovige' .
Ik ook, de andere worden eentonig wat dat betreft.quote:Op woensdag 17 december 2008 08:16 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik vind topics waar het over de inhoud mag gaan ipv over bewijs in ieder geval een verademing
Jup, dat is ook zo. Daarom is iedereen ook welkom hier alleen moet er wel een mogelijkheid geboden worden om de skeptische discussie te omzeilen in een bepaald topic waar de topicstarter het niet wenselijk vindt om in de verdediging te schieten.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:23 schreef Michielos het volgende:
het is wel zo dat zonder de skeptici/critici het forum bijzonder leeg en eenzijdig is.
Goeie dingenquote:Ik heb overigens een paar boeken besteld om te lezen
als dat dan ook in het begin van het topic wordt aangegeven is er toch niks aan de hand? Kijk bv. naar het topic van Jogy. Ik ga daar niet in op bewijsvoering en what have you. Overigens beschouw ik mijzelf als een andersgelovige. Als je bv. ziet hoeveel faam mediums als Derek e.d. hebben lijkt het mij dat mijn visie erop minder populair is dan die van het gros van de mensen maar dit is weer een geheel andere discussie.quote:Op woensdag 17 december 2008 08:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat niet zo heel raar is toch? Ik word ook moe van het maar moeten verdedigen van je eigen ideeen, keer op keer hetzelfde. Je zou kunnen denken dat de drang om hun gelijk te blijven halen sterker is onder de critici dan onder de 'andersgelovige' .
De grens is niet altijd zo zwart-wit.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Jup, dat is ook zo. Daarom is iedereen ook welkom hier alleen moet er wel een mogelijkheid geboden worden om de skeptische discussie te omzeilen in een bepaald topic waar de topicstarter het niet wenselijk vindt om in de verdediging te schieten..
Maar, zonder de melding is het topic toch eigenlijk gesloten voor de mensen die over de inhoud willen praten?quote:Op woensdag 17 december 2008 18:10 schreef Hanoying het volgende:
Het is gewoon vreemd dat een topic gesloten is voor mensen met een andere mening dan de topicstarter. Je beperkt jezelf tot een ontzettend klein publiek en je sluit jezelf af voor elke vorm van wederhoor, zelfverkozen oogkleppen.
Het is aan de topicstarter om de insteek van het topic aan te geven dus een bij-effect kan zijn dat het topic minder aandacht krijgt, is niet erg maar het heeft wel de kans om verder de diepte in te gaan door de herhaling van stappen voor een groot deel uit te schakelen. En voor de vierde keer. Het staat je vrij om een topic te openen voor jouw insteek. Je hoeft alleen maar op Nieuw topic te klikken.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:10 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De grens is niet altijd zo zwart-wit.
In jouw Ra topic zou iemand bijvoorbeeld best serieus kunnen meepraten maar zichzelf toch de vraag stellen of er ook verifiërbare feiten uit de channelings naar voren zijn gekomen en waarom wel/niet of de vraag waarom deze channelings niet verzonnen zouden zijn.
Niet iedere user in een Tru topic is al op de hoogte van de materie of bij voorbaat overtuigt en daardoor is het juist logisch dat er zeer basale vragen worden gesteld.
Het is gewoon vreemd dat een topic gesloten is voor mensen met een andere mening dan de topicstarter. Je beperkt jezelf tot een ontzettend klein publiek en je sluit jezelf af voor elke vorm van wederhoor, zelfverkozen oogkleppen.
Hanoying's analogie:quote:Op woensdag 17 december 2008 18:33 schreef jogy het volgende:
En voor de vierde keer. Het staat je vrij om een topic te openen voor jouw insteek. Je hoeft alleen maar op Nieuw topic te klikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |