Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:07 schreef Oblivion het volgende:
Gezien je zoon wel uren... ( ?) rustig heeft gezeten, lijkt mij dat het gaat om AANDACHT!
En niet iets lichamelijks....maar goed ik ben geen dokter.
Zou daar maar niet teveel aan toe geven, dus oorpluggen in.
Wel in de buurt blijven en af en toe een aai over de bol, zeker als ie maar 2 seconden stil is.
Manneke moet wel gerustgesteld worden als hij het goed doet.
Maar verder geen aandacht schenken, zeker niet als er 120 decibel uitkomt.
En nog een heel belangrijk punt wat heel moeilijk gaat worden, je geduld niet verliezen.
Alsof dat manneke al paard kan rijden...quote:
De aai over de bol is het begin hè?quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:24 schreef bixister het volgende:
behalve dat 't mij ook wel goed lijkt om niet te veel aandacht aan het krijsen te besteden zou je daarnaast mijns inziens wel meer moeten doen dan een aai over de bol.
geef tussendoor juist véél knuffels, boekjes lezen, stoeien, vul verder zelf maar iets in wat hij fijn vindt om samen met je te doen. lekkere aandachtsbombardementen. maar niet als reactie op gekrijs, gewoon als jij er even tijd & zin voor hebt. of wanneer hij 't op een minder negatieve manier vraagt. dus dat hij merkt dat je genoeg aandacht voor 'm hebt.
zichzelf vermaken moet hij blijkbaar gewoon nog leren. op de momenten dat je even geen tijd voor 'm hebt daar zo duidelijk mogelijk in zijn, en dan dus echt niet ingaan op het gegil. verwacht niet dat je kind dat meteen heel lang achter elkaar kan, dat kun je 't beste langzaamaan wat opvoeren. je kunt wel tussendoor benoemen dat hij 't moeilijk vindt, of dat ie boos is, enz. dus dat je laat merken dat je 'm wel hoort. maar hij mag ook merken dat dat gillen niet de manier is.
Omdat hij alleen maar opgehouden is met krijsen omdat ik bij hem ben gaan zitten.quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:57 schreef nebelung het volgende:
Waarom negeer je hem op een moment dat hij niet schreeuwt en dus wel lief doet (bij je op schoot kruipt en schattige geluidjes maakt)? Op het moment dat je kind niet schreeuwt, lijkt het me (net zoals Bixister zegt) bij uitstek de gelegenheid om je kind wél aandacht te geven.
Toen had je hem dus aai over zijn bol moeten geven...quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:51 schreef aldo71 het volgende:
Ik ben toen een paar meter van hem af op de grond gaan zitten met mijn oordoppen op.
Ik heb hem niet aangekekeken.
Hij hield gelijk op met krijsen
Ik snap wat je bedoeld. Alleen ons mannetje houdt niet op met krijsen tot hij zijn zin heeft. En aangezien het nogal hard is en zich schor schreeuwd, en gaat hoesten, heb je al snel de neiging dan maar weer wat aandacht te geven. FOUT denk je dan, maar hij word bij dat langdurig krijsen (5-10 minuten) helemaal rood en wint zich nogal op. Dus we krijgen de kans niet goed gedrag te belonen omdat hij kennelijk de overstap niet kan maken van krijs modus naar "dan maar alleen even spelen" modus.quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:02 schreef Silmarwen het volgende:
Pff lastig.
Ik denk dat de meeste pedagogen het volgende advies wel zullen geven. Negatief gedrag negeren, positief gedrag belonen. Dus het krijsen negeren en zodra hij ophoudt met krijsen, en bijvoorbeeld naar je toe gaat, dat wel loven, knuffelen en dergelijke. Zodra hij weer krijst, negeren. Is hij stil, meteen belonen met iets korts. een kus en een knuffel, of een boekje samen lezen. Krijsen, aandacht weer weg.
Deze methode werkt over het algemeen heel goed, maar niet bij elk kindje. Rond de 13 maanden worden wel veel kinderen eenkennig of krijgen ze verlatingsangst. Dat hoeft niet perse alleen boven te komen als je uit het zicht bent, overigens. En deze methode kost wat tijd, je kunt geen wonderen verwachten binnen een paar dagen, het kind moet doorkrijgen dat het beloond wordt door goed gedrag.
En als je er echt niet uitkomt kun je altijd hulp vragen. Ik heb overigens geen ervaring met een osteopaat en snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom dat aangeraden wordt? Het lijkt mij toch meer vragen om aandacht dan pijn of last hebben van iets, dan zou je kindje met aandacht nog steeds krijsen.
Succes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |