abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58538006
Ik droom weleens van IR. De laatste keer verscheen hij naakt, met lang haar en psalmen zingend voor mij.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_58539795
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 17:51 schreef Gellius het volgende:

Pardon, maar het strand bij matig tot slecht weer is natuurlijk van Mij. Dat dat even duidelijk is.
Tssss. Ik ben toch altijd eerder. En wie het eerst komt...
The real is always way ahead of what we can imagine.
  woensdag 7 mei 2008 @ 20:43:46 #237
6536 dwerg
chagrijn
pi_58540527
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:29 schreef Lienekien het volgende:
Verdorie. Bericht dat een collega van mijn kamer gisteren een herseninfarct heeft gehad.
Da's klote.

I intend to live forever, or die trying.
  woensdag 7 mei 2008 @ 20:45:44 #238
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_58540587
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 18:36 schreef Thisbe het volgende:
Ik droom weleens van IR. De laatste keer verscheen hij naakt, met lang haar en psalmen zingend voor mij.
...dass wir fliegen.
pi_58541765
k_man, ik heb hier een prachtig boek liggen van William J.R. Curtis, Modern architecture since 1900. Belang bij? Ik heb er niets meer aan en wil het verkopen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:54:17 #240
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_58543403
Vandaag had ik een dag dat ik me toch nog een beetje student voelde. Eerst geluncht, toen naar een terras, toen naar een ander terras, toen aan de amstel aan nog een terras gezeten, toen zonder terras aan de amstel gezeten en toen ethiopisch gegeten. Life is sweeeeeeeeeet.
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 18:36 schreef Thisbe het volgende:
Je kent me goed he.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_58547610
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
William J.R. Curtis, Modern architecture since 1900.
Gut, daar heb ik er denk ik ook nog wel eentje van liggen, van toen ik kunstgeschiedenis studeerde.
pi_58547723
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:23 schreef Gellius het volgende:

[..]

Gut, daar heb ik er denk ik ook nog wel eentje van liggen, van toen ik kunstgeschiedenis studeerde.
Maar deze is new and improved.

Ik heb het inderdaad ook gebruikt voor vak bij kunstgeschiedenis.
pi_58550372
Er werd hier laatst smalend gesproken over krakers he. Ik moet toch zeggen dat ik het best lollig vind dat de jongste kraakactie hier in Nijmegen een groot pand betreft DIRECT NAAST centrale politiebureau Op 5 meter afstand staat nu 'police partout, justice nil part' gekalkt, en 's middags zitten ze lekker op een oud bankstel in de zon buiten, naast de lunchende agenten.
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:15:41 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58550565
Ik woonde niet al te ver van het toenmalige Wolters-Noordhoffcomplex, in de binnenstad van Groningen. Een aantal van mijn (oud-)huisgenoten hadden banden met het WNC en zo geschiedde het dat enkele krakers, verstoken van toereikend sanitair in hun onderkomen, bij ons in bad gingen. En denk maar niet dat ze het bad na afloop even schoonmaakten. Ik heb verdorie nog nooit zoveel viezige vettige lichaamstroep als een brede grijzige ring in een ligbad gezien.

The love you take is equal to the love you make.
pi_58550569
Even een vraag voor de taalkundigen:
Wat is nou het tegenovergestelde van "kwalitatief hoogstaand product"? kwalitatief laagstaand product?
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:17:45 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58550609
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:15 schreef UncleSam het volgende:
Even een vraag voor de taalkundigen:
Wat is nou het tegenovergestelde van "kwalitatief hoogstaand product"? kwalitatief laagstaand product?
Ik zou het niet zo formuleren. Het hangt even af van de context waarin je het wilt gebruiken. Ik zou eerder kiezen voor iets als 'product van inferieure kwaliteit'.
pi_58550636
XXX streeft echter naar een kwalitatief hoogstaand rapport dat iets later op wordt geleverd, dan een (....) die wel (.. op tijd af is..)
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:22:09 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58550711
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:18 schreef UncleSam het volgende:
XXX streeft echter naar een kwalitatief hoogstaand rapport dat iets later op wordt geleverd, dan een (....) die wel (.. op tijd af is..)
Eerlijk? Ik vind 'kwalitatief hoogstaand rapport' niks. Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Benoem eens wat dan 'kwalitatief hoogstaand' is aan dat rapport waar iets langer aan doorgewerkt wordt. Meer analyses, meer literatuuronderzoek...?

Eerst helder hebben wat je nou eigenlijk wil zeggen, dan komt de bewoording pas aan de orde.
pi_58550731
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:07 schreef ShadyLane het volgende:
Er werd hier laatst smalend gesproken over krakers he. Ik moet toch zeggen dat ik het best lollig vind dat de jongste kraakactie hier in Nijmegen een groot pand betreft DIRECT NAAST centrale politiebureau Op 5 meter afstand staat nu 'police partout, justice nil part' gekalkt, en 's middags zitten ze lekker op een oud bankstel in de zon buiten, naast de lunchende agenten.
Maar zo kreet sláát nergens op in Nederland, vind ik. Als ze nu eens een pand naast een politiebureau in pak 'm beet Libië of Noord Korea of zoiets zouden kraken en met zo'n kreet versieren, dat zou nog 'ns wat wezen.
pi_58550836
Klopt. Toch werd ik er vrolijk van
Ik neem aan dat de kreet uit de Parijse voorsteden ofzo komt, da's natuurlijk al heel andere koek dan gemoedelijik Nimwegen
pi_58551148
Ach ja, laat ik ook maar niet al de zuur doen. Als die kinderen nu eenmaal zo lekker revolutionairtje aan het spelen zijn.

.
pi_58551672
Juist de gemoedelijkheid van naast elkaar lunchende agenten en krakers maakt zo'n leus humoristisch. . Het is lekker typisch Hollands.

Er is een geweldige aflevering van Andere Tijden met film- en fotomateriaal uit de jaren vijftig, allemaal uit privéarchieven gehaald. Die beelden zijn aan elkaar gemonteerd en je hoort Simon Vinkenoog vertellen over hoe hij de jaren vijftig beleefde. Geweldig. Het geeft zo goed aan uit wat Nederland is. Ook de zogenaamde 'aktie' jaren, de jaren zestig/zeventig en tachtig, hebben daar uiteindelijk maar weinig aan veranderd. Veel minder in ieder geval dan lange tijd werd gedacht.

We zijn wat frivoler geworden (zie het bloemmetjesmotief op de foto van Gellius).

“Oh Nederland, oh Nederland, wat zie je er van boven prachtig uit. Met je verre horizon, zo kleurig in het voorjaar, met je recht doornsneden landjes en zilveren waterstromen als een abstract schilderij van vlakken en lijnen.

We hangen aan tradities. Woensdag gehaktdag, vrijdag eten we vis, de voorjaarsschoonmaak en maandag is wasdag. We zijn een proper volk en gans het land hangt na het weekend vol met witgoed. Bollend in de wind. Autoriteiten bemoeien zich nog met ons en geven aanwijzingen hoe we hygiënisch, maar vooral hoe we gezond moeten leven.

Waar gaan wij heen? Waar zijn wij met zijn allen onderweg? Hoe brengen wij onze dagen door? Wat is er te zien, wat staat te gebeuren?
Aan de kleding herkennen we het beroep: de verpleegsters, de postbodes, de obers, de schoorsteenvegers, aannemers, glazenwassers, de olieman.
Maar prominent in het straatbeeld zijn de gestropdaste ambtenaren met hun broodtrommeltje onder de snelbinder op de bagagedrager. De vierde macht dijt verontrustend uit. Het ambtenarenapparaat, de instellingen, de productschappen, de consultatiebureaus, de schoolmeesters, de ziekenfondsbodes, de regelaars, de betuttelaars.

In de steden wonen we met z’n allen op, achter en boven elkaar. En praten nog met de buren. We schrijven elkaar nog brieven, telefoon is er nog nauwelijks, maar de post komt nog wel twee keer per dag. En auto’s zijn geen bezienswaardigheid meer.
De wasteil staat op het aanrecht, de boeken in een tomadorek. We zijn van goeden wille, we lezen Panorama, de Katholieke Illustratie, De Spiegel of De Lach. En als de kinderen naar bed zijn, zet moeder koffie en steekt vader een rokertje op, het liefst Miss Blanche, Chief Whip of North State. De taken zijn afgebakend: de vrouw zorgt voor het huishouden, de man bouwt het land op.

Een stukje van de tekst van Vinkenoog. .
pi_58551728
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
k_man, ik heb hier een prachtig boek liggen van William J.R. Curtis, Modern architecture since 1900. Belang bij? Ik heb er niets meer aan en wil het verkopen.
Ik heb er geen belangstelling voor. Ik denk ook niet dat je er nog veel voor krijgt, het is nieuw toch een tamelijk goedkoop boek?
pi_58551730
ShadyLane, ik zit nu op de Luisterpaal te luisteren naar Mark Lanegan. Klinkt wel goed. Heb jij nog tips van geweldige nieuwe platen die ik daar moet luisteren (ik vertrouw op jouw smaak)?
pi_58551815
Hee, staat Mark Lanegan op de luisterpaal? Mooi, dan zet ik Mauro nu ook even uit.

Ja mijn smaak is natuurlijk onovertroffen, maar mijn kennis van nieuwe muziek bepaald niet. Ik weet echter wel dat mensen tot tranen toe geroerd waren door het concert van Scott Matthew, en dat staat op Fabchannel. Heb het zelf ook nog niet gehoord.
pi_58551841
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:12 schreef k_man het volgende:

Ik heb er geen belangstelling voor. Ik denk ook niet dat je er nog veel voor krijgt, het is nieuw toch een tamelijk goedkoop boek?
Ik zeg: De Slegte. Krijg je er misschien nog een paar euro's voor. Daar kun je dan misschien een flesje wijn van kopen. Altijd leuk.
pi_58551968
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:16 schreef ShadyLane het volgende:
Hee, staat Mark Lanegan op de luisterpaal? Mooi, dan zet ik Mauro nu ook even uit.

Ja mijn smaak is natuurlijk onovertroffen, maar mijn kennis van nieuwe muziek bepaald niet. Ik weet echter wel dat mensen tot tranen toe geroerd waren door het concert van Scott Matthew, en dat staat op Fabchannel. Heb het zelf ook nog niet gehoord.
Ja, wel samen met ene Isobel, maar die hoor je nauwelijks. .

Mijn kennis van nieuwe muziek reikt ook niet veel verder dan de nieuwe van dEUS, maar daar kon je dan ook niet bepaald omheen. En tja. Meneer Barman. Ik ken geen vrouw die hem niet leuk vindt.

Scott Matthew zal ik eens gaan proberen.
pi_58552100
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:22 schreef mane het volgende:
En tja. Meneer Barman. Ik ken geen vrouw die hem niet leuk vindt.
*meldt*
Zelfingenomen interessantdoenerig typje. Althans, zo komt ie over. Ik ken de beste man natuurlijk niet.

Isobel & Mark hebben al vaker samengewerkt. Ik hoor hem liever wat ruiger, zoals in de Screaming Trees, QOTSA of in mijn huidige favoriete band CWTAB.

Er meldde zojuist een vriendin dat ze volgende week wel een dagje thuis wil werken om die monteurman op te vangen Mocht ik ooit het onderwijs verlaten, dan kies ik voor een baan waarin je af en toe 'een dagje thuis kunt werken'..
pi_58552169
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:12 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij onder goedkoop verstaat, maar helaas zijn studieboeken van 40 euro voor mij best veel geld. Vooral omdat de kans dat ik het ooit nog in zal zien vrij klein is, nu het tentamen gehaald is...
pi_58552208
Ken je trouwens het duet van Lanegan met PJ Harvey, mane? Zo nee, wat is je e-mailadres?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')