abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58551148
Ach ja, laat ik ook maar niet al de zuur doen. Als die kinderen nu eenmaal zo lekker revolutionairtje aan het spelen zijn.

.
pi_58551672
Juist de gemoedelijkheid van naast elkaar lunchende agenten en krakers maakt zo'n leus humoristisch. . Het is lekker typisch Hollands.

Er is een geweldige aflevering van Andere Tijden met film- en fotomateriaal uit de jaren vijftig, allemaal uit privéarchieven gehaald. Die beelden zijn aan elkaar gemonteerd en je hoort Simon Vinkenoog vertellen over hoe hij de jaren vijftig beleefde. Geweldig. Het geeft zo goed aan uit wat Nederland is. Ook de zogenaamde 'aktie' jaren, de jaren zestig/zeventig en tachtig, hebben daar uiteindelijk maar weinig aan veranderd. Veel minder in ieder geval dan lange tijd werd gedacht.

We zijn wat frivoler geworden (zie het bloemmetjesmotief op de foto van Gellius).

“Oh Nederland, oh Nederland, wat zie je er van boven prachtig uit. Met je verre horizon, zo kleurig in het voorjaar, met je recht doornsneden landjes en zilveren waterstromen als een abstract schilderij van vlakken en lijnen.

We hangen aan tradities. Woensdag gehaktdag, vrijdag eten we vis, de voorjaarsschoonmaak en maandag is wasdag. We zijn een proper volk en gans het land hangt na het weekend vol met witgoed. Bollend in de wind. Autoriteiten bemoeien zich nog met ons en geven aanwijzingen hoe we hygiënisch, maar vooral hoe we gezond moeten leven.

Waar gaan wij heen? Waar zijn wij met zijn allen onderweg? Hoe brengen wij onze dagen door? Wat is er te zien, wat staat te gebeuren?
Aan de kleding herkennen we het beroep: de verpleegsters, de postbodes, de obers, de schoorsteenvegers, aannemers, glazenwassers, de olieman.
Maar prominent in het straatbeeld zijn de gestropdaste ambtenaren met hun broodtrommeltje onder de snelbinder op de bagagedrager. De vierde macht dijt verontrustend uit. Het ambtenarenapparaat, de instellingen, de productschappen, de consultatiebureaus, de schoolmeesters, de ziekenfondsbodes, de regelaars, de betuttelaars.

In de steden wonen we met z’n allen op, achter en boven elkaar. En praten nog met de buren. We schrijven elkaar nog brieven, telefoon is er nog nauwelijks, maar de post komt nog wel twee keer per dag. En auto’s zijn geen bezienswaardigheid meer.
De wasteil staat op het aanrecht, de boeken in een tomadorek. We zijn van goeden wille, we lezen Panorama, de Katholieke Illustratie, De Spiegel of De Lach. En als de kinderen naar bed zijn, zet moeder koffie en steekt vader een rokertje op, het liefst Miss Blanche, Chief Whip of North State. De taken zijn afgebakend: de vrouw zorgt voor het huishouden, de man bouwt het land op.

Een stukje van de tekst van Vinkenoog. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_58551728
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
k_man, ik heb hier een prachtig boek liggen van William J.R. Curtis, Modern architecture since 1900. Belang bij? Ik heb er niets meer aan en wil het verkopen.
Ik heb er geen belangstelling voor. Ik denk ook niet dat je er nog veel voor krijgt, het is nieuw toch een tamelijk goedkoop boek?
pi_58551730
ShadyLane, ik zit nu op de Luisterpaal te luisteren naar Mark Lanegan. Klinkt wel goed. Heb jij nog tips van geweldige nieuwe platen die ik daar moet luisteren (ik vertrouw op jouw smaak)?
pi_58551815
Hee, staat Mark Lanegan op de luisterpaal? Mooi, dan zet ik Mauro nu ook even uit.

Ja mijn smaak is natuurlijk onovertroffen, maar mijn kennis van nieuwe muziek bepaald niet. Ik weet echter wel dat mensen tot tranen toe geroerd waren door het concert van Scott Matthew, en dat staat op Fabchannel. Heb het zelf ook nog niet gehoord.
pi_58551841
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:12 schreef k_man het volgende:

Ik heb er geen belangstelling voor. Ik denk ook niet dat je er nog veel voor krijgt, het is nieuw toch een tamelijk goedkoop boek?
Ik zeg: De Slegte. Krijg je er misschien nog een paar euro's voor. Daar kun je dan misschien een flesje wijn van kopen. Altijd leuk.
pi_58551968
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:16 schreef ShadyLane het volgende:
Hee, staat Mark Lanegan op de luisterpaal? Mooi, dan zet ik Mauro nu ook even uit.

Ja mijn smaak is natuurlijk onovertroffen, maar mijn kennis van nieuwe muziek bepaald niet. Ik weet echter wel dat mensen tot tranen toe geroerd waren door het concert van Scott Matthew, en dat staat op Fabchannel. Heb het zelf ook nog niet gehoord.
Ja, wel samen met ene Isobel, maar die hoor je nauwelijks. .

Mijn kennis van nieuwe muziek reikt ook niet veel verder dan de nieuwe van dEUS, maar daar kon je dan ook niet bepaald omheen. En tja. Meneer Barman. Ik ken geen vrouw die hem niet leuk vindt.

Scott Matthew zal ik eens gaan proberen.
pi_58552100
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:22 schreef mane het volgende:
En tja. Meneer Barman. Ik ken geen vrouw die hem niet leuk vindt.
*meldt*
Zelfingenomen interessantdoenerig typje. Althans, zo komt ie over. Ik ken de beste man natuurlijk niet.

Isobel & Mark hebben al vaker samengewerkt. Ik hoor hem liever wat ruiger, zoals in de Screaming Trees, QOTSA of in mijn huidige favoriete band CWTAB.

Er meldde zojuist een vriendin dat ze volgende week wel een dagje thuis wil werken om die monteurman op te vangen Mocht ik ooit het onderwijs verlaten, dan kies ik voor een baan waarin je af en toe 'een dagje thuis kunt werken'..
pi_58552169
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:12 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij onder goedkoop verstaat, maar helaas zijn studieboeken van 40 euro voor mij best veel geld. Vooral omdat de kans dat ik het ooit nog in zal zien vrij klein is, nu het tentamen gehaald is...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_58552208
Ken je trouwens het duet van Lanegan met PJ Harvey, mane? Zo nee, wat is je e-mailadres?
pi_58552224
DaD, staat het boek volgend studiejaar nog op de boekenlijst? Dan kun je het verpatsen aan een collega-student
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:37:52 #262
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58552277
Ik heb al mijn studieboeken gehouden, en ze staan keurig op een plank. Ze vertegenwoordigen toch een beetje waar ik me zes jaar voor heb ingespannen. Zonde om ze voor een paar euro te verpatsen (had ik dan toen moeten doen, nu krijg ik er natuurlijk niks meer voor).
The love you take is equal to the love you make.
pi_58552300
Isobel

Ik heb een gesigneerd cd-tje van haar
Aldus.
pi_58552400
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:34 schreef ShadyLane het volgende:
Ken je trouwens het duet van Lanegan met PJ Harvey, mane? Zo nee, wat is je e-mailadres?
Hee, je hebt een foto in het fotoboek! Stoer.

Maar, die ken ik niet geloof ik. Ik zit heel hard te denken. Mijn emailadres weet je wel: docerenalspassie.nl En dan mijn voornaam ervoor. .
pi_58552403
Ik had de mazzel van een studie waar je totaal geen up to date boeken bij nodig had. Kon alles vinden op zoldertjes in antiquariaten, voor een paar euro.

Voor mijn scriptie hield ik me bezig met iemand die vooral bij Duitse geleerden tussen 1880-1925 populair was. Het recentste boek in m'n literatuurlijst stamde uit 1976
pi_58552518
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:37 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb al mijn studieboeken gehouden, en ze staan keurig op een plank. Ze vertegenwoordigen toch een beetje waar ik me zes jaar voor heb ingespannen. Zonde om ze voor een paar euro te verpatsen (had ik dan toen moeten doen, nu krijg ik er natuurlijk niks meer voor).
Mijn studieboeken doe ik niet weg inderdaad. Ik heb dat megadikke boek van Palmer nog staan (ook handig als naslagwerk nu) en als ik daar inkijk, zie ik allemaal keurige potloodstrepen en trefwoorden in de kantlijn staan. En dan ben ik ontroerd vanwege de werklust&toewijding die ik als negentienjarige had. .
pi_58552619
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:28 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

*meldt*
Zelfingenomen interessantdoenerig typje. Althans, zo komt ie over. Ik ken de beste man natuurlijk niet.
Ik houd van een beetje zelfingenomen types, maar zo zelfingenomen komt hij op mij nooit over.

Fotootje.

Kijk toch 'es hoe ongelooflijk bescheiden hij daar staat, met z'n zonder haat taart. Politiek correct is hij ook nog.
pi_58552656
Over fotoboeken gesproken, ik vond dit schatje voor JAM:

pi_58553585
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik weet niet wat jij onder goedkoop verstaat, maar helaas zijn studieboeken van 40 euro voor mij best veel geld. Vooral omdat de kans dat ik het ooit nog in zal zien vrij klein is, nu het tentamen gehaald is...
Ik begrijp dat het niet geleid heeft tot meer belangstelling voor architectuur. En ¤ 40 is inderdaad niet duur voor een architectuurboek.

Ik heb mijn studieboeken ook nog, maar veel 'echte' boeken zijn daar niet bij. Het zijn vooral dictaten.
pi_58553618
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:48 schreef mane het volgende:

[..]

Mijn studieboeken doe ik niet weg inderdaad. Ik heb dat megadikke boek van Palmer nog staan (ook handig als naslagwerk nu) en als ik daar inkijk, zie ik allemaal keurige potloodstrepen en trefwoorden in de kantlijn staan. En dan ben ik ontroerd vanwege de werklust&toewijding die ik als negentienjarige had. .
Palmer! . Had jij die in de wijnrode of zomergroene linnen band?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 08-05-2008 14:03:36 ]
pi_58553706
Zomergroen! Ik zie hem staan ook, terwijl ik dit zit te typen. Even kijken welk boek naast de Grote Palmer mag staan...

Aha. Philip Metcalfe met 1933. Dat mag, vind ik.
pi_58553779
Ah, ik heb de wijnrode. Geen idee in wiens gezelschap het zich bevindt, ik heb alleen, bij wijze van insidersgrapje, mijn Nesciootjes 'naast Dante' staan.
pi_58554069
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 13:47 schreef Gellius het volgende:
Ah, ik heb de wijnrode. Geen idee in wiens gezelschap het zich bevindt, ik heb alleen, bij wijze van insidersgrapje, mijn Nesciootjes 'naast Dante' staan.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik heb weer een topbaan voor je en je leest je personal messages niet. (Nu een schaal hoger!)
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_58554290
Wèl. Ik had het antwoord alleen niet verstuurd. .
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:53:11 #275
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_58556115
Ha, Batuwu.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')