Als medewerker van een ICT-afdeling binnen een middelgrote vestiging ontkom je niet aan de stuitende brutaliteit en het tenenkrommende onbegrip van het af en toe walgelijke fenomeen dat zich jouw klant noemt.
Ik heb het niet over gebrek aan kennis, al valt ook daar een nieuw topic over te openen (hetgeen in het verleden ook meermalen gebeurd is). Onkunde kan voor hilariteit zorgen, niet voor afkeer. Zo'n houding zou ook ronduit arrogant zijn, niettegenstaande de onkunde van sommigen het niveau van "hoe adem ik ook alweer?" nauwelijks overstijgt.
Nee, deze keer heb ik het over de onbeschofte, zelfs a-sociale, gewoonte van gebruikers te denken dat de ICT-afdeling 100% van de tijd tot hun beschikking staat. Zelfs als de ICT-afdeling op dat moment druk doende is om eten in hun hoofd te stoppen.
Als u nog kunt volgen waar ik het over heb, bent u knapper dan ik want ik ben de draad allang kwijt. Ik zal mijn toevlucht nemen tot smileys, ter verduidelijking van bovenstaande.
Tijdstip: Vandaag, 12:35.
Note: wij zijn dicht tijdens de lunch; iedereen weet dat op het bedrijf. Wij zijn er overigens wél van 7:30 tot 18:30 elke dag, dus ga niet zeuren over gebrek aan service.
Plaats: Kantine
Wij: *vreet*

*smak* *frot*
Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet, kun je even komen kijken?"
Wij: *Munch*

*slurp* *frot*

*njak* *smak*
Trut: "

Hallo...? "
Wij:

* kauw* *vreet*

*yam* *frot* *njak*
Trut: "Ja HALLO!

Kun je nou even kijken, ik moet om 1u op vergadering!"
Wij: "*frot* Meenuurbejjdeerste

*munch* *kauw*
Trut: "WAT?

"
Wij: "*slik* Om een uur zijn we weer open, dan komen we wel even langs. Zoals je ziet, namelijk, zitten we nu even te eten.

"
Trut: "En om één uur zitten WIJ op vergadering. Dan eet je later maar, maar ik wil dat je NU naar die printer komt kijken.

"
(Oh, maar natUURlijk. Voel je vrij om als wij aan het eten zijn, ons van de stoel te sleuren om jouw probleem op te gaan lossen. We houden niet eens van eten en bovendien bestaan wij om te dienen.
Bovendien wil je echt, echt niet op je secundaire printer printen. Echt, het LEF van die wangedrochten soms.

)
Ik: "Sorry, maar ik vind je gedrag niet normaal. Wij zitten hier te eten en jij verwacht dat we op stel en sprong alles in de steek laten omdat jij een probleem hebt. Nee, je verwacht het niet, je EIST het. Sorry, maar dat gaat niet gebeuren. Om één uur ben je de eerste en nou goedemiddag."
Daar had het walgelijke stuk vreten geen antwoord op gelukkig en ze is boos ("noh!") weggestampt.
Ik zal 't nog wel horen van de (overigens zeer geschikte) manager. Vanzelfsprekend is de printer inmiddels weer functioneel, maar over dingen als dit kan ik me nog dagen lopen opwinden.
Samenvatting: Trut eist hulp tijdens lunch
Klacht: Trutten eisen wel eens hulp tijdens lunch
[ Bericht 2% gewijzigd door Karrs op 24-04-2008 14:41:06 ]
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken