ik gebruik het puur voor officepakketten, internet, wat foto bewerking, muziek/films downloaden en ik wil de films kunnen bekijken. Games speel ik niet. Volgens mij moet dit dan toch ruim voldoende zijn. Kan Vista fatsoenlijk draaien op z'n systeem?quote:AMD Athlon™ 64 X2 Dual-Core processor 4400+, Microsoft® Windows® Vista™ Home Premium (NL/UK) + Office Home & Student 2007 Trial, 2GB DDR II (2x 1GB), 250GB, DVD-RW Multi, ATI Radeon™ X1200 896MB TGM, 18-in-1 card reader, FireWire, 1GB LAN, incl. US Int. PS/2 keyboard & mouse
AMD-kwaliteit met krachtige functionaliteit.
De Aspire M1100 is veelzijdig, biedt rotsvaste kwaliteit en ondersteunt een breed scala van opties. Ondersteuning van de AMD Sempron™-, Athlon™ 64- of X2 Dual Core-processor en de ATI Radeon™ X1200 grafische kaart die compatibel is met Microsoft® Windows® Vista™ Home Premium maken de Aspire M1100 tot een aantrekkelijke keuze.
Hooguit misschien een wat grotere schijf maar voor de rest primaquote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:31 schreef cptmarco het volgende:
ik wil jullie mooie subforum niet vervuilen met een aparte topic, dus daarom maar even hier...
ik heb de ballen verstand van computers, is het volgende wat (acer aspire m1100)?
[..]
ik gebruik het puur voor officepakketten, internet, wat foto bewerking, muziek/films downloaden en ik wil de films kunnen bekijken. Games speel ik niet. Volgens mij moet dit dan toch ruim voldoende zijn. Kan Vista fatsoenlijk draaien op z'n systeem?
http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=25092
thanks!
time sync van vm tools heb ik aangezet echter de ntp optie niet uitgezet, mocht dit niet werken; nog een ander idee?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:11 schreef whoops het volgende:
[..]
Heb je wel de VM Tools geinstalleerd en daarbinnen de Time Sync optie aangezet? Als je die optie gebruikt moet je NTP in je Guest OS uitzetten...
NTP moet je uitzetten om de VM tools goed hun werk te laten doen. Volgens VMWare: "In most cases, it's recommended that you turn the W32Time service off in virtual machines and run only VMware Tools time synchronization."quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:30 schreef mschol het volgende:
[..]
time sync van vm tools heb ik aangezet echter de ntp optie niet uitgezet, mocht dit niet werken; nog een ander idee?
Goed bezig manquote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:51 schreef Geqxon het volgende:
Nice. Zojuist weer een record gezet. 16 kilometer in 37 minuten, goed voor een gemiddelde van 25 kilometer per uur. Niet slecht voor een oude omafiets zonder versnellingen en een terugtraprem.
ik ben qua vmware "domme" gebruiker en verwacht dat het gewoon goed werkt en hijzelf dit goed kan regelen...quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:58 schreef whoops het volgende:
[..]
NTP moet je uitzetten om de VM tools goed hun werk te laten doen. Volgens VMWare: "In most cases, it's recommended that you turn the W32Time service off in virtual machines and run only VMware Tools time synchronization."
Het is trouwens sowieso aan te raden om je VM niet meer dan 1 processor toe te wijzen, tenzij je specifiek dingen met 2 processoren wil testen. Als je je guest 2 cpu's (of meer) toewijst gaat de overall performance bijna altijd naar beneden.
Idd, VMWare is het beste qua virtualisatie, dat hoort gewoon te werken. Ik bedoel, ik heb het eens over 16 bladeservers verspreid zien werkenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:00 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben qua vmware "domme" gebruiker en verwacht dat het gewoon goed werkt en hijzelf dit goed kan regelen...
ik vind het belachelijk dat een programma als vmware niet om kan gaan met 2 processor core's..
VMware kan probleemloos met multi-core processors omgaan. Ik draait het @work op unicore, dualcore (VMware server) en quadcore (ESX).quote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:00 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben qua vmware "domme" gebruiker en verwacht dat het gewoon goed werkt en hijzelf dit goed kan regelen...
ik vind het belachelijk dat een programma als vmware niet om kan gaan met 2 processor core's..
Das meestal geen probleem.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:50 schreef Geqxon het volgende:
Weet iemand of het HDMI > DVI blokje van mijn videokaart het ook op mijn beeldscherm gaat doen?
Scheelt het qua GFX nog veel tussen die 2 consoles? Misschien dat dat de doorslag kan geven?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:21 schreef Geqxon het volgende:
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen een Xbox 360 en een PS3 in combinatie met GTA IV. Beide even duur, alleen die PS3 heeft Blu-Ray.
De Xbox kan afaik slechts een paar spellen op 1080p doen, en de PS3 kan best veel spellen op 1080p.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:25 schreef whoops het volgende:
[..]
Scheelt het qua GFX nog veel tussen die 2 consoles? Misschien dat dat de doorslag kan geven?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Console + GTA 4 299 Wifi 80 HDMI 50 2e Controller 50 Play & Charge 2 * 20 Multiplayer 60 €579 Playstation 3 Console + GTA 4 439 Wifi Standaard HDMI 30 2e Controller 55 Play & Charge Standaard Multiplayer Gratis €524 |
time issue is idd bekend, alleen is het antwoord BIJZONDER goed verborgen...quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:20 schreef whoops het volgende:
[..]
VMware kan probleemloos met multi-core processors omgaan. Ik draait het @work op unicore, dualcore (VMware server) en quadcore (ESX).
Wat ik wilde aangeven is dat het niet verstandig is om je guests van meerdere Virtuele CPU's te voorzien, aangezien dit bijna nooit voordeel oplevert omdat die VM dan de beide cores van de host tegelijkertijd gaat belasten, en dan is er dus geen ruimte meer voor andere processen...
Over de timesync, dat is een vrij bekend issue, en eigenlijk alleen goed werkbaar te krijgen door de VMtools het werk te laten doen...
De XBOX heeft volgens mij al bij de meeste pakketen een HDMI kabel in de doos zitten.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:35 schreef Geqxon het volgende:
Mijn comparison van hoe ik het zou bestellen:
[ code verwijderd ]
Omdat ik bij de Xbox de Microsoft kabel zou moeten kopen, die heeft namelijk een extra geluids-uitgang (ik werk op een computer-TFT scherm met losse versterker). Bij de PS3 is het mogelijk om voor het beeld de HDMI kabel te gebruiken, en de standaard AV-kabel voor het geluid, tegelijkertijd.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:22 schreef Junkie het volgende:
[..]
De XBOX heeft volgens mij al bij de meeste pakketen een HDMI kabel in de doos zitten.
En waarom is die opeens 20 euro duurder dan de PS3 versie van de kabel?
Mooi dat het opgelost is, heb zelf eerder ook wel even naar die timesync moeten zoeken...quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:48 schreef mschol het volgende:
[..]
time issue is idd bekend, alleen is het antwoord BIJZONDER goed verborgen...
en nee de standaard KB item van vmware doesnt do the trick... daar wordt een deel uitgelegd...
maar dan nog: ik kan nergens in vmware zelf aangeven of ik 1 of 2 fysieke processor core's wil gebruiken, dit moet ik in de .vmx zelf gaan aangeven, niet echt gebruikers vriendelijk....
en nee mijn guests hebben maar 1 virtuele core, meer heb ik echt niet nodig nu
maar m'n probleem is nu wel verholpen... nadat ik vmware 1 fysieke core had toegekend i.p.v. 2
ik gebruik workstation 6, de optie die jij geeft daar stel je in hoeveel virtuele core's je gebruikt.. die staat standaard op 1 (meer heb ik niet nodig)quote:Op woensdag 7 mei 2008 01:02 schreef whoops het volgende:
[..]
Mooi dat het opgelost is, heb zelf eerder ook wel even naar die timesync moeten zoeken...
Welke VMware versie gebruik je? Ik kan hier in zowel Workstation 6 als in VMware Server 1.0.4 gewoon aanpassen hoeveel CPU's mijn guests krijgen (menu VM -> Settings -> tab Hardware -> Processors). Daarvoor hoef ik niet de VMX te openen.
Wat ben je nu weer aan het maken?quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:26 schreef WyriHaximus het volgende:
Moge allemaal* WyriHaximus is lekker met extjs + cake + tinymce aan het prutsen
Oh.quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:15 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Nog steeds het zelfde als eerst maar ben weer verder gegaan.
Voor zover ik weet kan je die nergens opgeven. De enige manier die ik ken om VMware Workstation maar op 1 van je 2 cores te laten draaien is het instellen van de affinity voor 1 van de CPU's.quote:Op woensdag 7 mei 2008 07:17 schreef mschol het volgende:
[..]
ik gebruik workstation 6, de optie die jij geeft daar stel je in hoeveel virtuele core's je gebruikt.. die staat standaard op 1 (meer heb ik niet nodig)
het aantal fysieke (dus van de host) processor core's moet je anders opgeven kennelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |