Niet als het een eenmalige incasso is.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:31 schreef Artbij het volgende:
Hoelang is het geleden? Die afschrijving? Meestal kun je gewoon de betaling laten storneren.
Dat mochten ze willen. Ze kunnen op geen enkele manier bewijzen dat jij degene bent die die boeking heeft gedaan.quote:Van Center Parcs kreeg ik te horen dat het wel vreemd is dat iemand met zoveel informatie boekte en dat het probleem maar bij mij moet liggen.
Maar het tegendeel wellicht ook niet..quote:Op donderdag 24 april 2008 09:36 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat mochten ze willen. Ze kunnen op geen enkele manier bewijzen dat jij degene bent die die boeking heeft gedaan.
in dit geval lijkt me dat centerparcs de bewijzende partij zou moeten zijn...quote:Op donderdag 24 april 2008 09:38 schreef Adjeuj het volgende:
[..]
Maar het tegendeel wellicht ook niet..
Hoeft niet bij online boekingen.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:38 schreef Adjeuj het volgende:
In zo'n situatie moet er toch altijd ergens een handtekening gezet worden?
Een eenmalige automatische incasso kun je bij een fatsoenlijke bank gewoon terugdraaien inderdaad als je geen handtekening hebt gezet.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:38 schreef Adjeuj het volgende:
In zo'n situatie moet er toch altijd ergens een handtekening gezet worden? D'r moet altijd een trail zijn dat terug loopt naar jou. Dat de handtekening daarvoor een slecht middel is laat ik trouwens in het midden.
Centerparcs liet iets vallen dat ze "ingecheckt" waren.quote:
Kijk nu begint het topic wat twijfelachtige randjes te vertonen.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:42 schreef Dorkquemada het volgende:
[..]
Centerparcs liet iets vallen dat ze "ingecheckt" waren.
Geen idee of ze willen zeggen dat ze in het park zitten of dat de boeking definitief is ()
Ik hoop dat het maar goed komt
Klopt dat je in dat geval niet HOEFT te tekenen. Maar dat neemt niet weg dat er toch een soort van mechanisme moet zijn waardoor Centerparcs (of jouw bank) kan verifieren dat jij dat betaald hebt. Als dat niet het geval is moet het niet zo moeilijk zijn om inderdaad de boel terug te draaien.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:40 schreef Dorkquemada het volgende:
[..]
Hoeft niet bij online boekingen.
Maar ik heb hier echt een slecht gevoel bij.. niet vanwege het geld (wat ik uiteindelijk vast wel terug krijg) maar gewoon de onbegrip die je krijgt vannuit bijv Centerparcs en ook een beetje vannuit de bank (gisteren dan, vandaag kreeg ik wel goede hulp)
Nu weet ik in ieder geval wat "Identity theft" betekend.
Da's natuurlijk een heel ander verhaal. Dat soort zaken doe je moedwillig aan mee, dat MOET niet (en het is mij een raadsel waarom zoveel mensen zoveel persoonlijke info op hun hyves zetten). Als je daar de dupe van wordt moet je niet zeiken, want dat is je eigen schuld in veel gevallen.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:49 schreef Liquidootje het volgende:
Nu nog een nerd kamper en ze hebben zou jou hyves
quote:Op donderdag 24 april 2008 09:47 schreef spijkerbroek het volgende:
Aangifte doen bij de politie. Dit is gewoon diefstal.
Verder kan Center Parcs natuurlijk wel zien voor wanneer er waar geboekt is, en mocht degene die geboekt heeft onder jouw naam zo stom zijn op te komen dagen, dan kan hij meteen gearresteerd worden.
@GreatWhiteSilence: GMTA![]()
dat kan bij de meeste 'huisjehuren' sites wel hoor.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:46 schreef DroogDok het volgende:
Vaag gedoe hoor.
Ook raar dat je bij Centerparcs schijnbaar kunt boeken en betalen met alleen plaats, naam en rekeningnummer.
Denk dat ik ook eens wat huisjes op andermans naam ga boeken
Ik zei het als eerst!quote:Op donderdag 24 april 2008 10:03 schreef simmu het volgende:
heb je al gedacht aan aangifte? kan aan mij liggen maar dit lijkt me toch een gevalltje diefstal. het betreffende park bellen (dus niet het algemene CP nummer!) en de zaak uitleggen plus de mededeling dat die mensen daar nu in dat huisje zitten op jouw kosten danwel dat de politie laten doen kan ook helpen.
wat spijkerbroek al zei dus!
great minds think alikequote:
quote:Op donderdag 24 april 2008 09:47 schreef spijkerbroek het volgende:
Verder kan Center Parcs natuurlijk wel zien voor wanneer er waar geboekt is, en mocht degene die geboekt heeft onder jouw naam zo stom zijn op te komen dagen, dan kan hij meteen gearresteerd worden.
@GreatWhiteSilence: GMTA![]()
Ik zou aangifte doen tegen Center Parcs. Zij pakken je geld af. Foutjes kunnen gebeuren, maar die herstellen ze maar binnen twee dagen. Hoe dat verder zo gekomen is jouw probleem niet, hoewel men dat natuurlijk graag jouw probleem maakt wat je dan zelf moet oplossen.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:47 schreef spijkerbroek het volgende:
Dit lijkt me toch meer een civiele zaak, iig richting Centerparcs.quote:Op donderdag 24 april 2008 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zou aangifte doen tegen Center Parcs. Zij pakken je geld af. Foutjes kunnen gebeuren, maar die herstellen ze maar binnen twee dagen. Hoe dat verder zo gekomen is jouw probleem niet, hoewel men dat natuurlijk graag jouw probleem maakt wat je dan zelf moet oplossen.
Wel wachten tot je je geld terug hebt.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:35 schreef schvvmert het volgende:
Civiele procedure zeggen ze dan, maar ik zou gelijk mijn rekening opzeggen bij die bank
Geen ervaring mee.quote:Op donderdag 24 april 2008 10:04 schreef simmu het volgende:
[..]
dat kan bij de meeste 'huisjehuren' sites wel hoor.
Hoezo? Uiteraard is het ook een civiele zaak, feit blijft dat Center Parcs zonder toestemming je rekening plundert, en dat mag ik niet en dat mag Center Parcs ook niet.quote:Op donderdag 24 april 2008 10:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dit lijkt me toch meer een civiele zaak, iig richting Centerparcs.
Zij zullen menen dat voldoende geverifieerd was wie de boeking plaatste...quote:Op donderdag 24 april 2008 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo? Uiteraard is het ook een civiele zaak, feit blijft dat Center Parcs zonder toestemming je rekening plundert, en dat mag ik niet en dat mag Center Parcs ook niet.
Ook richting de Postbank. Zij geven, zonder goed te controleren, zomaar het geld van TS weg, en zelfs nadat TS heeft aangegeven dat dit ten onrechte is gebeurd, weigeren zij het geld te storneren...quote:Op donderdag 24 april 2008 10:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dit lijkt me toch meer een civiele zaak, iig richting Centerparcs.
Dan kan wel, maar nadat TS heeft aangegeven dat de afboeking ten onrechte is gebeurd weigeren beide instellingen de fout te herstellen. Op dat moment handelen ze mijn inziens niet meer ter goeder trouw.quote:Op donderdag 24 april 2008 11:00 schreef spijkerbroek het volgende:
De enige schuldige is toch degene die heeft geboekt en valselijk gebruik heeft gemaakt van de rekening van TS.
Center Parcs en de bank hebben in "good conscience" gewerkt. Dat de "boeker" een gat in het systeem heeft gevonden, doet daar niets aan af.
Ja en? Het is hun verantwoordelijkheid om te zorgen dat ze van andermans geld afblijven. Dat zij zich laten bedriegen moeten ze niet afwentelen op anderen. Natuurlijk menen ze dat zij voldoende doen, meer doen kost namelijk geld en op deze manier krijgen ze ook hun geld wel binnen.quote:Op donderdag 24 april 2008 10:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zij zullen menen dat voldoende geverifieerd was wie de boeking plaatste...
Dat hoeft de Postbank ook helemaal niet te controleren... Bedrijven die incasso's mogen innen worden geacht betrouwbaar te zijn.quote:Op donderdag 24 april 2008 10:56 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Ook richting de Postbank. Zij geven, zonder goed te controleren, zomaar het geld van TS weg, en zelfs nadat TS heeft aangegeven dat dit ten onrechte is gebeurd, weigeren zij het geld te storneren...
Ze weigeren helemaal niet om TS het geld terug te geven. Ze gaan het onderzoeken. En dat is hun goed recht.quote:Op donderdag 24 april 2008 11:06 schreef bug_me_not2 het volgende:
Dan kan wel, maar nadat TS heeft aangegeven dat de afboeking ten onrechte is gebeurd weigeren beide instellingen de fout te herstellen. Op dat moment handelen ze mijn inziens niet meer ter goeder trouw.
En elke incasso opdracht kun je binnen een bepaalde tijd altijd storneren bij een fatsoenlijke bank, doen ze zelf ook als je teveel rood staat.quote:Op donderdag 24 april 2008 11:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat hoeft de Postbank ook helemaal niet te controleren... Bedrijven die incasso's mogen innen worden geacht betrouwbaar te zijn.
En mocht dit vaker gebeuren, laat je gewoon een incassoblokkade zetten.
Maar waar komt hier het strafrecht om de hoek kijken? Het moge duidelijk zijn dat ze het geld terug moeten betalen, maar strafrechtelijk zie ik niet wat CP verkeerd heeft gedaan.quote:Op donderdag 24 april 2008 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja en? Het is hun verantwoordelijkheid om te zorgen dat ze van andermans geld afblijven. Dat zij zich laten bedriegen moeten ze niet afwentelen op anderen. Natuurlijk menen ze dat zij voldoende doen, meer doen kost namelijk geld en op deze manier krijgen ze ook hun geld wel binnen.
Kan alleen bij langlopende incasso's, eenmalige kun je niet storneren.quote:Op donderdag 24 april 2008 11:20 schreef schvvmert het volgende:
[..]
En elke incasso opdracht kun je binnen een bepaalde tijd altijd storneren bij een fatsoenlijke bank, doen ze zelf ook als je teveel rood staat.
Zeker weten van wel, juist die bedrijven die eenmalig een incasso doen, anders wordt het verhaal als je zelf de overboeking doet.quote:Op donderdag 24 april 2008 11:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kan alleen bij langlopende incasso's, eenmalige kun je niet storneren.
Nee, TS heeft niks met centerparcs en de onderzoekingen in hun eigen bedrijfsvoering te maken. Dus ze mogen onderzoeken wat ze willen, eerst het geld terugstorten.quote:Op donderdag 24 april 2008 11:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ze weigeren helemaal niet om TS het geld terug te geven. Ze gaan het onderzoeken. En dat is hun goed recht.
Dat is het probleem van Center Parcs en het gevolg van de keuzes die zij maken tav de bedrijfsvoering en de risico's die zij lopen als ondernemer. Anders moeten ze maar een ID -controle doen of acceptgiro's versturen. Dat kunnen ze niet afwentelen op een willekeurige rekeninghouder.quote:Stel: TS heeft het wél geboekt, en wil zonder kosten de boeking annuleren. Niet dat ik zeg dat TS dat doet, maar dat zou best eens een overweging van Center Parcs kunnen zijn. Logisch dat ze het eerst onderzoeken voordat ze zomaar geld terug gaan geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |