Gisteren logde ik in op mijn internetbankieren en zag ik dat er ongeveer 550 euro van mijn rekening was afgeschreven voor Centerparcs Europe NV.
Vreemd detail is dat ik nooit op vakantie ga en zeker niet naar Center Parcs

Dus ik bel de Postbank, want online terugboeken lukte niet.
Helaas kreeg ik daar nul op rekest.
Ik moest maar Center Parcs bellen (0,50 euro per minuut).
Enfin, ik doe dat maar en krijg iemand aan de lijn die door de gegevens gaat.
Blijkt dat iemand online heeft geboekt met:
-Mijn rekening nummer
-Mijn voor letter en achternaam
-Mijn plaats
Maar niet het correcte email adres of postadres.
Van Center Parcs kreeg ik te horen dat het wel vreemd is dat iemand met zoveel informatie boekte en dat het probleem maar bij mij moet liggen.
Nieuw telefoontje naar mijn boekhouder die mij toch echt verteld dat ik weer naar de bank moet later, bel ik weer naar de bank.
Deze keer krijg ik iets meer hulp, ze gaan het "uitzoeken"
Vandaag nog maar eens gebeld naar de bank voor een zogenaamde follow up, waar ik te horen kreeg dat ze er in ieder geval mee bezig zijn en mogelijk stappen zullen ondernemen gezien het gebrek aan controle aan Center Parcs.
Het kan wel enkele weken duren voordat ik mijn geld weer terug heb.
Wijze les... blijkbaar hoeft iemand maar je rekeningnummer te krijgen samen met naam en plaats (iets wat bijv. bij een overboeking naar een andere rekening zichtbaar is op rekening van iemand anders) en ze kunnen je rekening lekker leegplukken.
Misschien dat iemand nog tips heeft, de bank is er gelukkig nu wat serieuzer mee bezig.
Update:
Ik heb zojuist een brief van de bank gekregen.
Strekking is dat ze dit gaan onderzoeken en hangende het onderzoek ik alvast het geld terug krijg.
Mocht de incassant alsnog een goede machtiging kunnen tonen dan nemen ze het geld alsnog terug.
Hier kan ik voorlopig mee leven, goed gedaan Postbank.
Nu maar hopen dat ze de kampers pakken die dit gedaan hebben
[ Bericht 7% gewijzigd door Dorkquemada op 24-04-2008 16:41:47 ]