Als ik dan aan God denk dan denk ik aan een overkoepelend bewustzijn waarbij alle mensen enig idee hebben wat goed en kwaad is. Waar alle mensen een geweten hebben ondanks dat er sommige zijn waar het ontbreekt. Dat het dus een grote deken is over alle mensen met hun eigen bewustzijn waarbij er dan een connectie is tussen de afzonderlijke bewustzijns van de mensen en het overkoepelende massale.
Was net ff aan het fantaseren over een oerknal die het stoffelijke gemaakt heeft en dan een soort van knal die het niet stoffelijke overkoepelende bewustzijn tot leven heeft gewekt. En dan kan bewustzijn ook als geest worden aangeduid maar ik noem het altijd bewustzijn.
In de naam van de vader, de zoon en de heilige geest heb je dan nog. Maar ik weet niet goed wat ze dan bedoelen met die heilige geest, denk niet dat ze een super grote heilige geest bedoelen waar alle mensen mee te maken hebben. Mijn kennis over de bijbel is dus beperkt omdat ik de bijbel nog nooit gelezen heb, ben wel van plan om het ooit eens te doen, alleen al uit nieuwsgierigheid.
Bericht kan onduidelijk zijn maar dat komt dan ook dat ik het niet duidelijk onder woorden kan brengen, geloof wel dat er een of andere kracht is buiten de mensen om die ik dan als God zou kunnen aanduiden maar dat kan dan ook een natuurlijke kracht zijn wat het niet minder Goddelijk hoeft te maken.
Als ik mijn eigen gedachtes heb uitgeschakeld dan lijkt het ook zo te zijn dat het overkoepelende bewustzijn mijn gedachtes aanmaakt en de stemming plus gevoel. Is het zo dat ik het gevoel heb dat mijn eigen gedachtes niet aanwezig zijn die ik zelf produceer en dat het extern bestuurd wordt dan lijkt het alleen positieve gedachtes en positief gevoel te zijn dat aanwezig is. Alsof ik dan helemaal opga in het massale en van daaruit alleen maar postieve vibes ervaar. Zit ik dan in mijn eigen hoofd te denken en lijkt het allemaal binnen mijn eigen domein plaats te vinden dan is het allemaal meer zorgelijk te noemen.
Vandaag zo'n dag dat ik momenten heb dat het gevoel buiten mezelf aangestuurd wordt en zelfs dat de gedachtes door iets buiten mezelf aangestuurd worden. Kan dan vreemd klinken maar dan lijkt het dus een kracht buiten mezelf te zijn die iets in werking stelt. Die verbondenheid aan het grote dus. Vanzelf is het zo dat die positieve feel good vibes aanvoelen als iets Goddelijks omdat het zo fijn aanvoelt, extase wil ik het niet noemen ondanks dat ik ook wel eens in extase ben daardoor.
Kan dan zijn dat er in de kosmos postieve externe energie aanwezig is die je opvangt als je open staat en meer verbondenheid hebt met de kosmos. Afgesloten zijn en open staan ervoor kan wazig klinken maar goed, kan het ook niet uitleggen. Sommige momenten zit ik compleet afgesloten in mijn eigen wereld en andere momenten heb ik het gevoel een te zijn met de omgeving en wereld om me heen waarbij het alsnog lijkt dat ik compleet losgekoppeld ben.
Verklaar me maar voor gek maar zo ervaar ik het wel eens

Lang verhaal maar goed, positieve energie buiten de mens om als Goddelijk dat ik zie en dan kan het ook chemisch zijn in de kosmos en zeker ook chemisch in de hersens, maar nog steeds het positieve fijne gevoel als Goddelijk maar dan meer als alternatieve God, zo zeggen ze ook wel eens dat het eten en drinken Goddelijk lekker was dus dan is Goddelijk toekennen iets dat staat voor okey. Dat de oerknal dus chemische dingen erin gezet heeft en bewustzijn mogelijk heeft gemaakt dus vanzelf ook de oerknal die als Goddelijk kan worden gezien omdat die het mogelijk maakt om in extase of in de zevende hemel te zijn.
[ Bericht 15% gewijzigd door Topspin op 07-09-2008 18:03:05 ]