abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2008 @ 18:50:03 #21
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_58232640
YES! Ik ben een vijand van Allah!
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
pi_58233343
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan mogen de andere gasten weer geen wijn drinken.
Dat is de keuze van Pauw en Witteman natuurlijk. Zij nodigen die man uit en gaan in op zijn voorwaarden, dat is toch echt de keuze van de redactie.

Het is verder altjid lastig bij dit soort kwesties. Ik had bij de utizending van P en W over beide niet zo'n goed gevoel. De journalist marchandeerde met de afspraken en bovendien is het bij het schrijven van zo'n boek natuurlijk wel handig als je wat pittigs hebt om mee te pronken, en het is voor buitenstaanders altijd moeilijk om vast te stellen

Die imam poetst echt alles weg en dat is ook niet echt ongeloofwaardig. Maar ik zie het vooral als een theologisch debat waarin een journalist een kijkje neemt in een hele orthodoxe wereld.
kijk er verder niet zo van op en vindt het ook niet echt verontrustend omdat het zo ontzettend marginaal is. Natuurlijk zijn sommige uitspraken schokkend maar ik denk dat het vooral onze onbekendheid is waardoor we er nogal van schrikken. Want het gaat uiteindelijk maar om een beperkt groepje mensen die een dergelijke Veluwe-imam aanhangen.
pi_58234043
Kan me nooit voorstellen dat er mensen zijn die zo'n pipo die zegt "je mag dit niet, je mag niet" gehoorzamen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:09:46 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58234521
onstellend eng dat dit er is. zeker gezien het feit dat nederland vol is met jongemannen&jongevrouwen die waarschijnlijk nog niet hebben kunnnen kiezen tussen de nederlandse of de arabische/berber cultuur.
ben daarentegen wel weer blij dat nederland maar klein is en ons veiligheidsapparaat radicaaltjes goed in het oog heeft en pakt als dat nodig is.
maar als het misgaat in nederland, de meest verzorgende staat van de wereld, dan zal het overal heel erg misgaan.
sombermans.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:15:54 #25
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58234664
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 17:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste moslims wel zoiets hebben van wtf dude, kijk om je heen en welkom in de nieuwe eeuw, berg je zwaard maar met je opvattingen in het museum.
Laten we het hopen.

Net zoals de meeste Nederlanders niet achter Geert Wilders aanlopen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_58235652
Ik had natuurlijk al een exemplaar thuis, leest lekker weg, soort van uitgebreid VN-artikel.

Geeft een prima (sfeer)beeld van de 'leer' van de salafisten. Hoogstens wat eentoning, maar ja, dat zijn die gasten nou eenmaal. Respect voor de journalist dat hij het zo lang tussen die malloten uit heeft weten te houden.

Ik zie overigens weinig hoop voor de toekomst voor dees leer; je hoeft maar een beetje werkend geweten te hebben om je tegen dit soort sektedenken te willen keren.
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:58:10 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58235869
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:50 schreef ArchEnemy het volgende:
Ik had natuurlijk al een exemplaar thuis, leest lekker weg, soort van uitgebreid VN-artikel.

Geeft een prima (sfeer)beeld van de 'leer' van de salafisten. Hoogstens wat eentoning, maar ja, dat zijn die gasten nou eenmaal. Respect voor de journalist dat hij het zo lang tussen die malloten uit heeft weten te houden.

Ik zie overigens weinig hoop voor de toekomst voor dees leer; je hoeft maar een beetje werkend geweten te hebben om je tegen dit soort sektedenken te willen keren.
ik hoop dan ook dat er moslims opstaan die graag willen dat dit soort bevlekking van hun goede naam gezuiverd wordt. graag ook te zien in pauw en witteman, nova en het journaal.
pi_58235988
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik hoop dan ook dat er moslims opstaan die graag willen dat dit soort bevlekking van hun goede naam gezuiverd wordt. graag ook te zien in pauw en witteman, nova en het journaal.
Ik denk niet dat ze dat zo gauw doen. Vergeet niet dat het salafisme in veel islamitische landen verboden is wegens de losse handjes richting andersdenkenden.

Wij respecteren dat natuurlijk weer ijdel & gretig, das verrijking weetje en het staat heel ruimdenkend!
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:02:59 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_58236037
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:50 schreef ArchEnemy het volgende:
Is het al te koop dan?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:04:23 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58236072
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:02 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Is het al te koop dan?
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:07:34 #31
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_58236172
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ja nou. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:16:30 #32
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58236435
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 18:06 schreef Floripas het volgende:
Albert Heijn: "en bovendien is het een plek waar alcohol, kadavers en varkensvlees worden verkocht."

Oh?
Ja, dat wist je niet he?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:18:08 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58236492
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja nou. .
schaam je niet. ik heb vandaag pas kluun 'komt-een vrouw...'- gekocht.

wel eerste druk met een handtekening natuurlijk .
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:22:25 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58236633
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 18:09 schreef Super7fighter het volgende:
Salaam was erg overtuigend met de weerlegging van de leugens van die riooljournalist. Dit boek heeft dus een waarde van 0,0 en een waarheidsgehalte van -3.

nu weet ik het zeker. je bent iemand die moslims in een verkeerd daglicht wil stellen met je posts... dat terwijl je een kaalkopje bent dat schizofreen is.

fok! sorry voor mijn 'kwade' voorafgaande posts jegens de nepmoslim super7, ik snap het nu. mea culpa. en allah u akbar voor super7 .
pi_58237203
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Die zijn toch best veel te zien? De moslims in die programma's zijn zelden salafisten.
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:15:21 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58239963
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Die zijn toch best veel te zien? De moslims in die programma's zijn zelden salafisten.
dan zijn ze, ondanks dat het salafisten zijn, nog steeds iets te radicaal naar mijn inzicht. tofik is een leuke vent en aboutaleb ook.
pi_58240487
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 23:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan zijn ze, ondanks dat het salafisten zijn, nog steeds iets te radicaal naar mijn inzicht. tofik is een leuke vent en aboutaleb ook.
Ondanks dat het salafisten zijn? Aboutaleb en Tofik zijn helemaal geen salafisten. Vergis je je of wat bedoel je?

Er zijn eigenlijk nooit salafisten te zien, behalve een enkele imam of zo'n Abdoujabbertje van der Ven enz. Maar van alle moslims die regelmatig te zien zijn is niemand salafist.

Aboutaleb, Dibi, Sini, Harchaoui, meiden van Halal, enz enz.
  woensdag 23 april 2008 @ 00:57:49 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58242594
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 23:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Ondanks dat het salafisten zijn? Aboutaleb en Tofik zijn helemaal geen salafisten. Vergis je je of wat bedoel je?

Er zijn eigenlijk nooit salafisten te zien, behalve een enkele imam of zo'n Abdoujabbertje van der Ven enz. Maar van alle moslims die regelmatig te zien zijn is niemand salafist.

Aboutaleb, Dibi, Sini, Harchaoui, meiden van Halal, enz enz.
mohamed b? er zijn er genoeg sch.
pi_58242742
Ik heb het programma gezien (2x nu)

Waarom heeft die journalist geen opnames gemaakt? Op het geval van het leerboek over ongelovigen na, is het puur maar moeten geloven wat hij beweert over de leraar.

En wat die bijbel verbranding betreft? Ook zoiets vaags...kleine moeite om erbij uit te leggen waarom je tot die keuze komt (mocht het inderdaad de ware reden zijn)

Ik blijf trouwens die tekst over het moeten haten van ongelovigen en er stond dus niet in 'ongeloof' ...eng vinden. Het was een kleine moeite om ook in dat boek meteen zijn uitleg te zetten die hij op tv benoemt. Het stond er niet in, dus beetje vreemd om weer alle kanten met die tekst op te kunnen (als in dubbele agenda)
quote:
Ik vind het wel zeer verontrustend dat zo'n autoriteitsfiguur zulke met de Nederlandse maatschappij onverenigbare waarden kan verkondigen.
En dan alleen al het gedeelte van die ongelovigen i.p.v ongeloof
quote:
Ik weiger aan te nemen dat hij representatief is voor alle of zelfs een meerendeel van alle in Nederland aanwezige moslims
Ben het met deze uitspraken eens.

En wat er niet in het lesboek staat en door die journalist werd beweerd? Tja, dat is zijn woord tegen die van die leraar. Kan ik niets mee.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_58243051
quote:
Op woensdag 23 april 2008 01:03 schreef paddy het volgende:
En wat er niet in het lesboek staat en door die journalist werd beweerd? Tja, dat is zijn woord tegen die van die leraar. Kan ik niets mee.
Heb het boek gelezen. Al zou de helft niet waar zijn, dan geeft het je nog steeds een mooie kijk in de omgangsvormen, de gedachtenrestricties, de studenten (en hun achtergrond) en dergelijke.

Het einde gaat me een beetje te vlot richting conclusie, maar los van het uit respect verbranden van heilige boeken en het haten met de allerbeste bedoelingen zijn er nog wel een paar typische zaken die opvallen binnen deze Enige Echte Ware Leer van Mohammed.

Bijvoorbeeld dat Nederland de uitvalsbasis is van het salafisme... Want wat willen we graag aardig zijn, vertrouwen stellen, dialoog zoeken enzovoorts.

De eerste les van het salafisme is; Niet zelf denken, geen eigen mening opbouwen, niet filosoferen. De leraar gehoorzamen, die heeft altijd gelijk. Wat hij zegt heeft Mohammed gezegd en die heeft het weer van Allah. Tegenspreken is kufr.

En doe vooral veel aan dawah, probeer de arme ongelovigen met veel vriendelijkheid, geduld en het goede voorbeeld binnen het domein van Allah te halen. Want eenmaal binnen kom je niet zo eenvoudig meer weg, maar daar hebben we het dan natuurlijk niet over, het moet positief blijven.

Natuurlijk is de meerderheid van een bepaalde groep mensen niet zo ingesteld, sterker nog, je merkt dat de 'leerlingen' van dees Baard nadat het breinwassen vordert de aangeboden dogma's niet echt met veel plezier verteren, die lessen 'blik op oneindig en s(a)laafs nadenken wat je voorgekauwd wordt'.

Ook hier geldt immers weer dat gedegen onderwijs, zelfkennis en een functionerend geweten geduchte tegenstanders zijn voor dit sektarische denken waarin 'haat' een prominente plaats inneemt om de grenzen van de religie te bewaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')