Anne uit Sneek? Ik heb over haar gedroomd vannacht. Het was zo gedetailleerd, het is bijna eng. Ik droomde dat ik stemmen hoorde uit mijn broekzak. Ik haalde mijn telefoon uit mijn broek en zag dat ene Loef of Luif mijn belde.. rare naam opzich. Maar ik begon hallo te roepen en toen hoorde ik dus een meisje aan de andere kant van de lijn. Anne heette ze, paar minuten lopen ouwehoeren en begreep dat ze Anne heette en in Sneek woonde.
Ik sprak met haar af en ben naar Sneek toegegaan, daar aangekomen belde ik aan bij het huis waar ik moest zijn. Haar broer deed open en ik stelde mij voor. Gerben is de naam en hij zegt "Past goed die naam hier in Friesland" Ik liep verder en zag haar vader en moeder op de bank zitten. Ze zaten TV te kijken en ook aan hun stelde ik mij voor. "Als je Anne zoekt, dan moet je naar achteren lopen, want ze is in de schuur hamburgers aan het bakken" Lekker absurd, maar goed.
Ik loop naar achteren en ontmoet Anne. Ze is niet groot, ik schat een 1 meter 65 ofzo. Ze zegt : "Zo! jij bent groter dan ik had verwacht. Misschien ben je wel te groot voor mij..." Waarop ik antwoord : "Als we maar lief voor elkaar zijn is er niks aan de hand"
We gingen samen zwemmen in een of ander vaag buurtzwembad (Waarin ik wel vaker vertoef in mijn dromen trouwens en hele rare avonturen beleef) We hadden vet veel lol daar en ze vertelde mij over haar kinderwens e.d. hele gesprekken gevoerd, waarvan ik jullie de verdere details zal besparen.
Het gekke is dat ik dit allemaal heb onthouden en dat de mensen die in deze droom voorkwamen ook zo gedetailleerd overkwamen. Van Anne bijv. weet ik dat ze een vrij bleke huidskleur had, half lang donkerblond haar en eenmaal in het zwembad zag ik dat ze een tatoeage op haar rechterarm had. Een soort tribal in de vorm van een acht en ergens nog een kleinere tattoo.
Ze had ook een rode of een roze bikini aan... en niet te vergeten een bikinilijn met achterstallig onderhoud
Zou deze Anne echt bestaan? Of was het een bizarre hersenspinsel, waardoor alles echt leek en aanvoelde? Of betekend deze droom dat ik nodig weer eens aan een vrouw moet en mijn eenzaamheid in dromen verwerk?
Maar goed, ik had effe zin dit allemaal neer te pennen, ook voordat ik het allemaal weer ben vergeten. Maar soms zitten er op fok mensen die dromen kunnen verklaren en mij misschien kunnen vertellen of dit soort gedetailleerde dromen vaker voorkomen en dan ook nog eens dat je het allemaal tot in de puntjes hebt onthouden.
Ik heb overigens de helft niet verteld, omdat dat echt rare dingen waren, zoals glijbanen waar stukken ontbraken, vangnetten aan het einde van de glijbaan en mensen die dat vangnet mistte en door de ramen naar buiten vlogen en ook beestjes in het bubbelbad die steeds heel trots aan mij lieten zien wat ze zoal op de bodem hadden gevonden. Varierend van ringen met condoomhouders tot aan complete audioinstallaties.
Dus Anne uit Sneek! Bel mij nog eens in mijn dromen als je wil