abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58186812
De tijdgeest loopt in meerder opzichten gewoon terug. Je ziet steeds meer hufterigheid terug in de maatschappij.

Mijn visie is dat het heden ten dage in het gezin al helemaal misgaat. Wat te denken van de tweeverdieners samenleving.

Oplossing: veel ellende wordt voorkomen door het traditioneel gezinsleven :

1 De man wordt weer hoofd van het gezin. Man en vrouw zijn nooit gelijk geweest en we moeten niet de illusie hebben dat ze ooit gelijk kunnen worden. Voordelen: duidelijke rolmodellen van vader en moeder in het gezin voorkomt veel ellende en voorkomt veel echtscheidingen.

2 De man moet weer man worden. Het werkelijk de deernis ten top als je ziet het vervrouwelijkt de mannen zijn geworden in de laatste tien jaar. Ik zeg: stop daarmee: een man moet zich weer als man gedragen, hetzelfde geldt voor de vrouw uiteraard. Voordeel: het voorkomt menig (identiteit)crisis. Emancipatie heeft veel ellende voortgebracht en dient meteen te worden gestopt.

3 Kostwinnersmodel: man gaat werken, vrouw verzorgt de kinderen en doet het huishouden. Voordelen spreken voor zich: een maximale duidelijkheid over de rollen van vader en moeder in het gezin. Kinderen worden zo uit school opgevangen. Kinderen komen zo veel beter terecht. Minder echtscheidingen voorkomen het beschadigen van menig kind.

4 Schooluniform invoeren: voorkomt veel ellende tussen leerlingen onderling. Elke klas voorzien van Nederlandse vlag. Elke dag begint met het zingen van het volkslied. De juffrouw wordt met "juf" aangesproken en de meester weer met "meester"

5 eerbiediging van de zondagsrust. Sluit winkels op zondag.

6 Tucht invoeren.

Deze maatregelen zullen maatschappij zonder meer gezonder maken imo. Wmb gaat het kabinet dit stimuleren.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 20-04-2008 21:22:19 ]
  zondag 20 april 2008 @ 20:24:47 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58186887
Zelden het zó eens geweest met een OP.
The End Times are wild
pi_58186909
quote:
Het werkelijk de deernis ten top als je ziet het vervrouwelijkt de mannen zijn geworden in de laatste tien jaar. Ik zeg: stop daarmee: een man moet zich weer als man gedragen
Ik zie hier wel eens mannelijke users zich vrouwelijk hysterisch gedragen op dit subforum....
pi_58186914
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:24 schreef LXIV het volgende:
Zelden het zó eens geweest met een OP.
Dat geeft de burger moed
pi_58186924
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:25 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik zie hier wel eens mannelijke users vrouwelijk hysterisch gedragen op dit subforum....
Gelukkig dat ik dat niet ben
  † In Memoriam † zondag 20 april 2008 @ 20:26:52 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58186944
Jeej, meer overheidsdwang. Net wat we nodig hebben.

Lees: oprotten met je dwang. Als jij lekker baasje wil spelen over je vrouw die er achter elkaar kinderen uitperst, ga je gang, maar leg jouw waanzin niet op mij op wil je.
Carpe Libertatem
pi_58186990
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:26 schreef Boze_Appel het volgende:
Jeej, meer overheidsdwang. Net wat we nodig hebben.

Lees: oprotten met je dwang. Als jij lekker baasje wil spelen over je vrouw die er achter elkaar kinderen uitperst, ga je gang, maar leg jouw waanzin niet op mij op wil je.
Als het goede dwang is, dan is daar niet mis mee. Sterker nog, als bovenstaande speerpunten wordne toegepast, dan zullen we met zijn allen ene veel gezelliger en prettiger samenleving hebben.

Veel minder criminaliteit etc.
  zondag 20 april 2008 @ 20:29:20 #8
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58186999
Ik zie veel geschreeuw in de OP, maar ik zie een aantal verbanden die je niet aantoont. Voorbeeld:

- Echtscheidingen worden veroorzaakt door de vrouwenemapncipatie. Wat is je bewijs?
- Nederland wordt steeds hufteriger. Kwantificeer!
- Hufterigheid wordt veroorzaakt door echtscheidingen. Bewijs?
- Niet mogen scheiden en een thuisblijvende vrouw zijn traditioneel Hollands. Bewijs?
- Mannen vervrouwelijken. Wat bedoel je daarmee? Bewijs?

Enzovoorts.
  zondag 20 april 2008 @ 20:29:29 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58187005
Dit betuttelende jaren 60 wereldbeeld vind ik zo'n verschrikking dat ik liever hufterigheid heb
  FOK!fotograaf zondag 20 april 2008 @ 20:29:54 #10
73911 ultra_ivo
pi_58187021
Sowieso Hollandse cultuur. Alsof we weer terug gaan naar de 7 provincien met wat wingewesten.
  zondag 20 april 2008 @ 20:30:17 #11
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58187031
Dit topic hangt trouwens wel van onbewijsbare aannames aan elkaar.
pi_58187033
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef TNA het volgende:
Dit betuttelende jaren 60 wereldbeeld vind ik zo'n verschrikking dat ik liever hufterigheid heb
Is een kwestie van wennen. Het waren gezellige jaren. Toen was geluk nog heel gewoon
  zondag 20 april 2008 @ 20:30:43 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58187040
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef Floripas het volgende:
Ik zie veel geschreeuw in de OP, maar ik zie een aantal verbanden die je niet aantoont. Voorbeeld:

- Echtscheidingen worden veroorzaakt door de vrouwenemapncipatie. Wat is je bewijs?
- Niet mogen scheiden en een thuisblijvende vrouw zijn traditioneel Hollands. Bewijs?

Enzovoorts.
De TS heeft een OP geschreven, geen proefschrift! Ik begrijp wel wat hij bedoeld.
The End Times are wild
pi_58187056
Ik ben het deels niet met je punten eens, hoe zou je bijvoorbeeld het banenverlies willen opvangen?
En TS, kom je toevallig uit Staphorst?

[ Bericht 14% gewijzigd door rgras op 20-04-2008 20:36:49 ]
pi_58187068
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef TNA het volgende:
Dit topic hangt trouwens wel van onbewijsbare aannames aan elkaar.
Duidelijke rolpatronen geven rust in het gezin. Rust in het gezin, zal heilzaam uitwerken op je kinderen.

Hoe zou het toch komen, al die kindjes met ADHD, etc. et.c Vroeger hoorden we er nooit over.
  zondag 20 april 2008 @ 20:33:56 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58187102
En het betaalt zich dubbel en dwars terug. Want nu is een systeem gecreeerd waarbij de helft van de maatschappij ontspoort en de andere helft bezig is haar weer op het rechte pad te krijgen.

Wanneer die moeders gewoon thuis zijn hebben we ook geen vele mensen in de psychische zorg, bij de politie of in de gevangenis nodig. Voorkomen is beter dan genezen!
The End Times are wild
  zondag 20 april 2008 @ 20:34:38 #17
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58187114
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Is een kwestie van wennen. Het waren gezellige jaren. Toen was geluk nog heel gewoon
True, maar het waren ook wel hypocriete jaren.
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Duidelijke rolpatronen geven rust in het gezin. Rust in het gezin, zal heilzaam uitwerken op je kinderen.

Hoe zou het toch komen, al die kindjes met ADHD, etc. et.c Vroeger hoorden we er nooit over.
Ja, en vroeger heette kanker "K."
  zondag 20 april 2008 @ 20:35:05 #18
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58187125
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

De TS heeft een OP geschreven, geen proefschrift! Ik begrijp wel wat hij bedoeld.
Floripas maakt sluikreclame voor haar signature.
pi_58187201
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef Floripas het volgende:

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat emancipatie het aantal echtscheidingen heeft doen toenemen.Wat gebeurt er als je twee kapiteins op een schip plaatst?
quote:
Er is nu veel meer criminaliteit dan in de jaren zestig.
quote:
Ja. Kindjes worden thuis amper opgevangen. Gevolg: ze komen opvoeding tekort. Verslechterde aanleg van normen en waarden kader bij de kindjes. Dat heeft gevolgen voor later.
quote:
40 jaar geleden hadden we geen tweeverdieners samenleving. Integendeel.
quote:
Het verschil wordt kleiner. Echte mannen worden steeds zeldzamer. Waar zijn ze gebleven, die stoere mannen zoals we die vroeger hadden?
  † In Memoriam † zondag 20 april 2008 @ 20:38:25 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58187214
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Als het goede dwang is, dan is daar niet mis mee. Sterker nog, als bovenstaande speerpunten wordne toegepast, dan zullen we met zijn allen ene veel gezelliger en prettiger samenleving hebben.

Veel minder criminaliteit etc.
Ik vind er niets prettigs of gezelligs aan om een slaafse ouderwetse vrouw te hebben die alleen maar thuis zit. Dat jij dat prettig vind, prima, het is je gegund dat je een verkapte huishoudster wil, maar daar is geen overheidspropaganda voor nodig.

Is het echt zo verschrikkelijk om je eigen keuzes te maken en je niet te bemoeien hoe een ander zijn/haar leven in wil richten?
Carpe Libertatem
pi_58187243
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Sowieso Hollandse cultuur. Alsof we weer terug gaan naar de 7 provincien met wat wingewesten.
Met de Hollandse Cultuur is niets mis.
pi_58187279
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:34 schreef TNA het volgende:

[..]

True, maar het waren ook wel hypocriete jaren.
Jawel, maar hypocrisie is van alle tijden
quote:
Ja, en vroeger heette kanker "K."
Ja, dat was weer minder ja.
pi_58187297
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:35 schreef TNA het volgende:

[..]

Floripas maakt sluikreclame voor haar signature.
Florispas is groot
  zondag 20 april 2008 @ 20:41:22 #24
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58187300
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hij neemt een probleem waar en ziet een oplossing.
Ik zie noch het probleem. noch zie ik hoe zijn oplossing dat vermeende probleem zou moeten oplossen.

Dan ligt die bewijslast toch bij hem?
pi_58187329
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:31 schreef rgras het volgende:
Ik ben het deels niet met je punten eens, hoe zou je bijvoorbeeld het banenverlies willen opvangen?
Het banen overschot? De werkeloosheid en de file zijn dan in 1 klapt opgelost.
quote:
En TS, kom je toevallig uit Staphorst?
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')