Ja of z'n rechter duim.quote:Op zondag 27 april 2008 22:57 schreef draculettetje het volgende:
of het is via de rechthulpswinkel kan natuurlijk ook
en wordt dat advocaat genoemd
Nah, niet in verdeding van TS, maar d'r wordt in makelaarsland nog wel eens wat afgeprutst met die VvE-bijdrage. Je hebt wat er op funda staat, wat er in 't stapeltje papier staat wat je 'ter info' krijgt, incl. de jaaroverzichten van de VvE (bij ons zijn dat speciaal samengestelde overzichten, en die zijn met wat fantasie te herleiden tot wat 't werkelijk is), en daarnaast heb je wat je daadwerkelijk betaalt.quote:Op zondag 27 april 2008 22:59 schreef miss_sly het volgende:
Sowieso vind ik het een heel vreemd advies van een advocaat. De VvE bijdrage wordt bepaald in een ALV door meerderheid van stemmen. Het te betalen bedrag wordt dan berekend aan de hand van de splitsingsakte en het deel dat van jou is. Als er besluiten zijn genomen daaromtrent, dient dat betaald te worden, of je het er nu mee eens bent of niet.
Ow, het kan best wel eens niet helemaal goed zijn doorgekomen bij TS. Maar als TS had gedacht een woning te kopen met een bepaald maandelijks bedrag aan VvE dat nooit zou veranderen, heeft hij het gewoon mis.quote:Op zondag 27 april 2008 23:05 schreef gronk het volgende:
[..]
Nah, niet in verdeding van TS, maar d'r wordt in makelaarsland nog wel eens wat afgeprutst met die VvE-bijdrage. Je hebt wat er op funda staat, wat er in 't stapeltje papier staat wat je 'ter info' krijgt, incl. de jaaroverzichten van de VvE (bij ons zijn dat speciaal samengestelde overzichten, en die zijn met wat fantasie te herleiden tot wat 't werkelijk is), en daarnaast heb je wat je daadwerkelijk betaalt.
Dus ja, 't kan een paar tientjes verschillen, maar als je daar al over moet gaan zeiken...
Een huis kopen voor 2 tot 3 jaar, da's wel zo'n beetje het stomste wat je kunt doen. Er moet altijd geld bij, aangezien de overdrachtsbelasting en andere eenmalige kosten (schilderen, makelaar, notaris, etc) ruim een eventuele waardestijging te boven gaan.quote:Op zondag 27 april 2008 21:07 schreef Ixnay het volgende:
Die woning wordt pas in 2010-2011 opgeleverd, dus die theorie gaat niet op.
Of jurofoon, die zijn ook altijd lollig. Hoor je een eerstejaarsje voor 80 cent per minuut koortsachtig zoeken en dan denkt ie 'ach, had het niet iets met dwaling te maken? Ehm, ja, geloof het wel. Oh, da's vernietigbaar... meneer, u kunt vernietigen hoor, geen probleem!'quote:Op zondag 27 april 2008 22:57 schreef draculettetje het volgende:
of het is via de rechthulpswinkel kan natuurlijk ook
en wordt dat advocaat genoemd
Een rechtsbijstandverzekering heeft de bedoeling de kosten zo laag mogelijk te houden. Iemand adviseren problemen te gaan maken over een paar tientjes past naar mijn idee niet helemaal bij die strategiequote:Op zondag 27 april 2008 23:47 schreef livelink het volgende:
Ik verwacht niet dat je voor deze adviesvraag uit de verzekering wordt gegooid.
Dan moet je het wel iets bonter maken dan dit, lijkt me.
Waarom moet ik dat vragen als ik het antwoord al had?quote:Op zondag 27 april 2008 21:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarom vraag je dat dan niet gewoon?
De advocaat is trouwens ook nog mijn oom.quote:Op zondag 27 april 2008 21:49 schreef gronk het volgende:
TS heeft heul geen advocaat gesproken, gok ik.
Vol-le-dig mee eens.quote:Op zondag 27 april 2008 22:59 schreef miss_sly het volgende:
Sowieso vind ik het een heel vreemd advies van een advocaat. De VvE bijdrage wordt bepaald in een ALV door meerderheid van stemmen. Het te betalen bedrag wordt dan berekend aan de hand van de splitsingsakte en het deel dat van jou is. Als er besluiten zijn genomen daaromtrent, dient dat betaald te worden, of je het er nu mee eens bent of niet.
Vaak wel, in mijn geval niet. Heb een begroting gemaakt.quote:Op zondag 27 april 2008 23:13 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Een huis kopen voor 2 tot 3 jaar, da's wel zo'n beetje het stomste wat je kunt doen. Er moet altijd geld bij, aangezien de overdrachtsbelasting en andere eenmalige kosten (schilderen, makelaar, notaris, etc) ruim een eventuele waardestijging te boven gaan.
Nee, je snapt het niet. Ik vind het vanzelfsprekend dat ik voor G/W/E moet betalen en ook voor VVE, maar samen is dit niet het bedrag dat we afgesproken hadden.quote:Lekkere advocaat overigens. Los van wiens schuld het is, ik denk niet dat een rechter het redelijk en billijk zal vinden dat jij niet voor G/W/L betaalt omdat dat niet in het contract stond. Lijkt mij dat je redelijkerwijs kon verwachten dit te moeten betalen, al dan niet via de VvE.
Wat is er precies hoger dan, dat heb ik even gemist. Is de bijdrage VvE te hoog, of het voorschot G/W/L?quote:Op maandag 28 april 2008 09:03 schreef Ixnay het volgende:
Nee, je snapt het niet. Ik vind het vanzelfsprekend dat ik voor G/W/E moet betalen en ook voor VVE, maar samen is dit niet het bedrag dat we afgesproken hadden.
Vastgoed dat ik in de toekomst minder makkelijk verkocht krijg.quote:Op maandag 28 april 2008 10:00 schreef livelink het volgende:
+ die waardevermindering? Welke waardevermindering?
quote:Op maandag 28 april 2008 10:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Vastgoed dat ik in de toekomst minder makkelijk verkocht krijg.
Wat??quote:Op maandag 28 april 2008 10:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
En dat is de schuld van de VVE want je moet een hoger bedrag betalen?quote:Op maandag 28 april 2008 10:12 schreef Ixnay het volgende:
Nee, je hebt het antwoord niet:quote:Op maandag 28 april 2008 08:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom moet ik dat vragen als ik het antwoord al had?
Het stond in de koopakte, en verder stond in diezelfde koopakte dat het bedrag niet verhoogd zal worden.
Wat er in de koopakte staat is niet van belang voor de vraag, ondanks wat er in het contract staat is het een feit dat de bijdrage verhoogd is. De vraag blijft dan ook staan: waaruit bestaat die verhoging?quote:Op zondag 27 april 2008 15:53 schreef Ixnay het volgende:
...
Alleen VVE + GW uit de koopakte is samen nog steeds ruim niet het bedrag dat ik moet gaan betalen.
Misschien weet TS al dat het pand binnen 3 jaar wordt uitgewoondquote:Op maandag 28 april 2008 10:19 schreef Scorpie het volgende:_! En je denkt dat de VVE daar rekening mee gaat houden?
!!!
Als je te maken hebt met paupers zoals de TS heb je daar geen kont aan; die willen alleen betalen voor de woning. Als je een woning hebt van 140.000 euro met 20.000 euro per woning in kas, dan zou je denken dat je 160.000 euro krijgt. Mooi niet dus; figuren zoals TS gaan uit van hun budget, en willen uitkomen op een verkoopprijs van 150.000 euro.quote:Op maandag 28 april 2008 10:31 schreef _Arthur het volgende:
(Verder kan je jouw deel van de reserves van de VVE bij je verkoopprijs van de woning optellen, iets wat veel mensen vergeten)
quote:Op maandag 28 april 2008 10:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
*proest*quote:Op maandag 28 april 2008 10:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Tenzij TS - doordat-ie zo beroerd stookt- last krijgt van schimmelvorming in z'n woningquote:Op maandag 28 april 2008 10:56 schreef Kumusta het volgende:
Ideetje voor de TS: koop een paar goede truien en stook gewoon niet. Kun je over een paar jaar aantonen dat je nog jaarlijks geld terug krijgt ook. Zal je vastgoedwaarde vast van gaan stijgen.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op maandag 28 april 2008 10:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]_! En je denkt dat de VVE daar rekening mee gaat houden?
!!!
Het neemt jaarlijks toe ja. Maar bij het begin was het hoger dan wat ik verondersteld had, dus dat beginbedrag heb ik er nu iedere maand bij.quote:Op maandag 28 april 2008 10:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]![]()
![]()
Mijn hemel, wat zou ik graag rechter willen zijn in deze zaak zeg.
Schrik niet hoor, maar de meeste kosten blijven zelden een jaar gelijk... GWL zal dus volgend jaarnog duurder
zijn.... o jee, daar gaat je vakantie naar Vlieland
vast wel eens meer geopperd hierquote:Op maandag 28 april 2008 13:47 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het neemt jaarlijks toe ja. Maar bij het begin was het hoger dan wat ik verondersteld had, dus dat beginbedrag heb ik er nu iedere maand bij.
Lang leve deel II van dit topicquote:Op maandag 28 april 2008 13:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet.
ps. Willen mensen met een IQ van beneden de 80 niet meer reageren vanaf nu?
Dus je wilt niet meer in je eigen topic reageren en postenquote:Op maandag 28 april 2008 13:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet.
En wat gebeurt er met het tekort of teveel betaalde dan? De VvE betaalt immers ook gewoon op basis van gebruik van die ketels.quote:Op maandag 28 april 2008 14:14 schreef Ixnay het volgende:
Je betaalt een vast bedrag aan stookkosten btw. Het hele gebouw is voorzien van 2 CV ketels. Waar gezamenlijk voor betaald wordt.
Kan je daar de exacte formulering ook even van geven? Want ik neem niet aan dat iemand een koopakte opstelt waarin staat datde VVE bijdrage nooit verhoogd kan worden. En je hebt met de koopakte ook de algemene voorwaarden van de VVE goedgekeurd gok ik zo...quote:Op maandag 28 april 2008 08:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom moet ik dat vragen als ik het antwoord al had?
Het stond in de koopakte, en verder stond in diezelfde koopakte dat het bedrag niet verhoogd zal worden.
Waarom komt hier geen antwoord op?quote:Op zondag 27 april 2008 15:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En ik dacht dat je van de koop afwilde? Is het dan wel slim om alsnog te gaan betalen? Wat nou als jouw advocaat het verkeerd heeft?
Vandaar dat ik geen antwoord meer krijgquote:Op maandag 28 april 2008 13:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik heb een specificatie aangevraagd, maar alles verloopt via de makelaar op dit moment, daarom is het lastig.quote:Op maandag 28 april 2008 14:20 schreef DonJames het volgende:
Maar waar bestaat die verhoging nou precies uit? En als je dat niet weet, waarom heb je dat dan niet gevraagd?
Wat heeft de makelaar daar nou weer mee te maken, de verhoging komt toch immers van de VVE? Waarom vraag je het daar nou niet gewoon op?quote:Op maandag 28 april 2008 18:54 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik heb een specificatie aangevraagd, maar alles verloopt via de makelaar op dit moment, daarom is het lastig.
Die vormen onderdeel van het koopcontract, dus die moet 'ie gezien hebben.quote:Op maandag 28 april 2008 19:10 schreef livelink het volgende:
Gewoon de stukken opvragen van de vergadering waarin dat is besloten. Dat mag toch geen probleem zijn?
Wat is er op tegen als lid van de VvE om zelf even iets uit te zoeken? Als je het je makelaar kwalijk neemt zou ik het die nou juist niet uit laten zoeken.quote:Had je trouwens een eigen aankoopmakelaar ingehuurd? Want dan is het inderdaad wel logisch dat je het door de makelaar verder laat uitzoeken. Daarvoor huur je hem in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |