Dat soort dingen zou ik dus kunnen missen als kiespijn.quote:Op zaterdag 26 april 2008 11:29 schreef Hyperdude het volgende:
Ik mis, sinds ik vrijstaand woon, vooral dat fijne zaterdag geboor en gedreun waarvan je niet weet of of het van onder, van boven of uit de slaapkamer van je buren komt.
Daarnaast is het denk ik ook warmer omdat je warmte van je onderburen meepikt.quote:Op zaterdag 26 april 2008 11:26 schreef karr-1 het volgende:
Ik woon al jaren in diverse flats en ik onderschrijf de punten van Blue Eyes eigenlijk wel. Goed je hebt misschien iets meer overlast van buren rondom je, maar qua uitzicht en dergelijke vind ik het veruit beter dan een huis. Ook alles gelijkvloers is lekker inderdaad.
Alle waar naar z'n geld. Voor de prijs van mijn appartement kun je in de meeste plaatsen een heel leuk huis kopen. Daar staat tegenover dat je voor dat geld geen portieken enzo hebt, maar gewoon een lobby, etc.quote:Op zaterdag 26 april 2008 10:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
En toch is een appartement over het algemeen wel het meest betaalbaar voor mensen die minder geld hebben. Daar krijg je dan ook trouwens qua ruimte en omgeving (portieken, buren etc) minder voor terug
We vullen de tijd ook een beetje tot een bericht van TS volgt over hoe hij nu verder gaat....quote:Op zaterdag 26 april 2008 13:45 schreef Kontiki het volgende:
Lekker belangrijk ook waar je voorkeur naar uitgaat, dat is toch iets persoonlijks? En er is niets mis met te weinig geld hebben voor een groot vrijstaand huis. Ik hecht zelf meer waarde aan ervaringen, zoals wereldreizen e.d. En dan kan je geen villa betalen nee.
No shit sherlockquote:Op zaterdag 26 april 2008 14:16 schreef CraZaay het volgende:
Kortom: met weinig geld koop je een minder huis en een minder appartement, en met een groter budget heb je een fatsoenlijk huis of een net zo fatsoenlijk appartement.
Ha ha de oorverdovende sex die de buren een paar keer per week hebben wordt ruimschoots gecompenseerd door onze eigen geluiden, dus ik denk dat we aardig gelijk staan.quote:Op zaterdag 26 april 2008 11:29 schreef Hyperdude het volgende:
Ik mis, sinds ik vrijstaand woon, vooral dat fijne zaterdag geboor en gedreun waarvan je niet weet of of het van onder, van boven of uit de slaapkamer van je buren komt.
Nou Watson, mocht je het topic daadwerkelijk gelezen hebben: bij sommigen leeft de perceptie dat een appartement standaard een gehorige portiekwoning is.quote:
Dat schijnt toch het vaak genoeg voor te komen:quote:Op zondag 27 april 2008 09:04 schreef CraZaay het volgende:
Nou Watson, mocht je het topic daadwerkelijk gelezen hebben: bij sommigen leeft de perceptie dat een appartement standaard een gehorige portiekwoning is.
Ik denk dat alleen in het duurdere segment van appartementen dit soort geluiden een stuk minder is / afwezig is. Puur omdat de bouwkwaliteit (geluids en contact isolatie e.d.) een stuk hoger ligt/beter is.quote:Ha ha de oorverdovende sex die de buren een paar keer per week hebben wordt ruimschoots gecompenseerd door onze eigen geluiden, dus ik denk dat we aardig gelijk staan.
Dat is niet zo, ik woon ook een een appartement en je hoort wel eens wat maar goed ervoor woonde ik in een rijtjeshuis en daar hoorde je ook wel eens watquote:Op zondag 27 april 2008 09:04 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Nou Watson, mocht je het topic daadwerkelijk gelezen hebben: bij sommigen leeft de perceptie dat een appartement standaard een gehorige portiekwoning is.
Volgens mij ligt die informatieplicht toch echt bij de verkoper hij woonde toch in die woning en hij is toch lid van de VVE? En hij zou ook op de hoogte moeten zijn, toen ik mijn appartement kocht was er een hele vragenlijst waarin de verkoper aangaf wat de tarieven waren en dus ook de bijdrage van de VVE stond daarin.quote:Op zondag 27 april 2008 12:50 schreef Ixnay het volgende:
De verkoper zegt dat de makelaar het zou moeten weten. Zij verkopen het, dus zij moeten ook weten welke bedragen actueel zijn.
allen krijg jij gewoon de vier wielen, maar de dealer incasseert ook meteen de wegenbelasting in plaats van de belastingdienst...quote:Op zondag 27 april 2008 12:50 schreef Ixnay het volgende:
Als je bij de autodealer een auto bestelt met 4 wielen en je krijgt er ene bezorgt met 2 wielen.
Dan wil je dat ze:
- De wielen komen brengen en monteren
- De hele auto weer meenemen en je geld terug
Zo gaat dat bij mij ook.![]()
quote:
Ik wens je alvast veel plezier tijdens je eerste Vve vergadering of wanneer je je buren tegenkomt op de gang en zij weten dat je een pauper bent die geen geld wil betalen voor gezamenlijke dingen.quote:Op zondag 27 april 2008 13:19 schreef Ixnay het volgende:
Ik mag van de advocaat niet meer betalen dan wat er in het koopcontract staat.
Ik heb nog nergens getekent voor een automatische incasso. Ik maak gewoon het bedrag uit de koopovereenkomst over, de rest van het berdag regelen zij maar.
Ach, dat valt nog te bezien hoor. Met wat mazzel zijn de andere bewoners van hetzelfde kaliber als TS. Dat kan dan wel lachen worden.quote:Op zondag 27 april 2008 14:00 schreef scrumple het volgende:
TS gaat een hele goede relatie met de andere bewoners opbouwen denk ik.
waar die dan volgens mij geen rekening mee houdtquote:Op zondag 27 april 2008 14:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dan krijg je gewoon een hele grote naheffing van gas/water/licht.
quote:Op zondag 27 april 2008 14:15 schreef draculettetje het volgende:
waar die dan volgens mij geen rekening mee houdt
En ik dacht dat je van de koop afwilde? Is het dan wel slim om alsnog te gaan betalen? Wat nou als jouw advocaat het verkeerd heeft?quote:Op zondag 27 april 2008 13:19 schreef Ixnay het volgende:
Ik mag van de advocaat niet meer betalen dan wat er in het koopcontract staat.
Ik heb nog nergens getekent voor een automatische incasso. Ik maak gewoon het bedrag uit de koopovereenkomst over, de rest van het berdag regelen zij maar.
quote:Op zondag 27 april 2008 13:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik wens je alvast veel plezier tijdens je eerste Vve vergadering of wanneer je je buren tegenkomt op de gang en zij weten dat je een pauper bent die geen geld wil betalen voor gezamenlijke dingen.
Dat weet de advocaat wel hoor.quote:Op zondag 27 april 2008 14:51 schreef livelink het volgende:
Lijkt me niet zo'n goed advies van de advocaat. Of zou TS niet verteld hebben aan de advocaat dat hij inmiddels gehoord heeft dat gas, water en licht nu in de bijdrage van de VVE verrekend wordt?
Waaruit bestaat die verhoging dan wel?quote:Op zondag 27 april 2008 15:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat weet de advocaat wel hoor.
Alleen VVE + GW uit de koopakte is samen nog steeds ruim niet het bedrag dat ik moet gaan betalen.
Als je dat al niet snapt, dan heb je je eigen topic niet gelezenquote:
scheelde uiteindelijk dan toch 20,- euro of heb ik het nou weer mis?quote:Op zondag 27 april 2008 15:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Alleen VVE + GW uit de koopakte is samen nog steeds ruim niet het bedrag dat ik moet gaan betalen.
Ruim? Hoe bedoel je ruim, het gaat om een paar tientjesquote:Op zondag 27 april 2008 15:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Die woning wordt pas in 2010-2011 opgeleverd, dus die theorie gaat niet op.quote:Op zondag 27 april 2008 20:53 schreef _Arthur het volgende:
TS is maar uit op 1 ding, van die woning afkomen. Aangezien de TS elders een 'leukere' woning op het oog heeft. Nu probeert ie door gebruik te maken van dit pietluttigheidje heel easy van de woning af te komen.
Nieuwbouw vraagje
Nou, ik ben benieuwd.
Jij bent gewoon dom.quote:Op zondag 27 april 2008 16:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je dat al niet snapt, dan heb je je eigen topic niet gelezen
Ja, wist ik dat maar. Ik denk een hoger bedrag om het gebouw beter te kunnen onderhouden.quote:Op zondag 27 april 2008 16:05 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waaruit bestaat die verhoging dan wel?
Dat is te danken aan de Zionistische samenzwering.quote:Op zondag 27 april 2008 21:11 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ja, wist ik dat maar. Ik denk een hoger bedrag om het gebouw beter te kunnen onderhouden.
Kan ik heel goed begrijpen nogmaals, maar waarom vertellen ze mij dat dan niet gewoon??
Waarom vraag je dat dan niet gewoon?quote:Op zondag 27 april 2008 21:11 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ja, wist ik dat maar. Ik denk een hoger bedrag om het gebouw beter te kunnen onderhouden.
Kan ik heel goed begrijpen nogmaals, maar waarom vertellen ze mij dat dan niet gewoon??
je hebt ze toch gesproken? Of heb je dat toen niet gevraagd?quote:Op zondag 27 april 2008 21:11 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wellicht heeft hij er een aantal achterover getikt.quote:Op zondag 27 april 2008 21:49 schreef gronk het volgende:
TS heeft heul geen advocaat gesproken, gok ik.
Ik ben in ieder geval niet zo dom om zinloos geld te verspillen aan waardeloze adviezen van een waardeloze advocaat.quote:Op zondag 27 april 2008 21:09 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jij bent gewoon dom.
Ik zeg nergens dat ik geen VVE wil betalen, of dat ik VVE slecht vind, of dat ik minder VVE wil betalen dan de rest.
VVE is essentieel. Zonder VVE kan zo´n gebouw niet onderhouden worden. Maar ze hadden niet mogen liegen over dat bedrag.
Ja goed punt inderdaadquote:Op zondag 27 april 2008 21:49 schreef gronk het volgende:
TS heeft heul geen advocaat gesproken, gok ik.
Die zelfs als ie junior advocaat is al 140 euro per uur excl. BTW en kantoorkosten kost. En die je uiteraard gelijk inschakelt voor een verhoging van 20 euro per maandquote:Op zondag 27 april 2008 21:47 schreef du_ke het volgende:
Wat een baggerverhalen van de TS. Als je een appartement koopt weet je dat je een VVE hebt die en bijdrage vraagt en als je meer dan 2 hersencellen hebt weet je ook dat die bijdrage niet 10 jaar gelijk blijft. Een verhoging van enkele tientjes vanwege b.v. de nieuwe regelgeving is dan ook neit zo raar.
maar goed verspil je centen maar aan een advocaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |