abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58167223

Welkom in Stad en Streek (STA)

Dit forum is er voor jouw provincie, gemeente, dorp, stad of straat. Hier kun je de Fok!kers uit jouw regio ontmoeten en vertellen waar je woont, werkt of naar school gaat en natuurlijk nog veel meer. Iedereen mag een topic openen over zijn of haar plaats. Uitgangspunt is Nederland, maar als je net over de grens woont, in België, of er zijn meerdere Fok!kers uit jouw woonplaats in het buitenland, dan is dat natuurlijk geen probleem.

Het is het leukste als je jouw topic voorziet van wat foto\'s (b.v. Google Earth) en leuke weetjes (cafés of bijvoorbeeld de geschiedenis en het aantal inwoners). Belangrijk is wel dat je topictitel duidelijk is, zodat iedereen weet over welke plaats het gaat en probeer in ieder geval iets leuks van je topic te maken.

Heb je een waardevolle toevoeging aan een openingspost van een ander? Overleg dat dan even in het topic. Vraag de TS eerst om jouw stukje info op te nemen in de OP. Wanneer het wijzigen van de OP niet meer mogelijk is kan je het beste een topicreport maken, dan wordt het toegevoegd door een van de moderators.

Wanneer je informatie over reizen zoekt dan ben je welkom in Travel, in sommige gevallen (herinneringen, stadsvehalen, culturele poeha) past je topic beter in Cultuur & Historie Zoek je echt alleen maar informatie over evenementen en uitgaan, ga dan naar Uitgaan & Vrijetijd. Probeer zelf eerst even te kijken waar je topic het beste past en of het topic nog niet bestaat.

De userpolicy is hier natuurlijk gewoon van kracht, daaruit kan je zelf opmaken wat wel en wat niet kan.

De moderator van STA is Misstique. Als je vragen hebt dan kan je terecht in dit topic, of je kan me bereiken via het mailadres in mijn profiel. Ook kan je een topicreport maken , deze wordt altijd gelezen.

Veel plezier!

[ Bericht 0% gewijzigd door Dagonet op 14-11-2008 21:46:32 ]
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 23 april 2008 @ 21:52:12 #2
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_58265628
Tukkers op FOK! #25 waar David jarig is
lieve lieve lieve misstique ( in een keer goed geschreven ), zou je de 'is' in de TT in een 'was' willen veranderen?

* rulerofdeath kijkt misstique lief aan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_58265901
Sure.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 23 april 2008 @ 22:11:34 #4
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_58266118
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:02 schreef Misstique het volgende:
Sure.
dank
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_58329921
Missie, een hoofdletter teveel
NIjmegen #82 - waar Yashi een stripteaseshow weggeeft

wat nu
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_58329947
Nu niet meer.
pi_58329958
Dat is snel, thanx .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_58389691
Nijmegen #84 - Waar de koningin ook welkom is. slotje op deze ajb, er is al een juiste geopend met juiste topicnummer én ik was de laatste die in vorige poste dus moest 'm ook openen, niet die DJkoster geval, die heeft geeneens iets met nijmegen te maken
pi_58390022
Mag deze: Nijmegen #84 - Waar de koningin ook welkom is. #85 worden ipv #84?

Laat maar
pi_58391676
Is al gedaan zie ik nu.
pi_58549224
Naar aanleiding van: Fryslân Boppe! - Diel seis

Fries is een erkende taal in Nederland, officieel de tweede taal hier in Nederland. En dat terwijl het van oorsprong nog ouder is ook, maar ons door de Hollanders Nederlands opgedrongen werd.... net zoals nu weer gebeurd.

Ik mag zelfs in de rechtbank en tegen de politie Fries spreken, en de rechter of ander persoon die me dan niet verstaat, moet óf het leren, óf word vervangen door wel een Friese rechter/persoon [in ieder geval iemand die het kan verstaan].

Dus, ik blijf in dat topic gewoon in het Fries posten. Het is een Fries topic, over Friesland, en een offcieel erkende taal in Nederland. En om nou te zeggen dat deze reeks hard loopt... 6 op de 1.2 miljoen topics in het Fries vind ik acceptabel hoor, snap echt niet waar je je druk over maakt.
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_58549300
Nee, je blijft niet gewoon Fries posten in dat topic, om de redenen die ik aldaar heb aangegeven. Nogmaals, FOK is een NEDERLANDSTALIG forum, dus je post gewoon in het NL (met een enkele post in het Fries daargelaten, daar ga ik niet moeilijk over doen) of je zoekt een ander forum buiten FOK op waar je in het Fries kan posten.
Dat Fries ook een rijkstaal is doet overigens niet terzake, er is al meerdere malen aangegeven (door de crew) dat de voertaal op FOK nederlands is.

[ Bericht 18% gewijzigd door Misstique op 08-05-2008 10:15:43 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 mei 2008 @ 11:36:47 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58551010
Mja, post ik eens een ontopic bericht in dat topic om mijn mening over een project te geven, is het weer niet goed. Zo heeft dat hele topic geen zin als je het mij vraagt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58551086
Je kan niet over Friesland praten in het nederlands? . Kom op zeg. .
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 mei 2008 @ 11:56:17 #15
Maffe Fries
pi_58551438
Nee, het voelt als een soort verraad, tenzij mensen van buiten Fryslân een vraag hebben, dan wil ik die wel in het Nederlands beantwoorden, zodat ze er ook iets mee kunnen doen
pi_58551689
Verraad? Omdat je gevraagd wordt in het NL te posten? .
Het begin van de reeks was overigens ook gewoon in het NL met af en toe een post in het Fries tussendoor. Op die manier mogen jullie verder gaan en als je dat niet wil, zoek je je heil ergens anders.
Deze kwestie is nu ook wel klaar wat mij betreft. .
pi_58555493
De voertaal in Friesland is ook zo langzamerhand Nederlands aan het worden, maar niemand die me gaat verbieden Fries te spreken. Niemand die me het mag verbieden ook

Ik ben vrij mijn mening te uiten, en als ik besluit dat in het Fries te doen sta ik daarmee in mijn volste recht en heb jij er niks over te zeggen.
pi_58555632
Klopt idd buiten FOK. Alleen hier op FOK mag ik je wél zeggen om in het NL te posten en heb ik daar als crewlid zeker wat over te zeggen. Je post in het Frieslandtopic is dan ook wederom verwijderd. .
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 mei 2008 @ 15:40:22 #19
Maffe Fries
pi_58555850
Mag ik in dat topic geen liedtekst meer posten die notabene in het Nederlands is
  † In Memoriam † donderdag 8 mei 2008 @ 15:43:06 #20
25682 2cv
Niet subtiel
pi_58555883
Ik post in het Fryslân-topic in het Frysk. Al ga je op je kop staan. Redenen staan hier boven. Dus als jij niet Frysk begrijpt Misstique, dan leer je het maar of je regelt een mod die wel Frysk begrijpt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:54:34 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_58556156
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:20 schreef Deansensitized het volgende:
De voertaal in Friesland is ook zo langzamerhand Nederlands aan het worden, maar niemand die me gaat verbieden Fries te spreken. Niemand die me het mag verbieden ook

Ik ben vrij mijn mening te uiten, en als ik besluit dat in het Fries te doen sta ik daarmee in mijn volste recht en heb jij er niks over te zeggen.
Leuk, iemand die het grondwetsartikel over vrijheid van meningsuiting niet helemaal snapt.

Het is vrij simpel hier hoor.
Op FOK! is de voertaal Nederlands. Niemand doet moeilijk als er af en toe een post of twee in een andere taal verschijnen. Wat echter níet gewenst is is topics compleet in een andere taal dan het Nederlands aangezien het dan niet meer te volgen is voor buitenstaanders. En of dat nu Fries, Farsi, Fins of vroeg MiddelNederlands is doet niet ter zake.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_58556260
Snappen jullie op jullie beurt het Fryske topic niet.
Als iemand geen Fries kan, of het niet snapt is diegene gewoon vrij om in het Nederlands te posten, en dat word ook evht wel zo nu en dan gedaan, en dan krijgen ze gewoon in het Nederlands antwoord.

Maar die paar Friezen die daar zitten, die praten onderling Fries, omdat we het kunnen/kennen.
pi_58556304
Ik zou het volgende Friesland topic in UVT openen
pi_58556308
Nee, jij snapt het duidelijk niet deansensitized. Lees nog ff wat Dago zegt.
  donderdag 8 mei 2008 @ 16:03:02 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_58556347
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:59 schreef Deansensitized het volgende:
Snappen jullie op jullie beurt het Fryske topic niet.
Als iemand geen Fries kan, of het niet snapt is diegene gewoon vrij om in het Nederlands te posten, en dat word ook evht wel zo nu en dan gedaan, en dan krijgen ze gewoon in het Nederlands antwoord.

Maar die paar Friezen die daar zitten, die praten onderling Fries, omdat we het kunnen/kennen.
En arabieren doen het in het arabisch, Antillianen in het Papiamento enz.
En niemand die nog kan lezen wat er gezegd wordt terwijl FOK! wel hoofdelijk aansprakelijk is voor wat er staat.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')