En wij zagen dat het goed was waarmee een nieuwe generatie van Sopperella's was geboren.quote:Op zondag 9 maart 2008 18:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Dit is echt by far het truttigste topic dat ik ooit geopend hebt, maar het moet. Dus daar gaan we:
Weet iemand waar nog van die witte 'wondersponsjes' te koop zijn? Ik poetste er altijd lustig mee op los, maar mijn vaste wondersponsjesdealers Xenos en Blokker hebben ze niet meer in het assortiment. Het zou toch zonde zijn als mijn sporadische poetsaanvallen in de kiem worden gesmoord op deze manier, nietwaar?
[Dus help mij!
En weten jullie eigenlijk wel welke machtig mooie sponsjes ik bedoel? Nou zulke:
![]()
En nu hebben we wondersponsjesquote:Ik zweer bij Action de prijskraker, bij Microvezel, Blue Wonder en Wonderspons en neem alle goden en godinnen tot getuige, om naar mijn beste oordeel en vermogen de volgende eed te houden:
Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner mede poetsers hun een leefregel voorschrijven en nooit iemand kwaad doen.
Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een slecht doekje voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, extra smetten tot gevolg heeft. Nooit zal ik een vrouw een instrument voorschrijven om een vuige streep op te wekken. Maar ik zal de zuiverheid van mijn leven en mijn kunst bewaren.
Moge ik, als ik deze eed getrouwelijk houd, vreugde vinden in mijn leven en in de uitoefening van mijn schoonmaakkunst, maar moge het tegenovergestelde het geval zijn indien ik hem schend.
Ik zal mij verre houden van iedere welbewuste slechte spons en van elke verleiding, in het bijzonder van de natuurspons.
Maar die bezwaren werden snel en vakkundig van de tafel geveegd (whehehe pun intendedquote:Op woensdag 2 april 2008 23:34 schreef avonne het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht. Jullie zijn inderdaad niet goed wijs. Omdat jullie dom lullen.
(niet allemaal, want er is af en toe ook sporadisch een ander geluid te horen in deze topicreeks.)
Allemaal ten stelligste beweren dat het bij jullie zóóó smerig is als waren jullie nog 20 en jullie wonen in een vrijgezelle studentenkot. En daarna vol vuur spreken over hoe schoon en mooi het is. De RSV keuken verraadde jullie. Toppunt van truttigheid, dat RSV. Nooit mooi gevonden, en zal het ook nooit mooi vinden. Veel te duur ook, destijds, voor simpele ploeteraars.
Daarnaast vliegen er veel te veel hartjes over het scherm, en dat al 4 topics lang.... Hartjes zijn girlyGirly is stom
Ik kan niet anders dan concluderen dat jullie in hart en nieren huisvrouwen zijn die nog niet uit de kast zijn gekomen.Dat jullie, waren jullie 50 jaar eerder geboren, er zo hadden uitgezien:
At day a perfect housewife
[ afbeelding ]
at night a perfect hostess
[ afbeelding ]
Kortom.... mode gevoelig.
Beïnvloed door de vrijere opvoeding van de jaren 70, het toetreden tot mannenbolwerken in onderwijs in de jaren 80 "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid", en de "gelijke rechten opeisen" in het bedrijfsleven in de jaren 90 heeft er toe geleid dat alles wat "huisvrouw" lijkt, gelijk staat aan "achterlijke, achtergebleven debiel" en dat de miskenning die mannen aan de dag leggen voor de edele kunst van "homemaking" gekopieerd werd, waardoor simpel weg degenen die daar talent of lust toe hebben, zich schielijk hebben teruggetrokken in een bastion van ontkenning.
Het ware wonder is een openbaring
Dit kleine witte sponsje veegt medogenloos de verhulling en onreinheid weg, en ontbloot de ware aard van jullie gevoelens. Je dacht dat de tafel schoon was? Het kan nog schoner. Je dacht je zelf te kennen. Aanschouw uw ware aard. Het sponsje heeft het blootgelegd.
Met recht een wondersponsje !
Verschoon mij dat ik niet deel in jullie poetswoede. Mijn keuze is de mijne. Stof, smeer, zand... ik voel me er gelukkig tussen. Kleine vingerafdrukjes op het raam. Viltstift op het behang. Stickers op het tafelblad. Ik wil ze niet weg doen. Over 20 jaar kijk ik er nog steeds met liefde naar, al zijn de kukens allang uitgevlogen. Dan steek ik een hand onderin een kast en vind een sokje. Misschien zelfs nog wel een verlanglijstje in hanepoten.
Emancipatie en vrijheid.
Kies uw eigen geluk. Niet die van de laatste mode. Wees uzelve.
Als dat met een spons in de hand is, haal uw hart op en geniet !
Maar heb niet de illusie dat het de spons is die het werkt doet. Gij zijt het die het doet. Dus geniet je van jezelf. En dat is goed !
Dus mannen en vrouwen verenigt u en poets!quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ach lieve avonne, verzet je toch niet langer, breek af die muur van ontkenning! Ontrafel het web van weerstand! Werp die ketenen van negativisme af en roep:
Ja!
Ja!
Ja!
Geef je over avonne! Het is oké! Het is goed! Jij bent goed! Je mag er zijn! Als mens, als poetsmens! En néém die spons! En ga naar het licht! Betreed die weg naar Vlijtigheid en Vrijheid! Kom met ons! Op onze tocht naar Properheid, Perfectionisme en Poetswasdom! Neem die spons, erken, beken, laat hen die zich verzetten in onwetendheid achter en bewandel de weg naar de Verlossing van het Vuil!
Want let's face it: De Wonderspons is de Scientology Church onder de schoonmaakmiddelen!![]()
Ik heb 'm de weg gewezen, maar of hij het licht gaat zien?quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:14 schreef jojomen4 het volgende:
Hoihoi,
Ik ben van plan volgende week een Smart fortwo cdi te kopenNu zag ik net dat enkele onderdelen op het plafond wat geel waren van het roken.
Het zit op kunstof, het deel dat heen en weer geschoven kan worden zodat de zon niet door het panoramadak op je hoofd schijnt.
Iemand een idee wat ik het beste kan gebruiken om die geligheid eraf te poetsen/boenen?
Bvd,
jojo
De weg iig ook goed bewandeld. Daarvoor mijn dank.quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb 'm de weg gewezen, maar of hij het licht gaat zien?
Powerspons (grijs sponsje, per 5 in een pak, 1 euro geloof ik), bij de Action. Beetje vochtig maken, poetsen, klaar.quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:38 schreef jojomen4 het volgende:
Ik denk dat de wonderspons wel iets voor mijn probleem kan zijn. Weten jullie waar die het goedkoopst gekocht kan worden? En als jullie een ander product kennen wat in jullie ogen beter lijkt hoor ik het graag.
Leuk topic dit.
Ik haal ze bij het Kruidvat! Per 2 verpakt, 0,99 euro!quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:38 schreef jojomen4 het volgende:
Ik denk dat de wonderspons wel iets voor mijn probleem kan zijn. Weten jullie waar die het goedkoopst gekocht kan worden? En als jullie een ander product kennen wat in jullie ogen beter lijkt hoor ik het graag.
Leuk topic dit.
Treffer (verkrijgbaar bij o.a. Kruidvat) werkt echt perfect voor kaarsvetdruppels op IKEA-meubeltjes.quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:31 schreef Syrena het volgende:
Nog tips voor kaarsvetdrupjes op een Ikea Bonde-buffetkast?
Dan ga ik die bij thuiskomst te lijfHij heeft 10 maanden in een opslag gestaan, dus ook lekker stoffig.
Waarom zet je er niet gewoon een hogedrukreiniger op? Flinke waterstraal erop en gaaaaaan, heeft hier prima gewerkt op de gemetselde balkonmuurtjes die vol met van alles zaten (mos, verf, uitlaatgassen e.d.).quote:Op vrijdag 18 april 2008 22:36 schreef Shakti het volgende:
Dat blue miracle gebeuren van de action lostte toch ook verf op, meen ik me te herinneren dat iemand schreef?
Zou wel handig zijn voor mn terrasmuren waar een of andere malloot binnenhuis-verf op heeft gesmeerd. En bij elke aanraking ben je dus wit.![]()
Vandaag een poging gedaan om de aanslag van mn kunststofkozijnen af te krijgen. Een uur en 2 wondersponsjes en een emmertje met blue wonder en pijn in mn armen verder, ben ik 1 meter kozijn verder en het is nog niet schoon. Morgen maar eens met pure blue wonder proberen. Als dat niet gaat lukken weet ik het ook niet meer. Het is zooi wat er uit de lucht valt, zelfs de regendruppels op de ramen blijf je lichtjes zien na het poetsen.
Voor de autoramen werken die mvd's perfect. Zo helder en streeploos, adembenemend gewoon.![]()
Je doelt toch niet op de sponsjes?quote:Op zaterdag 19 april 2008 20:22 schreef Isabeau het volgende:
Ikvind ze er na 1 wasbeurt al stukken minder charmant uitzien....maar goed, misschien dat de werking nog net zo goed is
Je mag hier wel komenquote:Op zaterdag 19 april 2008 23:28 schreef Merel het volgende:
Ik wil iets schoonmaken maar ik weet niet wat
quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:14 schreef shmoopy het volgende:
Terugvindnogsteedsnietgepoetsikweetnietwaarikdezinvandaanmoethalenpost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |