de kleuterschool zit wel bij de basisschool in, maar hebben een eigen kleuter ingang, komen nooit in het andere gebouw, hebben een eigen kleutertuin en alles gebeurd gewoon echt gescheiden van de rest, het wordt bij ons ook echt als kleuterschool gezien nog, met hun eigen leidsters etc etc. En als ze dus overgaan (overvliegen heet dat bij ons), worden dus ook echt alleen de oudsten op school verwacht met hun ouders en een klein afscheidsfeestje gehouden, met slingers, cakejes, emotionele verhalen en afscheid van de juffies, hun plekkie aan de kapstok, het speelgoed, de kring, de kleutertuin etc en mogen ze voor het eerst via de kleutertuin het hek door naar dat inmens grote schoolplein waarna als ze er doorheen zijn het hek weer wordt gesloten, en de kinder vliegen uit... ruilen hun stoeltje in de kring om voor een eigen tafeltje met stoeltje en alles is opeens anders...quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:03 schreef Lois het volgende:
Knor jouw kleuterschool zit in een ander gebouw dan de basisschool begrijp ik? Dan kan ik me goed voorstellen dat alles weer moeilijk is.
Bij ons is groep 1 en 2 een gedeelte van de verdere basisschool dus die grote stap nemen we gelukkig maar 1 keer.
gezien de ouder knutsel avonden en de foto's daarvan die ik zag had ik het vermoedden dat jolie op een vrije peutergroep zit ? Zo ja, gaat ze dan ook naar de vrije school zodadelijk ?quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:15 schreef Luchtbel het volgende:
Knorretje en Lois bedankt voor de reacties. Knorretje, ik kan me best voorstellen dat je het nu weer voelt. Bij Jolie op school gaat het net zo bij de kleuters en dat geeft me wel toch wel wat meer vertrouwen voor nu hoor. Ze komt in het lokaal naast de peuters met een klein plein en in hetzelfde gebouw als de BSO. Dat scheelt best. Want Jolie wil namelijk niet naar de basisschool maar wel naar de kleuterklasDus dan had ik niet alleen maar een probleem met mezelf gehad
Het zal straks vast wel wennen. Vast wel...
het is dat ik op dat moment veel te druk met andere dingen in mijn hoofd was, maar anders had ik het zeker ook gedaan (was het bij de psz vergeten bij alicia, bij jayden en bij de eerste kleuterdag dus van haar ook, heb nog 1 herkansing als jayden naar school gaat.. ben benieuwd of ik er dan aan denk)quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:06 schreef dutchie het volgende:
Morgen is het zo ver trouwens, morgenvroeg mag Léon komen wennen.
Is het raar als je dan al gelijk foto's gaat maken of doet iedereen dat?
Ja. De school en peuterspeelzaal horen ook een beetje bij elkaar.quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:03 schreef knorretje het volgende:
[..]
gezien de ouder knutsel avonden en de foto's daarvan die ik zag had ik het vermoedden dat jolie op een vrije peutergroep zit ? Zo ja, gaat ze dan ook naar de vrije school zodadelijk ?
LEUK! Iedere vrije school heeft natuurlijk zijn eigen dingen maar bij ons vind ik dat ze toch best ook veel stil staan bij de dingen die je als ouder beleeft en daar ook aandacht voor hebben, wat een enorm fijn gevoel is en je een beetje meer vertrouwen geeft in het juffie en het gevoel heb dat het een goed plekje is voor je kind.quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:47 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja. De school en peuterspeelzaal horen ook een beetje bij elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |