Wat dacht je van meer rechten? Ze mogen niet eens zomaar schieten. En dat in een oorlogsgebied. De lafaards in Den Haag en ons goed getrainde leger zijn echt twee tegenpolen van elkaarquote:Op vrijdag 18 april 2008 15:41 schreef Pumatje het volgende:
ben benieuwd hoe Defensie hierop gaat reageren.
Misschien dan toch maar zwaarder materieel erheen.
Dat is het probleem, als we dat zien mogen we niet schieten, dan bellen we de Amerikanenquote:Op vrijdag 18 april 2008 17:49 schreef TiMPiN het volgende:
in de nacht de wegen controleren, en iedereen die ook maar iets op de weg doet gewoon wegblazen
Eens. Ik zag onlangs een docu op Nat. Geo. met een filmpje van de Taliban die een Humvee in beeld houdt die op een bermbom rijdt; bleef niets van over :x. Echt diep triest, en laf. Nu snap ik hoe de Grieken zich voelden tegenover boogschutters.quote:Echt niet te geloven dat dit precies een dag na de aanstelling van de CDS gebeurd. Hoe toevallig. En hoe ontzettend wrang. Die smerige kut-Taliban met die smerige tyfus IEDs. Het is gewoon een hopeloze kutbende. Ik heb te doen met de jongens en meiden daar op de grond.
Er moet meer en zwaarder materiaal naartoe en die Taliban moet helemaal weg gezuiverd worden in een lang en groot offensief. Maar ja... Natuurlijk heel veel makkelijker gezegd dan gedaan helaas.
Laten we wel een beetje realistisch blijven, dergelijke wapens zijn voor de Taliban de enige manier om schade aan te richten. Het is niet laffer dan van 5 kilometer afstand artillerievuur te openen of vanaf een paar kilometer hoogte een bom te gooien. Oorlog is geen spelletje waar je eerlijk of oneerlijk kan spelen. Daarom vind ik het ook onzinnig om van een "laffe aanval" te spreken. Het doel is gewoon militair, en of je daar nu een lasergestuurde bom voor gebruikt of een IED, het is van hetzelfde laken een pak.quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:47 schreef Lightning_NL het volgende:
Die smerige kut-Taliban met die smerige tyfus IEDs.
Als oud LJ-er toch een reactie in dit topic.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Laten we wel een beetje realistisch blijven, dergelijke wapens zijn voor de Taliban de enige manier om schade aan te richten. Het is niet laffer dan van 5 kilometer afstand artillerievuur te openen of vanaf een paar kilometer hoogte een bom te gooien. Oorlog is geen spelletje waar je eerlijk of oneerlijk kan spelen. Daarom vind ik het ook onzinnig om van een "laffe aanval" te spreken. Het doel is gewoon militair, en of je daar nu een lasergestuurde bom voor gebruikt of een IED, het is van hetzelfde laken een pak.
Meer en zwaarder materieel gaat ook niet helpen om "de Taliban weg te zuiveren". Het is de Russen niet gelukt en het zal ons ook niet lukken. Bovendien is dat volgens mij het doel van deze missie ook helemaal niet.
Er gaan nog veel sneuvelen daar, aan beide kanten. En het netto resultaat is te vewaarlozen.
Of op z'n minst een bushmaster voorop...quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:55 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik zag net op het journaal dat ze in van die open MB's reden. Beetje jammer... Gebruik die dingen dan alleen offroad!
Nope, ze zijn nu bezig wat anti-mijn machines aan het aanschaffen, maar ja, mijnen zijn geen IED'squote:Op vrijdag 18 april 2008 20:35 schreef gelly het volgende:
Heeft de genie niet meer van de mijnenvegers ? Hoewel die natuurlijk retetraag zijn en bij een op afstand bediende bom geen nut hebben.
Mee eens.quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:47 schreef Lightning_NL het volgende:
Echt niet te geloven dat dit precies een dag na de aanstelling van de CDS gebeurd. Hoe toevallig. En hoe ontzettend wrang. Die smerige kut-Taliban met die smerige tyfus IEDs. Het is gewoon een hopeloze kutbende. Ik heb te doen met de jongens en meiden daar op de grond.
Er moet meer en zwaarder materiaal naartoe en die Taliban moet helemaal weg gezuiverd worden in een lang en groot offensief. Maar ja... Natuurlijk heel veel makkelijker gezegd dan gedaan helaas.
Ehm... ethisch niet echt verantwoord enzoquote:Op vrijdag 18 april 2008 21:37 schreef Steeven het volgende:
Je zou de Taliban alleen uit kunnen schakelen door werkelijk alles plat te gooien en dood te schieten. Het ironische is dat we daar meer dan genoeg wapens voor hebben, maar dat het tegen onze principes in gaat zoiets te doen. Alleen al om die reden kun je niet winnen. Helaas.
Ja, dat zeg ik toch ook in mijn post?quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:46 schreef refused. het volgende:
[..]
Ehm... ethisch niet echt verantwoord enzo
Het ging om het vierde voertuig in het konvooi, dus waarschijnlijk hebben ze gewacht totdat er een kwetsbaarder voertuig voor bij kwamquote:Op vrijdag 18 april 2008 20:33 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Of op z'n minst een bushmaster voorop...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |