niks ouwelullentopic an...quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Ja ja, nu weten we het wel jongens, vroeger was alles beter en nu zitten die rotkinderen alleen maar achter de computer. Wat een ouwe-lullen topic zeg
Dat is dus omdat het voor jou handig is. En idd dat is het ook.quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik was altijd tegen een mobieltje, totdat jongste met de bus naar school moest, andere stad.
Ik dacht toen dat het wel handig was wanneer hij kan bellen als de bussen eens staken of zo.
De realiteit: Beide hebben nu een schattig mobieltje, met allerlei functies (zelf gekocht, uiteraard), maar altijd zonder beltegoed. Als ze maar kunnen filmen!! Zogauw ze beltegoed hebben, moeten ze ook zelf betalen, is dat binnen een dag of 10 op aan 't sms'en. Gewoon bellen met de vaste telefoon is natuurlijk niet stoer genoeg.
Het enige voordeel is dat ik hun kan bereiken in geval van 'nood'. Maar echt nodig zijn die dingen dus niet.
Toen ik 6 was, voer ik met de zeilboot van mijn vader in mijn eentje Het Kanaal over. Op de terugweg ging ik even kijken in Normandië bij de slagvelden. En als ik bijvoorbeeld een nieuw behangetje wilde op de muur van mijn slaapkamer, nou dan moest ik zelf maar behangen. Allemaal papkinderen tegenwoordig, joh, bah.quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:49 schreef HiZ het volgende:
Toen ik 9 was reisde ik ieder weekeinde van Amsterdam naar Soest en terug, zonder begeleiding. Toen ik 16 was heb ik een keer na een vakantie in Ohrid, Macedonie met mijn familie helemaal in mijn eentje een omweg terug naar Amsterdam over Madrid gemaakt. Er is me op al die reizen nooit iets heftigers overkomen dan een man die me wat nadrukkelijker aankeek dan gebruikelijk. En die nam verder niet eens het initiatief om me aan te spreken of zo.
Op mijn 4de heb ik een jaar lang in een opgerolde krant, in het midden van de weg gewoond. En eten had ik niet. Joh, die kinderen van tegenwoordig.quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:58 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik heb van mijn 9e tot mijn 14e in een sloppenwijk in Rio de Janeiro gewoond, gewoon om mijn zelfstandigheid te testen. Moet je tegenwoordig nog mee aankomen!
Hehehequote:Op vrijdag 18 april 2008 13:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Op mijn 4de heb ik een jaar lang in een opgerolde krant, in het midden van de weg gewoond. En eten had ik niet. Joh, die kinderen van tegenwoordig..
WTF?!?!quote:Op donderdag 17 april 2008 23:36 schreef gronk het volgende:
kinderen van 7 die met helmbeschermers op fietsen
Ben zelf van 1963, dus nog geen nintendo's in mijn jeugd. Pas toen ik ergens in de 20+ was kwamen de eerste commodoortjes 64 op de markt.quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:41 schreef Jerruh het volgende:
[..]
belachelijk inderdaad... nichtje van mijn vriend moest pas geleden huilen omdat men wilde dat ze even naar het postkantoor ging... het kind is 10.... je ziet het steeds meer... Ik denk dat de tijd van internet en coputerspelletjes er ook aan meehelpt hoor! kinderen willen liever achter de compu zitten dan boomhutten bouwen etc. In mijn tijd had je hoogstens de gameboy of een nintendo 16 bit ding...de rest van de kinderen speelden dan tot tien uur savonds in de zomer buiten, oorlogje, verstoppertje, ontdekkingstochten, speurtochten, buutbal... ik zie dat nooit meer in ons hofje tegenwoordig!
't zijn geen rotkinderen, maar ze zitten inderdaad de hele dag achter de computer. En als je vraagt of ze even wat voor je willen doen is dat altijd "Ja, dadelijk!!" op een geïrriteerd toontje, want ze zitten 'midden in een gevecht"quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Ja ja, nu weten we het wel jongens, vroeger was alles beter en nu zitten die rotkinderen alleen maar achter de computer. Wat een ouwe-lullen topic zeg
quote:Op vrijdag 18 april 2008 13:18 schreef Gia het volgende:
[..]
't zijn geen rotkinderen, maar ze zitten inderdaad de hele dag achter de computer. En als je vraagt of ze even wat voor je willen doen is dat altijd "Ja, dadelijk!!" op een geïrriteerd toontje, want ze zitten 'midden in een gevecht"
Wauw, wat goed van je! Hoe kreeg je daar woonruimte?quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:53 schreef zoalshetis het volgende:
dan ook even mijn stoute jongensverhaal. toen ik 14 was ben ik zelfstandig naar ny gegaan en heb daar een jaar zelfstandig gewoond.
ik was een lastig kind en mijn ouders hadden een appartement gehuurd en me bij een school ingeschreven. top tijd.quote:Op vrijdag 18 april 2008 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Wauw, wat goed van je! Hoe kreeg je daar woonruimte?
Zie dat mijn (bijna) 14-jarige nog niet doen!
hehe, natuurlijk ben je bezorgt .. maar dat ben je toch ook als je kind van 18+ op de avond van het verschijnen van Fitna wil gaan stappen, om zomaar een voorbeeld te noemen .. ? Die angst blijf je houden, die moet je als ouder keer op keer overwinnen ongeacht leeftijd .. je zou je zelfs af kunnen vragen of die kinderen niet zo overmatig beschermt worden omdat de ouders geen zin hebben om hun eigen angsten onder ogen te zienquote:Op vrijdag 18 april 2008 11:43 schreef paddy het volgende:
[..]
Desondanks kan ik mij wel voorstellen dat je bezorgt bent. Eén van de kinderen ging met negen jaar inderdaad al een tijdje alleen op pad....voetbal ...maar dat was gewoon een redelijk groot dorp. Drukke weg over, maar overal stonden huizen. Hij zit nu op de brommer en heeft nu wel een mobiel bij zich, maar is meer voor de lompheid van hem..die ligt vaak met dat dingWanneer hij dan vervelend valt kan hij altijd iemand bellen. Dit hoeft hij natuurlijk niet te doen wanneer hij niets heeft. Dan loop je maar
Dit kind komt er zelf mee, maar ga er niet vanuit dat elk kind hetzelfde is. Een ander kind van die leeftijd kan in paniek raken wanneer het de weg kwijt is. Moet ik wel weer zeggen dat het voor het kind ook wel een veilig gevoel geeft dat hij genoeg geld voor de taxi heeft. er rijden daar veel meer taxi's rond. Hier ligt dat weer anders.
quote:Op vrijdag 18 april 2008 13:24 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, natuurlijk ben je bezorgt .. maar dat ben je toch ook als je kind van 18+ op de avond van het verschijnen van Fitna wil gaan stappen, om zomaar een voorbeeld te noemen .. ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |