abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60445769
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:30 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Maar het maakt zeker wel verschil of je het je wel of niet kan permitteren om laatste te worden.
Ja, dat de clubs in het rechterrijtje ook na de winterstop nog hun best moeten doen Ik ben het er wel mee eens dat het een ietwat vreemde gang van zaken is zo, maar kan er niet echt mee zitten.
pi_60445838
Nummer laatst Jupiler League degradeert toch

Inderdaad dus. Maar goed, het kan dus alsnog heroverwogen worden. Alleen zal dat dan wel ten koste gaan van enkele clubs, wegens niet-sportieve redenen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_60445863
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:50 schreef Grunner het volgende:

[..]

Ja, dat de clubs in het rechterrijtje ook na de winterstop nog hun best moeten doen Ik ben het er wel mee eens dat het een ietwat vreemde gang van zaken is zo, maar kan er niet echt mee zitten.
Mijn bezwaar is ook dat het redelijk eenzijdig en toch ook niet meer helemaal verwacht wordt doorgedrukt. En of het plan helemaal goed uitgewerkt is, is ook nog maar de vraag. Ik ben wel voorstander van degradatie uit en promotie naar de Eerste Divisie, maar dan met ingang van 2009/2010 en wat beter doordacht en met instemming van de clubs...
pi_60449117
Nou wie zal het worden ? Wie krijgt de primeur ?

FC Omniworld
FC Eindhoven
Haarlem
TOP Oss
SC Cambuur-Leeuwarden
Telstar
Fortuna Sittard
FC Emmen
AGOVV Apeldoorn

Vooralsnog denk ik dat het zal gaan tussen Telstar en AGOVV Apeldoorn
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:15:00 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_60451448
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:37 schreef TLC het volgende:

FC Omniworld
FC Eindhoven
Haarlem
TOP Oss
SC Cambuur-Leeuwarden
Telstar
Fortuna Sittard
FC Emmen
AGOVV Apeldoorn

Verdiep je liever eerst in de materie. Met de huidige selectie gaan wij niet degraderen.
pi_60451681
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:37 schreef TLC het volgende:

FC Omniworld
FC Eindhoven
Haarlem
TOP Oss
SC Cambuur-Leeuwarden
Telstar
Fortuna Sittard
FC Emmen
AGOVV Apeldoorn

Als Cambuur of Emmen degraderen zou dat een behoorlijke blamage zijn. Haarlem heeft zich ook wel aardig versterkt.
- verwijderd door admin -
pi_60453142
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
KNVB
Kesler

Dwing die hoofdklassers dan ook meteen om te promoveren. Niks geen vrije keus.
Kesler is zo walgelijk en tegen eredivisieclubs met flink wat schulden treedt hij nooit op.
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:34:43 #183
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_60453334
KNVB.
Daar werken echt alleen maar imbecielen, volgens mij. Ongelofelijk.
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:45:15 #184
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_60453562
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Verdiep je liever eerst in de materie. Met de huidige selectie gaan wij niet degraderen.
idd, gok eerder op een Haarlem, Telstar of Fortuna.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_60461182
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
KNVB
Kesler

Dwing die hoofdklassers dan ook meteen om te promoveren. Niks geen vrije keus.
Kessler heeft helemaal niets te zeggen over de amateurs. Hij is van de afdeling KNVB-Betaald Voetbal.

De Amateur afdeling van de KNVB heeft verplichte promotie al afgeschoten en geeft wel de mogelijkheid aan eerste divisie clubs na degradatie in te stromen in de hoofdklasse van het amateurvoetbal. Dat was tot voor kort gewoon de 4e klasse.

De profafdeling kan dus niets anders dan toestaan dat er gepromoveerd wordt vanuit de amateurs maar kan dit niet verplichten.
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:21:51 #186
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_60461577
Nederland is veel te klein om een brede basis van doorloop te krijgen.

Amateurclubs moeten investeringen doen aan hun complex bij promotie, en dat in 1 jaar afschrijven indien ze gelijk weer degraderen.
Burgermeesters zijn al panisch als het gaat om voetbalsupporters (zeker als je uit Rotterdam komt), je kunt er de klok op gelijk zetten dat zo'n dorpshoofd menig club en supporter zal frustreren.

Het voordeel is natuurlijk dat sommige clubs die in de 1e divisie niets meer uitstralen of toevoegen en rond de 1000 of minder toeschouwers trekken hun beschermde status verliezen. Maar of promotie/degradatie de oplossing daarvoor is betwijfel ik.
pi_60465656
1,5 week voor het begin van de competitie.........

Misschien weten we over 10 jaar niet meer beter, ik ben in principe ook niet tegen, maar mijn gevoel zegt dat 1 van de 20ste BVO's nu aan haar laatste jaar bestaansjaar begonnen is........zonder het te weten.
  donderdag 31 juli 2008 @ 14:16:01 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_60466524
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 13:28 schreef DRD het volgende:
1,5 week voor het begin van de competitie.........

Misschien weten we over 10 jaar niet meer beter, ik ben in principe ook niet tegen, maar mijn gevoel zegt dat 1 van de 20ste BVO's nu aan haar laatste jaar bestaansjaar begonnen is........zonder het te weten.
Ach, wij hebben die 32 jaar zonder betaald voetbal uiteindelijk ook overleefd
pi_60467379
Als de Vogels maar niet gaan promoveren vind ik alles best.

Uiteraard worden we wel kampioen.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:10:33 #190
223287 ome-neukbeer
ome neukbeer weet het wel!
pi_60467611
laat vitesse maar naar de eerste divisie gaan, wat een schande fc olle wint van aberdeen
en die gasten van rijnfront weer prutsen pff
tinus prikt je zo in de kont
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:32:09 #191
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_60468089
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 14:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ach, wij hebben die 32 jaar zonder betaald voetbal uiteindelijk ook overleefd
Denk toch dat Fortuna Sittard of FC Eindhoven het licht uit moeten doen bij degradatie.

Een stap naar betaald voetbal betekent investeringen in accomodatie en spelersgroepen. Ook heb je (denk ik) in het amateurvoetbal een net iets andere type inkomsten.
Geen TV-gelden, maar lokaal gericht op de lokale exposure tegenover de regionale (regionale zenders) en nationale (RTL) naamsbekendheid die de eerste divisie je kan geven.

Kortom, er moet een ander netwerk worden opgebouwd. En dat is niet iets totaal anders, maar het gaat niet 1 op 1 over.
pi_60468218
Top Oss doet best goede zaken die degraderen zeker niet en gaan voor een plek bij de eerste 7
AFC AJAX
pi_60468283
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:38 schreef BonJovi het volgende:
Top Oss doet best goede zaken die degraderen zeker niet en gaan voor een plek bij de eerste 7
quote:
TOP Oss niet zeker verder als FC Oss
TOP Oss zal na dit seizoen zeker niet doorgaan onder de huidige naam. Onduidelijk is echter nog onder welke naam de club wel verder gaat. Eerder werd nog door diverse media gemeld dat die naam vanaf 2009 FC Oss is, maar dat blijkt voorbarig.

"De naam TOP Oss verdwijnt, maar Oss moet in de clubnaam blijven. FC Oss heb ik één keer genoemd, maar staat niet vast. Er zijn volop varianten. Ik heb bijvoorbeeld al Oss United of Ossasuna gehoord. De KNVB moet de nieuwe naam nog wel goedkeuren", reageert voorzitter Bert Zwanenburg tegenover ELF Voetbal.

De club uit Oss zal overigens niet alleen de naam van de club veranderen, maar ook het stadion en het logo. Daarnaast zullen ook de clubkleuren rood en wit in 2009 waarschijnlijk verleden tijd zijn.
Als ik dit zo lees is de club TOP Oss sowieso weg na dit seizoen. Dat zijn wel erg veel veranderingen die worden doorgevoerd. Zo verlies je je identiteit toch lijkt me...

Ossasuna
pi_60470089
Harkemase Boys heeft bij monde van de voorzitter laten weten te willen promoveren.
pi_60470122
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:41 schreef Rucebo het volgende:

[..]

[..]

Als ik dit zo lees is de club TOP Oss sowieso weg na dit seizoen. Dat zijn wel erg veel veranderingen die worden doorgevoerd. Zo verlies je je identiteit toch lijkt me...

Ossasuna
Ossasuna Wat een rip off zeg
pi_60470176
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:45 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

idd, gok eerder op een Haarlem, Telstar of Fortuna.
FC Eindhoven mogelijk ook, die hebben nog steeds enkele contractspelers nodig om aan de minimumeis qua profcontracten te voldoen volgens mij.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 31 juli 2008 @ 18:49:24 #197
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_60471928
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 17:01 schreef methodmich het volgende:

[..]

FC Eindhoven mogelijk ook, die hebben nog steeds enkele contractspelers nodig om aan de minimumeis qua profcontracten te voldoen volgens mij.
Weet niet hoe dat ligt maar als ik de resultaten van Eindhoven zie in de voorbereding zouden ze voor een plek 14 kunnen meedoen denk ik.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 31 juli 2008 @ 19:40:37 #198
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_60472913
Omdat ze het met alle geweld meteen willen doorvoeren lijkt de kans groot dat het hele plan op een mislukking gaat uitlopen. Hoe gaan ze dat doen als er niemand wil promoveren? Dan heb je zowel in de Eredivisie als een Hoofdklasse ene oneven aantal clubs, wta erg lastig is voor het speelschema. Straks wordt het plan na een slechte ervaring weer afgeschaft en is er waarschijnlijk één BVO de dupe geworden van de roekeloosheid en ongeduld van de KNVB.

Ik ben wel een voorstander van degradatie, maar juist daarom moet het wel goed gepland worden.

Eén club laten degraderen in een competitie van 22 vind ik er ook twee te weinig. Degradatie van de onderste drie lijkt me beter aantal. Zoals DutchGoone al zei, is één rechtstreekse degradant in en competitie van 18 ook al aan de karige kant.

Wat ik niet begrijp is waarom een promotie/degradatie-regeling praktische obstakels met zich mee zou brengen. De terreinen van de amateurs zouden niet geschikt zijn voor eerste divisievoetbal. In België kan het toch ook en daar zijn de sportcomplexen volgens mij nog wel in minder goede staat dan hier. Daarnaast worden er voor de beker al wedstrijden gespeeld op het complex van een hoofdklasser tegen een profclub. Wat zou het verschil zijn als dat voor de competitie zou zijn?

Wat zit er achter het feit dat de hoofdklassers een promotie niet zien zitten? Is het zo dat de wereld van het amateurvoetbal nog wordt bepaald door de maatschappelijke verhoudingen van de jaren'50? Dat er nog altijd een gescheiden zaterdag en zondagcompetitie bestaat, is een springlevend restant van een verzuild verleden. Het conservatisme viert hoogtij bij de hoofdklassers die angstig worden van het vooruitzicht om niet meer tegen de vertrouwde tegenstanders te kunnen ballen.

Een Topklasse gaat niet werken, maar een Tweede Divisie zou misschien uitkomst bieden. Als er genoeg ambitieuze clubs zijn die zich uit dat oude wereldje willen losmaken, kan er wellicht een extra divisie worden gevormd. Breng de Eerste Divisie terug tot 18 of zelfs 16 clubs en je hebt een extra niveau erbij. Het blijft dan wel een gesloten wereldje aangezien je ook niet uit de Tweede Divisie kan degraderen, maar het is alvast een trapje meer.

Zolang de hoofdklassers liever spruitjes eten dan promoveren mogen ze wat mij betreft wel worden uitgesloten van deelname aan de beker. Het is gewoon een totaal aparte competitie zo dus hou het dan ook strikt gescheiden.
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:03:59 #199
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_60474647
Je zou ook de Eredivisie tot 16 clubs kunnen terugbrengen en twee clubs rechstreeks laten degraderen, zodat het niveau verschil minder groot wordt. In de divisies daaronder laat je de kampioen rechtstreeks promoveren en - pakweg - de nummers 2 t/m 5 om promotie strijden. In de Eerste Divisie zou je eventueel nog een club extra rechtstreeks kunnen laten degraderen en in de Tweede Divisie nog eens extra clubs aan de play-offs voor promotie mee kunnen laten doen. Zo is er sprake van een goede doorstroom en blijft de competitie waaruit niemand kan degraderen ook lange tijd spannend omdat zelfs de negende plek interessant blijft.

Met de stand van afgelopen seizoen als voorbeeld zou dat er dan zo uitzien:

EREDIVISIE
1.PSV
2.Ajax
3.NAC Breda
4.FC Twente
5.SC Heerenveen
6.Feyenoord
7.FC Groningen
8.NEC
9.Roda JC
10.FC Utrecht
11.AZ
12.Vitesse
13.Sparta Rotterdam
14.Heracles Almelo
----------------------------------
15.Willem II
16.De Graafschap

EERSTE DIVISIE
1.VVV Venlo
2.Excelsior
3.FC Volendam
4.RKC Waalwijk
5.FC Den Bosch
6.FC Zwolle
7.MVV
8.ADO Den Haag
9.Helmond Sport
10.Ossasuna
11.FC Emmen
12.Go Ahead Eagles
13.RBC Roosendaal
14.FC Dordrecht
15.FC Omniworld
16.Telstar

TWEEDE DIVISIE
1.BV Veendam
2.Fortuna Sittard
3.Cambuur Leeuwarden
4.AGOVV Apeldoorn
5.FC Eindhoven
6.Haarlem
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

Je moet dus 10 hoofdklassers vinden die oren hebben naar dit model. Clubs als Spakenburg en IJsselmeervogels zouden zich moeten realiseren wat ze kunnen bereiken. Ze zijn in potentie groter dan menig huidig eerstedivisionist en dat ze ooit om promotie naar de Eredivisie mee kunnen doen, is helemaal niet zo'n onrealistisch scenario. Daarnaast krijgt hun derby (net zoals andere derby's zoals Katwijk - Quick Boys) nog meer aanzien en landelijke aandacht wanneer er een promotieplek op het spel staat.

Vul eventueel de 10 lege plekken in met de beste hoofdklassers en kijk hoe het eruit ziet. Maar zelfs met 10 minder aansprekende namen kan er sprake zijn van een 'pionierseffect', waarbij andere hoofdklassers geïnteresseerd kunnen raken als ze zien hoe het de ex-hoofdklassers in de Tweede Divisie vergaat. Er spelen er sowieso al minstens drie (en zeer waarchijnlijk meer) mee in de play-offs om promotie naar de Eerste Divisie, die er in dit model toch wel wat aantrekkelijker uitziet dan tegenwoordig.

Een ander voordeel dat dit model oplevert, is dat clubs als Fortuna en Haarlem bij een degradatie uit de Eerstie Divisie niet in de anonimiteit van het amateurvoebal verdwijnen, waar ze waarschijnlijk de stekker eruit moeten trekken. Sterker nog, als Fortuna of Cambuur in de Tweede Divisie terecht komt en dus weer ergens voor gaat spelen (promotie terug naar de Eerste Divisie), gaat zo'n club meer leven in de stad dan wanneer er onderin Eerste Divisie met 20 clubs wordt gespeeld. Fortuna - Cambuur als topwedstrijd in de Tweede Divisie is veel meer een pubiekstrekker dan Fortuna - Cambuur als nummer 17 tegen 18 in de huidige Eerste Divisie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cruoninga op 31-07-2008 21:38:22 ]
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:17:33 #200
137346 Keramiekplaatser
Blauw gevleugelte
pi_60484926
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:57 schreef GeorgKacher het volgende:
Harkemase Boys heeft bij monde van de voorzitter laten weten te willen promoveren.
Zolang ze maar niet op zondag hoeven te voetballen

oh oh, dat dit nog bestaat in Nederland in het jaar 2008, niet willen voetballen op zondag.
Geen enkel land ter wereld dat een scheiding kent tussen zaterdag en zondagvoetbal, alleen Nederland.
Jammer dat het voetbalsysteem hier nog altijd bepaalt wordt door de grefo's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')