abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 april 2008 @ 11:37:54 #1
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_58107917
Wie kent deze held nog?
quote:
Markante verschijning

Zijn voornaam "Chriet", soms ook "Chrit(je)", is een in Limburg gangbare verkorting van Christiaan of Christoffel; eenzelfde verkorting als "Chris" dus. De Limburgse uitspraak van ch in al deze varianten is k. De correcte uitspraak van "Chriet" is dus kriet. Hij draagt een bijzonder model baard, model tuinkabouter volgens sommigen en hemzelf, die onder de kin en rond de wangen groeit maar de bovenlip en de voorkant van de kin vrijlaat, waarom hij ook wel 'het meest snorloze gezicht van Nederland' werd genoemd. Ook zijn Limburgse "zachte g" draagt bij aan zijn onmiddellijke herkenbaarheid.

Levensbeschrijving

Titulaer doorliep de middelbare school op het Venlose St.-Thomascollege (nu Valuas College). Hij studeerde vervolgens aan de Universiteit Utrecht wiskunde en natuurkunde met als hoofdvak sterrenkunde, en was daarnaast lid van studentenvereniging CS Veritas. Tijdens zijn studie richtte hij, samen met Ton Smit, op 18 april 1965 de afdeling Venlo van de Nederlandse Vereniging voor Weer- en Sterrenkunde op (genaamd Jean Delsing) en organiseerde het jaar daarop de expositie "Mens en het Heelal", indertijd de grootste weer-, sterren- en ruimtevaartkundige manifestatie die ooit in Nederland gehouden was. Na een tweetal jaar in de VS en daarna twee jaar in Frankrijk als astronoom gewerkt te hebben werd hij een bekende presentator van televisie- en radioprogramma's over wetenschap en techniek. Tussen 1970 en 1990 was hij veelvuldig op de tv te zien. Zijn populariteit begon als medepresentator (samen met Henk Terlingen, "Apollo Henkie") van het live televisieverslag van de eerste maanlanding in 1969. Ook was hij commentator bij de live-uitzending van de lancering van de Space Shuttle Columbia in 1981.

TV-producer en schrijver

Later (1983) begon Titulaer zijn eigen mediaproductiebedrijf Chriet Titulaer Producties BV en werkte hij veel voor TELEAC en de TROS. Hij produceerde populaire programma's als TROS Wondere Wereld en TV-cursussen zoals Moderne Sterrenkunde en Nederland en het Weer.

Hij is medeoprichter van de inmiddels ter ziele gegane projecten Huis van de Toekomst, Kantoor van de Toekomst en Ziekenhuis van de Toekomst. In 1986 organiseerde hij de ruimtevaart-manifestatie Space '86 in de Jaarbeurs te Utrecht. Ter promotie hiervan liet hij tijdelijk een geschilderde Saturnus V-raket op ware grootte tegen de Utrechtse Domtoren aanbrengen, aangezien zowel de raket als de toren ongeveer 110 meter hoog zijn[1]. Titulaer schreef ook verscheidene populair-wetenschappelijke boeken over techniek, ruimtevaart, computers, IT, weer- en sterrenkunde. Chriet Titulaer is nog altijd een groot pleitbezorger van wetenschap en techniek en wordt vaak gevraagd als inleidend spreker bij evenementen op dit gebied en voor themadagen op scholen en universiteiten.

Een planetoïde is naar hem vernoemd: 12133 Titulaer. Openbaar-vervoerbedrijf Veolia vernoemde een van haar Velios-treinen naar hem. [2]


Bibliografie

* Operatie maan (verslag in woord en beeld van de ruimtevaart en maanlanding) (1969)
* Maanonderzoek (1969)
* Elseviers atlas van de planeten (1971)
* Apollo, dossier van het project (1973)
* Ruimtevaart, moet dat nou? (1974)
* Landing op Mars (1975)
* Het grote planetenboek (1976)
* Leven op andere planeten (1976)
* De mens in het heelal (1977)
* De mens en het weer (1979)
* Van Spoetnik tot spaceshuttle (1979)
* Televisiesatellieten (1980)
* Toekomstbeeld (video, kabeltelevisie, satelliettelevisie, huiscomputer, viditel, teletekst) (1980)
* Fotografie bij de politie (1981)
* De mens in de ruimte (1981)
* Een kwart eeuw ruimtevaart (cursusboek Teleac, 1982)
* De mens en de computer (1983)
* Het grote hemelboek (1985)
* De mens in de kosmos (1985)
* Tros Wondere wereld woordenboek (1986)
* Space 86 (1986)
* Toekomst in telecommunicatie (1988)
* Welkom in toekomst (1990)
* Welkom in 2000 (1993)
* Mijn biografie (1997)
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_58108184
Oom van Boris
  donderdag 17 april 2008 @ 12:14:36 #3
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_58108832
Briljante gast!
Heb me als jochie een keer zitten vergapen aan een robotarm die hij bij zich had. Dat ding pakte een suikerklontje, dropte het in zijn koffie en daarna ging het even staan roeren. Ik weet echt niet meer hoe oud ik toen was, maar ik zat sowieso nog op de lagere school, het moet dus voor 1985 geweest zijn.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  donderdag 17 april 2008 @ 12:14:58 #4
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_58108843
echt een mafkees

met zijn rare baard hehe
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_58108888
Chriet is een held Ik ga binnenkort een tattoo van zijn hoofd nemen in che-quevara stijl. Vroegah gingen we altijd naar het huis van de toekomst in de autotron, waar je filmpjes van hem zag waarin hij alle nieuwe 1337 technieken uitlegde.

De manier waarop hij 'energie' uitsprak heeft mijn leven voor altijd veranderd.
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
pi_58109349
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:16 schreef refused. het volgende:
De manier waarop hij 'energie' uitsprak heeft mijn leven voor altijd veranderd.
  donderdag 17 april 2008 @ 13:02:46 #7
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_58109931
Jemig... leeft die man nog
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2008 @ 20:14:41 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_58120141
Een echte held

Die baard is weergaloos

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_58120298
De waarheid is als het hoofd van Chriet Titulaer, als je 'm omdraait dan klopt ie nog steeds.

Theo Maassen
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 april 2008 @ 20:55:16 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_58121273
Chriet liet ont kennis maken met het huis van de toekomst

heb daar echt met verbazing rondgelopen, ik geloofde er maar weinig van wat ik allemaal zag........ en nu zie je een aantal dingen bij iedereen in huis
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2008 @ 21:05:21 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_58121505
quote:
Op donderdag 17 april 2008 20:20 schreef refused. het volgende:
De waarheid is als het hoofd van Chriet Titulaer, als je 'm omdraait dan klopt ie nog steeds.

Theo Maassen



Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_58121710
Kom ik thuis zit ie op de bank...
En we zijn ook bij hem thuis geweest!
Heb ik nog een mooi boek van hem gehad met handtekening...

Wie wil me aanraken!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 17 april 2008 @ 21:13:32 #13
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_58121724
quote:
Chriet Titulaer


Chriet TitulaerChriet Titulaer (Houblierik, 9 mei 1943) ies 'ne Nederlandse weitesjapper, televisiepresentator en sjriever. Titulaer sjtudeerde wiskunde en natuurkunde in Utrech. Hae woort populair es presentator mèt de live-oetzending van de landing op de maon in 1969. Hae haet versjillende populair-weitesjappelike beuk euver techniek, ruumdevaart, IT, waer- en sjterrekunde gesjreve. Hae ies ouch ein van de inititiefnummersj van 't Hoes van de Toekóms en 't Kentoar van de Toekóms.

Titulaer sjteit bekènd um zien markant uterlik ('n biezunder model baard) en zien apaarte sjtum.


Chriet_Titulaer van Wikipedia
..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_58121761
quote:
Op donderdag 17 april 2008 21:13 schreef Oblivion het volgende:
Kom ik thuis zit ie op de bank...
En we zijn ook bij hem thuis geweest!
Heb ik nog een mooi boek van hem gehad met handtekening...

Wie wil me aanraken!
Omg!! Ik wil veel ergere dingen met je doen
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
pi_58121786
quote:
Op donderdag 17 april 2008 21:15 schreef refused. het volgende:

[..]

Omg!! Ik wil veel ergere dingen met je doen

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58122861
chriet is alleen wel een beetje van het padje af

Hij woont in Houten

Heb al eens een leuke ervaring met hem gehad , een collega een klant ophalen met de taxi .
hij staat dus geparkeert op de straat naast geparkeerde auto's ( dubbel dus ) komt ie aan met zijn volvo ( chriet ) rijd tegen de taxi aan , probeert ie weg te rijden door een speeltuin tot ie vast kwam te staan .

alsnog politie erbij , had al een rijontzegging , en slikte medicatie waar je niet mee mocht rijden , en was helemaal van de wereld en er was geen land mee te bezeilen

haha mooie kerel
  donderdag 17 april 2008 @ 21:51:03 #17
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_58122863
Een kijkje in de toekomst van 't verleden met Chriet Titulaer.

Uitleg over de manier waarop we destijds zouden, en tegenwoordig communiceren, gepresenteerd door Chriet Titulaer.
quote:
Afl.8 van 't programma: Een Kwart Eeuw Ruimtevaart; Communicatiesatellieten. (1982)

Een Kwart Eeuw Ruimtevaart, Deel 1,
Een Kwart Eeuw Ruimtevaart, Deel 2,
en Een Kwart Eeuw Ruimtevaart, Deel 3.
YouTube,
Informatief,
Tijdsduur; +/- 30 minuten,
Kleur,
Taal: Nederlandsch,
16+
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_58122912
Ik wil ook zulk haar.
pi_58123387
quote:
Op donderdag 17 april 2008 21:51 schreef siekman het volgende:
chriet is alleen wel een beetje van het padje af

Hij woont in Houten

Heb al eens een leuke ervaring met hem gehad , een collega een klant ophalen met de taxi .
hij staat dus geparkeert op de straat naast geparkeerde auto's ( dubbel dus ) komt ie aan met zijn volvo ( chriet ) rijd tegen de taxi aan , probeert ie weg te rijden door een speeltuin tot ie vast kwam te staan .

alsnog politie erbij , had al een rijontzegging , en slikte medicatie waar je niet mee mocht rijden , en was helemaal van de wereld en er was geen land mee te bezeilen

haha mooie kerel
Oh, dat is spijtig om te horen....
Heeft hij het huurhuis aan de overkant van zijn eigen huis nog?
Die dus helemaal vol staat met gadgets?
Waar dus ook de tol die Wubbo Ockels is gebleven?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58124977
Hehe, heb hier nog een aantal van die boeken liggen
pi_58126935
geweldige vent.
Als 10 jarig jochie naar Space '86. Indrukwekkend!
Het huis van de toekomst, Indrukwekkend!
Alle gadgets uit wondere wereld, Indrukwekkend!

Ik hoop dat we nog eens van hem horen.
pi_58156904
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:10 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Oh, dat is spijtig om te horen....
Heeft hij het huurhuis aan de overkant van zijn eigen huis nog?
Die dus helemaal vol staat met gadgets?
Waar dus ook de tol die Wubbo Ockels is gebleven?
Ja iedereen wordt oud he , en vaak met hooggeleerde en slimme mensen ( mijn ervaring ) worden zodra ze ouder worden raar in het bolletje

Ik weet niet welke huizen er van hem zijn enzo , ik zag hem meestal op het station en dan met de aanrijding .
  zaterdag 19 april 2008 @ 12:54:09 #23
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58157111
Chriet Titulaer was geniaal. Altijd Wondere Wereld kijken natuurlijk. Robots die piano konden spelen enzo.. zeer nice.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 19 april 2008 @ 12:58:25 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58157177
quote:
[b]Op zaterdag 19 april 2008 12:41 schreef ...

Ik weet niet welke huizen er van hem zijn enzo , ik zag hem meestal op het station en dan met de aanrijding .
Vroeger herkende je zijn huis aan al die antennes op het dak.
Maar ik weet niet of dat nog zo is.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_58177605
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:16 schreef refused. het volgende:
Chriet is een held Ik ga binnenkort een tattoo van zijn hoofd nemen in che-quevara stijl. Vroegah gingen we altijd naar het huis van de toekomst in de autotron, waar je filmpjes van hem zag waarin hij alle nieuwe 1337 technieken uitlegde.

De manier waarop hij 'energie' uitsprak heeft mijn leven voor altijd veranderd.
De man waarop die man alles vertelde, heeft mij veranderd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')