Het oorspronkelijke stuk is binnenkort hier te lezenquote:` De aanpak van hangjongeren slaat te
ver door.Maatregelen om overlast van
hangjongeren te bestrijden werken
averechts en zijn vaak veel te duur.Dat
staat in een rapport van de Raad voor
Maatschappelijke Ontwikkeling.
Volgens de Raad was de overheid vroeger
veel te slap.Overlast van hangjongeren
werd gedoogd.Maar de overheid is onder
druk van opiniemakers nu weer te streng
geworden,waardoor de kloof tussen de
hangjongeren en de samenleving groeit.
De Raad wil een middenweg:een strenge
aanpak,tegelijk met buurtbemiddeling,
jeugdwerk en maatregelen die jongeren
in de maatschappij vooruithelpen.
Ben benieuwd wat die middenweg kost dan, en of dat dan wel werkt.quote:Maatregelen om overlast van
hangjongeren te bestrijden werken
averechts en zijn vaak veel te duur.
...
De Raad wil een middenweg:een strenge
aanpak,tegelijk met buurtbemiddeling,
jeugdwerk en maatregelen die jongeren
in de maatschappij vooruithelpen.
Dit geeft het probleem dat je ze op heterdaad moet betrappen! Sowieso is het raar om buiten op straat in een hoekje te gaan "hangen", het hele principe daarvan is dat ze dingen doen die ze op het schoolplein op thuis bij bij de ouders op de bank niet doen, dus ongewenst!quote:Op donderdag 17 april 2008 10:49 schreef NelisH2007 het volgende:
jongeren die alleen hangen en geen overlast veroorzaken met rust laten
jongeren die daadwerkelijk overlast veroorzaken/dingen mollen weet ik veel
Die moeten keihard aangepakt worden
Waarom klinkt het hele woord "opiniemaker" mij zwaar ondemocratisch in de oren?quote:... onder druk van opiniemakers ...
heterdaad betrappen kloptquote:Op donderdag 17 april 2008 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit geeft het probleem dat je ze op heterdaad moet betrappen! Sowieso is het raar om buiten op straat in een hoekje te gaan "hangen", het hele principe daarvan is dat ze dingen doen die ze op het schoolplein op thuis bij bij de ouders op de bank niet doen, dus ongewenst!
Ik moest meteen aan Prem Radhakishun denken.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom klinkt het hele woord "opiniemaker" mij zwaar ondemocratisch in de oren?
Je punt is? D'r zijn zat kamerleden die opeens roepen om nieuw beleid (zonder zich te verdiepen in het bestaande beleid) als er weer eens een stuk in de krant staat. Ik zou dat eerder willen omschrijven als een 'democratisch tekort'.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom klinkt het hele woord "opiniemaker" mij zwaar ondemocratisch in de oren?
Kan je je drugs en andere verslavende middelen niet thuis gebruiken?!quote:Op donderdag 17 april 2008 11:11 schreef NelisH2007 het volgende:
[..]
Ik doe het vrijwel ieder weekend mt wat vrienden
Gewoon om dat er in de buurt vrijwel niks is te doen
Het enige wat we doen is muziek luisteren op normaal niveau, ja het kan!
Een blowtje roken, wat zuipen en lol hebben, ook dat kan!
Hallo we leven in Nederland. Daar is echt iets doen, een loze kreet omdat nederlanders te bang zijn om aansprakelijk te worden gehouden voor iets.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:55 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben gerustgesteld! ze gaan iets doen wat echt werkt...
Dat kan, dat kan in de buitenlucht ook heel gemakkelijk.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan je je drugs en andere verslavende middelen niet thuis gebruiken?!
Ach, man lul niet. Bij 90 % van de groepen hangjongeren heeft het hangen gewoon een sociale functie en ze doen geen vlieg kwaad. Wij hingen vroeger ook altijd wat rond als we niet aan het werken, trainen waren of op school. Ouders zien je al aankomen met meer als 10 personen. En ach als wij op een pleintje voetbalden, dan sneuvelde er wel eens wat. Shit happens.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit geeft het probleem dat je ze op heterdaad moet betrappen! Sowieso is het raar om buiten op straat in een hoekje te gaan "hangen", het hele principe daarvan is dat ze dingen doen die ze op het schoolplein op thuis bij bij de ouders op de bank niet doen, dus ongewenst!
Zoals Waspiks racisme was structureel en werd onderschat laat zien, is het niet een probleem wat alleen ligt bij allochtone jongeren. Het is eerder een probleem van politieagenten die niet durven in te grijpen, of die geen/niet voldoende mandaat hebben gekregen van hun meerderen.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:31 schreef FOKwa het volgende:
De grootste oorzaak van de problemen met hangjongeren is dat het voornamelijk om allochtone jongens gaat die vanwege ruimtegebrek i.v.m. grote families in krappe rijtjeshuizen door hun ouders de straat op worden gestuurd, zonder dat die ouders hebben meegegeven hoe ze zich daar moeten gedragen, want dat is de taak van de overheid.
Wat een onzin!quote:Op donderdag 17 april 2008 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |