abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2008 @ 10:01:13 #1
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58105967
quote:
` De aanpak van hangjongeren slaat te
ver door.Maatregelen om overlast van
hangjongeren te bestrijden werken
averechts en zijn vaak veel te duur.Dat
staat in een rapport van de Raad voor
Maatschappelijke Ontwikkeling.

Volgens de Raad was de overheid vroeger
veel te slap.Overlast van hangjongeren
werd gedoogd.Maar de overheid is onder
druk van opiniemakers nu weer te streng
geworden,waardoor de kloof tussen de
hangjongeren en de samenleving groeit.

De Raad wil een middenweg:een strenge
aanpak,tegelijk met buurtbemiddeling,
jeugdwerk en maatregelen die jongeren
in de maatschappij vooruithelpen.
Het oorspronkelijke stuk is binnenkort hier te lezen

...maar als ik het goed heb, staat 't combo ToN/PVV een nog veel strengere aanpak voor. En da's dus niet alleen nergens voor nodig, 't is 'feel-good-policy' die alleen maar geld kost en alleen maar polariseert.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:23:28 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58106366
Hangjongeren zijn leuk!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 17 april 2008 @ 10:31:37 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58106524
quote:
Maatregelen om overlast van
hangjongeren te bestrijden werken
averechts en zijn vaak veel te duur.

...

De Raad wil een middenweg:een strenge
aanpak,tegelijk met buurtbemiddeling,
jeugdwerk en maatregelen die jongeren
in de maatschappij vooruithelpen.
Ben benieuwd wat die middenweg kost dan, en of dat dan wel werkt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_58106628
-- weggejorist --

[ Bericht 86% gewijzigd door gronk op 17-04-2008 10:43:04 ]
Stupid Inflateble Sheep No Work :(
pi_58106852
Ik was eigenlijk best serieus ^^
ik zal het anders formuleren:

Van mij mogen ze harder aangepakt worden
Ze zijn nu nog te soft
Ze moeten alleen wel fair zijn
jongeren die alleen hangen en geen overlast veroorzaken met rust laten
jongeren die daadwerkelijk overlast veroorzaken/dingen mollen weet ik veel
Die moeten keihard aangepakt worden
Gelijk mee naar het bureau en een nachtje brommen
Dikke prent geven en ze zullen het na 3 dikke boetes wel laten
  Donald Duck held donderdag 17 april 2008 @ 10:55:30 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_58106944
Weer zo'n nietszeggende raad die het eigen bestaan moet verantwoorden met zo'n rapport
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 17 april 2008 @ 11:06:27 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58107178
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:49 schreef NelisH2007 het volgende:
jongeren die alleen hangen en geen overlast veroorzaken met rust laten
jongeren die daadwerkelijk overlast veroorzaken/dingen mollen weet ik veel
Die moeten keihard aangepakt worden
Dit geeft het probleem dat je ze op heterdaad moet betrappen! Sowieso is het raar om buiten op straat in een hoekje te gaan "hangen", het hele principe daarvan is dat ze dingen doen die ze op het schoolplein op thuis bij bij de ouders op de bank niet doen, dus ongewenst!
censuur :O
  donderdag 17 april 2008 @ 11:07:28 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58107211
quote:
... onder druk van opiniemakers ...
Waarom klinkt het hele woord "opiniemaker" mij zwaar ondemocratisch in de oren?
pi_58107305
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dit geeft het probleem dat je ze op heterdaad moet betrappen! Sowieso is het raar om buiten op straat in een hoekje te gaan "hangen", het hele principe daarvan is dat ze dingen doen die ze op het schoolplein op thuis bij bij de ouders op de bank niet doen, dus ongewenst!
heterdaad betrappen klopt
maar dat moet niet zo moeilijk zijn als je stil aankomt tog?
het is niet raar om buiten te gaan hangen
Ik doe het vrijwel ieder weekend mt wat vrienden
Gewoon om dat er in de buurt vrijwel niks is te doen
Het enige wat we doen is muziek luisteren op normaal niveau, ja het kan!
Een blowtje roken, wat zuipen en lol hebben, ook dat kan!
En nee dan schreeuwen we niet alles en iedereen bij elkaar, en nee we mollen geen dingen
Hebben wel patrouleren de agenten paar keer langs gehad, maken een praatje en gaan weer weg!
Zo hoort het

Ik zie ook vaak genoeg groepen gasten schreeuwen, flesjes kapot gooien, rotzooi zoeken
die moeten ze aanpakken, en hard!
  donderdag 17 april 2008 @ 11:13:40 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58107359
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik moest meteen aan Prem Radhakishun denken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 17 april 2008 @ 11:14:03 #11
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58107366
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je punt is? D'r zijn zat kamerleden die opeens roepen om nieuw beleid (zonder zich te verdiepen in het bestaande beleid) als er weer eens een stuk in de krant staat. Ik zou dat eerder willen omschrijven als een 'democratisch tekort'.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 17 april 2008 @ 11:55:51 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58108368
ik ben gerustgesteld! ze gaan iets doen wat echt werkt...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 17 april 2008 @ 12:06:57 #13
185631 Guncta
En un momento dado
pi_58108649
tvp, even alles zometeen rustig lezen.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_58108780
Over wat voor maatregelen 'om overlast te bestrijden' hebben ze het?
  donderdag 17 april 2008 @ 12:38:38 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58109364
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:11 schreef NelisH2007 het volgende:

[..]
Ik doe het vrijwel ieder weekend mt wat vrienden
Gewoon om dat er in de buurt vrijwel niks is te doen
Het enige wat we doen is muziek luisteren op normaal niveau, ja het kan!
Een blowtje roken, wat zuipen en lol hebben, ook dat kan!
Kan je je drugs en andere verslavende middelen niet thuis gebruiken?!
  donderdag 17 april 2008 @ 13:56:49 #16
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_58111288
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:55 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben gerustgesteld! ze gaan iets doen wat echt werkt...
Hallo we leven in Nederland. Daar is echt iets doen, een loze kreet omdat nederlanders te bang zijn om aansprakelijk te worden gehouden voor iets.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_58111358
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kan je je drugs en andere verslavende middelen niet thuis gebruiken?!
Dat kan, dat kan in de buitenlucht ook heel gemakkelijk.
pi_58112610
quote:

[..]

Ach, man lul niet. Bij 90 % van de groepen hangjongeren heeft het hangen gewoon een sociale functie en ze doen geen vlieg kwaad. Wij hingen vroeger ook altijd wat rond als we niet aan het werken, trainen waren of op school. Ouders zien je al aankomen met meer als 10 personen. En ach als wij op een pleintje voetbalden, dan sneuvelde er wel eens wat. Shit happens.
Ga nou niet doen alsof hanggroepjongeren allemaal de grootste criminelen zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_58113328
Wat een rapport weer, zeg. Poehpoeh. Gooi maar in de prullenbak, met die Raad erbij.

De grootste oorzaak van de problemen met hangjongeren is dat het voornamelijk om allochtone jongens gaat die vanwege ruimtegebrek i.v.m. grote families in krappe rijtjeshuizen door hun ouders de straat op worden gestuurd, zonder dat die ouders hebben meegegeven hoe ze zich daar moeten gedragen, want dat is de taak van de overheid.

En moet je van een groepje hangjongeren waarvan er eentje een bushokje sloopt de rest met rust laten? En als je niet hebt gezien wie het was? Moet je als overheid herriemakende hangjongeren met rust laten omdat mensen die daar wonen niet meer durven te klagen? Ik vind van niet. Maar als een groepje jongeren ergens inderdaad alleen maar staat - zonder bijvoorbeeld de doorgang te blokkeren of een speeltuintje te bezetten - dan moet je ze ook niet aanpakken. Maar ik denk dat de politie heel goed weet wie de belhamels zijn en wie niet.

Op de meeste plekken is de aanpak inderdaad vooruit gegaan. Maar niet te extreem hard geworden. En in bepaalde achterstandswijken is de aanpak nog lang niet hard genoeg. Die ouders flink in de portemonnee pakken, dat helpt pas echt!
pi_58113385
Ik vind het een redelijk hilarisch oordeel. De te harde aanpak zou averechts werken en we moeten uitkijken dat we niet de buitenwijken van Parijs achterna gaan. Ik zie alweer knikkende knietjes bij de beleidsmakers. Het lijkt de Wilders-film wel zeg.

Kan het misschien ook zo zijn dat het tuig waarover we het hier hebben, gewoon te hardleers is? Dat ze denken dat ze alles kunnen maken en breken? Ik zou de 'strenge aanpak' (tussen aanhalingstekens, omdat Nederland alles doorgaans extreem soft aanpakt) liever een tandje strenger maken. Dit is een soort wedstrijdje tussen tuig en gezag. In plaats van te zwichten, zou dat gezag moeten winnen. En dat die jongeren steeds verder van de samenleving verwijderd raken is en blijft hun eigen keuze.
  donderdag 17 april 2008 @ 15:58:38 #21
185631 Guncta
En un momento dado
pi_58113939
Gezag hebben ze sowieso vaak niet al te veel respect voor, dus dan wordt het kat-en-muisspelletje alleen maar interessanter. Volgens mij heeft het met kleine dingetjes te maken. Respect voor gezaghebbende begint bijvoorbeeld bij de ouders. Als een kind iets verkeerds doet dan heeft de leraar het altijd verkeerd gezien. "Mijn kind zou dat nooit doen." Zo wordt de leraar wel op meer dingen aangevallen.
Dit verschuift naar andere gezaghebbers.

De samenleving wordt steeds individueler. Je gaat op zoek naar je eigen ik. Zoals met: politiek, geloof en sub-culturen. Toch is er veel behoefte aan een groep vrienden. Een goed voorbeeld hierbij is internet en de veranderingen die de laatste tijd optreden.

Een beetje kattekwaad hoort erbij, maar je moet van huis uit wel een goed geweten hebben meegekregen.
De media speelt ook een grote rol. De nadruk ligt (volgens mij altijd al geweest) op de grote gebeurtenissen. Die zijn interessant op te lezen. Hierbij maken mensen vooroordelen en die willen ze bevestigd zien worden. Deze worden weer gespiegeld op groepen die er niks mee te maken hebben en deze groep gaat zich daar weer (deels) naar gedragen.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_58114894
Dat is weer Nederland ten voeten uit.

Jarenlang kijkt men toe hoe hele buurten naar de Go*verdo*** worden geholpen door halfsterke rel-debielen . Dan wordt er eindelijk een lik op stuk beleid ingevoerd en amper 2 maanden later staat de eerste halfe Zool instantie weer op om te roepen dat het allemaal veel te streng is.
  donderdag 17 april 2008 @ 16:44:14 #23
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58114971
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:31 schreef FOKwa het volgende:

De grootste oorzaak van de problemen met hangjongeren is dat het voornamelijk om allochtone jongens gaat die vanwege ruimtegebrek i.v.m. grote families in krappe rijtjeshuizen door hun ouders de straat op worden gestuurd, zonder dat die ouders hebben meegegeven hoe ze zich daar moeten gedragen, want dat is de taak van de overheid.
Zoals Waspiks racisme was structureel en werd onderschat laat zien, is het niet een probleem wat alleen ligt bij allochtone jongeren. Het is eerder een probleem van politieagenten die niet durven in te grijpen, of die geen/niet voldoende mandaat hebben gekregen van hun meerderen.
  donderdag 17 april 2008 @ 16:46:03 #24
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58115016
quote:

[..]

Wat een onzin! Heb je zelf nooit vrienden gehad tijdens je pubertijd ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')