abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58261369
Ik wil mijn vriendin vertellen over mijn problemen.
Ik dacht zelf iets in de trand van:
Ik naar psycholoog ga omdat ik problemen heb met sociale interactie en mijn moeder een psyche stoornis heeft en dat ik daarvan nog steeds hinder ondervind.

Iemand verder nog tips?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_58261503
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:20 schreef tijnbrein het volgende:
Ik wil mijn vriendin vertellen over mijn problemen.
Ik dacht zelf iets in de trand van:
Ik naar psycholoog ga omdat ik problemen heb met sociale interactie en mijn moeder een psyche stoornis heeft en dat ik daarvan nog steeds hinder ondervind.

Iemand verder nog tips?
Ik zou zeggen dat je vermoedt dat je een stoornis hebt in het autistisch spectrum en dat je wilt leren jezelf te begrijpen en ermee om te gaan.

Jullie zijn nog niet lang samen toch? Dan zou ik niet mijn hele levensverhaal over haar uitstorten
pi_58262386
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:25 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat je vermoedt dat je een stoornis hebt in het autistisch spectrum en dat je wilt leren jezelf te begrijpen en ermee om te gaan.

Jullie zijn nog niet lang samen toch? Dan zou ik niet mijn hele levensverhaal over haar uitstorten
-knip-

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2008 11:54:23 ]
pi_58263453
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:25 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dankjewel voor de tip.
Ik heb nu ruim een maand een relatie. Dus nee dat is niet lang.
En mijn hele levensverhaal vertellen was ik nu nog niet van plan. Nog niet althans. Dat komt nog wel.
Er is nog iets dat deze situatie lastig maakt. Mijn vriendin heeft een verstandelijke beperking.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 23 april 2008 @ 20:48:23 #230
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_58263966
Aan mij kunnen mensen, wel, gemakkelijk zien, dat ik ''iets heb''. Ik weet, alleen niet hoe dat komt.
Dat zou ik wel eens, willen weten.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_58264072
quote:
Op woensdag 23 april 2008 20:48 schreef Oxymoron het volgende:
Aan mij kunnen mensen, wel, gemakkelijk zien, dat ik ''iets heb''. Ik weet, alleen niet hoe dat komt.
Emotieloze gezichtsuitdrukking komt vaak voor bij autisten, tevens lijkt het vaak alsof ze afwezig zijn wat vaak ook klopt bij mij
  woensdag 23 april 2008 @ 21:12:51 #232
124363 Maybach
Date Caesari quae Caesaris
pi_58264625
Misschien een stomme vraag, en wie het een vervelende vind moet me gewoon negeren, maar kan iemand me vertellen hoe je zelf of hoe iemand in jouw omgeving erbij komt om voor het eerst een autistische stoornis te vermoeden?
as happy as a penguin in a microwave.
pi_58265101
quote:
Op woensdag 23 april 2008 21:12 schreef Maybach het volgende:
Misschien een stomme vraag, en wie het een vervelende vind moet me gewoon negeren, maar kan iemand me vertellen hoe je zelf of hoe iemand in jouw omgeving erbij komt om voor het eerst een autistische stoornis te vermoeden?
Bij mij is het als volgt gegaan:

Ik was al jaren op zoek naar het hoe en waarom ik anders ben dan andere mensen mbt emoties e.d.. Mijn vrouw leerde een aantal jaren geleden een persoon kennen die haar de beste vriendin is geworden en zij had "last" van autisme. Ik herkende enorm veel in haar en zij vertelde mijn vrouw dat zij al bij onze eerste kennismaking er van overtuigd was dat ik ook ASS had. Ik ben mij er in gaan verdiepen en eindelijk begonnen de puzzelstukjes van mijn leven op hun plek te vallen. Ik heb naar aanleiding van die ervaringen een klein dagboek geschreven en een aantal testen opgezocht op internet en die gedaan. Die testen en het dagboek heb ik meegenomen naar mijn psychiater en die vond het een goed idee om mij eens te laten testen op ASS omdat de andere aannames (Narcisme, ADHD, Borderline, Oedipuscomplex ) niet klopten bij mij. ASS bleek dus wel te kloppen.
pi_58265236
quote:
Op woensdag 23 april 2008 20:48 schreef Oxymoron het volgende:
Er staat geen foto in je fotoboek, dus ik zou het niet weten.
pi_58265844
Gaaf ik zie dat hier mensen in Twente en omgeving wonen. Ik zelf woon daar ook
pi_58265926
quote:
Op woensdag 23 april 2008 21:31 schreef Juup© het volgende:

[..]

Bij mij is het als volgt gegaan:

Ik was al jaren op zoek naar het hoe en waarom ik anders ben dan andere mensen mbt emoties e.d.. Mijn vrouw leerde een aantal jaren geleden een persoon kennen die haar de beste vriendin is geworden en zij had "last" van autisme. Ik herkende enorm veel in haar en zij vertelde mijn vrouw dat zij al bij onze eerste kennismaking er van overtuigd was dat ik ook ASS had. Ik ben mij er in gaan verdiepen en eindelijk begonnen de puzzelstukjes van mijn leven op hun plek te vallen. Ik heb naar aanleiding van die ervaringen een klein dagboek geschreven en een aantal testen opgezocht op internet en die gedaan. Die testen en het dagboek heb ik meegenomen naar mijn psychiater en die vond het een goed idee om mij eens te laten testen op ASS omdat de andere aannames (Narcisme, ADHD, Borderline, Oedipuscomplex ) niet klopten bij mij. ASS bleek dus wel te kloppen.

Die boven genoemde stoornissen

Maar wel goed, dat je nu Ass als diagnose hebt. Dat zal wel een opluchting voor je geweest zijn ?
  woensdag 23 april 2008 @ 22:04:37 #237
124363 Maybach
Date Caesari quae Caesaris
pi_58265944
quote:
Op woensdag 23 april 2008 21:31 schreef Juup© het volgende:
En bij anders zijn dan anderen mbt emoties, moet ik dan vooral denken aan een soort "wederzijds onbegrip"? (nogmaals als ik teveel vraag of een vervelende vraag stel, mijn excuses).
as happy as a penguin in a microwave.
  woensdag 23 april 2008 @ 22:06:25 #238
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58265990
quote:
Op woensdag 23 april 2008 21:12 schreef Maybach het volgende:
Mijne lijkt op die van Juup.
ik crashte een paar jaar geleden op gruwelijke wijze. Blijkbaar heb ik te lang boven mijn kunnen gefunctioneert en kon ik niet meer.
Mijn vriend verliet mij op een ontzettend lullige manier, ik knalde helemaal in elkaar en begon aan zelfmedicatie te doen. ( Lees: ik ging speed, coke en aanverwanten gebruiken om mezelf rustig te houden. )
Je begrijpt dat dat op een gegeven moment weer voor andere problemen zorgde. Ik werd ontoerekeningsvatbaar, suicidaal.
Leerde vreemd genoeg mijn huidige vriend kennen en die greep in.
Kort verhaal ; crisisdienst heeft interventie gedaan ; ik ben op eigen kracht en zonder hulp in 2 weken afgekickt en heb meteen behandelin gevraagd.

Toen de overspannenheid was gaan liggen en ik ruim anderhalf jaar nuchter was, bleek toch dat er iets niet kklopte. Familie gaf aan dat dit probleem er vroeger al was en dat ze geen vat op mij kregen.
Mede omdat mijn vader een Asperger is en klassiek autisme in de familie zit, werd ik onderzocht.
Helaas had de overspannenheid en andere factoren de bijwerking dat ik blijkbaar niet volgens het boekje reageerde op de tests.
Eerst was ik een narcist, toen een borderliner, toen een ADHD-er...gek werd ik ervan.

Pas toen ik besloot dat ik helemaal geen diagnose wenste; drong mijn begeleider er op aan toch de afspraak voor ASS onderzoek te maken.
Dat heb ik gedaan en binnen een week was ook de titel Asperger binnen.

Allemaal leuk en aardig; maar ik heb mijn hele leven alles op eigen kracht gedaan en echt de grootste obstakels overwonnen. Puur door zelf naar oplossingen te zoeken.
Nu denk ik dat nog steeds; het zal best dat ik autistische trekjes heb, maar ik ben slim, aardig, leergierig en ik ben ook nog eens een poppig vrouwtje. Ik laat me niet beperken, door niets of niemand.

Nou, dat dus. Ik probeer te rocken..hoe dan ook.
  woensdag 23 april 2008 @ 22:08:42 #239
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58266048
Oeh, SHE...wat een openbaringen.
*noteert open en transparante neiging*
pi_58266092
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:49 schreef Troel het volgende:
Ik heb wel eens iemand boos gemaakt door te zeggen dat ik liever spastisch was. Dan kon je tenminste aan de buitenkant zien dat ik wat mankeerde
Tja, laat nou net het zoontje van die persoon inderdaad spastisch zijn

Hulde

Je zult je wel lullig hebben gevoeld toen ie dat zij
pi_58266147
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:08 schreef SHE het volgende:
Oeh, SHE...wat een openbaringen.
*noteert open en transparante neiging*
Dat is ook een heel herkenbaar symptoom bij veel autisten
pi_58266283
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:03 schreef Remexxy het volgende:

[..]

Die boven genoemde stoornissen

Maar wel goed, dat je nu Ass als diagnose hebt. Dat zal wel een opluchting voor je geweest zijn ?
Het heeft mij goed gedaan, mbt de herkenning en erkenning.
pi_58266309
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:04 schreef Maybach het volgende:

[..]

En bij anders zijn dan anderen mbt emoties, moet ik dan vooral denken aan een soort "wederzijds onbegrip"? (nogmaals als ik teveel vraag of een vervelende vraag stel, mijn excuses).
Euhhhmm zo kun jij het stellen ja. Ik heb zelf het gevoel dat er op twee verschillende golflengtes gecommuniceerd wordt met overlap, oftewel en komen delen van het bericht aan maar een groot deel wordt niet begrepen.
  woensdag 23 april 2008 @ 22:22:36 #244
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58266362
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:12 schreef Remexxy het volgende:

[..]

Dat is ook een heel herkenbaar symptoom bij veel autisten
huh?
pi_58266418
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:22 schreef SHE het volgende:

[..]

huh?
Alles vertellen zonder schaamte of rekening houden met fatsoensnormen of gespreksregels. Ik heb zelf de neiging om iedereen ALLES te vertellen zelf de meest persoonlijke details. Ik ben een flapuit zegt men dan. Dat versta ik onder het "transparante".
pi_58266434
*stuiter, stuiter*

Op naar de volgende ronde.
  woensdag 23 april 2008 @ 22:31:02 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_58266522
Ik werk nu nog geen maand bij een nieuwe werkgever en mijn naaste collega's weten het. En inderdaad weten ze een heleboel andere dingen die normaal gesproken collega's niet echt weten, wat Juup zegt dus. Te open zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 23 april 2008 @ 22:34:30 #249
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58266606
Dat is inderdaad Namaste

Ik begrijp de opmerking van Remexx nu, thanks. Ik wist niet dat dat autistisch was. Zoals u uit mijn postgeschiedenis kunt aflezen, ben ik altijd zo geweest.
Ik vergeet de nuance en aankleding. Of beter gezegd, ik zie er geen reden toe.
Dat maakt dat veel mensen mij in eerste instantie een rotmens vinden. Tot ze doorhebben dat ik altijd zo reageer, ook als ik mijn eigen onvolkomenheden wil aanduiden.

Wat dat betreft zou iedereen wat mij betreft autistisch moeten zijn:D
Zou de wereld er een stuk eerlijker uitzien.
  woensdag 23 april 2008 @ 22:35:23 #250
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58266633
Hey, niet zo snel editten Juupert!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')