Ik zou zeggen dat je vermoedt dat je een stoornis hebt in het autistisch spectrum en dat je wilt leren jezelf te begrijpen en ermee om te gaan.quote:Op woensdag 23 april 2008 19:20 schreef tijnbrein het volgende:
Ik wil mijn vriendin vertellen over mijn problemen.
Ik dacht zelf iets in de trand van:
Ik naar psycholoog ga omdat ik problemen heb met sociale interactie en mijn moeder een psyche stoornis heeft en dat ik daarvan nog steeds hinder ondervind.
Iemand verder nog tips?
-knip-quote:Op woensdag 23 april 2008 19:25 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat je vermoedt dat je een stoornis hebt in het autistisch spectrum en dat je wilt leren jezelf te begrijpen en ermee om te gaan.
Jullie zijn nog niet lang samen toch? Dan zou ik niet mijn hele levensverhaal over haar uitstorten
Dankjewel voor de tip.quote:Op woensdag 23 april 2008 19:25 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat je vermoedt dat je een stoornis hebt in het autistisch spectrum en dat je wilt leren jezelf te begrijpen en ermee om te gaan.
Jullie zijn nog niet lang samen toch? Dan zou ik niet mijn hele levensverhaal over haar uitstorten
Emotieloze gezichtsuitdrukking komt vaak voor bij autisten, tevens lijkt het vaak alsof ze afwezig zijn wat vaak ook klopt bij mijquote:Op woensdag 23 april 2008 20:48 schreef Oxymoron het volgende:
Aan mij kunnen mensen, wel, gemakkelijk zien, dat ik ''iets heb''. Ik weet, alleen niet hoe dat komt.
Dat zou ik wel eens, willen weten.
Bij mij is het als volgt gegaan:quote:Op woensdag 23 april 2008 21:12 schreef Maybach het volgende:
Misschien een stomme vraag, en wie het een vervelende vind moet me gewoon negeren, maar kan iemand me vertellen hoe je zelf of hoe iemand in jouw omgeving erbij komt om voor het eerst een autistische stoornis te vermoeden?
Er staat geen foto in je fotoboek, dus ik zou het niet weten.quote:Op woensdag 23 april 2008 20:48 schreef Oxymoron het volgende:
Aan mij kunnen mensen, wel, gemakkelijk zien, dat ik ''iets heb''. Ik weet, alleen niet hoe dat komt.
Dat zou ik wel eens, willen weten.
quote:Op woensdag 23 april 2008 21:31 schreef Juup© het volgende:
[..]
Bij mij is het als volgt gegaan:
Ik was al jaren op zoek naar het hoe en waarom ik anders ben dan andere mensen mbt emoties e.d.. Mijn vrouw leerde een aantal jaren geleden een persoon kennen die haar de beste vriendin is geworden en zij had "last" van autisme. Ik herkende enorm veel in haar en zij vertelde mijn vrouw dat zij al bij onze eerste kennismaking er van overtuigd was dat ik ook ASS had. Ik ben mij er in gaan verdiepen en eindelijk begonnen de puzzelstukjes van mijn leven op hun plek te vallen. Ik heb naar aanleiding van die ervaringen een klein dagboek geschreven en een aantal testen opgezocht op internet en die gedaan. Die testen en het dagboek heb ik meegenomen naar mijn psychiater en die vond het een goed idee om mij eens te laten testen op ASS omdat de andere aannames (Narcisme, ADHD, Borderline, Oedipuscomplex![]()
) niet klopten bij mij. ASS bleek dus wel te kloppen.
En bij anders zijn dan anderen mbt emoties, moet ik dan vooral denken aan een soort "wederzijds onbegrip"? (nogmaals als ik teveel vraag of een vervelende vraag stel, mijn excuses).quote:Op woensdag 23 april 2008 21:31 schreef Juup© het volgende:
Mijne lijkt op die van Juup.quote:Op woensdag 23 april 2008 21:12 schreef Maybach het volgende:
Misschien een stomme vraag, en wie het een vervelende vind moet me gewoon negeren, maar kan iemand me vertellen hoe je zelf of hoe iemand in jouw omgeving erbij komt om voor het eerst een autistische stoornis te vermoeden?
quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:49 schreef Troel het volgende:
Ik heb wel eens iemand boos gemaakt door te zeggen dat ik liever spastisch was. Dan kon je tenminste aan de buitenkant zien dat ik wat mankeerde
Tja, laat nou net het zoontje van die persoon inderdaad spastisch zijn
Dat is ook een heel herkenbaar symptoom bij veel autistenquote:Op woensdag 23 april 2008 22:08 schreef SHE het volgende:
Oeh, SHE...wat een openbaringen.
*noteert open en transparante neiging*
Het heeft mij goed gedaan, mbt de herkenning en erkenning.quote:Op woensdag 23 april 2008 22:03 schreef Remexxy het volgende:
[..]
Die boven genoemde stoornissen![]()
Maar wel goed, dat je nu Ass als diagnose hebt. Dat zal wel een opluchting voor je geweest zijn ?
Euhhhmm zo kun jij het stellen ja. Ik heb zelf het gevoel dat er op twee verschillende golflengtes gecommuniceerd wordt met overlap, oftewel en komen delen van het bericht aan maar een groot deel wordt niet begrepen.quote:Op woensdag 23 april 2008 22:04 schreef Maybach het volgende:
[..]
En bij anders zijn dan anderen mbt emoties, moet ik dan vooral denken aan een soort "wederzijds onbegrip"? (nogmaals als ik teveel vraag of een vervelende vraag stel, mijn excuses).
huh?quote:Op woensdag 23 april 2008 22:12 schreef Remexxy het volgende:
[..]
Dat is ook een heel herkenbaar symptoom bij veel autisten
Alles vertellen zonder schaamte of rekening houden met fatsoensnormen of gespreksregels. Ik heb zelf de neiging om iedereen ALLES te vertellen zelf de meest persoonlijke details. Ik ben een flapuit zegt men dan. Dat versta ik onder het "transparante".quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |