Dat is wat ik dacht.quote:Op woensdag 16 april 2008 19:45 schreef Toempf het volgende:
Als ze verboden zijn, waarom verkopen ze die dingen dan?
Echt weer de nederlandse wet.quote:Op woensdag 16 april 2008 19:46 schreef MASD het volgende:
Vanaf een bepaald aantal batterijen worden ze als handwapens - en dus illegaal - gezienvolgens mij 4.
Ik neem een kijkje.quote:Op woensdag 16 april 2008 19:47 schreef MASD het volgende:
Grote metalen zaklamp, mag-lite, zijn die legaal?
hier meer erover.
Kortequote:Op woensdag 16 april 2008 19:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat een onzin. In elke ambulance zitten er ook twee.
In het topic dat MASD me gaf vallen verschillende dingen te lezen.quote:Op woensdag 16 april 2008 19:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb het ook gelezen en ik zie dat als de politie kan aantonen dat jij hem als slagwapen wilt benutten jij onder de wapenwet valt. Als jij hem dus als lamp gebruikt mag je er een bezitten. zoiets.quote:Op woensdag 16 april 2008 20:04 schreef McKillem het volgende:
[..]
In het topic dat MASD me gaf vallen verschillende dingen te lezen.
De een zegt dat ze onder slagwapens vallen, de ander meent een agent gesproken te hebben dat het weer niet zondermeer als slagwapen gezien word.
Ikzelf vind het nogal een achterlijk concept, het is een zaklamp. Ik kan in feite iedereen met alles doodslaan, daar ga ik echt geen dure maglite voor aanschaffen.
Ik wil hem gewoon hebben voor het daadwerkelijke doel dat hij gemaakt word. Licht geven. Gezien ik de laatste tijd nogal eens te vinden ben op camping festivals en dus een goede lamp wil hebben.
Inderdaad, maar een paar posts ervoor beweert iemand weer dat het te maken heeft met het aantal batterijen dat er in gaat en dus lengte.quote:Op woensdag 16 april 2008 20:06 schreef MASD het volgende:
[..]
Ik heb het ook gelezen en ik zie dat als de politie kan aantonen dat jij hem als slagwapen wilt benutten jij onder de wapenwet valt. Als jij hem dus als lamp gebruikt mag je er een bezitten. zoiets.
Maglites worden alleen gekocht omdat ze als slagwapens gebruikt kunnen worden, dat ze toevallig ook licht geven is alleen een handig extratje. Dus wat nou onzinquote:Op woensdag 16 april 2008 19:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Je moet de batterijen tellen!quote:
met adapterquote:Op woensdag 16 april 2008 20:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet de batterijen tellen!
In elke ambulance ztten ook twee noodhamersquote:Op woensdag 16 april 2008 20:23 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Maglites worden alleen gekocht omdat ze als slagwapens gebruikt kunnen worden, dat ze toevallig ook licht geven is alleen een handig extratje. Dus wat nou onzin
Met andere woorden, zou je op vrijdagavond in een discotheek aangetroffen worden met een Maglite bij je, dan zou dat onder dit artikel kunnen vallen. Maar, hetzelfde geld ook voor alle andere voorwerpen die enigszins zwaar en lang zijn (of bijvoorbeeld een halve meter zware electriciteitskabel wat in een auto gevonden wordt, e.d.). Met andere woorden: een Maglite is geen wapen. En wie dat wel vind mag mij het betreffende artikel uit de wet wapens en munitie wijzen. En voor degenen die willen gaan zoeken, doe geen moeite want je vind het toch niet..quote:Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.
Onzin omdat ik alles kan gebruiken als wapen. Zelfs die afgebroken stukken boom in het bos.quote:Op woensdag 16 april 2008 20:23 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Maglites worden alleen gekocht omdat ze als slagwapens gebruikt kunnen worden, dat ze toevallig ook licht geven is alleen een handig extratje. Dus wat nou onzin
Heb je hier nog een bronnetje voor?quote:Op woensdag 16 april 2008 20:26 schreef __Saviour__ het volgende:
4, 5 batterijen kan nog. Maar vanaf 7 wordt het als een kernwapen gezien
Dat is idd wat iemand zij in dat topic dat MASD gepost heeft in het begin van dit topic.quote:Op woensdag 16 april 2008 20:28 schreef qltel het volgende:
Wat een onzin. Een Maglite is een zaklamp, geen wapen. En de lengte daarvan maakt vanzelfsprekend geen mallemoer uit. Het enige artikel van de wet wapens en munitie waaronder een Maglite eventueel zou kunnen vallen is artikel 2 catagorie 5:
[..]
Met andere woorden, zou je op vrijdagavond in een discotheek aangetroffen worden met een Maglite bij je, dan zou dat onder dit artikel kunnen vallen. Maar, hetzelfde geld ook voor alle andere voorwerpen die enigszins zwaar en lang zijn (of bijvoorbeeld een halve meter zware electriciteitskabel wat in een auto gevonden wordt, e.d.). Met andere woorden: een Maglite is geen wapen. En wie dat wel vind mag mij het betreffende artikel uit de wet wapens en munitie wijzen. En voor degenen die willen gaan zoeken, doe geen moeite want je vind het toch niet..
In Ambulances zitten Magchargers. Zijn allemaal even lang/kort. En als je er iemand mee de hersens in zou willen slaan is dat geen enkel probleem. Maar zou dat de redenatie zijn, dan zouden laptops ook verboden zijn. En balkjes van de Gamma. En Senseo's. En 10001 andere dingen. Die dingen zijn niet verboden. En zaklampen ook niet.quote:
Het is ook verboden om harder dan 120 te rijden.quote:Op woensdag 16 april 2008 19:45 schreef Toempf het volgende:
Als ze verboden zijn, waarom verkopen ze die dingen dan?
Fijn dat er meer mensen zijn die weten waar ze het over hebben.. Er wordt al genoeg geblaatquote:Op woensdag 16 april 2008 20:33 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat is idd wat iemand zij in dat topic dat MASD gepost heeft in het begin van dit topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |