quote:Dat is de mag-charger.. lengte van 4d, maar dan oplaadbare accu ipv batterijen. mega-1337, maar wel superduur..
Op vrijdag 30 mei 2003 16:12 schreef MasterFokker het volgende:
Ik heb zelf de grootste die je in de winkel kunt kopen (6 batterijen)
Deze schijnen wat ik laatst hoorde niet te mogen.De varianten tot 4 batterijen mogen wel, dat is ook de lengte lamp die de heren met de pet zelf hebben.
Het model boven de 4 batterijen schijnt namelijk onder de categorie wapenstok vallen.
Gewoon kopen en je voor de domme houden, een zaklamp een wapen..... hahaha.
quote:Onzin. Waarom is de 5d en 6d net zo veel te koop dan? 5d zeker weten en 6d bij speciale winkels
Op vrijdag 30 mei 2003 16:21 schreef HAL9000S het volgende:
Je mag maximaal vier batterijen erin hebben, alles daarboven is illegaal omdat het als slagwapen gebruikt kan worden.
quote:Voor thuisgebruik ofzo?? Wat ik wel weet is dat als de politie er een in je kofferbak vind dat je dan de lul bent.
Op vrijdag 30 mei 2003 16:40 schreef aXL het volgende:[..]
Onzin. Waarom is de 5d en 6d net zo veel te koop dan? 5d zeker weten en 6d bij speciale winkels
quote:Poept een beer in het bos? Slaapt Vanessa op haaar rug?
Op vrijdag 30 mei 2003 16:03 schreef CoReTeX het volgende:
Zijn die in nl legaal?
Dan zou je ook geen bezenstelen, stofzuigerpijpen of andere harde lange voorwerpen mogen vervoeren.
Dat is wat mij verteld is door een agent die m'n maglite zag liggen naast de stoel Aardige man, alleen een waarschuwing gehad
- ik heb er zelf ook 1 die oplaadbaar is d.m.v. een accu. Een super fijn ding: alleen de branduren vallen wat tegen: 45 minuten....
Maar dan wel superfel (alsof het daglicht is op de plek waar je schijnt)
Draag 'm wel op de militaire manier, dus met de achterkant op de schouder. Dan kun je gelijk meppen.
quote:De 6 batterij versie is bijna 50 cm lang en weegt bijna 1.5 kilo
Op maandag 2 juni 2003 09:13 schreef da_rippah het volgende:
Waarom zou zon ding niet legaal zijn en een loden pijp wel? Daar mag je toch ook wel mee rondlopen? Niemand die je wat kan maken hoor
Daar moet je een overtreder toch wel mee weg kunnen krijgen, eerst in z'n ogen schijnen en vervolgens z'n pan inkloppen.
De 1,2,3 en 4 cellen maglite mag je op de openbare weg voeren. De 5 (bijna niet te krijgen) en 6 cellen maglites zijn een slagwapen en vallen onder de wapenwet.
De oplaadbare maglite die overgens meer licht geeft dan de 6 cellen zit qua lengte tussen de 4 en 5 cellen en is nog net legaal. Alles langer dan 32,5cm is verboden.
Je mag een 5 of 6 cellen maglite ook niet in je auto hebben liggen, net als je geen honkbalknuppel in je auto mag hebben als je niet kan aantonen van of naar een honkbalvereniging te gaan oid. Mijn advies is een krik te kopen met een lange krikstang
quote:
Categorie IVVoorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieėn vallen.
[Dit bericht is gewijzigd door raphidae op 02-06-2003 09:23]
quote:Ik heb mijn 2-cels Mag wel eens op mijn voet laten vallen. Ik denk dat ik eventueel een behoorlijke deuk mee in iemands schedel kan slaan...
Op vrijdag 30 mei 2003 16:21 schreef HAL9000S het volgende:
Je mag maximaal vier batterijen erin hebben, alles daarboven is illegaal omdat het als slagwapen gebruikt kan worden.
quote:Ik heb de 5 en 6 cell Maglite maar geen moeite moeten doen om ze te vinden eigenlijk... (plaatselijke legerdump)
Op maandag 2 juni 2003 09:17 schreef raphidae het volgende:
Ik heb het ooit eens nagevraagd. Ik heb nl. zelf een 6 cellen, een 4 cellen en een oplaadbare maglite.De 1,2,3 en 4 cellen maglite mag je op de openbare weg voeren. De 5 (bijna niet te krijgen) en 6 cellen maglites zijn een slagwapen en vallen onder de wapenwet.
De oplaadbare maglite die overgens meer licht geeft dan de 6 cellen zit qua lengte tussen de 4 en 5 cellen en is nog net legaal. Alles langer dan 32,5cm is verboden.
Je mag een 5 of 6 cellen maglite ook niet in je auto hebben liggen, net als je geen honkbalknuppel in je auto mag hebben als je niet kan aantonen van of naar een honkbalvereniging te gaan oid. Mijn advies is een krik te kopen met een lange krikstang
[..]
Ze zijn gewoon legaal zolang je ze als zaklamp gebruikt.
Als de politie kan aantonen dat je 'm als slagwapen wilt gebruiken, of ook daadwerkelijk gebruikt, valt het wel degelijk onder de wapenwet (Cat IV dus) en ben je strafbaar.
Maarja, dat is net zoiets als dat je iemand op z'n hoofd slaat met een tafelpoot.
[Dit bericht is gewijzigd door MaartenGrendel op 02-06-2003 22:46]
quote:Volstrekte onzin.
Op vrijdag 30 mei 2003 16:12 schreef MasterFokker het volgende:
Ik heb zelf de grootste die je in de winkel kunt kopen (6 batterijen)
Deze schijnen wat ik laatst hoorde niet te mogen.
quote:Klopt ook niet, ze gebruiken een Magcharger en die heeft altijd 5 cellen (die echter wel korter zijn dan normale batterijen).
De varianten tot 4 batterijen mogen wel, dat is ook de lengte lamp die de heren met de pet zelf hebben.
quote:Bullshit.
Het model boven de 4 batterijen schijnt namelijk onder de categorie wapenstok vallen.
De Maglite komt in de wapenwet niet voor. Wat er wel in voor komt is de volgende passage: "alles wat aanvankelijk niet bedoeld is als wapen, maar als wapen gebruikt wordt". Met andere woorden, geef je iemand een knal met een maglite, dan is 't op dat moment een wapen. Maar, dat is een keukentrapje ook. En die mag de Gamma ook nog steeds verkopen. Of hij nou 1 of 15 treden heeft.
Met andere woorden: iedereen die beweert dat een maglite niet verkocht mag worden of een wapen zou zijn kletst uit z'n nekharen.
quote:Cat 4 om precies te zijn.
Op maandag 2 juni 2003 22:23 schreef MaartenGrendel het volgende:ook daadwerkelijk gebruikt, valt het wel degelijk onder de wapenwet (Cat III als ik met niet vergis) en ben je strafbaar.
* qltel heeft een Magcharger, een solitaire en een minimaglite
quote:Klopt.
Op vrijdag 30 mei 2003 16:25 schreef buxx het volgende:
Je hoort wel eens dat die 6 cel maglites onder de wapenwet vallen, maar dat is volgens mij puur een broodje aap verhaal.
quote:Klopt ook. En aangezien de meesten ze gebruiken totdat de batterijen helemaal leeg zijn slurpen ze nog lampjes ook.. Want het lampje gaat erg snel kapot door het branden op een te lage spanning.
Kan je wel zeggen datze vreselijk lastig in gebruik zijn, niet eens zoveel meer licht opleveren als een kleinere variant en erg snel leeg zijn [wat je een kapitaal aan batterijen kost].Ze slepen trouwens ook makkelijk over de grond als ze aan je broek hangen, lijkt me.. Ik heb er nooit 1 gehad, een 3 cells geeft al een loei licht, een Charger helemaal en die heb ik tegenwoordig.
quote:Basic wetskennis is genoeg, en ik heb hiervoor geleerd. Er is niets verbodens aan een Mag. En ga anders naar een gemiddelde sportzaak en probeer er 1 te kopen. Lukt je gegarandeerd.
Wil je het zeker weten, bel dan even de politie. Die kunnen het vast wel voor je opzoeken.
De foto's blijken te mislukken toen bleek dat boven op het terras/platform er een gozer die die dingen tegen woekerprijzern verhuurde. Vraag maar niet hoe of waarom...
We hebben thuis ook een 6D Maglite..handig als je je toch moet verdedigen tegen eventuele inbrekers. Met die toegenomen onveiligheid de laatste jaren..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |