abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58093057
Henk Das 1916-2008

Hij deed het niet voor God, Nederland en Oranje. Hij deed het omdat die rotmoffen hier niet hoorden. Henk Das, in de oorlog ’Ruurd’, was een van de laatste nog levende verzetshelden.

......

Hoe het gesteld is met de waardering voor een verzetsman werd zijn familie gewaar toen het op de zaterdag dat hij werd begraven goot en een stuk of twintig begrafenisgasten hun auto’s zo dicht mogelijk bij de kerk parkeerden – waar dat niet mocht. Een agent deelde bekeuringen uit. Dat waren de reglementen nu eenmaal, zei de politie.

http://www.trouw.nl/dever(...)e/Henk_Das_1916-2008
  woensdag 16 april 2008 @ 18:36:30 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58093072
tsja, doen ze wel vaker op begrafenissen. lijkenpikkers zijn het.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 16 april 2008 @ 18:38:06 #3
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_58093098
Typo in de TT..

Geen eerbied meer, die kloteambtenaren
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 16 april 2008 @ 18:39:08 #4
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58093117
Walgelijk. Nederlandse mierenneukerij.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_58093121
Bevel is bevel?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 16 april 2008 @ 18:47:16 #6
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58093263
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:39 schreef Scaurus het volgende:
Walgelijk. Nederlandse mierenneukerij.
Aanvechtbaar, maar in principe de basis van rechtsgelijkheid. Was het redelijk dat ze daar parkeerden? Dan moeten ze het aanvechten.
pi_58093379
Hier bij de kustmarathon vorig jaar ook enorm veel boetes ... sloeg echt totaal nergens op.. ipv het verkeer te gaan regelen stonden ze een beetje boetes uit te delen... ja toen alles inmiddels vaststond gingen ze even kijken.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 16 april 2008 @ 19:01:09 #8
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58093568
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Aanvechtbaar, maar in principe de basis van rechtsgelijkheid. Was het redelijk dat ze daar parkeerden? Dan moeten ze het aanvechten.
Mensen zijn belangrijker dan regels. Als jij twee dagen van school spijbelt omdat je vader doodgeschoten is, zou je het dan redelijk vinden als men de leerplichtambtenaar op je afstuurt?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  woensdag 16 april 2008 @ 19:13:00 #9
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_58093874
Triest
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
  woensdag 16 april 2008 @ 19:13:12 #10
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58093882
quote:
Op woensdag 16 april 2008 19:01 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Mensen zijn belangrijker dan regels. Als jij twee dagen van school spijbelt omdat je vader doodgeschoten is, zou je het dan redelijk vinden als men de leerplichtambtenaar op je afstuurt?
Ja, in dat geval wel. Juist omdat je op dat moment een kind kunt "verliezen", en het is in het belang van het kind. Als het kind is afgemeld en niet over straat zwerft in zijn wanhoop is het natuurlijk alleszins redelijk. Dan komt er ook geen leerplichtambtenaar.

Overigens is dit dus niet echt gebeurd, hè?
  woensdag 16 april 2008 @ 19:15:10 #11
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58093915
quote:
Op woensdag 16 april 2008 19:01 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Mensen zijn belangrijker dan regels.
Overigens ben ik dit met je eens, maar het is niet aan die agent om op dat moment te beslissen. Daar gaat de OvJ of uiteindelijk de rechter over. Het is namelijk een glijdende schaal: het begint met dit door de vingers zien, dan een getergde minister eens coulant behandelen, vervolgens die bijstandsmoeder eens helpen, dan je broer, en uiteindelijk kom je op een soort nepotisme terecht.
  woensdag 16 april 2008 @ 20:11:23 #12
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_58095286
Mensen willen hun auto altijd overal zo dichtbij mogelijk parkeren. Als je geen boete wil moet je niet te beroerd zijn om een stukje te lopen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_58095412
Die agent kon toch ook niet weten dat die mensen daar voor een begrafenis waren? Verder past hij natuurlijk gewoon de regels toe.

We willen allemaal strengere straffen, normen&waarden en zero tolerance, behalve in dit soort gevallen, dat is echt triest, collectief afgedaald tot telegraaf niveau
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58095954
quote:
Op woensdag 16 april 2008 20:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Mensen willen hun auto altijd overal zo dichtbij mogelijk parkeren. Als je geen boete wil moet je niet te beroerd zijn om een stukje te lopen.
Is het ook in je opgekomen dat wanneer er een hoogbejaard persoon overlijdt, veel mensen die de begrafenis zoeken ook weleens van ongeveer die leeftijd zouden kunnen zijn?

Dit soort overijverige agenten zou de Nederlandse Politie echt op straat moeten schoppen. Ziekelijk gewoon.
  woensdag 16 april 2008 @ 20:33:50 #15
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58096025
quote:
Op woensdag 16 april 2008 20:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Is het ook in je opgekomen dat wanneer er een hoogbejaard persoon overlijdt, veel mensen die de begrafenis zoeken ook weleens van ongeveer die leeftijd zouden kunnen zijn?
Die rijden dan echt geen auto meer. Die worden door anderen netjes afgezet voor de deur of nemen een taxi.
pi_58096185
Hoe moet de agent weten dat die bij een begrafenis zijn?
En als deze mensen bezwaar aantekenen dat ze daar waren, en er eventueel een (kopie)rouwkaart bijvoegen, dan word deze bekeuring gewoon teruggedraaid.
Dus een hoop heise voor niets in dit topic...
  donderdag 17 april 2008 @ 06:56:54 #17
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58104050
Gewoon de lange lat erover! Lik-op-stuk!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  † In Memoriam † donderdag 17 april 2008 @ 07:29:18 #18
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58104160
quote:
Op woensdag 16 april 2008 20:39 schreef Bommenlegger het volgende:
En als deze mensen bezwaar aantekenen dat ze daar waren, en er eventueel een (kopie)rouwkaart bijvoegen, dan word deze bekeuring gewoon teruggedraaid.
Dus een hoop heise voor niets in dit topic...
Hoezo
Als je bij een ziekenhuis je auto vlakbij de ingang van de poli zet terwijl het niet mag krijg je toch ook gewoon een boete
Regels zijn regels lijkt mij.
  donderdag 17 april 2008 @ 07:53:23 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_58104289
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:35 schreef NLweltmeister het volgende:
toen het op de zaterdag dat hij werd begraven goot en een stuk of twintig begrafenisgasten hun auto’s zo dicht mogelijk bij de kerk parkeerden
Dus ze wilden niet nat worden? Da's een dure paraplu geworden, de mijne kostte maar 5 euro.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 17 april 2008 @ 07:57:00 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_58104313
Overigens een fijn stukje stemmingmakerij van Trouw door te spreken over de waardering van een verzetsheld, alsof a) daar meer rechten aan te ontlenen zijn en b) alsof de politie dat van buiten de kerk ook daadwerkelijk kan zien wie er begraven wordt. Ik zie het al voor me, zo'n platte pet die stiekem naar binnen schuifelt en aan de achterste op fluistertoon vraagt wie er begraven wordt. Oh, een verzetsheld? Nou nou. Nou, dan zal ik ook maar geen bekeuringen uitschrijven wegens fout parkeren. Dat heeft die man wel verdient.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_58106208
Dat die mensen te lui waren om te lopen is niet het probleem van die agent. Je weet dat het niet mag dus hou gewoon je muil als je ergens een bekeuring voor krijgt en ga zeker niet de heldendaden van de overledene erbij halen wat dat is helemaal zielig
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_58106251
quote:

Dat lijkt mij sterk en ook onjuist. Kijk, als er nou in de wijde omgeving niet geparkeerd kan worden... tsja... je moet wat.

Maar als mensen te beroerd zijn om even een paar minuutjes te lopen en daarom maar de auto parkeren waar het niet mag... dan maakt het dus geen donder uit of je aan het winkelen was, of naar de begrafenis van een verzetsheld (wat dat er precies mee te maken heeft ontgaat mij ook, want het lijkt mij dat dat voor de nabestaanden geen verschil maakt).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58106658
Ik wist niet dat je ontheffing krijgt voor allerlei regels als er iemand begraven moet worden!

@alle zeikerds, ook op een begrafenis kan je gewoon je auto parkeren op de daarvoor bestemde plaatsen. Zeker nooit op een begrafenis geweest? Dacht je nou echt dat er alleen maar invalide bejaarde mensen kwamen ofzo?
pi_58108027
quote:
En als deze mensen bezwaar aantekenen dat ze daar waren, en er eventueel een (kopie)rouwkaart bijvoegen, dan word deze bekeuring gewoon teruggedraaid. Dus een hoop heise voor niets in dit topic...
Hoe zo'n agent dat kan weten? Als er een hele groep auto's rondom een kerk staat op een ongebruikelijk tijdstip, dan ZOU je toch iets kunnen vermoeden? Natuurlijk... regels zijn er om gehandhaafd te worden, maar als agent zou je ook bepaalde dingen moeten kunnen aanvoelen. Kwestie van goed om je heen kijken, nadenken en van op de hoogte zijn wat er in jouw gemeente gebeurt. Maar dergelijk assertief gedrag bij agenten wordt de kop ingedrukt, omdat ze hun quota moeten halen. Regeren 'in de geest van de wet' is er dan niet meer bij. Dat is precies wat eraan schort. Zie ook deze voorbeelden:

Kaartje uit 'verkeerde' automaat: boete
Boete voor niet doodrijden kat

En zo zijn er vast nog veel meer.
pi_58108215
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:42 schreef Elfletterig het volgende:
Hoe zo'n agent dat kan weten? Als er een hele groep auto's rondom een kerk staat op een ongebruikelijk tijdstip, dan ZOU je toch iets kunnen vermoeden? Natuurlijk... regels zijn er om gehandhaafd te worden, maar als agent zou je ook bepaalde dingen moeten kunnen aanvoelen. Kwestie van goed om je heen kijken, nadenken en van op de hoogte zijn wat er in jouw gemeente gebeurt. Maar dergelijk assertief gedrag bij agenten wordt de kop ingedrukt, omdat ze hun quota moeten halen. Regeren 'in de geest van de wet' is er dan niet meer bij. Dat is precies wat eraan schort. Zie ook deze voorbeelden:

Kaartje uit 'verkeerde' automaat: boete
Boete voor niet doodrijden kat

En zo zijn er vast nog veel meer.
Nogmaals, waarom mag je de regels overtreden bij een begrafenis?

Zeker dat 2e topic wat je aanhaalt, gaat over een heel dubieus verhaal. Misschien lullig voor jou, maar de meeste mensen krijgen terecht een bekeuring. Leuk voor ze dat ze achteraf een smoesje verzinnen omdat ze er onderuit willen komen. Dat is pas kansloos!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2008 11:50:39 ]
pi_58108464
Ah The_End was erbij.
  Admin donderdag 17 april 2008 @ 12:00:39 #27
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_58108501
Wat een drogreden, omdat het om een verzetsheld ging mag je fout parkeren, welja.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 17 april 2008 @ 12:00:47 #28
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58108504
Oké, eerst even wat van mijn uitgangspunten, daarna argumentatie.

1. Een begrafenis van een verzetsheld is niet 'hoger' of 'beter' dan een andere begrafenis. Ook op begrafenissen van oud-burgemeesters, leger-des-heilsvrijwilligers, doodgestoken jongeren, overleden profvoetballers, etc., zullen veel mensen afkomen. Ook wordt vaak juist bij dit soort 'populaire' begrafenissen gekozen voor een grote klassieke kerk in het stadscentrum, waar het dus meestal betaald parkeren is.

2. In die grote kerken midden in de stad zijn meestal meerdere begrafenissen in de week.

3. Parkeerbeleid is er niet voor niets. Zeker in een druk of mooi stadscentrum horen niet overal auto's te staan op stoepen e.d. Dat levert chaos op en is oneerlijk ten opzichte van burgers die wél netjes hun auto in de parkeergarage zetten.

4. Agenten kunnen niet zien of een auto toebehoort aan een begrafenisbezoeker of aan winkelend publiek dat hun wagen naast al die andere foutgeparkeerde wagens zet.

Uitgaande van bovenstaande punten, zie ik niet in waarom deze boetes kwijtgescholden moeten worden. Het lijkt me ook de verantwoordelijkheid van degenen die de begrafenis organiseren, om ook aan de parkeergelegenheid te denken, zowel bij het boeken van de kerk als bij het verstrekken van informatie aan bezoekers. Voor bezoekers is het misschien een eenmalige begrafenis, maar voor de omgeving rond zo'n kerk is er meerdere malen per week een begrafenis en versoepeld parkeerbeleid leidt dan in zo'n omgeving tot chaos en ergernis. Oudjes kun je trouwens prima in een rolstoel of met een ondersteunende arm vanuit een parkeergarage naar een kerk rijden of lopen. En parapluus bestaan ook, die helpen tegen regen.
  Admin donderdag 17 april 2008 @ 12:07:39 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_58108673
quote:
Op woensdag 16 april 2008 20:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit soort overijverige agenten zou de Nederlandse Politie echt op straat moeten schoppen. Ziekelijk gewoon.
Er overlijden dagelijks hoogbejaarden
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin donderdag 17 april 2008 @ 12:08:43 #30
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_58108701
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:00 schreef Pool het volgende:

Voor bezoekers is het misschien een eenmalige begrafenis
Dat mag ik toch hopen

pi_58108786
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:59 schreef TerroRobbie het volgende:
Ah The_End was erbij.
En waarom? Wat was mijn conclusie dan?
pi_58108821
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:08 schreef yvonne het volgende:
Dat mag ik toch hopen
Sommige van die bejaarden zijn heel hardnekkig hoor! Zelfs als je de kist goed dichttimmert!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2008 12:14:39 ]
pi_58108841
Mja, de tijd van pappen en nathouden is voorbij lieve mensen.
Daar heeft de meerderheid toch echt voor gekozen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_58109139
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:49 schreef The_End het volgende:
Nogmaals, waarom mag je de regels overtreden bij een begrafenis?
Zeker dat 2e topic wat je aanhaalt, gaat over een heel dubieus verhaal. Misschien lullig voor jou, maar de meeste mensen krijgen terecht een bekeuring. Leuk voor ze dat ze achteraf een smoesje verzinnen omdat ze er onderuit willen komen. Dat is pas kansloos!
Die voorbeelden noemde ik om aan te tonen hoe hijgerig snel politieagenten tegenwoordig met het bonnenboekje in de aanslag klaar staan. Het gaat me om de cultuur die daar achter schuilgaat. Ik wil niet stellen dat je allerlei regels mag overtreden omdat het om een begrafenis gaat, ik wil aangeven dat een agent wel wat coulance zou kunnen tonen en soms ook eens een keertje tot 10 moet tellen voordat ze het bonnenboekje pakken.
pi_58109173

Regels zijn regels!
  Admin donderdag 17 april 2008 @ 12:41:15 #36
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_58109430
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:30 schreef Xith het volgende:
[ afbeelding ]
Regels zijn regels!
En nu klopt het, er staan auto's verkeerd geparkeerd, dus boete, niks mis mee.

pi_58109508
Pool, met alle respect voor je uitgangspunten, die in hoofdlijnen wel kloppen, maar de beste man is overleden in Driebergen. Ik leid uit de tekst niet af dat hij ergens anders dan in Driebergen is begraven. Driebergen is een dorp waar nog geen 20.000 mensen wonen. Een dergelijke begrafenis, waar zo veel mensen op afkomen, valt dan echt wel op tussen de dagelijkse 'drukte' in het 'centrum' van die plaats. Of iemand moet kunnen bevestigen dat Das ergens anders is begraven?
  donderdag 17 april 2008 @ 12:45:16 #38
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58109513
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:41 schreef yvonne het volgende:

[..]

En nu klopt het, er staan auto's verkeerd geparkeerd, dus boete, niks mis mee.
Precies. En ze moeten vooral niet klagen, want die verzetsheld moest destijds op zijn fiets zonder banden naar de begrafenissen toe en dat waren er destijds een stuk meer per week. En Duitsers waren al helemaal niet lief voor buiten de rekken geplaatste fietsen.
  Admin donderdag 17 april 2008 @ 12:51:49 #39
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_58109677
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:45 schreef Pool het volgende:

[..]

Precies. En ze moeten vooral niet klagen, want die verzetsheld moest destijds op zijn fiets zonder banden naar de begrafenissen toe en dat waren er destijds een stuk meer per week. En Duitsers waren al helemaal niet lief voor buiten de rekken geplaatste fietsen.
Overdrijf anders ff
"Hé jongens, er is een verzetsheld dood, kom, we mogen gewoon overal de auto neerpletteren"

Als we het dan koppelen aan het begrip "verzetsheld" dan heeft deze meneer ook inderdaad de loop van de geschiedenis veranderd hoor.
Flikker toch op met dat overrated begrip "verzetsheld" en al helemaal OMDAT het een verzetsheld was je alles kunt maken.

Niet jij pool

donderdag 17 april 2008 @ 12:57:20 #40
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58109794
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Overdrijf anders ff
"Hé jongens, er is een verzetsheld dood, kom, we mogen gewoon overal de auto neerpletteren"

Als we het dan koppelen aan het begrip "verzetsheld" dan heeft deze meneer ook inderdaad de loop van de geschiedenis veranderd hoor.
Flikker toch op met dat overrated begrip "verzetsheld" en al helemaal OMDAT het een verzetsheld was je alles kunt maken.

Niet jij pool

@elfletterig: ik ben niet zo bekend in Driebergen, maar als ik kijk naar vergelijkbare dorpen als Goirle, Oisterwijk en Hilvarenbeek, dan is daar net zo goed parkeerproblematiek in het dorpshart. En je ziet dus ook niet wie er voor de begrafenis is en welke opportunisten niet. Dat betekent dus bij elke belangrijke dorpsbegrafenis opnieuw chaos, want nogmaals, de verzetsheld krijgt heus niet veel meer opkomst dan de dorpsjongere die met zijn scooter onder een vrachtwagen is verknald of de dorpszanger die ooit een hitje in de top-40 heeft gescoord.
pi_58110056
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:29 schreef Elfletterig het volgende:
ik wil aangeven dat een agent wel wat coulance zou kunnen tonen en soms ook eens een keertje tot 10 moet tellen voordat ze het bonnenboekje pakken.
Als ik het stuk in Trouw lees ging het gewoon om bezoekers die dichtbij wilde parkeren omdat het regende. Kortom: er was best legaal parkeren mogelijk, maar men zocht "gemak". Met alle respect, dan maakt het voor mij geen donder uit of je naar de AH gaat of naar een begrafenis.

Als je de dienst dreigt te missen en je parkeert dan fout... dat kan nog (ook al geldt m.i. dan dat je ook best op tijd had mogen komen). Daar kan ik mij iets bij voorstellen. Je wil die dienst niet missen. Maar niet nat worden? Dan betaal je de boete maar. Die is nl. gewoon terecht!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58110670
Ik bestrijd ook niet dat de boetes 'terecht' zijn, want dat zijn ze strikt genomen ook. Ik geef aan dat de politie op dit soort moment wat coulance ZOU kunnen tonen. Overigens zie ik genoeg voorbeelden waar 'regels zijn regels' niet opgaat. Laatst nog in Blik Op De Weg: een jonge bromfietser die wordt aangehouden. Reed veel te hard, zonder helm en zonder certificaat. Kreeg geloof ik maar voor één van deze vergrijpen een bekeuring (zonder helm, geloof ik). Met de andere twee werd niets gedaan. Erg rechtlijnig is dat dan niet.
pi_58110903
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:31 schreef Elfletterig het volgende:
Ik bestrijd ook niet dat de boetes 'terecht' zijn, want dat zijn ze strikt genomen ook. Ik geef aan dat de politie op dit soort moment wat coulance ZOU kunnen tonen.
Waarom? Waarom moeten mensen die naar een begrafenis gaan de regels kunnen overtreden? Waarom kunnen ze hun auto niet normaal parkeren?

Er zijn dagelijks vele begrafenissen en daar lukt het wel om de auto's te parkeren. Waarom hier niet?

Je bent gewoon aan het zeiken om te zeiken.
quote:
Overigens zie ik genoeg voorbeelden waar 'regels zijn regels' niet opgaat. Laatst nog in Blik Op De Weg: een jonge bromfietser die wordt aangehouden. Reed veel te hard, zonder helm en zonder certificaat. Kreeg geloof ik maar voor één van deze vergrijpen een bekeuring (zonder helm, geloof ik). Met de andere twee werd niets gedaan. Erg rechtlijnig is dat dan niet.
Kreeg hij er maar 1 of geloof je dat hij er maar 1 kreeg?

Sowieso krijgen mensen maximaal 3 boetes, ookal begaan ze meer overtredingen. Ook zie je vaak genoeg dat mensen voor de overige overtredingen alleen een waarschuwing krijgen. Het is natuurlijk niet erg bemoedigend om in een keer 800 euro aan boetes te krijgen.
pi_58111801
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:40 schreef The_End het volgende:
Waarom? Waarom moeten mensen die naar een begrafenis gaan de regels kunnen overtreden? Waarom kunnen ze hun auto niet normaal parkeren? Er zijn dagelijks vele begrafenissen en daar lukt het wel om de auto's te parkeren. Waarom hier niet?

Kreeg hij er maar 1 of geloof je dat hij er maar 1 kreeg?
Sowieso krijgen mensen maximaal 3 boetes, ookal begaan ze meer overtredingen. Ook zie je vaak genoeg dat mensen voor de overige overtredingen alleen een waarschuwing krijgen. Het is natuurlijk niet erg bemoedigend om in een keer 800 euro aan boetes te krijgen.
Regels zijn regels, toch? Of nu ineens niet meer? Die bromfietser kreeg één boete, de agent gaf aan dat hij bepaalde feiten niet ging bestraffen. Dat werd ook zo in beeld gebracht. Waarom moet iemand te hard rijden op een brommer? Waarom kan die jongen niet een helm opzetten? Er zijn dagelijks veel bromfietsers die wél gewoon een certificaat halen, waarom deze jongen niet?
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:40 schreef The_End het volgende:
Je bent gewoon aan het zeiken om te zeiken.
Ik ken 'm inmiddels, de nieuwste 'discussietechniek' op dit forum, dank je.
pi_58112097
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:19 schreef Elfletterig het volgende:
Regels zijn regels, toch? Of nu ineens niet meer? Die bromfietser kreeg één boete, de agent gaf aan dat hij bepaalde feiten niet ging bestraffen. Dat werd ook zo in beeld gebracht. Waarom moet iemand te hard rijden op een brommer? Waarom kan die jongen niet een helm opzetten? Er zijn dagelijks veel bromfietsers die wél gewoon een certificaat halen, waarom deze jongen niet?
Het doel van bekeuringen is om iemands gedrag te veranderen. Niet puur om wraak te nemen dat iemand iets fout deed. Teveel bekeuringen werkt averechts.
quote:
Ik ken 'm inmiddels, de nieuwste 'discussietechniek' op dit forum, dank je.
Je maakt er veelvuldig gebruik van he?
  donderdag 17 april 2008 @ 14:42:30 #46
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58112249
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:34 schreef The_End het volgende:

[..]

Het doel van bekeuringen is om iemands gedrag te veranderen. Niet puur om wraak te nemen dat iemand iets fout deed. Teveel bekeuringen werkt averechts.
[..]

Je maakt er veelvuldig gebruik van he?
Nouja, naast preventie zijn vergelding en compensatie wel degelijk ook doelen van het strafrecht. Ik zie niet in waarom je voor meerdere overtredingen 'korting' hoort te krijgen.
pi_58112419
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:42 schreef Pool het volgende:
Nouja, naast preventie zijn vergelding en compensatie wel degelijk ook doelen van het strafrecht. Ik zie niet in waarom je voor meerdere overtredingen 'korting' hoort te krijgen.
Te hard rijden en strafrecht? Het is een overtreding; geen misdrijf.
pi_58112507
Gestapos.
  donderdag 17 april 2008 @ 14:58:32 #49
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58112614
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:49 schreef The_End het volgende:

[..]

Te hard rijden en strafrecht? Het is een overtreding; geen misdrijf.
Overtredingen zijn net zo goed strafrecht (al worden sommige boetes administratiefrechtelijk afgehandeld, het blijft punitief). Het gaat er om dat het bestraffen van wetsovertredingen niet alleen bedoeld is om preventief gedrag te sturen, maar ook ter vergelding van het negeren van democratische regels.
pi_58112882
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:58 schreef Pool het volgende:
Overtredingen zijn net zo goed strafrecht (al worden sommige boetes administratiefrechtelijk afgehandeld, het blijft punitief). Het gaat er om dat het bestraffen van wetsovertredingen niet alleen bedoeld is om preventief gedrag te sturen, maar ook ter vergelding van het negeren van democratische regels.
Ja ik lees er net een stukje over op Wikipedia. Echter blijft het belangrijk dat er een gedragdverandering plaatsvind. Te hard straffen maakt het alleen maar erger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')