Aanvechtbaar, maar in principe de basis van rechtsgelijkheid. Was het redelijk dat ze daar parkeerden? Dan moeten ze het aanvechten.quote:
Mensen zijn belangrijker dan regels. Als jij twee dagen van school spijbelt omdat je vader doodgeschoten is, zou je het dan redelijk vinden als men de leerplichtambtenaar op je afstuurt?quote:Op woensdag 16 april 2008 18:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Aanvechtbaar, maar in principe de basis van rechtsgelijkheid. Was het redelijk dat ze daar parkeerden? Dan moeten ze het aanvechten.
Ja, in dat geval wel. Juist omdat je op dat moment een kind kunt "verliezen", en het is in het belang van het kind. Als het kind is afgemeld en niet over straat zwerft in zijn wanhoop is het natuurlijk alleszins redelijk. Dan komt er ook geen leerplichtambtenaar.quote:Op woensdag 16 april 2008 19:01 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Mensen zijn belangrijker dan regels. Als jij twee dagen van school spijbelt omdat je vader doodgeschoten is, zou je het dan redelijk vinden als men de leerplichtambtenaar op je afstuurt?
Overigens ben ik dit met je eens, maar het is niet aan die agent om op dat moment te beslissen. Daar gaat de OvJ of uiteindelijk de rechter over. Het is namelijk een glijdende schaal: het begint met dit door de vingers zien, dan een getergde minister eens coulant behandelen, vervolgens die bijstandsmoeder eens helpen, dan je broer, en uiteindelijk kom je op een soort nepotisme terecht.quote:Op woensdag 16 april 2008 19:01 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Mensen zijn belangrijker dan regels.
Is het ook in je opgekomen dat wanneer er een hoogbejaard persoon overlijdt, veel mensen die de begrafenis zoeken ook weleens van ongeveer die leeftijd zouden kunnen zijn?quote:Op woensdag 16 april 2008 20:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Mensen willen hun auto altijd overal zo dichtbij mogelijk parkeren. Als je geen boete wil moet je niet te beroerd zijn om een stukje te lopen.![]()
Die rijden dan echt geen auto meer. Die worden door anderen netjes afgezet voor de deur of nemen een taxi.quote:Op woensdag 16 april 2008 20:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Is het ook in je opgekomen dat wanneer er een hoogbejaard persoon overlijdt, veel mensen die de begrafenis zoeken ook weleens van ongeveer die leeftijd zouden kunnen zijn?
Hoezoquote:Op woensdag 16 april 2008 20:39 schreef Bommenlegger het volgende:
Hoe moet de agent weten dat die bij een begrafenis zijn?
En als deze mensen bezwaar aantekenen dat ze daar waren, en er eventueel een (kopie)rouwkaart bijvoegen, dan word deze bekeuring gewoon teruggedraaid.
Dus een hoop heise voor niets in dit topic...
Dus ze wilden niet nat worden? Da's een dure paraplu geworden, de mijne kostte maar 5 euro.quote:Op woensdag 16 april 2008 18:35 schreef NLweltmeister het volgende:
toen het op de zaterdag dat hij werd begraven goot en een stuk of twintig begrafenisgasten hun auto’s zo dicht mogelijk bij de kerk parkeerden
Dat lijkt mij sterk en ook onjuist. Kijk, als er nou in de wijde omgeving niet geparkeerd kan worden... tsja... je moet wat.quote:Op woensdag 16 april 2008 20:39 schreef Bommenlegger het volgende:
En als deze mensen bezwaar aantekenen dat ze daar waren, en er eventueel een (kopie)rouwkaart bijvoegen, dan word deze bekeuring gewoon teruggedraaid.
Hoe zo'n agent dat kan weten? Als er een hele groep auto's rondom een kerk staat op een ongebruikelijk tijdstip, dan ZOU je toch iets kunnen vermoeden? Natuurlijk... regels zijn er om gehandhaafd te worden, maar als agent zou je ook bepaalde dingen moeten kunnen aanvoelen. Kwestie van goed om je heen kijken, nadenken en van op de hoogte zijn wat er in jouw gemeente gebeurt. Maar dergelijk assertief gedrag bij agenten wordt de kop ingedrukt, omdat ze hun quota moeten halen. Regeren 'in de geest van de wet' is er dan niet meer bij. Dat is precies wat eraan schort. Zie ook deze voorbeelden:quote:Op woensdag 16 april 2008 20:39 schreef Bommenlegger het volgende:
Hoe moet de agent weten dat die bij een begrafenis zijn?
En als deze mensen bezwaar aantekenen dat ze daar waren, en er eventueel een (kopie)rouwkaart bijvoegen, dan word deze bekeuring gewoon teruggedraaid. Dus een hoop heise voor niets in dit topic...
Nogmaals, waarom mag je de regels overtreden bij een begrafenis?quote:Op donderdag 17 april 2008 11:42 schreef Elfletterig het volgende:
Hoe zo'n agent dat kan weten? Als er een hele groep auto's rondom een kerk staat op een ongebruikelijk tijdstip, dan ZOU je toch iets kunnen vermoeden? Natuurlijk... regels zijn er om gehandhaafd te worden, maar als agent zou je ook bepaalde dingen moeten kunnen aanvoelen. Kwestie van goed om je heen kijken, nadenken en van op de hoogte zijn wat er in jouw gemeente gebeurt. Maar dergelijk assertief gedrag bij agenten wordt de kop ingedrukt, omdat ze hun quota moeten halen. Regeren 'in de geest van de wet' is er dan niet meer bij. Dat is precies wat eraan schort. Zie ook deze voorbeelden:
Kaartje uit 'verkeerde' automaat: boete
Boete voor niet doodrijden kat
En zo zijn er vast nog veel meer.
Er overlijden dagelijks hoogbejaardenquote:Op woensdag 16 april 2008 20:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Is het ook in je opgekomen dat wanneer er een hoogbejaard persoon overlijdt, veel mensen die de begrafenis zoeken ook weleens van ongeveer die leeftijd zouden kunnen zijn?
Dit soort overijverige agenten zou de Nederlandse Politie echt op straat moeten schoppen. Ziekelijk gewoon.
Dat mag ik toch hopenquote:Op donderdag 17 april 2008 12:00 schreef Pool het volgende:
Voor bezoekers is het misschien een eenmalige begrafenis
Sommige van die bejaarden zijn heel hardnekkig hoor! Zelfs als je de kist goed dichttimmert!quote:
Die voorbeelden noemde ik om aan te tonen hoe hijgerig snel politieagenten tegenwoordig met het bonnenboekje in de aanslag klaar staan. Het gaat me om de cultuur die daar achter schuilgaat. Ik wil niet stellen dat je allerlei regels mag overtreden omdat het om een begrafenis gaat, ik wil aangeven dat een agent wel wat coulance zou kunnen tonen en soms ook eens een keertje tot 10 moet tellen voordat ze het bonnenboekje pakken.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:49 schreef The_End het volgende:
Nogmaals, waarom mag je de regels overtreden bij een begrafenis?
Zeker dat 2e topic wat je aanhaalt, gaat over een heel dubieus verhaal. Misschien lullig voor jou, maar de meeste mensen krijgen terecht een bekeuring. Leuk voor ze dat ze achteraf een smoesje verzinnen omdat ze er onderuit willen komen. Dat is pas kansloos!
En nu klopt het, er staan auto's verkeerd geparkeerd, dus boete, niks mis mee.quote:
Precies. En ze moeten vooral niet klagen, want die verzetsheld moest destijds op zijn fiets zonder banden naar de begrafenissen toe en dat waren er destijds een stuk meer per week. En Duitsers waren al helemaal niet lief voor buiten de rekken geplaatste fietsen.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
En nu klopt het, er staan auto's verkeerd geparkeerd, dus boete, niks mis mee.
Overdrijf anders ffquote:Op donderdag 17 april 2008 12:45 schreef Pool het volgende:
[..]
Precies. En ze moeten vooral niet klagen, want die verzetsheld moest destijds op zijn fiets zonder banden naar de begrafenissen toe en dat waren er destijds een stuk meer per week. En Duitsers waren al helemaal niet lief voor buiten de rekken geplaatste fietsen.
quote:Op donderdag 17 april 2008 12:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Overdrijf anders ff![]()
"Hé jongens, er is een verzetsheld dood, kom, we mogen gewoon overal de auto neerpletteren"
Als we het dan koppelen aan het begrip "verzetsheld" dan heeft deze meneer ook inderdaad de loop van de geschiedenis veranderd hoor.
Flikker toch op met dat overrated begrip "verzetsheld" en al helemaal OMDAT het een verzetsheld was je alles kunt maken.
Niet jij pool
Als ik het stuk in Trouw lees ging het gewoon om bezoekers die dichtbij wilde parkeren omdat het regende. Kortom: er was best legaal parkeren mogelijk, maar men zocht "gemak". Met alle respect, dan maakt het voor mij geen donder uit of je naar de AH gaat of naar een begrafenis.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:29 schreef Elfletterig het volgende:
ik wil aangeven dat een agent wel wat coulance zou kunnen tonen en soms ook eens een keertje tot 10 moet tellen voordat ze het bonnenboekje pakken.
Waarom? Waarom moeten mensen die naar een begrafenis gaan de regels kunnen overtreden? Waarom kunnen ze hun auto niet normaal parkeren?quote:Op donderdag 17 april 2008 13:31 schreef Elfletterig het volgende:
Ik bestrijd ook niet dat de boetes 'terecht' zijn, want dat zijn ze strikt genomen ook. Ik geef aan dat de politie op dit soort moment wat coulance ZOU kunnen tonen.
Kreeg hij er maar 1 of geloof je dat hij er maar 1 kreeg?quote:Overigens zie ik genoeg voorbeelden waar 'regels zijn regels' niet opgaat. Laatst nog in Blik Op De Weg: een jonge bromfietser die wordt aangehouden. Reed veel te hard, zonder helm en zonder certificaat. Kreeg geloof ik maar voor één van deze vergrijpen een bekeuring (zonder helm, geloof ik). Met de andere twee werd niets gedaan. Erg rechtlijnig is dat dan niet.
Regels zijn regels, toch? Of nu ineens niet meer? Die bromfietser kreeg één boete, de agent gaf aan dat hij bepaalde feiten niet ging bestraffen. Dat werd ook zo in beeld gebracht. Waarom moet iemand te hard rijden op een brommer? Waarom kan die jongen niet een helm opzetten? Er zijn dagelijks veel bromfietsers die wél gewoon een certificaat halen, waarom deze jongen niet?quote:Op donderdag 17 april 2008 13:40 schreef The_End het volgende:
Waarom? Waarom moeten mensen die naar een begrafenis gaan de regels kunnen overtreden? Waarom kunnen ze hun auto niet normaal parkeren? Er zijn dagelijks vele begrafenissen en daar lukt het wel om de auto's te parkeren. Waarom hier niet?
Kreeg hij er maar 1 of geloof je dat hij er maar 1 kreeg?
Sowieso krijgen mensen maximaal 3 boetes, ookal begaan ze meer overtredingen. Ook zie je vaak genoeg dat mensen voor de overige overtredingen alleen een waarschuwing krijgen. Het is natuurlijk niet erg bemoedigend om in een keer 800 euro aan boetes te krijgen.
Ik ken 'm inmiddels, de nieuwste 'discussietechniek' op dit forum, dank je.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:40 schreef The_End het volgende:
Je bent gewoon aan het zeiken om te zeiken.
Het doel van bekeuringen is om iemands gedrag te veranderen. Niet puur om wraak te nemen dat iemand iets fout deed. Teveel bekeuringen werkt averechts.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:19 schreef Elfletterig het volgende:
Regels zijn regels, toch? Of nu ineens niet meer? Die bromfietser kreeg één boete, de agent gaf aan dat hij bepaalde feiten niet ging bestraffen. Dat werd ook zo in beeld gebracht. Waarom moet iemand te hard rijden op een brommer? Waarom kan die jongen niet een helm opzetten? Er zijn dagelijks veel bromfietsers die wél gewoon een certificaat halen, waarom deze jongen niet?
Je maakt er veelvuldig gebruik van he?quote:Ik ken 'm inmiddels, de nieuwste 'discussietechniek' op dit forum, dank je.
Nouja, naast preventie zijn vergelding en compensatie wel degelijk ook doelen van het strafrecht. Ik zie niet in waarom je voor meerdere overtredingen 'korting' hoort te krijgen.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:34 schreef The_End het volgende:
[..]
Het doel van bekeuringen is om iemands gedrag te veranderen. Niet puur om wraak te nemen dat iemand iets fout deed. Teveel bekeuringen werkt averechts.
[..]
Je maakt er veelvuldig gebruik van he?
Te hard rijden en strafrecht? Het is een overtreding; geen misdrijf.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:42 schreef Pool het volgende:
Nouja, naast preventie zijn vergelding en compensatie wel degelijk ook doelen van het strafrecht. Ik zie niet in waarom je voor meerdere overtredingen 'korting' hoort te krijgen.
Overtredingen zijn net zo goed strafrecht (al worden sommige boetes administratiefrechtelijk afgehandeld, het blijft punitief). Het gaat er om dat het bestraffen van wetsovertredingen niet alleen bedoeld is om preventief gedrag te sturen, maar ook ter vergelding van het negeren van democratische regels.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:49 schreef The_End het volgende:
[..]
Te hard rijden en strafrecht? Het is een overtreding; geen misdrijf.
Ja ik lees er net een stukje over op Wikipedia.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:58 schreef Pool het volgende:
Overtredingen zijn net zo goed strafrecht (al worden sommige boetes administratiefrechtelijk afgehandeld, het blijft punitief). Het gaat er om dat het bestraffen van wetsovertredingen niet alleen bedoeld is om preventief gedrag te sturen, maar ook ter vergelding van het negeren van democratische regels.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |