quote:Op donderdag 17 april 2008 11:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik blijf erbij, een ouderwetse muizenvalkooitje en een stukje brood met pindakaas. Dan heb je hem in enkele uren, en kan het muisje weer gewoon buiten verder lezen
misschien zuigt ie zijn wangen in?quote:Op donderdag 17 april 2008 11:15 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Hoe kan zo'n muizenschedel nou door een gaatje van 1 mm.?
Of spek dat werkt ook erg goedquote:Op donderdag 17 april 2008 11:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik blijf erbij, een ouderwetse muizenvalkooitje en een stukje brood met pindakaas. Dan heb je hem in enkele uren, en kan het muisje weer gewoon buiten verder lezen
Dus je komt geen dode muizen tegen?quote:Op woensdag 23 april 2008 09:48 schreef Miam het volgende:
Heb inmiddels ook een kat, dus dat scheelt ook natuurlijk
Nope. kat is momenteel meer buiten dan binnen. snachts zit ze in de bijkeuken.quote:Op woensdag 23 april 2008 10:32 schreef Deliah het volgende:
[..]
Dus je komt geen dode muizen tegen?
Die katten hier zijn te goed doorvoed, eerst vangen, en dan laten ze die vervolgens gewoon liggen.
Wij hebben pas muizen sinds er geen kat meer is hier. Terwijl die kat nooit een muis zou vangen. Misschien ruiken die muizen de kat.quote:Op woensdag 23 april 2008 10:32 schreef Deliah het volgende:
Dus je komt geen dode muizen tegen?
Die katten hier zijn te goed doorvoed, eerst vangen, en dan laten ze die vervolgens gewoon liggen.
Volgens mij ook. De vorige bewoner van mijn vorige appartement had ook een kat, en de muizen kwamen pas weer toen 'ie al een half jaar weg was (ze zaten wel op de verdiepingen erboven en eronder).quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:24 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Wij hebben pas muizen sinds er geen kat meer is hier. Terwijl die kat nooit een muis zou vangen. Misschien ruiken die muizen de kat.
Gooide je hem dan gewoon levend in de vuilnisbak?quote:Op woensdag 16 april 2008 08:32 schreef CraZaay het volgende:
Ik heb van alles geprobeerd, maar het beste werkte uiteindelijk rattenlijm. Leg ergens een stuk karton of een plankje neer waar de muis loop (bijvoorbeeld rond dat gat), hij blijft plakken en je gooit 'm zo weg.
Dat laatste is wat overdreven. Ze kunnen door een opening met de dikte van een pen, niet een opening met de dikte van de punt van een pen. Ze hebben 0,5 cm nodig.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:01 schreef Principessa het volgende:
Algemene muizenregels:zie je er 1 dan zijn het er 6 muizen kunnen door gaten zo groot als een ballpenpunt
quote:Op maandag 20 april 2009 10:15 schreef Cothen het volgende:
Bij mijn vriendin kwam er ook eens een muis over de vloer. Die dacht zich te verstoppen achter een keukenkastje. Maar hij was vergeten dat hij ook een staart had...
[...]
ik hoop alleen niet dat je ook een kat hebt rondlopen, die willen nog wel eens in een muis happen, in het gif dan dus.quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:21 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb inmiddels twee maanden last van muizen. Het enige wat 'helpt' zijn die korrels. Ik schrijft het tussen aanhalingstekens omdat ik nog geen enkele dode muis heb gezien en wel uitwerpseltjes blijf vinden. Maar ze eten er wel van dus ik hoop vooral dat ze er niet resistent voor zijn of dat ze alleen de giftige coating ervan af knagen en de binnenkant (die niet giftig is) opeten.
Verder heb ik een betonnen huis dus heel veel gaatjes zijn er niet. Ben alles wat ik tegenkom aan het dichtmaken met staalwol en purschuim.
Iemand andere goeie tips?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |