abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58108004
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:36 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik blijf erbij, een ouderwetse muizenvalkooitje en een stukje brood met pindakaas. Dan heb je hem in enkele uren, en kan het muisje weer gewoon buiten verder lezen

Ik heb het een keer gedaan met een zak kroepoek...
Hoorde dat het beestje eraan zat te knagen, zak overeind gezet zodat hij in de zak zou vallen en hup naar buiten...
Maar ja, we woonde buiten in de bossen, dus altijd muizen.
Ach...heeft ook wel z'n charme dat geknaag tussen de muren...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 17 april 2008 @ 12:08:30 #27
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_58108697
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:15 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hoe kan zo'n muizenschedel nou door een gaatje van 1 mm.?
misschien zuigt ie zijn wangen in?

Zachte skeletten
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_58109386
Huuuu, en dan zo die hersens en shit in een prakje door dat gaatje *ril*
  donderdag 17 april 2008 @ 19:58:25 #29
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58119682
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:36 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik blijf erbij, een ouderwetse muizenvalkooitje en een stukje brood met pindakaas. Dan heb je hem in enkele uren, en kan het muisje weer gewoon buiten verder lezen
Of spek dat werkt ook erg goed
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_58119797
ga bij het keukenkastje zitten met een grote hamer....
als je 'm ziet, niet twijfelen, maar rammen
pi_58217750
leuk uitziende muisvriendelijke muizenval

het glas wordt door een broodstick en een veer omhoog gehouden, als de muis onder het glas kruipt en

de broodstick doorknaagt, sluit de val
je kan pindakaas aan de stick smeren ,, maar uhhhh dan wordt je glas vuil

ik had laatst last van een muis en ik wist nog niet van die val

grts, Houtmannetje

[ Bericht 2% gewijzigd door Vonkenboer op 22-04-2008 17:19:31 (spam verwijderd) ]
  woensdag 23 april 2008 @ 09:33:17 #32
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_58246483
Of je laat de buurjongen een val in elkaar knutselen... Hopelijk knaagt hij niet door de Lego heen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_58246630
Hier hebben ze een heel nest baby-muisjes uitgemoord.
pi_58246854
ik heb een jaartje terug ook last van muizen gehad.
Ik heb toen de ongediertebestrijding gebeld en die hebben vallen en lokdoosjes gezet.
Heb toen 1 gevangen en daarna nooit weer last van gehad.
Heb inmiddels ook een kat, dus dat scheelt ook natuurlijk
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_58247825
quote:
Op woensdag 23 april 2008 09:48 schreef Miam het volgende:
Heb inmiddels ook een kat, dus dat scheelt ook natuurlijk
Dus je komt geen dode muizen tegen?
Die katten hier zijn te goed doorvoed, eerst vangen, en dan laten ze die vervolgens gewoon liggen.
pi_58253550
quote:
Op woensdag 23 april 2008 10:32 schreef Deliah het volgende:

[..]

Die katten hier zijn te goed doorvoed, eerst vangen, en dan laten ze die vervolgens gewoon liggen.
Nope. kat is momenteel meer buiten dan binnen. snachts zit ze in de bijkeuken.
Heb haar nog niet gezien met een muis. althans, niet binnen...
Ik zet in de wintermaanden m`n huisje altijd vol met vallen en lokdoosjes, dat helpt enorm.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_58288937
Heb het zelfde probleem gehad. Met goede korrels (niet de allergoedkoopste) heb ik het toen opgelost. Dichtpurren heeft trouwens weinig zin. Bel desnoods een verdelger

Sterkte
pi_58294654
hier gewoon een oldskool muizenval ( zo`n klap ding ja! ) gebruikt om de muis op te ruimen..

dat kreng rende ook gewoon door de woonkamer op een duur.. dus tja. muizenvalletje onder het keukenblok geschoven met een stukje witbrood er in..

binnen een uur wassie wijlen
pi_58295750
quote:
Op woensdag 23 april 2008 10:32 schreef Deliah het volgende:
Wij hebben pas muizen sinds er geen kat meer is hier. Terwijl die kat nooit een muis zou vangen. Misschien ruiken die muizen de kat.
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:57:43 #40
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58296305
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 09:24 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Wij hebben pas muizen sinds er geen kat meer is hier. Terwijl die kat nooit een muis zou vangen. Misschien ruiken die muizen de kat.
Volgens mij ook. De vorige bewoner van mijn vorige appartement had ook een kat, en de muizen kwamen pas weer toen 'ie al een half jaar weg was (ze zaten wel op de verdiepingen erboven en eronder).
  vrijdag 25 april 2008 @ 11:08:09 #41
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_58297833
ik mag mezelf inmiddels kampioen muizen vangen noemen, aangezien ik op een dagje 't record aantal van 24 muizen ving in mijn huisje hier.
Handig buren die naast je gaan verbouwen en de zolder (naast mijn huiskamer) gebruiken als opslag en daar niet meer stoken in de winter. Voeg een huis toe met veel hout en hopla de muizen komen naar de warme, mijn warmte in mijn huis

Wat ik deed zijn gewoon klapvallen plaatsen. En toen de grootste vangsten gedaan waren ben ik begonnen met lijmvallen. Dat het niet diervriendelijk is, maakt mij echt niets uit. De muizen 'lok' ik altijd door de vuilniszak op de overloop te laten staan ipv in een vuilnisbak. In de buurt van de kieren leg ik van die plakmatten neer en bij de deuren erheen ook. Muis zit op de mat, je vouwt de mat dicht en smijt de mat en al in de prullenbak voor mijn huis bij de bushalte

Zo is het aantal muizen inmiddels opgelopen naar 56 in totaal.

Moet er wel even bijzeggen dat ik boven een café/restaurant woon en dat ik verder geen aangevreten dingen terug vind. Wel zo af en toe nog keutels, maar daar gaat dan gewoon meteen zo'n plakmat op.

Vergif ben ik niet zo'n fan van, want je weet idd nooit waar die muis terecht komt, daarbij zijn de meeste muizen inmiddels resistent voor 't zachte vergif wat je in Nederland kunt kopen.
Probeer wel je vangmethoden langs muren en kieren te doen, niet midden in de ruimte, dat werkt niet echt. Een muisje zal meestal via de muur lopen en grote open stukken proberen te vermijden.
Succes met je plaagdieren!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_58302381
Ze worden hier steeds brutaler, lopen de vloer over als je op de bank tv zit te kijken en we vinden nu ook keutels midden op het bureau

Ik vind alleen die lijm- en klapvallen zo naar. Ja, gif is ook zielig, maar dan wel zielig waar ik het niet kan zien. En een kat is voorlopig geen optie
  vrijdag 25 april 2008 @ 14:31:56 #43
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_58303022
muizen die je eten opeten, da's pas naar

Afwegingen afwegingen...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 19 april 2009 @ 17:42:43 #44
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_68175314
quote:
Op woensdag 16 april 2008 08:32 schreef CraZaay het volgende:
Ik heb van alles geprobeerd, maar het beste werkte uiteindelijk rattenlijm. Leg ergens een stuk karton of een plankje neer waar de muis loop (bijvoorbeeld rond dat gat), hij blijft plakken en je gooit 'm zo weg.
Gooide je hem dan gewoon levend in de vuilnisbak?

Beetje late reactie.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 19 april 2009 @ 17:47:07 #45
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_68175525
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:01 schreef Principessa het volgende:
Algemene muizenregels:

• zie je er 1 dan zijn het er 6

• muizen kunnen door gaten zo groot als een ballpenpunt

• Dat laatste is wat overdreven. Ze kunnen door een opening met de dikte van een pen, niet een opening met de dikte van de punt van een pen. Ze hebben 0,5 cm nodig.
    [b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
    [b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
    pi_68194744
    Bij mijn vriendin kwam er ook eens een muis over de vloer. Die dacht zich te verstoppen achter een keukenkastje. Maar hij was vergeten dat hij ook een staart had...

* Cothen heeft de muis aan staart gepakt en met een flinke zwieper naar de overkant van de weg gegooid.
    So we just called him Fred too
      maandag 20 april 2009 @ 10:16:33 #47
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_68194775
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
      maandag 20 april 2009 @ 10:18:27 #48
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_68194824
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 10:15 schreef Cothen het volgende:
    Bij mijn vriendin kwam er ook eens een muis over de vloer. Die dacht zich te verstoppen achter een keukenkastje. Maar hij was vergeten dat hij ook een staart had...

[...]
      woensdag 27 mei 2009 @ 21:21:12 #49
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_69468874
    Ik heb inmiddels twee maanden last van muizen. Het enige wat 'helpt' zijn die korrels. Ik schrijft het tussen aanhalingstekens omdat ik nog geen enkele dode muis heb gezien en wel uitwerpseltjes blijf vinden. Maar ze eten er wel van dus ik hoop vooral dat ze er niet resistent voor zijn of dat ze alleen de giftige coating ervan af knagen en de binnenkant (die niet giftig is) opeten.

Verder heb ik een betonnen huis dus heel veel gaatjes zijn er niet. Ben alles wat ik tegenkom aan het dichtmaken met staalwol en purschuim.

Iemand andere goeie tips?
    pi_69515138
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 21:21 schreef Federer-fan het volgende:
    Ik heb inmiddels twee maanden last van muizen. Het enige wat 'helpt' zijn die korrels. Ik schrijft het tussen aanhalingstekens omdat ik nog geen enkele dode muis heb gezien en wel uitwerpseltjes blijf vinden. Maar ze eten er wel van dus ik hoop vooral dat ze er niet resistent voor zijn of dat ze alleen de giftige coating ervan af knagen en de binnenkant (die niet giftig is) opeten.

Verder heb ik een betonnen huis dus heel veel gaatjes zijn er niet. Ben alles wat ik tegenkom aan het dichtmaken met staalwol en purschuim.

Iemand andere goeie tips?
    ik hoop alleen niet dat je ook een kat hebt rondlopen, die willen nog wel eens in een muis happen, in het gif dan dus.
    was voor ons reden om geen gif te nemen.
    bovendien klinkt het wel leuk, dat gif maakt ze dood en ze drogen in etc, maar echt lekker vind ik het niet, van die wegrottende lijkjes achter de muren.
    we vangen ze zelf en zetten ze buiten uit.
    eigenlijk komen ze gewoon een paar keer per jaar met flink regen omdat ze dan buiten in hun normale holletjes last hebben van het water. stopt de regen zijn ook vaak de muizen weer weg en die paar die er dan zijn vangen we diervriendelijk.
    Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')